Foto van een Veenhuis Combi 2000. Foto is geplaatst door jordi 1455 op 26-12-2019 om 22:44:30, met 127 reacties.

Veenhuis Combi 2000

jordi 1455
Foto van een Veenhuis Combi 2000

Reacties

+1
langeslagdiesel
Geef mij die ouwe rooie maar. Puur meer vertrouwen in eigenlijk. De 1 weegt leeg bijna net zo veel als de ander vol.
+1
GerbertXL
Die Veenhuis wagens zijn heel niet apart zwaar, maarja zo'n grote strautmann dat valt tegen, van die laatste gebeurt in ieder geval niks met de rotor. Misschien wel de enigste waar je bij een oudje niet bang hoeft te zijn voor gare rotors?
Ik ben benieuwd hoe het in de toekomst gaat met onderdelen voor zo'n veenhuis, als het dezelfde kant op gaat als kemper en mengele kan het nog weleens een goedkope wagen worden gebruikt.
+1
dx11
Quote Reactie van @GerbertXL:
kan het nog weleens een goedkope wagen worden

Zijn het al. De eenige rotorwagen op grote wielen onder de 20000 euro
Ruben-Wind
@GerbertXL wat is er eigenlijk mis met die veenhuis opraapwagens behalve dat ze niet meer gemaakt worden?
casejxu
@Ruben-Wind vraag ik me ook af... loonwerker hier heeft jaren plezier van die karren gehad. Hebben er 2 na dik 10 jaar weggedaan.
GerbertXL
@Ruben-Wind De eerste serie met mengele invoer schijnt geen topper te zijn maar dat is ook maar van horen zeggen, ik weet er niet zoveel van verder. Buurman rijd met een combi 2000 en die is er wel tevreden mee dacht ik. Z'n broer rijd er meestal mee en die heeft een metaalbewerkingsbedrijf, dat scheelt als er iets groots kapot gaat.

@dx11 Ja dat klopt, maar niet goedkoop genoeg om zomaar te kopen en hopen op het beste. Voor een beetje meer heb je een kaweco thorium daar je gewoon alles van kunt krijgen (toch?).
SJB533
Quote Reactie van @Ruben-Wind:
behalve dat ze niet meer gemaakt worden

Onder de naam Vicon toch nog wel? 🤔
deutz110
@SJB533 ja en fendt heeft nu ook n vergelijkende invoer als veenhuis heeft dacht ik concept mengelen over genomen
Fendt926Driver
@Ruben-Wind een loonwerker die mij wel eens helpt heeft er ook 1.
Gelukkig wel met (3) walzen anders mag die mij niet helpen.
Met een 7530 er voor ruim 18kmh ladend waar mijn schuitemaker bij 15kmh bleef steken..

De wagen staat nu als reserve naast een nieuwe schuitemaker maar ze hebben hem nog wel steeds
Weet wel dat ze de pick up of invoer nogal eens reviseerden maar misschien ook om problemen te voorkomen.
Al met al mooie grote kar die zeker niet onderdeed voor mijn ( 21 jaar oude) rapide 140 sw
newholland6640
@GerbertXL

ik zit stiekem ook naar wat anders te neuzen, maar dat valt me wel op ja, met 26,5 inch is er niet zoveel keus voor een budget onder 30/40 k
Ruben-Wind
@newholland6640 schuitemaker ook nog wel vaak toch ? Dat zal mijn 1e keus zijn.
newholland6640
@Ruben-Wind

Gevoelsmatig heb ik niet zoveel met schuitemaker, en zit niet te wachten op een zwaar trekkende zware wagen eigenlijk
+2
Ruben-Wind
@newholland6640 ik wil er ook graag maïs mee rijden en getrokken Pick up lijkt mij op ons greppel land ideaal.

Verder volgens mij de meest hufter Proof wagen op de markt. Kaweco heeft Claas Pick up, die vind ik niks.
+1
newholland6640
@Ruben-Wind

Oke snap ik. Mais rijden doe ik niet, en greppelland ook niet. Dus dat zijn bij mij geen voordelen voor een schuit
+1
johndeere6230
@newholland6640

Als je puur voor oprapen gaat zal ik niet voor een schuit gaan. Onnodig zwaar, is een pottinger torro geen optie dan? Aardige bak en knappe banden er onder. Moet met die nieuwe trekkers van jullie wel gaan denk ik…
@newholland6640 een Vitesse 3501 of 3502 dan?
newholland6640
@MaartenMandemaker

Ja dat zijn ook hele mooie wagens
Fendt926Driver
Quote Reactie van @newholland6640:
Mais rijden doe ik niet, en greppelland ook niet.

Mooie taarup.
Onder de 10.000 staan er al 10 te koop op t &m.
Kan het meeste in van alle oude wagens.

tractors-and-machinery.nl/item/702046/…
casejxu
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Mooie taarup.Onder de 10.000 staan er al 10 te koop op t &m.Kan het meeste in van alle oude wagens

Ja komt altijd een hoop uit. En met eigen ervaring zeer goedkoop draaien!! Zou zelf dan voor een 470 gaan. Meeloop gestuurd en hogere en bredere banden

tractors-and-machinery.nl/item/739273/… deze bijvoorbeeld.
+1
RaHeados
@casejxu op Facebook stond/staat ook een nette 470
newholland6640
@Fendt926Driver

Ik wil meer capaciteit dan nu, dat gaat me met een taarup ook niet echt lukken. En een taarup zitten gemiddeld genomen ook lage banden onder
casejxu
@newholland6640 een veenhuis combi geen goeie optie dan? Moet bij jullie nog wel een aantal jaar prima kunnen draaien. Er staan af en toe nog nette karren te koop voor rond de 20.000 dus ook niet extreem duur
+2
arjanvw
@casejxu als je van sleutelen houdt is zo'n Veenhuis zeker een aanrader.
GerbertXL
@arjanvw 😁
Zie hier het punt waar ik me ook bevond. Ik kon een tweedehands eurorofi voor over de 40k kopen en een nieuwe faro voor 60.
Maar het speelde ook mee dat het belastingtechnisch heel aantrekkelijk was.
+4
Valtrapowerr
@GerbertXL Dat fiscale voordeel word wel vaker vergeten. Als je beetje lekker draait tikt de afschrijving leuk wat af en heb je ook nog eens minder ellende. Zon kar waar al 25 jaar flink mee geragd is valt nooit mee, dan beter jong of nieuw. Voor een beetje vers gras laden in het najaar is een oude kar prima dan hoeft het er ook niet zo heet aan toe te gaan
+2
@Valtrapowerr
Quote:
ellende

Dat scheelt nog veel meer belasting als alleen afschrijving 🤓🤓
Valtrapowerr
@ronald-deutz-fahr Haha ja maar stilstand en ergernis kost ook geld.

En hier op het forum zijn wel paar hele handige Harry’s dan is het ook weer een ander verhaal
arjanvw
@GerbertXL Idd het fiscale voordeel wordt nog weleens vergeten. Dan kan een nieuwe wagen/machine nog weleens interessanter zijn dan een gebruikte. Moet je natuurlijk wel zwarte cijfers draaien.

Wat is trouwens het 'grote' verschil tussen een Faro en Europrofi?
+1
GerbertXL
@arjanvw de faro is volgens mij op een paar kleinigheidjes na (schuine vloer vooraan) de oude europrofi. Gewone europrofi wordt niet meer gemaakt, alleen de combiline.
newholland6640
@GerbertXL

Jouw faro kost nu ook 30 meer denk
casejxu
@arjanvw denk daar niet iedereen het zelfde over denkt. Onze LW was dik te spreken over de karren. Een draait zelfs nog bij veehouder in de buurt.
+2
arjanvw
@casejxu dan zijn er misschien 2 goede van de band gerold... in onze omgeving nog geen 1 positief verhaal erover gehoord... m'n zwager had er ooit ook één, wat hebben die een ellende meegemaakt met die wagen.
RaHeados
@arjanvw loonwerker in de buurt rijdt er nog steeds mee als 2e of 3e kar en in de mais er bij
arjanvw
@RaHeados in de maïs gaat het ook wel prima denk ik, dan heb je de invoer niet nodig.
RaHeados
@arjanvw afgelopen zomer deed die ook rustig mee in de gras oogst bij een boer als enige kar. Ging nog best aardig had de gene op de kuil het over
J asper
@arjanvw Tegenwoordig zijn ze ook allemaal oud en versleten de meeste. Maar 20 jaar geleden waren het wel de wagens hoor reed menigte loonwerker met Veenhuis.
+1
rommert14
@J asper Onze loonwerker had ook veenhuis destijds maar was al vrij snel over op schuitemaker en dat snap ik ook wel als je ziet hoe onze 3000 is opgebouwd, weegt wel wat meer denk ik als een ander merk 🙈
+3
arjanvw
@J asper Maakt mij niet uit of iemand zo'n wagen wil kopen, maar als bekend is dat het geen succes nummer is mag dat wel vermeld worden vind ik. Ik heb het ook over ongeveer 15 jaar geleden. De loonwerkers en boeren die destijds zo'n wagen nieuw gekocht hebben, rijden er al jaren niet meer mee. Toen ze uitkwamen dacht iedereen dat moet een goede wagen zijn. Veenhuis heeft goede naam en de invoer komt van Mengele. Die invoer is wel aangepast aan de inzichten van Veenhuis. Komt gras bij de keerring en lager van de invoerwals. Pick-up gaat kapot. Hydromotor van bodemketting gaat regelmatig kapot. Aandrijfkast invoer draait kapot. Messenbalk tordeert. Ben vast nog wel wat vergeten... Hier in de omgeving zeiden ze toen, het beste gaat nog als je onder de pijp van de hakselaar rijdt...
GerbertXL
@newholland6640 Eerste generatie giga vitesse of kaweco thorium?
Als je verder blij bent met de super vitesse kun je ook naar een super vitesse H op zoek, die hebben hogere banden maar het word natuurlijk nooit 26,5 inch. Een SV is wel lekker licht dus die heeft dat ook niet nodig.
newholland6640
@GerbertXL

Ja zoiets is wel een optie, maar kost ook nog wel wat. Wil graag wel iets groter omdat we altijd over de weg moeten. Europrofi 4 of 5 lijkt me ook nog wel wat.

Kaweco ken ik niet zo. Geen idee of dat wat is.
GerbertXL
@newholland6640 tja ik weet het ook niet 😄 .
Een super vitesse 3H kan ook, die is een stukje langer. Maar uiteindelijk is die generatie wel jaren 80 techniek.
Een europrofi is eigenlijk de enigste moderne opraapwagen waar wat te kiezen valt qua aanbod en waarvan je weet dat het qua onderdelen goed zit.
newholland6640
@GerbertXL

Iemand in de buurt had een claas quantum staan. Leek me ook niet gek. Maar vgm worden die ook niet meer gemaakt. Restwaarde en onderdelen is dan ook een dingetje.
GerbertXL
@newholland6640 Als de prijs maar lekker laag is hoef je je over de restwaarde niet druk te maken. @arjanvw draait er toch ook prima mee dacht ik.
arjanvw
@GerbertXL op zich prima wagen. Stuurarmpjes van de pick-up willen nog wel een keer afbreken. En de remcilinders zitten 'verkeerd' gemonteerd waardoor de wagen soms wat lastig achteruit de bult op te krijgen is. En grote bandenmaat is ook niet mogelijk. Verder heeft hij het hier tot nu toe prima gedaan. Onderdelen ben ik niet zo bang voor.
newholland6640
@arjanvw welk bouwjaar is jouw wagen
arjanvw
@newholland6640 2008 en in 2011 in gebruik genomen. Was een overjarige wagen.
+3
CaseCS130
@newholland6640 mooiste is iets vinden wat nog netjes is en liefst niet al te veel gedaan. Af en toe komt er wel eens wat voorbij. En of dat dan een Pottinger, Krone of Strautmann is zou mij wat minder uitmaken.
Versleten zooi moet je eigenlijk niet aanhalen, dat krijg je vanzelf wel.
+2
@CaseCS130 zo is het wel, in ons geval is nieuw niet echt een optie (op de basic hooibouw machines na) of we moeten drastisch gaan veranderen van werkwijze en meer met 1 trekker gaan doen. Je moet bij gebruikt spul gewoon veel geluk hebben en niet acuut wat moeten. Dat zoekt het lekkerst en koopt het fijnst.

Zou zelf het budget gewoon ruim houden. Gaat wel om een machine waar je op het moment van gebruiken niet mee stil wil staan en capaciteit wil draaien.
dx11
Quote Reactie van @Deutz 8006spezial:
Zou zelf het budget gewoon ruim houden. Gaat wel om een machine waar je op het moment van gebruiken niet mee stil wil staan en capaciteit wil draaien.

Gaat ook om een machine waar je maar 5 of 6 dagen per jaar mee op pad bent. Ik zou er niet snel 50k voor neersmijten
+4
@dx11 gaat wel om een machine waar voor 365 dagen voer doorheen gaat. Je hebt maar 1 kans als het gras eenmaal ligt, als er regen aankomt Ist wel fijn als het spul een beetje heel blijft.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @dx11:
Ik zou er niet snel 50k voor neersmijten

Ik zou meer denken in een back up systeem.
Dat een buurman je helpt in geval van nood
dx11
@Fendt926Driver idd, de oude wagen voor 5k korting op een nieuwe wagen bij het mechanisatiebedrijf achterlaten zou ik niet snel doen idd. En er bestaan ook nog loonwerkers, komt ook wel een rekening van, maar hoef je het gras niet nat te laten regenen.
+1
newholland6640
@dx11

Als een slechte opraapwagen je ruwvoerkwaliteit in de weg staat is 50 k gauw verdient
+3
dx11
@newholland6640 hmm. Dan zal ik toch eens een demo moeten zoeken dit jaar, kijken of dat echt beter melkt
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @dx11:
Dan zal ik toch eens een demo moeten zoeken dit jaar, kijken of dat echt beter melkt

Als alle beweringen van die mensen kloppen kan ik 3 liter melk meer melken met hun water systeem.
En met een bepaald merk kuilhapper
Nu al met een nieuwe raapwagen.
Vraag me alleen af of ik eerst arm wordt voordat ik rijk kan worden
+1
Fendt612e
@Fendt926Driver van water word je niet arm, die punten brengen niet altijd succes
Maar met die punten die je noemt heb je wel meer kans op succes 😉
+5
@Fendt926Driver HAha, eens. Als je op de beurs in Hardenberg bij elke wondermiddelleverancier wat koopt, geven de koeien aan het einde van de beurs 130 liter per dag 😎
+4
@Fendt926Driver even los van deze discussie.

Jij hebt je ook aardig ingedekt met 2 opraapwagens een gedeelde hakselaar en buren waar je op terug kan vallen.

Als je je buren even buiten beschouwing laat en je die 2 rapers en (gedeelde) hakselaar op geld zet (aanschaf) zit jij ook zo op 40/50k. Neemt niet weg dat je het mooi voor elkaar hebt.
Dus opzich is die 50k voor 1 grote nette wagen zo raar nog niet.
+4
J asper
@Deutz 8006spezial Zelf een mengwagen voert @newholland6640 teweinig voor op jaarbasis en kan niet uit. Kuil je dan wel genoeg in voor een ladewagen van 50 k?
+2
@J asper tja ik ben geen rekenwonder, dat laat ik graag over aan de echte boeren 😜
+2
Ruben-Wind
@Deutz 8006spezial hobby mag geld kosten😜
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Ruben-Wind:
hobby mag geld kosten

Hobby moet geld kosten anders is het geen goede hobby
dx11
Quote Reactie van @Deutz 8006spezial:
Dus opzich is die 50k voor 1 grote nette wagen zo raar nog niet.

Als iemand hier 50k geeft voor de opraapwagens die hier staan haal ik morgen ook een andere
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Deutz 8006spezial:
Dus opzich is die 50k voor 1 grote nette wagen zo raar nog niet.

Heb je helemaal gelijk in.
En alles is gewoon schreeuwend duur geworden. Anders viel het zelfdoen plaatje nog wel mee
Mijn rapide 140sw koste 2e hands in 2008 25.000 euro en was toen 10 jaar oud.
Denk dat ik hem nu voor 20 000 nog wel weer verkopen zou kunnen.
Heeft ook wel het nodige aan onderhoud gehad.
Maar toch niet duur mee ingekuild
newholland6640
@dx11

Als je goed leest ben je het vast met mij eens
+1
dx11
@newholland6640 nouja, je reageerde ergens op, mijn inziens insenueerde jij daarmee dat je een wagen van 50k sneller terugverdiend dan een wagen van 5k omdat je daarmee automatisch veel betere kwaliteit ruwvoer oogst
+2
newholland6640
@dx11

Nee hoor, ik zei alleen ALS een slechte wagen goede ruwvoer kwaliteit in de weg staat.

Maar er zijn ook zat boeren die met een dure wagen alsnog troep inkuilen. En andersomDus zwart wit is het niet.
+1
casejxu
@dx11 geen zorgen. Nagenoeg geen verschil hier met oude taarup of de vitesses van de LW🤷‍♂️ zelfs complimentje van de shovelmachinist dit jaar
+7
Ruben-Wind
@newholland6640 voor 50 k kun je ook heel wat laten inkuilen
newholland6640
@Ruben-Wind

Ja zeker waar, maar dat moet ook bij je passen.
+1
Ruben-Wind
@newholland6640 klopt, vind het zelf ook prachtig werk. Maar hebben niet het volk om zelf in te kuilen en vind het ook wel lekker dat alles binnen 48 uur in de bult zit.
newholland6640
@Ruben-Wind

Ja ik snap je. Maar hoe groter je eigen materiaal hoe sneller het gaat 😅
+2
rommert14
@newholland6640 daarom hier ook een 65 kuub wagen gekocht 🤪
+1
@dx11 mwa tussen de 40 en 50 staan genoeg mooie wagens en nette persen. Het moet je in een jaar financieel passen. Maar deze discussie hebben wij eens eerder gevoerd.
+2
dx11
Quote Reactie van @Deutz 8006spezial:
Het moet je in een jaar financieel passen.

Afschrijving lukt het niet in een goed jaar afteschrijven, groot onderhoud wel. Dus moet je in het eerste geval de machine en de belasting betalen. Lukt hier altijd slecht
+1
@dx11 dat grote onderhoud lukt wel aardig? Ik heb liever niet te vaak de rotzooi aan smots als ik bezig ben. Dan melk ik liever wat meer koeien en laat het landwerk uitbesteden. Aardigheid gaat er dan snel van af.

En het klopt wel wat je zegt. Maar dan verwijs ik weer terug naar men eerste bericht. Je moet niet accuut iets nodig zijn dat zoekt, koopt en is boekhoudtechnisc het mooist
+1
dx11
Quote Reactie van @Deutz 8006spezial:
dat grote onderhoud lukt wel aardig?

Ja, je koopt een keer een nieuwe set banden en een nieuwe bodemketting op het moment dat het past. Kan er altijd nog onder op het moment dat het nodig is.

Natuurlijk gaat er ook wel eens wat stuk op een moment dat het niet past, maar goed, dat heeft de buurman of een kameraad ook wel eens, op die manier kun je elkaar dan ook nog helpen. Of de loonwerker komt even met een wagen of desnoods met de pers. Op het moment dat ik bezig ben en het gaat mis dan zijn er wel meer wagens op pad met een chauffeur die wel even een uurtje door wil gaan
+12
CaseCS130
@Deutz 8006spezial Ik doe het ook liever op jou manier. Dat andere zal wel iets voordeliger zijn maar het spul moet draaien als je het nodig hebt. Niks aan als je dan iedere keer stil staat en alsnog iemand anders moet vragen en betalen. Hoeft niet allemaal splinternieuw, maar moet wel wat voor elkaar zijn. Zodra je zelf de tijd of kunde niet hebt voor groot onderhoud ga je sws nat, want groot onderhoud uitbesteden loopt zo verschrikkelijk in de papieren dat je beter wat knaps kunt kopen.
+5
@CaseCS130 hebben de voorgaande jaren teveel stil gestaan met de agrostar 6.31 met kleine dingetjes en een koppeling renovatie midden in het seizoen om te weten dat je daar horendol van worden kan. Gelukkig toen een goede backup staan en veel meer tijd als tegenwoordig om daar mee bezig te zijn. Mis dat als kiespijn. De loonwerker of de buren hebben het op hetzelfde moment net zo druk dus daar kom je toch nooit makkelijk tussen.

Val heel soms nog wel eens in voor een collega met een pers als die kapot is en er komt regen aan binnen 24 uur. Maar eigen gaat gewoon voor.

Maar het is net wat je zegt, je moet het financieel willen. Je betaald soms net wat meer dan je in eerste instantie zou willen geven aan aanschaf. Maar de ergernis kost je bloeddruk😜
+1
dx11
Quote Reactie van @Deutz 8006spezial:
, je moet het financieel willen

Je moet het financieel kunnen.
@dx11 nouja ik snap je punt, en zoals eerder gezegd deze discussie hebben wij eerder gevoerd met dezelfde uitkomst. Het feit blijft dat je met een paar x de loonwerker bellen je die extra euros ook betaald hebt. Alleen spreid je dat meer uit dus kan dat financieel misschien sneller

Neemt niet weg dat onze eerste pers een te dure was en desondanks ons heel veel heeft laten staan. Totdat we hem inruilden toen deed hij het perfect dus duur zegt niet altijd wat. Geluk historie en gunning in een handeltje wel
2850Johndeere6R
@newholland6640 is de oude kar van @langeniebange niks voor je, die Lely?
langeniebange
@2850Johndeere6R super goeie wagen alleen onze trekker werden te zwaar, weet trouwens niet of die nog te koop staat
newholland6640
@langeniebange hoeveel pk had je ervoor
langeniebange
@newholland6640 begonnen met 125 maar toen we een shovel kochten kon die op de kuil en kon de 718 ervoor die heeft wel makkelijk 180 pk denk ik
RaHeados
@langeniebange dat die er voor kan betekend niet dat het moet hè 😜 712 kon even nog kuilen
langeniebange
@RaHeados hahah je weet wel hoe dat gaat, nu is de keuze niet zo moeilijk met de schuitemaker😂
newholland6640
@langeniebange

Oke is dan nog net te klein voor onze trekkers dus
dx11
@arjanvw zei @mdoornekamp niet altijd dat je de III niet moest hebben? Of was dat juist de II?
arjanvw
@dx11 zou best kunnen, geen idee eigenlijk
mdoornekamp
@dx11 Een Strautmann Giga zonder CFS is gewoon veel minder. Hebben moeite met natter gras en laden zwaar. Vooral als de rotor wat minder wordt.
newholland6640
@arjanvw

Das ook een mooie! al wel weer 15 jaar oud.
+1
CaseCS130
@newholland6640 Dat zijn wel zware lummels hoor, heb er wel eens een dagje mee gereden met een t7 er voor, maar die had de handen er ook aardig vol aan. Merkte ook echt dat het een zwaar ding was.
facebook.com/marketplace/item/…
Zoiets zou iets beter bij je trekker passen qua formaat naar mijn idee.
+2
dx11
@CaseCS130 is ook maar 4kuub groter dan een taarup, en dat vindt hij helemaal niks, dus dan lijkt mij deze stap ook te klein?
+1
CaseCS130
@dx11 Is wel een hele andere wagen als een Taarup. En ook vanuit hun Strautmann al een aardige stap omhoog. Beetje vergelijkbaar met een super vitesse 3501, dat zou ook mooi passen denk ik.
Die trekkers van hun zijn wel 180 pk maar voor de rest niet heel zwaar gebouwd, als je daar een lummel van een loonwerker wagen achter hangt komt het er wel op aan.
newholland6640
@CaseCS130

Ja eens, wagen moet niet te gek. We hebben nogal wat land op afstand. Dus iedere paar kuub meer tikt dan wel aan.
newholland6640
@dx11

dat heeft meer met de leeftijd, slepend pick up, zwakke messen en de max vermogensbehoefte te maken.
dx11
Quote Reactie van @newholland6640:
slepend pick up, zwakke messen en de max vermogensbehoefte

21,7k vraagt de man

(klik om te vergroten)

newholland6640
@dx11 dat ging over de mega meende ik
newholland6640
@CaseCS130

Ah ik dacht dat ze een beetje vergelijkbaar waren, of die torro haast iets groter
CaseCS130
@newholland6640 Nee, torro is meer een super vitesse cfs 3501. Jumbo is gelijkachtig aan een giga vitesse.
@CaseCS130 Jumbo is wel wat zwaarder gebouwd dan een Giga Vitesse volgens mij, een Jumbo heeft de slipkoppeling op 2500 nm staan.
CaseCS130
@MaartenMandemaker qua slipkoppeling misschien wat zwaarder, qua eigen gewicht niet meende ik. Precies 1 op 1 zullen merken nooit helemaal gelijk zijn.
arjanvw
@CaseCS130 is die ene vinger van de rotor raar afgesleten vergeleken met die anderen?
+1
CaseCS130
@arjanvw lijkt wel wat zo ja.
+1
Ares550rz
@CaseCS130 Hier in de buurt lopen ook 2 van die wagens de ene met 160 en de andere met 200 pk er voor. Gaat een hoop gras in. En snijden zeer goed aldus de gebruikers.
Ruben-Wind
@newholland6640 ik denk niet dat je jullie trekkers moet vergelijken met een 718. T7.165 hier viel eigenlijk al tegen kwa vermogen met 711. T7 koelde wel veel beter.
newholland6640
@Ruben-Wind

Oke wij hebben wel 15 pk extra
Ruben-Wind
@newholland6640 ja maar wel 2 cilinders minder toch? Misschien is de t6 ook wel een stuk feller maar ik vond die t7 altijd maar een lui ding.
newholland6640
@Ruben-Wind

Nee 6 cilinders

Ts had 132 op de stomp, maar deze trekker voelen nog wel stukken sterker dan de ts, dus 40/50 pk extra geloof ik direct
+1
Ruben-Wind
@newholland6640 ah was ik mis, maar nu zie ik dat een t6.180 maar 158 pk heeft?
newholland6640
@Ruben-Wind

150 zonder boost.
Met 175.
Maar vgm sjoemelt nh wat met verbruikers uitschakelen, dus zal wel paar pk minder zijn.
+2
johndeere6230
@Ruben-Wind

Zeker niet nee, behoorlijk vermogen, maar de Achterbrug is licht zat. Net als de 6080 van eerder. Hoef je geen zware (loonwerkers) wagen achter te hangen… zeker niet met veel wegtransport
newholland6640
@johndeere6230 wat was de beperkende factor bij 6080
johndeere6230
@newholland6640

Achterbrug in het geheel, bak, hef, eindaandrijvingen, remmen. Ze hebben op werk ook een 6.180 dc op demo gehad, maar zat net zo’n Achterbrug achter. Dus daar hadden ze weinig vertrouwen in. De 6080 is uiteindelijk met 5 kmh omdat de bak stuk was, naar de dieplader gereden en die staat nu ergens in Saoedi Arabië 🙈

Kortom leuke trekker voor een akkerbouwer, maar voor gemengd (zwaar) werk is die niet geschikt
newholland6640
@2850Johndeere6R staat die bij vd sluis?
newholland6640
@2850Johndeere6R staat die bij vd sluis?
2850Johndeere6R
@newholland6640 staat zo een bij Meinderts tractors-and-machinery.nl/item/713233/… en aangezien @langeniebange nu Schuitemaker rijd dacht ik even 1+1=2 die heeft hij daar geruild.
+1
langeniebange
@2850Johndeere6R hebben hem wel bij meinderts ingeruild, maar onze is volgens mij al verkocht die was ook van 2016
johndeere6230
@newholland6640

tractors-and-machinery.nl/item/741645/…

Mooi (nieuw) karretje dit... Ben je voor de komende 30 jaar klaar
+1
newholland6640
@johndeere6230

Na 20 jaar onderdelen foetsie ben ik bang
langeslagdiesel
De invoer van een opraapwagen slijt nu eenmaal bij gebruik. Daar ontkom je niet aan. En bij OVER belasting zeer snel. Of de boel druk je krom of breekt. Dat zal bij een straut niet anders zijn. Ik weet wel, toen taarup net op de markt was klaagden vele dat de invoer zo zwaar draaide. ( je had wel dik 100 pk nodig) dat was veel meer dan de andere merken. Nu we dik 30 jaar verder in de tijd zijn is 200 pk voor een opraapwagen meer regel dan uitzondering. Dan vind ik het niet zo gek dat een invoer zeer snel de geest geeft. Als je met taarup beneden de 150 pk blijft en op tijd je bodem ketting gebruikt zijn en blijven het top wagens. Als je eens de moeite neemt om de laatste prop gras weg te vorken van de invoer rotor na dat hij een echt vol geperste vracht heeft gelost dan merk je wel wat er gebeurd als je met 150+ pk aan het laden bent. Dat is geen gras meer hoor wat je dan weg moet spitten. Dat is een soort gras compote/ moes. Dus het advies is: op naar de 300 pk! Gaat het nog beter en sneller! PS. De meeste taarup’s die nu nog rijden woorden bijna allemaal versneld richting oud ijzer bak gedirigeerd door overbelasting niet door de vele hektares die schoon geraapt moeten woorden.
Baltus_steyr
@langeslagdiesel Nou ik denk dat er ook nog wel veel taarups lopen tussen de 80 en 120 pk trekker ervoor!! Hier altijd met 80 pk gewerkt en nu zon 100 pk ervoor. De wagen moet de trekker smoren en niet andersom. Maar de wagen begint hier natuurlijk ook wel te slijten. Deze heeft hiervoor ook wel een bult gras verwerkt. Maar tot op heden kan ik me er altijd nog vrij goed mee uit de voeten!!
deutz110
Wij ruilen ook 2 veenhuis 2000.van 2007 in nooit grote reaperaties gehad alleen t onderhoud aan de invoer
+3
GerbertXL
@newholland6640 jouw case en nh zijn hetzelfde model. Steyr noemt het zelfs een 6145.
Die 180 pk is op de kale motor met boost en zonder koeling/airco/dynamo.
frank_mf
@GerbertXL Heb er een keer een voor de vermogenstester gehad. 135 pk op de aftakas (stilstaand).
J asper
@frank_mf Rijden komt er 40/50 pk boost bij? Aangezien @newholland6640 zegt dat die 40/50 pk meer op pto geeft dan een te met 132
frank_mf
@J asper Die 135 is tov de 158 die New Holland zonder boost opgeeft. Gerekend met dezelfde verhoudingen van verlies zou de trekker met boost krap 150 op de aftakas moeten geven.
newholland6640
@frank_mf

Onze doen duidelijk meer. 135 is een paar pk verschil met de TS en het is echt geen paar pk verschil.
frank_mf
@newholland6640 Dat is stilstaand voor de vermogenstester. Rijdend zal het verschil groter zijn. En die trekker was nog nieuw, met inlopen komt er vaak een paar pk bij nog.
2850Johndeere6R
@newholland6640 Claas heeft hun onderdelen gebeuren altijd wel aardig op orde dacht ik. Ik zelf zo eerder deze Claas aan durven als een Veenhuis.
+1
newholland6640
@2850Johndeere6R

Eens, maar veenhuis is al afgevallen eigenlijk
+1
dx11
@Valtrapowerr die 60 kuub zal met 40 ook wel ophouden 😂
johndeere6230
@dx11

Als die het red 😅🙈
Valtrapowerr
@dx11 ja een 2 is ergens achterin de 30 dacht ik
newholland6640
@Valtrapowerr

Een 2 is 35, geperste kuubs 59,5
Daar komt dat vandaan denk ik.
Maar we zijn inmiddels voorzien.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @newholland6640:
Maar we zijn inmiddels voorzien

Benieuwd wat voor moois het geworden is.
+5
newholland6640
@Fendt926Driver

Komen tzt wel fotos.
Het is iets nieuwer uitgevallen dan we eerst dacht. Maar het lijkt ons een goede keuze.
Valtrapowerr
@newholland6640 vaak krijg je daar geen spijt van! Ben benieuwd 👍🏻

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Veenhuis Combi 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!