Foto van een Giant G2700 (tractors)Uit nood de drogen en jongvee met de shovel voeren, kuil stond al gehapt klaar.Kan er net bij zo, kan nog hoger dan op de foto, beetje klapperen en de bak komt we le

Giant G2700

+3
oanejorrit12
Foto van een Giant G2700 (tractors)

Uit nood de drogen en jongvee met de shovel voeren, kuil stond al gehapt klaar.
Kan er net bij zo, kan nog hoger dan op de foto, beetje klapperen en de bak komt we leeg

Reacties

+7
oanejorrit12
Ik doe met @zettelmeyer mee, voorlader gescheurd

(klik om te vergroten)

Herbert
@oanejorrit12 welk type voorlader is het?
oanejorrit12
@Herbert een stoll
+3
zettelmeyer
@oanejorrit12 ik lees alweer dat ik niet de enigste ruchhouwer ben
2850Johndeere6R
@zettelmeyer hier noemen ze dat een ruigo 😉
+1
cb6520
@oanejorrit12 het is wat met die voorladers😅. Hier maandag ook cilinder gescheurd was nog net op tijd om te kunnen lassen
+2
Fendt926Driver
Oeps...
Stoll lader zo te zien.
Wel mooi op tijd gestopt. Voordat het helemaal verbogen is.
oanejorrit12
@Fendt926Driver Klopt, deed m omhoog boven mengwagen en toen knapte die. Bak eraf en naar de smid gereden
casejxu
Mooi balen! Maar altijd fijn een plan B te hebben op zulke momenten
+2
oanejorrit12
@casejxu Klopt. Kraan kan ook nog euro spul aan. Maar die stond in het land
+1
NH-Ford
Hier ook al wel eens gehad bij een Stoll 😉
deJong
Yes ik heb ook hetzelfde gehad met onze stoll
tractorfan.nl/picture/964183/
+3
ljdekker
Nodigt nog niet uit om een stoll voorlader te kopen als ik dit zo lees
+2
rommert14
@ljdekker terwijl @Deutz-Fahr-Rijder met een stoll voorlader en een enorme kuilhapper rond rijdt, wel apart 😅
deJong
@rommert14 haha idd
mf 6150
@rommert14
Kan dat ook nogsteeds niet begrijpen, hoor hier altijd rare verhalen over die stoll laders. Cilinders die scheuren, steunen die afbreken
rommert14
@mf 6150 snap het ook niet hoor, hoort voor een shovel zo'n ding, lijkt mij wel een mooi ding om mee te voeren.
+1
mf 6150
@rommert14
Nou idd, staat hier ook op t lijstje boor de verreiker
Deutz-Fahr-Rijder
@mf 6150 zijn hier in de buurt een paar verreikers die die happer niet overleefd hebben... dus pas op wat je wenst😜
+3
mf 6150
@Deutz-Fahr-Rijder
Chauffeur bepaalt een groot deel van de levensduur😁
Deutz-Fahr-Rijder
@mf 6150 jaa dat sowieso haha
zettelmeyer
@rommert14 grote nadeel vind ik van die happers dat je geen losse grondstoffen mee kan pakken
rommert14
@zettelmeyer even snel bak wisselen kost hier niet zoveel tijd
RaHeados
@zettelmeyer dichte bodem kan er een hoop, of je moet grote hoeveelheden willen hebben, dan loopt er wel eens wat tussen door
+1
Deutz-Fahr-Rijder
@rommert14 hahaha ik wilde er zelf maar over stil houden omdat ik al zo vaak hetzelfde verhaal verteld heb... maar je hebt gelijk, gigantische kuilhapper eraan vanaf 2009 en nogsteeds niks mee aan de hand. Buiten wat speling op de bakpennen ondertussen, keer nieuwe pennen en bussen erin slaan deze winter denk. Dan kan tie weer heel wat jaartjes mee is de bedoeling.
Baltus_steyr
@Deutz-Fahr-Rijder hoe breed heb je de kuilhapper dan?
Deutz-Fahr-Rijder
@Baltus_steyr 1.8m breed en gaat 2.20 hoog open. Trioliet triomaster S
Baltus_steyr
@Deutz-Fahr-Rijder oohja das een best joekel. Hier een ap happer van 1,80 breed.
+1
new holland koen
@Deutz-Fahr-Rijder Voordeel van zo een bak is wel dat je hem niet lomp ver de kuil in hoeft te drukken, toch?
Deutz-Fahr-Rijder
@new holland koen kan wel hoor, bak plat op de grond, vario langzaam laten drukken, de vooras komt vanzelf wel los en dan heeft hij incl 2 ton in de achterhef wel druk op zijn achterwielen om even goed de kuil in te komen zegmaar🙈
valtraaa
Voorladers worden ook niet blij van het gerop in de kuilbult. Waarom geen grotere shovel voor dit werk?
+3
2850Johndeere6R
@valtraaa onze oude pas na 15 jaar echt noemenswaardige problemen dus dat is niet helemaal correct. Ik weet ook mensen die problemen hebben met een shovel die de voerwagen vol schept.
valtraaa
@2850Johndeere6R dat is niet gek. Ligt natuurlijk ook heel erg aan de bestuurder je kunt hem erin rammen of drukken. Maar ik vindt het over het algemeen niks we hebben inmiddels de 2e Quik voorlader op de trekker die heeft de euro aansluiting alweer getordeerd.
+1
2850Johndeere6R
@valtraaa die bestuurder doet het hem inderdaad. Het scheelt al als je de trekker tijdens het knijpen in neutraal zet of op zijn minst de koppeling intrapt, dan komen er geen rare krachten op de bak en de laadarm te staan
+1
Fendt612e
@2850Johndeere6R wij zijn er deze week weer achter gekomen waarom we voorlader trekkers altijd rond de 3000 uur weg doen😅
2850Johndeere6R
@Fendt612e vertel... onze eerste waar we mee kuil hapten is er nog steeds.
+1
rommert14
@2850Johndeere6R hier ook, jaren lang kuil mee gehapt hier, zelfs een paar jaar voor 500 stuks jongvee.
+1
Fendt612e
@2850Johndeere6R @Fendt926Driver
Voorlader en frame gebeurt niks mee alleen de vooras kan het gewoon niet aan bij intensief gebruik
Fast Eddy
@Fendt612e

Bij intensief voorlader gebruik elke dag de vooras smeren en op de helft van de verversingstermijn de vooras verversen. En op verharding zo min mogelijk de 4wd aan. Bij Fernhout Smilde gebruiken ze deze manier ook voor de voorladertrekkers die leliekisten over het land rijden. Daar gaan de voorassen nu veel langer mee.
+1
Fendt612e
@Fast Eddy dat denk ik ook
4 wiel aandrijving zo veel mogelijk uit maar dan Moet je altijd gewicht blok achterin hebben
+1
2850Johndeere6R
@Fendt612e Dat is sowieso een aanrader tegen banden slijtage dat gewichts blok en de uren op jaar basis voor het wisselen van het blok heb je na je eerste setje banden al weer terug verdient
zettelmeyer
@2850Johndeere6R gewoon geen blok achterin en 4wd ook nie aan. Anders breekt voorlader helemaal door midden. Voorbanden kunne denk ik nog 1000 uur mee
2850Johndeere6R
@zettelmeyer 🤣🤣die trekker is geen Bulldozer 🙈
+3
zettelmeyer
@2850Johndeere6R jawel hoor mooi bulldozeren

(klik om te vergroten)

Voorwielen omhoog en gaan
rommert14
@zettelmeyer dat gaat mooi zo
casejxu
@rommert14 zou je t thuis ook willen nu?😜😜
+1
rommert14
@casejxu t liefst meer met afdek systeem erop 😅
bluepower12
@zettelmeyer schuif je de grond naar de zijkant? Of hoe bewaar je het als de kuil op is
+2
zettelmeyer
@bluepower12 deel naar achteren en wat naar de zeikant. Zodat er altijd een rug grond ligt van 0.7 tot meter grond. De grond blijft bij de silo er tussen liggen waar precies een midikraan tussen door past
bluepower12
@zettelmeyer ah dat is ideaal ja 👌
casejxu
Quote Reactie van @zettelmeyer:
gewoon geen blok achterin en 4wd ook nie aan.

Met kisten rijden altijd 4wd aan. Zonder komt ie niet van ze plek. Zeker met 2 kisten niet 😅
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fendt612e:
maar dan Moet je altijd gewicht blok achterin hebben

Daar zijn gewichten voor die je met de gatenbalk zo op kunt pakken en rijden.
En als je klaar bent hef zakken gewicht ligt aan de grond en je rijdt weer verder met de losse trekker

(klik om te vergroten)

Gatenbalk onder de haken plaatsen en heffen.
Blok blijft hangen onder de hefarmen

(klik om te vergroten)

Zit een ijzeren frame in de beton dat de beton niet af knapt.
Weegt 1300kg dat blokje....
+2
frank_mf
@Fendt926Driver Wij hebben een contragewicht met een Accordbok eraan icm hydraulische topstang. Touwtje naar de cabine en klaar is kees. Verder kan de veegmachine en de dubbele voeraanschuifband eraan.
rommert14
@Fendt926Driver man das handig zeg
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fendt612e:
waarom we voorlader trekkers altijd rond de 3000 uur weg doen

Meende dat john deere voorladers onverwoestbaar waren.
En aan het frame muurvast zaten..
Is het dan de trekker die het niet aan kan??
+1
GerbertXL
@Fendt926Driver de trekker zal niet breken zoals sommige andere trekkers zonder frame, de rest is niks aparts. Boer in de buurt had de balk van de parallelgeleiding gebroken op een jd voorlader en die kwam richting trekker, mooi voorruit en dak aan gort.
De stoll op mijn jd 6400 scheurde finaal doormidden op de hoofdarm bij de snelwissel, en losbrekende bussen heb ik ook heel wat keren gehad. Maar die had ook wel wat meegemaakt.
oanejorrit12
@GerbertXL Trekker niet breken? Boer hier had een geloof 6510 maar die was gescheurd.. Waar weet ik niet, maar die moesten eerst aan het lassen voor ze konden voeren
+2
GerbertXL
@oanejorrit12 Alles kan, er is er altijd 1 de eerste. Maar ik heb het nog nooit gezien en dit is ook de eerste keer dat ik er over hoor. Met een ontwerp dat al ruim 30 jaar oud is is dat geen gekke prestatie.
+1
Johny power
@Fendt926Driver Haha voor ons nog steeds het geval. Staat nou 100000 uur op de voorlader waarvan 8000 op de huidige trekker, nooit wat kapot gehad of gescheurd, vooras ook nog intact. Alleen wat speling op het bak gedeelte, en gladde voorbanden. Gauw afkloppen voordat er morgen wat scheurt🤪
+1
Deutz-Fahr-Rijder
@Fendt612e vertel.... 14.000 uur op de voorladertrekker waarvan een 6k met de lader er daadwerkelijk op schat ik zo. En als er geen lader op hangt, hangt er een frontmaaier of gewichtblok in🙈
Fendt612e
@Deutz-Fahr-Rijder wat moet ik vertellen m, vertel toch onze ervaring
Voorlader trekker slijt gewoon hard als je heel de dag met volle bak rijd
+3
GerbertXL
@Fendt612e nou wat dacht je van het hele verhaal in plaats van vage algemene beweringen zoals "wij zijn er deze week weer achter gekomen waarom we voorlader trekkers altijd rond de 3000 uur weg doen" en "Voorlader en frame gebeurt niks mee alleen de vooras kan het gewoon niet aan bij intensief gebruik".
We bijten niet, kom kom. Als je wat kwijt wilt vertel het dan, niet zo'n vage reactie waar je niks mee kunt.
+4
J asper
@2850Johndeere6R Dan klopt het toch wel, als jij pas na 15 jaar problemen hebt. En @Fendt612e na 5 jaar. Jij gebruikte ja zomers je feedo niet? En swinters lade je voor twee dagen. En nog heel wat minder kilo’s, denk dat die van @Fendt612e in 5 jaar meer kilo’s heeft verspit dan die van jou in 15.
+2
2850Johndeere6R
@J asper dat is nu ja, dat de trekker in 1991 kwam voerde hij bij ons 100 koeien dagelijks (toen waren mijn pa en oom nog in maatschap) voerde hij 80 koeien bij de buurman. Onze trekker zat toendertijd in de zomer veel bij onze bollenboer in de verhuur voor het kisten rijden. En de eerste 5 jaar in de opkomst van de rondebalen pers reed pa alle balen voor de plaatselijke loonwerker weg. Die lader heeft zijn sporen echt wel verdiend.
+1
J asper
@2850Johndeere6R Paar balen is wel wat beter werk als bakken voer van 1000 kg “uitkuilen” Kisten heb ik geen verstand van😂🤣
2850Johndeere6R
@J asper beetje kist heb je ook zo tegen 1000kg hoor.
Maar goed het zou natuurlijk heel goed kunnen dat beeld wat je schetst in die 15 jaar ik ken hun historie immers niet
+1
rommert14
@2850Johndeere6R zo dan een grote veestapel voor die tijd 👌
2850Johndeere6R
@rommert14 mijn opa was toen al een vooruitstrevende man. Helaas heeft de splitsing tussen de gebroeders wel een hoop omvang gekost
+1
rommert14
@2850Johndeere6R opa van mijn vader had in de jaren 40 en 50 al 45 koeien, dat was ook groot voor die tijd. En veel grond overal maar ook veel al niet meer in de familie volgensmij
+1
oanejorrit12
@valtraaa Shovel of verreiker lijkt ons wel eens wat ja, voorlader trekker is nog niks mis mee, enkel de voorlader is nu een paar keer gelast. En hebben eerst ook nog wel andere wensen, maar de trekker doet verder weinig ander werk meer dan voorladeren, dus vervangen zal wel geen trekker worden
+1
Mooi dat je een back up hebt, als ik toch alles zo zie ben ik blij dat wij niet met een voorlader voeren 😅
+9
GerbertXL
Mailleux kan ook kapot 😁

(klik om te vergroten)

+6
MaartenMandemaker
@GerbertXL Je moet kunstenaar worden 🤣
rommert14
@GerbertXL ai ai ai, alles kan uiteindelijk kapot natuurlijk, hier wel hele goede ervaringen met mailleux
johndeere6230
@GerbertXL

Heb je toch een Z frame op de voorlader😜
+1
frank_mf
Hier hetzelfde vorig jaar met de Stoll. Gebeurt bij die van ons niet weer, dan moet er iets anders breken 😁
+2
mf 6150
@frank_mf
Frame of ego van de lasser?😜
frank_mf
@mf 6150 een ander draaipunt denk 😆 nee heb hem zelf niet gelast. Hebben ze bij LMB keurig gemaakt en verzwaard.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Giant G2700 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!