Gisteren was het weer eens tijd voor de brandhout kratten roulette.  Toch eens een revisie maken op het vorkenbord. Kan niet verder naar achteren kantelen. Waar het stapelen en oppakken van de onderst

Massey Ferguson 35

+5
Hannesman
Gisteren was het weer eens tijd voor de brandhout kratten roulette. Toch eens een revisie maken op het vorkenbord. Kan niet verder naar achteren kantelen. Waar het stapelen en oppakken van de onderste kratten lastig is

Reacties

hooidonk
Hij komt inderdaad net een stukje te kort.
Wil dat nog een beetje met zo'n voorlader op een 35?
Valt het nog mee met wat hij kan tillen en zwaar sturen?
+1
Hannesman
@hooidonk klopt, even terug naar de tekentafel. Kwa tillen zit je rond de 800KG, incl de lader zelf. De hydrauliek is hier ook op afgestemd, en gaat met meer gewoon door het overdruk ventiel. Meer is ook niet verstandig met de vooras denk ik. Al helpt de opstelling van de schuine vooras wel kwa kracht verdeling. Sturen moet je bewaren tot je weer in beweging bent 😬. Grootste punt is Grip houden. Heb nu 260kg in de hef en de banden op 1.4 Bar. Heb nu het plan een stel wielgewichten te laten snijden (orginele zijn niet te vinden) in de achterwielen te monteren. Om meer druk te hebben op de achterkant.
+1
hooidonk
@Hannesman
Ow, dat valt me zeker niet tegen!
Het is altijd een compromis tussen wat kunnen doen en de boel heel houden.
Mooie handige hulp zo!

Die wielgewichten zijn inderdaad wel een mooie oplossing, dan hou je de hef leeg en je hebt het gewicht op de mooiste plek zitten.
+1
David Bakker
@Hannesman je kan ook de banden vol water doen . Of koelvloeistof.
Van-Epscheuten
Je zou misschien een dikwandige bus, onderop de cilinder kunnen lassen, en deze als draaipunt gebruiken. Zodat hij iets “oversteekt” aan 1 kant. Dan hoef je niet slijpen en lassen in de voorlader.
David Bakker
. mijn vader had destijds een 60 liter vat vol beton met een as er door als contra gewicht, het was ,is misschien wat weinig .
Hannesman
@David Bakker zou kunnen inderdaad, maar ik ben de zogenoemde "T-bar" nodig om druk op te bouwen uit hydrauliek systeem

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 35 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!