Foto van: Inter-844s
B-familie

International 844 S

Foto’s
2.629
Video’s
81
Topics
236
Fijne trekker voor op de boerderij, voor grote en kleine klussen
Pluspunten
Taaie trekker door z'n lange slag
Twee jaar in bezit/gebruik
Pluspunten
Fijne trekker om mee te rijden - stuurbekrachtiging - stabiele trekker
Een hele fijne trekker die niet snel opgeeft
Pluspunten
Goeie versnelllingsbak
Minpunten
Geen een
Overgekocht in een staat van een rotte bonk roest en compleet opgeknapt en overgespoten met comfort 2000 cabine.
Pluspunten
Mooi sterk en zit een mooi gangetje in en kleine draaicirkel.
Minpunten
Smalle voorbanden maken de wei kapot als je te hard rijd en te stik stuurt
Heb 3 844-s gehad waarvan 2 met 4wd aandrijving
Pluspunten
Sterke motor
Minpunten
C2000 cabine voldoet tegenwoordig niet meer.
Vooraanzicht
Zijaanzicht

Gebruikerservaring

Fijne trekker voor op de boerderij, voor grote en kleine klussen

Actuele vragen Stel ook een vraag »

International 844 S - Afstellen agrio-matic

Als je onze 844s in agrio matic zet en dan in z'n lage gearing dan begint die met zwaar trekwerk te slippen op zn pakket iemand een idee hoe je dit af kan stellen?

10 reacties


International 844 S - Koelvloeistof in de olie

Ik heb een international 844 s. ik keek laatst naar mijn olie pijl en die stond hoog, dus draaide ik de bout in de carter pan er uit en daar liep koelvloeistof uit.

het is overnacht gebeurd toen de motor stil stond.

als er een scheur in had gezeten dan zou het er allen onderdruk doorheen kunnen, de motor heeft niet gedraaid toen het is gebeurd

de kop is vacuüm getest en gereinigd. koppakking is ook vervangen. heb hierna weer water in het reservoir gedaan en de dag er na lag er weer water onder

maar het probleem is er nog steeds. nu weet ik niet meer waar het aan kan liggen daarom vaag ik om jullie hulp.
met vriendelijke groet, krijn

15 reacties


International 844 S - Met hoeveel Nm moet ik mijn kopbouten aandraaien?

Ik heb mijn cilinderkop van mijn international 844-s afgehaald, maar nu wil ik weten met hoeveel Nm ik de kopbouten moet aandraaien.

Er staat in het boek dat ik heb, dat het met 15 Nm vast moet voor kopschroefen met band en 5 Nm voor de kopbouten. Kan iemand me meer duidelijkheid geven over welke ik moet gebruiken.

Echter vindt ik het zelf raar dat ze maar zo los hoeven wand ik heb met 200+Nm de bouten los moeten draaien

Mij werd door iemand verteld dat ik de koppakking ligt in zou kunnen vetten, maar ik ben niet zo zeker of dat wel een goed idee is

4 reacties


International 844 S - Bouwjaar gezocht van onderstaande tractoren

Beste Tractorfans,

Ben op zoek naar de bouwjaren van een drietal tractoren:

Case IH 845 XL (eigenlijk volgens plaatje 844 XL) s/n JJEO500172
International 844-S s/n D030260D005737
International 844-S s/n D030260D012621

Moet voor mezelf en buurman nog tractoren registreren die zonder zitten....
Wie o wie kan mij hier mee van dienst zijn.
Bij voorbaat dank voor de genomen moeite!

2 reacties


International 844 S - Spatborden los of vast ?

Ik heb de achterband van mijn inter afgehaald, maar toen zag ik dat deze bouten niet aangedraaid waren . Hoort dit zo of moeten ze aangedraaid zitten ?

Heeft dit misschien te maken gehad hebben met het trillen van mijn cabine ?

5 reacties


International 844 S - Afmetingen 844 s met comfortcabine

Ik heb een 844 s gekocht nu moet hij op gehaald worden door een transport bedrijf en die vroegen om de afmetingen ik weet de hoogte al maar de lengte en de breedte niet. Zou iemand dat weten zo ja laat het zo snel mogelijk weten

Met vriendelijke groet Krijn

4 reacties


International 844 S - Weet iemand voor mij het bouwjaar van een 844S Sn: D030260 D018828

Weet iemand voor mij het bouwjaar van een 844S Sn: D030260 D018828

31 reacties


International 844 S - Hydrauliek liters per minuut

Weet iemand hoeveel liter hydrauliek olie een 844-s maximaal per minuut geeft met de standaard 8+8 cc oliepomp? Dit ivm keuze van een los extra ventiel. Alvast bedankt!

6 reacties


International 844 S - Hoe vind ik onderdelen/Parts manual

Ik ben de trotse bezitter van een 844-s maar heb zo nu en dan nog wel eens wat onderdelen nodig. Ik heb wel al diverse handleidingen van de trekker, maar een goede manier om aan de onderdelen nummertjes te komen heb ik nog niet gevonden. Ik ga nu naar sites als techniek webshop etc en kies dan mn trekker en kom via die manier aan mijn nummers voor veel gebruikte onderdelen, maar ik wil bijv nu de dempers/rubbers die onder mijn cabine zitten vervangen. Dat stukje rubber staat er dan net niet bij en dan heb ik geen idee waar ik moet zoeken. Iemand een betere methode? is er een parts manual oid?

4 reacties


International 844 S - Vin nummer en bouwjaar zonder typeplaatje

Ik wil mijn trekker bij de rdw registeren, maar kan geen mooi type plaatje vinden dat het vin nummer laat zien. Ik heb gezocht naar wat nummers op de trekker en daar fotos van gemaakt, maar kom niet echt tot een nummer dat vergelijkbaar is met de andere nummers die ik hier langs zie komen met bouwjaar vragen. heb ik de goede nummers gevonden of moet ik nog ergens anders kijken? als het goed is is de trekker een 844-s

6 reacties


International 844 S - Franse versnellingbak aanpassen heeft er iemand tips of ervaring

Hallo mijn trekker loopt 27 met 38 inch banden
dus wou ik eigenlijk de bak aanpassen ik heb gelezen dat dat kon
dus als je dit gedaan hebt laat even weten (:

26 reacties


International 844 S - Mijn international loopt met 38 inch banden krap 30

Wie weet hoe dat zit
Het is een Franse trekker
Heeft genoeg toeren

17 reacties


International 844 S - Handleiding 844 S

Weet iemand waar er een te downloaden is? Engels of nederlands.

4 reacties


International 844 S - Positie en aansluiting extra hydrauliekolietank

Ik wil een extra hydrauliekolietank op mijn 844s zetten omdat ik denk dat ik aan de standaard 18 liter niet genoeg heb voor mn hefmast.

Op de onderdelentekening is al te zien dat deze met een banjobout ergens op de hydrauliek unit wordt aangesloten, maar waar precies en ook waar deze te monteren is mij nog niet duidelijk.

Zijn er goede voorbeelden of foto's van deze optie?

9 reacties


International 844 S - Bouwjaar achterhalen via chassisnummer

Ik ben op zoek naar het bouwjaar van een International 844 S. Het chassisnummer is 030260D006799.

Iemand een idee?

26 reacties


International 844 S - Achterste krukaskeerring blijft lekken

Goedemorgen liefhebbers,

Ik ben enkele maanden geleden begonnen aan het vervangen van de koppeling, en het oplossen van een kleine lekkage vanaf de krukaskeerring. Die was keihard geworden en was ingesleten in het keervlak. Dus een speedi-sleeve gemonteerd, nieuwe (originele) keerring erop en de boel weer dicht.
1,5 uur later erger lekken dan ooit.
Vervolgens tot 3 keer toe de boel los gehad en vervangen, omdat de keerringen steeds verbrandde en bleven lekken. Vervolgens besloten de motor te reviseren, omdat er nogal wat radiale speling op de krukas zat.

De motor is volledig uit elkaar geweest, en de krukas is opgefrist door een bedrijf welke regelmatig zelf ook motoren reviseert. Keervlak netjes opgespoten en terug gedraaid naar de originele maat. Verder is alles er nieuw in gegaan, behalve de drijfstangen en de krukas.

De motor loopt inmiddels als een tiet, zo mooi. Maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Intussen is de trekker al weer een keer gesplitst geweest, en een Corteco keerring vervangen door weer een originele keerring, maar ook nu ligt er weer olie onder de trekker. De keerring was nu overigens niet verbrand.

Een aantal dingen uitsluiten:

Voor zover ik kon zien:
- de vriesdop van de nokkenas is het niet
- de rubberen driehoekjes op de carterpan zijn dicht
- de orbitrol is droog
- de price-assen droog
- zeefje van de carterontluchting er even uitgehad. Leek even opgelost te zijn, maar even later kwam er opnieuw olie uit het koppelingshuis
- kleppendeksel lijkt ook dicht te zijn
- Aluminium huisje heeft wel een scheurtje, maar dat zit aan de buitenkant. Ook komt de olie niet in de buurt van dit scheurtje vandaan.

Meer info:
- Olie 10w40
- hoofdlagertappen waren een honderdste onder de maat, maar volgens motorspecialisten en het revisiebedrijf was dit geen ramp.
- voorste krukaskeerring ook vervangen, die blijft netjes dicht
- laatste keer de keerring door een monteur laten plaatsen met een speciaal origineel montagegereedschap.
- de olie die eronder uitkomt is zwart (In het blok blanke olie)

Intussen ben ik de boel rustig gezegd een beetje zat aan het worden. Ook mechanisatiebedrijven tasten in het duister. Nu kreeg ik de tip om de trekker opnieuw te delen en de motor los te starten, om te kijken of het daadwerkelijk uit de keerring komt. Alles lijkt daar wel op, dus ik ga er deze week maar weer aan beginnen. Zoals ik zei is de achterkant droog,

Mijn vraag, voor ik hem opnieuw door de helft haal: Heeft iemand een grandioos idee? Wat doe ik verkeerd? Wat kan het nog meer zijn? Of iemand tips om te checken wat het is?

Met vriendelijke groet,

Jacco

12 reacties


International 844 S - Wie weet het bouwjaar van mijn 844?

Wie weet het bouwjaar van mijn 844-s
Type 844-s D030260D016965

4 reacties


International 844 S - ik zoek Spatbordverbreders 844-S

Ik ben opzoek naar spatbordverbreders voor een inter 844-S ZONDER CABINE. Dus niet van een Comfort 2000 cabine spatborden.

4 reacties


International 844 S - Krukaskeerring lekt nog steeds

Goedemorgen specialisten,

Begin dit jaar ben ik vol goede moed begonnen met de trekker in 2en te halen en alles wat ik tegenkwam te vervangen. Zo ook de krukaskeerring. De oude was kogelhard geworden en had zich al iets ingevreten in de krukas. Dus een speedi-sleeve erop gezet en een nieuwe keerring.

De keer erop gestart en hij lekte weer. LMB erbij gevraagd en het bleek dat ik de sleeve niet diep genoeg had gezet. Opnieuw een sleeve er om, lichtjes geschuurd, keerring en sleeve ingevet en weer terug.

Nu vindt dat ding het nog steeds nodig om zijn territorium af te bakenen, en na 3x splitsen ben ik het wel zat aan het raken. Ik kreeg de tip van iemand om de radiale krukas speling te meten, en die is ongeveer 0,25mm. Maar bij het lmb dachten ze niet dat dat de oorzaak kon zijn.

De keerring is er een van Case IH. De lekkage komt niet van het aluminium huisje of de pakking erachter.
Ik ben benieuwd naar verdere tips, of dat het toch zaak is om de hoofdlagers te vervangen.

Met vriendelijke groet,

Jacco

4 reacties


International 844 S - bouwjaar van onze international 844s

Hoi hier een vraag wij zijn op zoek naar het bouw jaar van onze 844s staat niet op het plaatje wie kan ons daar mee helpen
type nummer D036260D005323 268DT21003929

4 reacties


Top 6 video’s Alle video’s »

Top 6 foto’s Alle foto’s »

« Alle International machines