Foto van een veelbesproken uitvinding van weleer.,bij ford was het dual power,bij john deere hi lo,.....

Multi power

+10
stijn-de-bock
Foto van een veelbesproken uitvinding van weleer.,bij ford was het dual power,bij john deere hi lo,.....
+2
Valtra man
@stijn-de-bock bij Volvo Tractrol! 🙂
+7
SJB533
Quote Reactie van @stijn-de-bock:
Ford was het dual power,bij john deere hi lo,...

John Deere: HiLo
Ford: Dual Power
Volvo BM/Valmet: Tractrol
International: TorqueAmplifier
Massey Ferguson: Multipower
J.I. Case: Dual Range
Oliver: Power Booster
Minneapolis Moline: Ampli-Torc
Allis Chalmers Power Director
+4
stijn-de-bock
@SJB533 zo leren we allemaal weer wat bij.
+3
PieterA
@SJB533 Fiat Hi-Lo??
+2
Valtra man
@SJB533 je moet de rest ook wel een kans geven he 🤣

Reacties

+1
Stier69
Haha ,Fendt had niks.Duitse IHC trouwens ook niet.
+2
langeslagdiesel
@Stier69 wat was de hydro 84 dan?
+1
Stier69
+1
langeslagdiesel
@Stier69 ah. Dacht Duits. Maar niet dus.
+2
SJB533
@langeslagdiesel
Een CVT/Hydrostaat
Valtra man
@Stier69 jawel daar was duospeed de oplossing, al was dat geen powershift natuurlijk maar een hydrostaat.
Stier69
@Valtra man Duitse IHC had wel Agriomatic, heb er zelf eentje gehad,maar zou dat geen hilo of zo noemen.Snelheidsverschil is daarvoor veel te groot.In een andere stand fungeerde die als vooruit/achteruit,maar ging voor mij dan veel te hard achteruit.
+5
Kramer U800
Het systeem wat Zetor hanteerde bij de UR II serie (Crystal) vanaf 1968 heette ook multi power.
+2
langeslagdiesel
@Kramer U800 Ursus had precies het zelfde.
+4
David Bakker
Het enige verschil is wel dat je bij Massey Ferguson in low een vrij loop had DUS bij heiling af altijd de Multipower in high ,
In het veld vind ik dat wel prettig die vrijloop ,als je iets te vroeg terug schakel met de multi power verloopt de schakeling toch soepel.
+2
Arie_MF
@David Bakker Met harken of persen is dat ook fijn.
Stier69
@David Bakker Heb wel eens een kuil aangereden met multipower.Dacht dat de trekker niet goed was met die vrijloop in low.Later maakte ik er gebruik van,lekker hard naar beneden rollen en dan weer in hi zetten.Vond ik wel lollig.
+3
Hidde Gröniger
Heb je ook een foto gemaakt van de rest van de trekker?
+4
stijn-de-bock
@Hidde Gröniger de 188 en ook nog een 175

(klik om te vergroten)

+2
Hidde Gröniger
@stijn-de-bock prachtige machines!
+3
stijn-de-bock
@Hidde Gröniger deze 2 bevinden zich ook in het zetor museum, ze zijn ooit hun werkende carrière gestart bij het loonbedrijf dat van dezelfde eigenaar is als dit museum.
+3
Bauwz
Machtig mooi hè die Multipower.
Had International geen Torque Amplifier.
De Engelse trekkers?
+2
stijn-de-bock
@Bauwz is dat niet Amerikaans?
+3
Bauwz
@stijn-de-bock Ik weet dat een buurman een 2wd Inter of Case inter had waar het opzat, maar dacht dat het een Engelse trekker was. Maar weet niet veel van dit merk,alleen dat het in US en UK en Duitsland gefabriceerd is.
Ben ooit in Neuss geweest in de fabriek.
+2
Bauwz
@stijn-de-bock Ik denk dat het een 785XL was met cabine en 2wd.
+2
SJB533
@Bauwz
Klopt
+3
Bauwz
Ik heb het er het liefst wel opzitten,de trekkers die het niet hebben rijden ook fijn hoor,maar dat lekkere duwtje in je rug hè….
+3
Bauwz
Een mooie Franse 188 en een Engelse 175S.
De 188 valt in het niet bij de 175 of ligt dat aan de opname.
Banden doen ook wel veel natuurlijk.
+3
stijn-de-bock
@Bauwz kwa staat waren ze beiden in een vergelijkbare conditie, de 175 heeft misschien wel iets mooiere banden.
+2
Bauwz
Banden kan alles schelen, nu lijken de fusees ook wel iets langer bij de 175S.
Maar mooi spul hoor. Was het een museum dan waar je was?
+1
stijn-de-bock
@Bauwz dit is in het zetor museum in België inderdaad, mijn laatste 10 foto's zijn op een paar na allemaal daar gemaakt, je kan er trouwens ook heen op 11 februari tractorfan.nl/picture/1544646/
+3
Bauwz
@stijn-de-bock Ik zal eens overleggen met een paar vrienden.
BuvaM
Prachtige detailfoto.
Is deze voorzichtig of minder gebruikt?
Ik heb ze aanmerkelijk meer opgestuikt gezien in de linker bovenhoek
stijn-de-bock
@BuvaM geen idee.
+1
jd3140jb
@Hidde Gröniger [quote][prachtige machines!/quote]En prachtig gerestaureerd. Zelfs de popjes die hij erop gezet heeft lijken levensecht. Daar is Madame Tussaud niks tegen. Ik durf wedden dat daar goed zorg voor gedragen is, zelfs de handjes staan er nog aan. @stijn-de-bockZo'n popje zou ook niet misstaan op een Landini, zoals in de verzameling van @Towaberg . Als je er nog eens komt moet je Herman eens vragen waar hij deze gevonden heeft, misschien zijn ze nog te bestellen? Geeft toch een meerwaarde aan een verzameling 😄
+1
Towaberg
@jd3140jb zo een poppetje past niet in mijn vitrine kast 🤪
+1
stijn-de-bock
@Towaberg ik kan wel es even op een stoel komen zitten naast het kastje hoor.
+1
Towaberg
@stijn-de-bock zolang ik geen portretrechten moet betalen is dat goed voor mij 🤪

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 188 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!