Foto van een zestal Deutz-Fahr dx folders,van de dx heb ik meer dan 100 verschillende folders, die links onderaan heb ik nog maar net via @waterdeutzer.tevens een van de 2 folders die ik heb met een m

Deutz-Fahr folder

+7
stijn-de-bock
Foto van een zestal Deutz-Fahr dx folders,van de dx heb ik meer dan 100 verschillende folders, die links onderaan heb ik nog maar net via @waterdeutzer.tevens een van de 2 folders die ik heb met een mooie 6.05 op de voorzijde,waarom weet ik niet maar naar mijn gevoel kom je deze folder veel minder tegen.

Reacties

+7
stijn-de-bock
Nog 6 mooie

(klik om te vergroten)

+5
R Bouwmeesters
Mooie verzameling folders van mooie trekkers.👍
+4
WaterDeutzer
'waarom weet ik niet maar naar mijn gevoel kom je deze folder veel minder tegen.' De DX6.05 is pas veel later uitgekomen wanneer veel klanten maar bleven klagen over de zwaarste 4 serie. Ze miste de souplesse van een 6 cilinder. Maar de DX6.10 was te groot en te duur.

Fendt was toen de splijtzwam met hun compacte 6 cilinder in de 300serie die wel jaren aan die wensen voldeed. De DX6.05 maakte dat later eindelijk ook waar. Ik weet niet hoe lang, maar de looptijd was kort doordat de Italiaanse Deutzen op de markt kwamen. En alle DX-en op de 7 serie na begraven werden.😥
+6
Fendt280S
Prachtig, je boft maar weer met die mooie folders.
Binnenkort komt hier ook een mooie Deutz op het bedrijf. Eentje uit 1993. Zodra die er is natuurlijk een mooie foto.
+3
stijn-de-bock
@Fendt280S ik ben al benieuwd
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fendt280S:
Binnenkort komt hier ook een mooie Deutz op het bedrijf

Ter vervanging van de 5207?
Of uitbreiding van het trekkerpark?
+5
Fendt280S
@Fendt926Driver uitbreiding van het trekkerpark. Ik vind het wel fijn om wat backup te hebben staan. De motor van de fendt 310 zuipt behoorlijk olie dus daar moet in de toekomst iets mee gebeuren en aangezien het tweedehands spul snel schaarser en duur wordt nu toegeslagen. Eerst naar jongere trekkers aan het kijken rond de 5000 uur maar die hadden allemaal wel wat en dan zijn ze snel erg duur. De deutz liep ik tegen aan met 6500 uur en stuk goedkoper dan dat spul uit de jaren 2005 etc. Pracht trekker is het maar ik bewaar de foto primeur nog even als die op het erf staat.
+1
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @Fendt280S:
De motor van de fendt 310 zuipt behoorlijk olie dus daar moet in de toekomst iets mee gebeuren

Is geen zo een werk om zo een motor te vernieuwen hoor
Fendt280S
Quote Reactie van @Fendttrisixfan:
Mooie

Daar heb ik weinig ervaring mee. Doe jij dat werk normaal gesproken?
+2
Fendttrisixfan
@Fendt280S ja ik ben mechanieker, anders kom ik een weekje op verlof in frankrijk en doe ik het dan 🤣
+2
Fendt280S
@Fendttrisixfan Dat is een goed idee!
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Fendt280S:
maar ik bewaar de foto primeur nog even

Deze berichten doen het altijd goed op TF!😊
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fendt280S:
Eentje uit 1993

Een agroprima.
Een agroxtra
Of een agrostar?
+2
casejxu
@Fendt926Driver iig geen agrotron!
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @casejxu:
iig geen agrotron!

Inderdaad, want vanaf toen ging het fout.😥
+2
casejxu
@WaterDeutzer nee want die kwamen in 94 pas
+3
stijn-de-bock
@casejxu mijn wereld viel een klein beetje in toen ik toen de eerste Agrotron 6.30 zag verschijnen in vrasene in de plaats van een dx 120 uit 1982.
+1
Rondeutz06
@stijn-de-bock ik ken dat gevoel ook
casejxu
@stijn-de-bock todat je er een dag mee moet werken. Dan is de agrotron kwa comfort wel stappen vooruit. Met dx 6.10 of 6.30 heb ik ook niks eigenlijk. Dx6.05 vind ik dan wel weer een hele fijne trekker
@casejxu waar zit het verschil tussen een 6.10/6.30 en een 605 dan buiten de compactere bouw? Ik vind een 6.30 een hele fijne trekker, maar ben ook niet veel beters gewend behalve op het loonbedrijf rijd ik vaak op de nieuwere series.
+1
casejxu
@Deutz-Fahr-Rijder vooral uiterlijk. Rees gewoon veel liever met 05 als met 10 of 30
+2
stijn-de-bock
@casejxu gho,ik weet heus het verschil wel tussen oudere en modernere trekkers, toch spreekt het moderne en comfortabele hedendaagse me steeds minder aan.
+1
casejxu
@stijn-de-bock haha kan t me voorstellen?
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @casejxu:
nee want die kwamen in 94 pas

Ik bedoel niet het jaartal, maar het model...🙈
+3
casejxu
@WaterDeutzer snap ik. En hij had t over 93 en ik bedoelde dat t dan geen agrotron zou zijn omdat die in 94 kwamen😋
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @casejxu:
snap ik.

Mooi. Maar ik kan het niet laten om af en toe mijn mening te spuien over het leven van Deutz ná de DX-en.🤣🤣
+7
@WaterDeutzer en toch hebben wij met onze agrotrons altijd goed gereden. Onze 115mk2 is weg gegaan met 9000 uur en is toen aan een 2e leven bij mijn oom begonnen. En onze ttv610 staan nu 12.900 uur op zonder grote noemenswaardige problemen. Dus de trekkers zijn na het dx tijdperk niet helemaal kansloos geworden....
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Deutz-Fahr-Rijder:
en toch hebben wij met onze agrotrons altijd goed gereden.

Zo bedoel ik het niet, natuurlijk is de kwaliteit prima! Ze zien er alleen niet uit....🙈
+3
Valtra man
@WaterDeutzer Het uiterlijk na de dx serie was voor mij ook een schok. Ik was toen 10 jaar en mijn nonkel kocht een agrotron. We hadden toen een kalender thuis hangen met de meest bekende modellen van tractoren op door de jaren heen. Onderaan stond de trekker van de toekomst: een gele trekker met ronde neus en bijna 4 dezelfde wielen. Toen ik die agrotron zag staan op zijn erf dacht ik: lap, tis zover. De kalender had gelijk…
Stiekem vond ik het dan wel spannend om er op het erf wat mee rond te rijden, maar een echte fan ben ik nooit geweest. Zeker niet van het kleurijke interieur. Dat zie ik nu nog terug in de latere modellen.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Valtra man:
Stiekem vond ik het dan wel spannend

Mooi verhaal!
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Valtra man:
Zeker niet van het kleurijke interieur.

Precies zoals ik er toen ook over dacht! Een regenboogcabine.🌈
+5
casejxu
Quote Reactie van @Valtra man:
kleurijke interieur

Grappig om te lezen.... elk merk gebruikt steeds meer kleur in de cabine😅
+3
@WaterDeutzer ahaa op die manier, daar hebben we het al eens eerder over gehad inderdaad! Komt omdat die spaghetti vreters zich er toen mee zijn gaan bemoeien denk ik😬
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Deutz-Fahr-Rijder:
daar hebben we het al eens eerder over gehad

Yep!
+3
Fendt280S
@Fendt926Driver
Agroprima.
+3
draaipiet
Prachtige verzameling Stijn
+4
Fast Eddy
Mooie folders Stijn. Ik heb leren trekker rijden op een DX 4.70 turbo en op een D7207C. Goede oude tijd.
+2
Rondeutz06
Prachtige folders Stijn ik wist niet dat er zoveel verschillende van een bepaald type zijn
+3
stijn-de-bock
@Rondeutz06 er zijn in het verleden massa's verschillende folders gemaakt

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr folder ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!