Naar mijn gedacht zijn de 1455 en de 1255 de enige modellen met een rooster bovenop de motorkap. Ik heb dit nog nooit bij een ander merk trekker gezien. Of vergis ik mij?

International 1455 XL

Gavrie Willemsen
Naar mijn gedacht zijn de 1455 en de 1255 de enige modellen met een rooster bovenop de motorkap. Ik heb dit nog nooit bij een ander merk trekker gezien. Of vergis ik mij?

Reacties

+1
David Bakker
Ik dat dit wel de eeniste zijn . Anderen hebben als oplossing roosters aan de zij kant .
+1
MF 2725
@David Bakker Dat lijkt mij ook beter bij regen. Nu wordt alles onder de motorkap drijfnat. Op deze manier kan wel beter de warmte afgevoerd worden: warme lucht gaat omhoog. 🤔
+3
T6020 power
@MF 2725 Als je zo'n inter hebt en het werk ervoor hebt, is de moter wel zo warm dat het direct verdampt 😜
+5
Arie_MF
@David Bakker De eerste keer dat ik een 1455 zag dacht ik dat het door de eigenaar zelf gedaan was, blijkt het origineel te zijn. Niet mijn smaak.
mf 6150
Hebben die 5*88 series dat ook niet? Maar dan met een omgekeerde Fin ofzo. En de 1246 niet te vergeten
+2
SJB533
@mf 6150
De 88's hebben gaas ipv een bbq. Ze trekken de lucht idd voor de cabine weg en persen die bij de neus naar buiten
+1
Piet1960
Nog even rustig aan Gavrie, hij is nog koud.
+3
RVM
Vaak is zoiets een noodgreep omdat het oorspronkelijke ontwerp niet voldeed.
valmet6400power
@RVM
Nou dat lijkt mij ook in dit geval. Kan me niet voorstellen dat een ontwerper heeft gezegd "goh laten we de motorkap bovenop open zagen". Ben alleen zelf niet bekend met de koelcapaciteit van een 1455..
Koiter
@valmet6400power koelcapaciteit vind ik zelf tamelijk krap, op de aftakas krijg je hem wel naar het rooie als je wil
valmet6400power
@Koiter
Gewoon op de aftakas achter? Met standaard vermogen al? Nee toch?
+4
Valtra man
Het heeft echt iets typisch he. Tegelijk ook een pest bij het maishakselen, na de eerste ronde (waar wij achter de hakselaar rijden) lag de hele motor vaak vol mais.
+3
akkermopet
@Valtra man Dan heb je popcorn 🍿😂
+1
a3vandiejen
steyrlanzboy
Mooi
+1
assink
Dacht schlüter het ook op bepaalde modellen had.
Misschien kan @Schluterfan daar wat over zeggen?
+1
schluterman
@assink de super 1900 hadden ook roosters in het einde van de neus roosters bovenop en aan de zijkant
+1
Schluterfan
@assink klopt, Super 1800 en 1900 met Schlüter motor en dacht vanaf Super 1600 tot 2000LS met MAN motor. Kheb het ook al gezien op jonge 1500s met Schlüter motor, maar het kan zijn dat dit er achteraf ingekomen is.
+1
erik9831
Daarnet ook nog zo een roostertje gezien en in men handen gehad.
+1
a3vandiejen
@erik9831 Om je hemd te wassen Erik...🙈😁
+1
erik9831
@a3vandiejen haha goed gevonden, had ik nog niet bij stilgestaan 😂

Neen deze was ook van een 1455, maar dan zijn jongere broer genaamd Kees 😉

Was bij een vriend van mij en die is momenteel zijn wat aan het restaureren. Hij was bezig met de grill te herstellen en nieuwe latjes aan het maken voor er tussen te zetten.
a3vandiejen
@erik9831 Mooi om dat van dichtbij eens te bewonderen, zijn hele machine's.
Heb altijd bewondering voor de mannen met restaureren van zulke grote trekkers.
Sojaboontje
Eicher had het bij de fase58 tractoren.
Schluterfan
@Sojaboontje

Wat valt onder de Fase58 als ik vragen mag Marc?
+2
Sojaboontje
@Schluterfan De Ed110, Ed115, Ed210 en de Ed215. Dit waren eigenlijk Ed16, Ed22, en Ed40 maar met een nieuw uiterlijk, en een paar technische verbeteringen. Dit was met de overgang van Ed naar roofdieren serie in 1958. De naam 58er fase komt dan ook van het jaartal.
remco rooks
Bij ons op de maxxum ook een rooster voor de vooruit maar dat is dan weer niet orgineel 😆
Koiter
@Gavrie Willemsen is dat rooster nog een beetje heel? Ik heb toch wel 6 gebroken spijlen erin zitten. Gelijk voor de revisie maar vervangen voor ee nieuw rooster
Gavrie Willemsen
@Koiter 2 latten zijn eruit, 1tje heb ik nog liggen. Dat moet er nog is een keertje in gelast worden....

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!