Foto van een International 533 zoeken naar het lek bij het koppelingshuis. Morgen verder speuren.. Foto is geplaatst door Yanmarthomas op 28-12-2021 om 20:24:07, met 7 reacties.

International 533

+4
Yanmarthomas
Foto van een International 533 zoeken naar het lek bij het koppelingshuis. Morgen verder speuren.

Reacties

+2
A.H.S.
Oef 😦 ,poste je 11 maand geleden ook geen foto met hetzelfde uitzicht op deze kant vd motor.
+3
Yanmarthomas
@A.H.S. klopt. Toen is ie nog iets verder uitelkaar geweest haha. Toen is ie compleet gereviseerd zuigers bussen hoofdlagers etc etc etc. Nu hebben we nog een lekkage. Morgen verder zoeken.
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Yanmarthomas:
Nu hebben we nog een lekkage.

Mag ik je een hint geven Thomas? Vele jaren geleden 1x meegemaakt met een motorrevisie wat ik heb laten doen bij een revisiebedrijf. Motor ingebouwd en direct al lekkage en niet zo'n beetje ook.

Wat bleek: Er zat een verkeerde oliekeerring aan vliegwielzijde gemonteerd. Krukaskeerringen hebben een draairichting die er voor zorgt dat de spatolie weer "teruggestuurd" word. Als de groefjes dan tegengesteld staan heb je juist het omgekeerde effect en "pompt" hij het carter leeg. Controleer het pijltje maar eens.
cyrus-van-gelder
@WaterDeutzer zo zie je maar dat een kleinigheidje grote gevolgen kan hebben. Een verkeerde olie keering geeft een flinke bende ja.
Zelf ook wel van die geintjes gehad hoor. Eventjes snel wat afmaken, en dan niet goed kijken/opletten.
Dan kan het weer uit elkaar dus
  • 🥴🥴🥴🥴🥴🥴
Corne S
@WaterDeutzer

Bij de originele keerrIng doe je hem er niet verkeerd erin.

Engelse auto's (MG) schijnen juist schroefdraad te hebben, zodat het de olie terug in pompt.
Echter als hij stilstaat, lekt hij altijd een beetje via het schroefdraad terug.
+1
WaterDeutzer
@Corne S Er zijn motoren met gelijke afmetingen keerringen, dan kun je als monteur wel degelijk een fout maken.
Wat betreft het "schroefdraad": dat is juist wat ik in mijn bericht probeer te beschrijven en het probleem kan zijn.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 533 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!