Foto van een Fendt 612. Eens getest wat hij kan ๐Ÿ˜ Zeer tevreden met het resultaat ๐Ÿ’ช. Geplaatst door unipower op 20-12-2019 om 12:56:23, met 34 reacties.

Fendt 612

Foto van een Fendt 612. Eens getest wat hij kan ๐Ÿ˜ Zeer tevreden met het resultaat ๐Ÿ’ช

Reacties

+3
Fendt926Driver
Niet omdat het moet.
Maar omdat het kan...

Staat die vermogens tester altijd bij julkie op de zaak?

Het doet mij altijd pijn. Dat mijn grote sterke trekker zo maar uit kan gaan voor zo n klein apparaatje
unipower
@Fendt926Driver Nee deze staat normaal gesproken in Veghel, gisteren hadden we trekkertest dag bij ons op het werk.

Deze ging niet uit aan dat apparaatje ๐Ÿ™ˆ
ronald-deutz-fahr
@unipower hoeveel gaf die?
+5
unipower
@ronald-deutz-fahr bij 2300 toeren 270 pk aan de aftakas ๐Ÿ˜œ
+1
deutz d25s
MulderDeutz1
@unipower Allemachtig, en dat blijft goed gaan?
Fendttrisixfan
@MulderDeutz1 meer gaat ook wel nog
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan bij svd undbjerg in denemarken halen ze 360 pk uit een 615 lsa E 2wd
Moet je de tandwielen wel electrich borgen in de versnellingsbak
unipower
@Fendt926Driver Een 615 heeft een MW pomp met 10mm plunjers dat is niet te vergelijken met een 9mm A pomp ๐Ÿ˜…
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver mijne doet er nu 370 op motor en nx geen problemen met de tandwielen ๐Ÿคฃ
Fendt926Driver
@unipower de tester die ik normaal gebruik gaat tot 500 pk ongeveer.
Dat win ik nooit
rommert14
@Fendt926Driver tot jullie een 1042 hebben, dan is het wel haalbaar toch?
unipower
@Fendt926Driver Die van ons kan ook tot 400 ofzo maar we zijn gestopt omdat de luchtslangen naar de luchthoorn en turbodrukmeter begonnen te smelten omdat het spruitstuk roodgloeiend werd. Hij draaide bij 1685 toeren nog dik 220 pk aan de aftakas en het koppel zat al over de 2000 Nm en was nog stijgende ๐Ÿ‘Œ
+2
T6040
@unipower al veel keren voor de waterrem gestaan 1100 nm met 115 pk op aftakas. En dan zonder waaiertje.
+2
ronald-deutz-fahr
@unipower mwa. Is maar 145pk meer als orgineel ๐Ÿ˜‚
+7
RVM
Dat is nou precies waarom ik geen standaardklasse meer rij.
ronald-deutz-fahr
@RVM speelt in de grotere klasses meer als in de lichtere klasses denk ik. Maar indd het โ€˜standaartโ€™ Is er wel een beetje af.
unipower
@ronald-deutz-fahr De trekker is gewoon standaard hoor, brandstofpomp verstuivers en turbo is allemaal origineel. En dat je er dan met alleen de pomp open zetten zoveel meer uit kan halen daar kan ik ook niks aan doen ๐Ÿ˜‰
+3
ronald-deutz-fahr
@unipower ik zeg er ook niks van, Veroordeel niemand. Maar je begrijpt wel wat er bedoeld word neem ik aan...
voor een boer of hobbyist die enkele wedstrijden per jaar rijd en de trekker gewoon โ€˜zoโ€™ uit het werk pakt, is de uitdaging er af. Zouden misschien aparte klasses moeten worden.
Maar Ach, iedereen zn ding๐Ÿ˜‰
deutzisthebest
@ronald-deutz-fahr

Ik begrijp precies wat je bedoeld maar het speelt volgens mij in elke klasse wel een beetje.
Ben het ook met je eens trouwens
ronald-deutz-fahr
@deutzisthebest ik ben van plan n keer in de 3500kg te rijden dit jaar
Daar is de pk grens zo dusdanig dat niemand zn trekker trekker extreem kan opdraaien. Hooguit 20-30 pk, en aangezien dat bijna alleenmaar turbo loze trekkers zijn zullen ze die 20 erbij ook niet allemaal redden.
deutzisthebest
@ronald-deutz-fahr

Dat klinkt al een stuk eerlijker, valt mij in de 9 ton altijd tegen als ik af en toe hoor hoeveel pk sommige meenemen...
+1
Fendttrisixfan
@deutzisthebest als ik in de 9,5 ton meedoe met 370pk mag ik blij zijn als ik top 3 haal...
+1
deutzisthebest
@Fendttrisixfan

Maar is dat dan nog wel een standaard klasse? Moet er wel bij zeggen dat 2 jaar terug ik met een standaard Fendt 718 heb gewonnen. Tis niet onmogelijk maar echt hoop geeft het niet als je een 824 opgeschroeft en wel voor je ziet staan 😛

Eigenlijk zo er een "zo uit het werk" klassse moeten zijn. Geen gewissel met banden, niet draaien aan het schroefje. Gewoon gewichtje eraan, aanhaken en trekken maar!
+1
jmos
Quote Reactie van @deutzisthebest:
Eigenlijk zo er een "zo uit het werk" klassse moeten zijn. Geen gewissel met banden, niet draaien aan het schroefje. Gewoon gewichtje eraan, aanhaken en trekken maar.

En met een ketting van 2 meter aan de sleepwagen hoeft de hoogte van de trekhaak ook niet zo precies.
+1
valmet6400power
@deutzisthebest
In principe is dat ook de oorspronkelijke insteek van een standaard klasse toch? Bij onze thuiswedstrijd hebben ze een pk limiet die is 110% van de af-fabriek bekende motorvermogen, op de aftakas. Dan heb je dus al een dikke marge ten opzichte van origineel dus als je er dan boven zit dan heb je hem echt dik opgeschroefd.
Fendttrisixfan
@deutzisthebest ja standaard...
valmet6400power
Jammer dat je foto van het spruitstuk mislukt is! Was wel benieuwd haha
unipower
@valmet6400power Tja vond ik ook wel jammer haha, turbo was ook roodgloeiend ๐Ÿ‘Œ
valmet6400power
@unipower
Ga je hem er nog een keer voor zetten of heb je zoiets van โ€œgeeft genoeg pkโ€™s en voor de waterrem kan ie evt kapot lopenโ€?
Is de motor na al die uren al een keer gereviseerd? Of is dit nog met originele ingewanden 😄
unipower
@valmet6400power Nee ik vind het wel prima zo, wilde graag weten wat hij maximaal kon en dat weet ik nu dus hoeft er van mij niet meer aan. De motor is zover ik weet al wel ooit open geweest maar wat er precies allemaal vervangen is weet ik niet, ik ga er vanuit dat het toen goed gemaakt is haha. Maarja als er iets niet goed was haal je dit vermogen niet lijkt me ๐Ÿ˜œ
unimog_kevin
Toch wel benieuwd hoe lang die koppakingen het gaat volhouden met 270 pk๐Ÿ˜…
unipower
@unimog_kevin Ben ik nog niet zo bang voor, hij draait net 2 bar turbodruk dus dat kunnen die pakkingen wel hebben ๐Ÿ˜‰

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!