Best leuk om weer 1 dag in de week te monteuren. Of eigenlijk monteren. Zet er vooral nieuwe machines in elkaar en zo kom je ook weer op de nieuwste trekkers te rijden. Trekker is cvx uitvoering en ve

Case IH Vestrum 100

+8
casejxu
Best leuk om weer 1 dag in de week te monteuren. Of eigenlijk monteren. Zet er vooral nieuwe machines in elkaar en zo kom je ook weer op de nieuwste trekkers te rijden. Trekker is cvx uitvoering en verder geen poespas

Reacties

+3
Rondeutz06
Mooie afwisseling in het werk, maar voor je het weet nog een dagje en nog één en dan wordt het weer saai 😀. In alkmaar?
+2
2850Johndeere6R
@Rondeutz06 Gok van bij Rijkhoff. Asjes doet tegenwoordig MF Ron 😉
+2
casejxu
Rondeutz06
@casejxu ik hoorde dat rijkhoff de machines die in elkaar gezet moeten worden bij iemand bracht.
+2
casejxu
@Rondeutz06 dat was zo. Maar die gene heeft ze hal aan de overkant van rijkhoff niet meer. Dus nu mag ik t doen😁
Rondeutz06
@casejxu ok, die zat inderdaad aan de overkant.
+1
casejxu
@Rondeutz06 dat was 2 jaar terug. Vorig had ie een andere jongen die het deed bij m
+1
casejxu
@Rondeutz06 ja mocht ook 4 dagen in de week komen😅😅 maar heb de afwisseling wel nodig. Vind ik veel leuker. Vandaag weer in de mijse polder aan de gang
+1
Rondeutz06
@casejxu afwisseling is het mooiste, wat voor werk je ook doet. Ik geef je groot gelijk.
2850Johndeere6R
@casejxu Bij Adrie aan het bij beunen?
+1
casejxu
@2850Johndeere6R nee tegen avenhorn aan een dak aan het dicht leggen met me buurmannetjes(timmermannen)
new holland koen
Lief ding zo'n Vestrum!
Zelfde als een NH T5 volgens mij?
+1
casejxu
@new holland koen dat durf ik niet te zeggen. Vind t wel een mooie vervanger voor de jxu😁
new holland koen
@casejxu Haha ja dat zeker!
Al zal deze wel een stukje groter en lomper zijn?
+1
casejxu
@new holland koen ja maar nog behoorlijk wendbaar!
+5
GerbertXL
@casejxu nou snel kopen dat ding, anders klotst het geld toch maar over de drempel 😀
casejxu
@GerbertXL eerdaags eerst betonnen😅
+3
CaseCS130
@casejxu trekker zelf in elkaar zetten, scheelt weer 😀
casejxu
@CaseCS130 idd zelf de fronthef pto en voorlader monteren😜
+2
Herbert
@casejxu
Quote:
Vind t wel een mooie vervanger voor de jxu
Wij denken hetzelfde haha. Cvx met voorlader, lijkt mij ideaaal. Ze zijn wel een flinke slag groter dan de jxu heb ik het idee.
casejxu
@Herbert ja wel iets groter. Tussen je maxxum en jxu in. Maatje heb maxxum cvx met voorlader. Die is erh enthousiast over
CaseCS130
@casejxu Kuilt die er ook zelf mee in? Dealer zei laatst dat de 2 traps traploze bakken van NH niet geschikt zijn om opraapwagens de bult op te duwen.
casejxu
@CaseCS130 nee meestal staat de puma 150cvx voor de taarup😅 die doet ook t meeste maaiwerk en mestrijden. Al hebben ze nu voor beide cvx een setje kuhn maaiers
CaseCS130
@casejxu Oh, dikke spullen dus.
casejxu
@CaseCS130 ja dikke schouten mesttank met alles der enzo. Wel voor mekaar daar! Zelfs een kuhn perswikkel van paar jaar oud
+1
Baltus_steyr
@casejxu nou hier ook eerst met een 4 cilinder aan het kijken geweest. Maar ben blij dat ik nu toch een rustige 6 cilinder heb. Werkt nu al goed naar behoren!!
casejxu
@Baltus_steyr haha zal wel. Tijdens monteren gebruik ik een maxxum 125 multicontroler. Ook een hele fijn!
Herbert
@casejxu zit hier ook nog R34 banden onder?
casejxu
@Herbert dacht wel 38
+1
CaseCS130
@casejxu 600/65 38 is maximale maat qua hoogte. Anders moet je de tank aanpassen.
+2
Herbert
@casejxu zojuist de jxu met voorlader eens over een weegbrug gehad. Had niet gedacht dat tie over de 5 ton zou gaan. Dus de voorlader er maar af en dubbellucht eraan, kijken wat tie wil in de 5 ton klasse in Daarle😄

(klik om te vergroten)

casejxu
@Herbert dit is met voorlader?
+1
Herbert
@casejxu ja. Tank halfvol
casejxu
@Herbert weet ik het gewicht ook ongeveer😜
Herbert
@casejxu heb je ook een stoll voorlader? En zo'n frame tot aan de achterbrug onder de trekker. Weegt met elkaar wel wat. Losse voorlader zo'n 480 kg als ik de papieren moet geloven.
casejxu
@Herbert ja exact allemaal. Alleen een rotjoystick. En bevestiging bowdenkabel is momenteel stuk🫣
+3
Johny power
@Herbert Gisteren hier de john deere 6430 met voorlader gewogen, viel me bar tegen. 6500 kg! Vindt het maar zwaar
Herbert
@Johny power buurjongen doet mee met een 6420. Sauter fronthef en pto. Kan hem net in de 5 ton houden zonder dubbellucht.
Johny power
@Herbert Dat is wel netjes, wat voor banden heeft hij er onder liggen?
+1
Herbert
@Johny power niet zeker maar dacht 540 r38 achter en 440 voor
Johny power
@Herbert Oke, dat zijn niet hele grove maten. Hier 650 en 540. Dat weegt natuurlijk ook wel mee.
Jzandbergen
@Herbert ja is mooi alleen niet als je veel balen rijd dan is schakel toch sneller aangezien de vario wat langer moet nadenken
Herbert
@Jzandbergen ja dat zal wel. Powershift met voorlader lijkt mij om die reden ook niet wat. Nu gooi ik hem zo van de 1e groep in de 3e. Gaat met powershift lang niet zo vlot.
rommert14
@Herbert dat is wat hetzelfde als hier met het voeren, dan is die lompe pook van jd wel weer handig want je kunt zo een groep overslaan, de mf's kunnen dat ook maar allemaal net wat te traag
+1
newholland6640
@Herbert

Die active 8 schijnt juist mooi te werken icm voorlader
J asper
@Jzandbergen
Quote:
ja is mooi alleen niet als je veel balen rijd dan is schakel toch sneller aangezien de vario wat langer moet nadenken

Dat is een cnh kwaal🙈 geen vario kwaal.
Fendt, en ook jd niks geen last van.
+3
@J asper ik wilde al zeggen, je kan gerust je rechtervoet in bedwang houden met onze vario, anders is hij zo rap dat je met kijken niet bij kan houden...
+3
PieterA
@J asper Ik zet de omkeer ook niet te agressief ivm kop tegen de voorruit 🤣
+1
Jzandbergen
@J asper ik bedoel het in het algemeen. Ik werk met meer merken dan alleen case en heb ook geen voorkeur merk🤣
+2
casejxu
@Jzandbergen deutz ttv waar ik heeel veeel kisten mee verzet heb ben ik sneller mee als met schakeltrekker hoor💪
+3
@Jzandbergen ik weet wel dat ik juist met balen rijden niet weer anders wil dan een vario. Ben met de jd 6155m niet sneller (wel heel snel kats beu) en aan het eind van de dag wel weer een koppelingsknie die 3 dgn aan houdt

Met overig werk maakt het mij weinig uit, mestladen, kuilhappen tis mij allemaal om het even. Misschien is daar de schakeltrekker soms wel fijner voor.
rommert14
Quote Reactie van @Deutz 8006spezial:
de dag wel weer een koppelingsknie die 3 dgn aan houdt

Al zou oud ja? 😜
+3
@rommert14 kan een heel betoog houden hoe het komt feit is dat ik het heb en er zeer gelukkig mee ben… de vario is gewoon een uitkomst voor mij en ons systeem met balen
+1
frank_mf
Quote Reactie van @new holland koen:
NH T5

Klopt. Tot voor kort was de Vestrum alleen met CVX te krijgen, maar nu gaan ze ook de 8-traps bak monteren als ik me niet vergis.
+1
new holland koen
@frank_mf Vind het bij Case wel mooi dat daar de cvx ook wat simpeler uit te voeren is.
Bij New Holland heb je er standaard zo'n groot scherm bij.
+1
Wybren de vries
@new holland koen klopt wij hebben ook precies dezelfde trekker. Wou zelf alles zoveel mogelijk mechanisch want zols manuele ventielbediening. had gehoord van een collega die bij een loonbedrijf de blauwe versie hebben die zei als er wat is met de elektra in de bediening kan je niks meer met je ventiel dus maar gekozen voor ouderwetse degelijkheid. En zon scherm gebruik je al veeboer weinig dus eigelijk een ideale 100 pk korte trekker of hoe de engelsen het zeggen een stockmans tractor.
+1
casejxu
@Wybren de vries deze idd ook 3 mechanische ventielen
newholland6640
@new holland koen

Ik dacht altijd dat nh verder uit te kleden was dan case
Terwisscha
@frank_mf de luxxum en farmall is toch de zelfde als NH t5?
+3
SJB533
@Terwisscha
Farmall ook, Luxxum is er volgens mij niet als NH, enkel Case IH en Steyr. Zit een ZF transmissie in
new holland koen
@SJB533 Even de sites van Case IH en New Holland vergeleken en ik denk dat het als volgt zit:
NH T5 AC / DC = Case IH Vestrum
NH T5 EC = Case IH Luxxum
NH T5 UTILITY = Case IH Farmall

Kortom een hoop verschillende modellen in dezelfde vermogens klasse😅
Terwisscha
@new holland koen Vanaf de buitenkant lijken ze veel op elkaar op de kleur na, maar ondanks dat het allemaal trekkers van CNH zijn, is dat qua interieur helemaal niet zo.
Leuke trekkers wel, nog nooit opgereden. Moet nog eens😜
SJB533
@new holland koen
De EC is maar een 16/16, een hilo. Dat was de Farmall U. De Luxxum heeft een 32/32, hoge en lage groep, 4 versnellingen en viertrapspowershift, zoals de Farmall U Pro had.
new holland koen
@Terwisscha Je hebt ook 2 verschillende soorten T5 bij New Holland, de luxe is dan de Vestrum en de "simpele" de Farmall en Luxxum bij Case neem ik aan
+2
BEboer
@new holland koen 3j geleden zeiden ze tegen mij de luxxum heeft nagenoeg niks te maken met NH is volledig eigen bouw van case en steyer met zf versnellingsbak en achterbrug?
+1
CaseCS130
@BEboer tot zover waar, maar de motor is nu wel NH en veel kleine onderdelen zullen wel NH zijn ondertussen.
SJB533
@CaseCS130
Dat was op de Farmall U Pro al zo. Geloof, dat je rustig mag zeggen, dat de Farmall U Pro en de Luxxum (en uiteraard de Steyr Multi) gewoon gelijk zijn aan de T5 ElectroCommand, of de iets simpelere Farmall U, maar dan met de met ZF ontwikkelde achterbrug.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH Vestrum 100 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!