Deze boer heeft zelf een hakselaar gekocht , het is even wennen met richten. Foto is geplaatst door JarnoDrenthe op 19-07-2022 om 14:23:35, met 14 reacties.

New Holland FX 28

+8
JarnoDrenthe
Deze boer heeft zelf een hakselaar gekocht , het is even wennen met richten

Reacties

+1
Valtra man
Haha, de stiel komt er wel in na een paar keer .. denk dat die vandaag ook een paar keer zal stilstaan om te koelen..
+2
radium45
Quote Reactie van @Valtra man:
om te koelen..

De machinist?
Valtra man
@radium45 of de machine, de FX serie stond niet bekend om zijn koelcapaciteiten. Tis dan wel de kleinste vd serie dat zal wel schelen..
RobVolvo
@Valtra man Daar heeft deze nooit echt last van gehad, heeft in z'n leven ook niet veel hoeven doen, vooral de laatste jaren draaide hij nog maar heel weinig. 😉
mf 6150
😂😂 eerst maar eens van die wiers af en strak tegen de hakselaar gaan rijden
roscho
@mf 6150 Ik heb het idee dat de hakselunit teveel lucht krijgt, alles blaast uit elkaar en uit de wagen. En natuurlijk: het richten van de pijp is ook nog niet alles... 😉
Valtra man
@roscho teveel lucht bestaat niet 🙂 zeker niet bij een FX. kurkdroge korte stukjes gras daarentegen
roscho
@Valtra man Normaal heeft een hakselaar toch een schuif waarmee je de luchttoevoer kunt regelen?
Valtra man
@roscho op de FR modellen stond op de 0-serie luchthappertjes, toe die volliepen werden die omgedraaid naar achter en 10 boze loonwerkers later werd de blaastrommel aangepast (happers weg en ‘inlaatgat’ met de slijpschijf maximaal vergroten) zodat er meer lucht bijkon. Dealer Westrac heeft daar nog een belangrijke rol in gespeeld, op eigen initiatief hebben zij toen de volledige opstelling van de paddels aangepast. Later is de kit die zij toen hebben ontworpen aangeboden als optie voor droge streken.
Je wil niet weten hoeveel snufjes er door ‘bureau engineers’ worden bedacht maar die in de praktijk gewoon nutteloos zijn.
Valtra man
@roscho ik antwoord eigenlijk naast de kwestie, maar wat ik wou zeggen: is dat er nooit genoeg lucht kan worden aangezogen. Zeker niet bij dun licht gewas die weinig eigen inertie heeft in de vlucht naar buiten.
Corne S
Of een opzetrand aan 1 kant wil ook wel helpen.

Bij onze hakselaar gelijk een simpele camera op de pijp gezet, dan zie je ook goed wat er gebeurt.

Je hebt nu in elk geval wel minder kans dat de pijp verstopt gaat zitten door een te volle kar.

Hoe oud is z'n FX? Staan toch bekend om hun goede flow tussen de kooi en blazer?
SJB533
@Corne S
Deze zijn geloof ik al een 20-25 jaar. (Witte velgen bij deze serie FX zijn net van na de eeuwwisseling, geloof ik, maar zeker weten doe ik niet)
Valtra man
@Corne S en rijden langs de goede (Belgische) kant helpt ook bij de FX. De blazert zwiert het gewas al rechtsom en dat vliegt dan mooi mee met de curve van de pijp.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland FX 28 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!