Foto van een Deutz F6L712, wat is dat genieten zeg dat baukastenprinzip! Alle rubberen dichtringetjes, en pakkingen vervangen rondom de stoterstangen dit weekend, net om 7 uur alles weer in elkaar. 😬 Een tijdrovende klus met het kleppen stellen erbij, maar het ziet er weer lekker fris uit.

Deutz Motoren

Foto van een Deutz F6L712, wat is dat genieten zeg dat baukastenprinzip! Alle rubberen dichtringetjes, en pakkingen vervangen rondom de stoterstangen dit weekend, net om 7 uur alles weer in elkaar. 😬 Een tijdrovende klus met het kleppen stellen erbij, maar het ziet er weer lekker fris uit.

Reacties

+1
Kramer U800
Leuk feitje waar ik pas achter ben gekomen in het werkplaatshandboek: De 612/712 serie van Deutz mag ook op benzine draaien met 10% SAE 50 olie!
a3vandiejen
@Kramer U800 De stoterpijpjes kun je er toch zo uithalen bij een Deutz of heb je ook de koppen los gehad.
+2
InsaneNL
@a3vandiejen het kan maar makkelijk is anders, de buisjes zitten boven en onder in de moter en de veren houden hem op de plek. Als je de veren samengedrukt kan krijgen kan je ze er uit krijgen.
+1
wim-same
@InsaneNL Ik had daar een tang voor gemaakt. Tuimelaar blok moet wel los en de stoter stangen er ook uit, Daarna kon ik met mijn tang zo de veertjes in knijpen en de buisjes er uit halen.
+2
Kramer U800
@wim-same Ik heb ook een speciale tang gemaakt, maar dan alleen om ze er weer op te zetten. In het werkplaatshandboek hebben ze een speciaal bruggetje gemaakt. Je doet de veer om de buis, dan steek je de buis in een strip met een gat van 18 mm die dan in de bankschroef geklemd zit, als deze helemaal ingedrukt is plaats je het bruggetje eroverheen en als je hem tussen onderblok en cilinderkop hebt trek je hem er tussen vandaan. Kan allemaal!
+2
Kramer U800
@a3vandiejen Precies wat @InsaneNL zegt. Even het tuimelaarsblok eraf halen met stoterstangen, dan steeksleutel 18 om het buisje heen steken met een blokje hout tussen de sleutel en een draadeind, en je kan hem er zo tussenuit wippen.
+4
Kramer U800
😄

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

selectford
Ziet er goed uit
Hoeveel liter in houd is deze motor ?
+1
Kramer U800
@selectford Dankjewel, 5,1 liter
florisrobben
Prachtig hoor
Kramer U800
@florisrobben Dankjewel
+1
deutzisthebest
Schitterend om te zien!
Leukste van opknappen is toch het in elkaar knutselen. Dan komt al je werk bij elkaar vindt ik altijd.
Kramer U800
@deutzisthebest Daar ben ik het ook helemaal mee eens! "Je ziet de machine dan groeien."
simbarg
Waar ligt deze motor in? Kraan of zoiets?
Kramer U800
@simbarg Deze motor ligt in een Kramer U800, een transporttrekker voor zwaar transport tot 60 ton, zijn 361 van gemaakt dus het kan inderdaad goed dat je deze nog niet eerder had gezien. De 712 6 cilinder is sowieso een zeldzaamheid en niet in tractoren van Deutz gebruikt.
+2
simbarg
Hier een f4l712 weer opgefrist.

(klik om te vergroten)

+1
Kramer U800
@simbarg Dat ziet er mooi uit! Nieuwe stoterstangbuisjes inclusief veren? Voor een Deutz D50/ D50.1/D55?
+1
simbarg
@Kramer U800 is een d55 zijn originele buisjes en veren. Heb ze laten passiveren.
Kramer U800
@simbarg Mooi resultaat
CaseCS130
Goed bezig en een bijzonder project.
+3
Kramer U800
@CaseCS130 Dankjewel! We zijn er een tijd geleden achter gekomen dat er op dit moment 2 van in Nederland zijn inclusief mijne, die ook nog eens van elkaar verschillen. De andere staat in Groningen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz Motoren en hebben de trefwoorden deutz , deutz motor en Deutz f6l712 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!