Foto van een International 844 S, tja je moet wat als de v-snaar van de trekker die normaal voor de wagen staat kapot gaat, dus toen maar even de 844s voor de wagen geknoopt en een paar uur ingekuild

International 844 S

Inter-844s
Foto van een International 844 S, tja je moet wat als de v-snaar van de trekker die normaal voor de wagen staat kapot gaat, dus toen maar even de 844s voor de wagen geknoopt en een paar uur ingekuild tot de leen trekker er was. Hij heeft zich netjes gedragen, maar de rooksignalen waren wel te zien in de omgeving 😂

Reacties

+2
DANOONTJE POWERR
Mooi man!
+2
casejxu
Dit is toch schitterend! Voor n paar uurtjes dan😁
+2
Inter-844s
@casejxu Ja liep opzich aardig mooi, de bult op wilde ook wel, alleen op de bult duurt het lossen erg lang omdat de trekker maar weining olie opbrengst heeft.
Corne S
Inter-844s
@Corne S Ja heb er nog over nagedacht om dat er ook op te maken, maar is er nooit van gekomen en 9 van de 10 werkzaamheden heb ik niet zoveel opbrengst nodig. Maar nu was het wel handig geweest. 😂
Corne S
@Inter-844s

Persoonlijk zou ik de volgende keer de overdruk retour op de zuigleiding zetten ipv voor het potje. Alle olie door het potje van eventueel 2 pompen vinden de slangetjes niet zo leuk.

Op de 856 zit het ook, alleen onder de kap. Echter hangt daar nu de silagewagen achter (bodemketting / walsen pto). Dus nog niet erg hard gebruikt (wel handig voor de kiepkar).
+2
Inter-844s
@Corne S Zal nog even kijken of ik het er een keertje op maak. Heb ook al een extra hydrauliek tank van 10 liter erop zitten anders zit je ook nog zonder olie als de knik dissel helemaal omhoog staat en de klep open. En laasts ook nog een zwaardere kipperlat gekocht maar kwam toch nog weer van pas.

(klik om te vergroten)

Extra tank links naast de achterbrug en een kipperlat van 45mm dik
Corne S
@Inter-844s

Mooie lat. Bij onze 844 zit er standaard al een kieperknobbel op.
856 ook, maar draaipunt zit daardoor wel dichtbij.

Werkt het met die tank? Slang lijkt me niet overdreven dik.
Inter-844s
@Corne S Werkt mooi omdat er een persleiding onderop zit en ook boven zodat de lucht ook heen en weer kan en beide tanks dus het zelfde olie niveau houden ipv dat er een tank 'bovenop' wordt gezet en de achterbrug dus altijd helemaal vol zit. De leiding is net iets te klein waardoor deze als ineens heel veel olie door de retourleiding komt het net niet bijhoud, maar wil nog een dikke retourleiding van de extra tank op de zuigleiding naar de pomp maken zodat die uit beide tegelijk kan zuigen
casejxu
@Inter-844s wat voor type wagen is het en war staat er norma voor?
+1
Inter-844s
@casejxu Volgens mij een xxl/gl? weet het niet zeker, staat normaliter mf 6270 met ongeveer 150pk op de aftakas voor.
valmet6400power
@Inter-844s
Hoeveel (weinig blijkbaar) liter olie geeft ie dan per minuut?
Corne S
@valmet6400power

Bij 1 pomp max 30 l/minuut. Is een 8+8cc pomp, alleen weet ik de verhouding niet.
valmet6400power
@Corne S
Oja onze Case 1394 uit 1985 heeft op papier ook net iets meer dan 30 liter per uur maar dat kun je wel merken voor de kiepwagen als je er een trekker voor hebt staan van 73 liter per minuut. De Case moet je haast vol gas geven om een beetje snel te kiepen terwijl je met die andere stationair net zo snel bent 😂
Inter-844s
@Corne S 30 liter per minuut plankgas als er geen tegendruk is, maar dat red je dus in de praktijk bijna nooit 😂
Corne S
@Inter-844s

Als de pomp nieuw is, maakt tegendruk niet uit. Het is immers een tandwiepomp (verdringerpomp), dus liters zijn onafhankelijk de druk. Echter bij druk / slijtage heb je iets lek tussendoor.

Klopt nadeel van inters. Ook zo mooi als zo'n 1455 staat te lossen op de kuil Heeft wel meer olie maar nog steeds minimaal.

Bij de 624 ook zo'n schakeling gemaakt, die gaat bijna af met lossen op de kuil (olieleidingen ook niet al te dik), 60 liter met een nieuwe pomp.
Inter-844s
@Corne S Altijd plankgas lossen op de bult 😂 Dat van die 624 vraag ik me dus ook af bij die 844, als je dus de twee pompen bij elkaar op drukt of die dan wel alle olie kwijt kan want die oliekanalen in de ventielen en de leidingen zijn allemaal maar klein 🤔
+1
1046
Genieten😊😊😊😊
+3
deutzisthebest
Toch moet je er stiekem wel van genoten hebben 😄

Tis een mooi setje om te zien!
+2
Inter-844s
@deutzisthebest Zekers, het brult lekker voor deze wagen, maar een geluidsarme cabine met iets meer koeling was wel welkom na een stuk of 10 wagens gedaan te hebben met inter 💪🏻
Marcsteffens6265
@Inter-844s wat voor trekker kreeg je te leen dan?
+1
Inter-844s
@Marcsteffens6265 Een andere mf 6270
+1
cyrus-van-gelder
Kan me voorstellen dat het zwaar genieten was. Dat had ik zeker wel gedaan.
  • 😉😉😉😉👍👍👍👍👍
Inter-844s
Geen idee of dit zo werkt, maar had ook nog ff snel een filmpje gemaakt tijdens het laden (ps zou het geluid wat zachter zetten 😅 )

+1
wilbertkw
@Inter-844s gaat nog best mooi zo 👍💪

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S en hebben de trefwoorden inkuilen en gras inkuilen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!