Hier weeral een foto van onze ex-Fendt 612 Turbomatic E van een 9-tal jaren geleden. Deze is een 7 tal jaar geleden verkocht aan een liefhebber met een 22000 uren op de teller. Deze hebben we destijds

Fendt 612

+24
Gavrie Willemsen
Hier weeral een foto van onze ex-Fendt 612 Turbomatic E van een 9-tal jaren geleden. Deze is een 7 tal jaar geleden verkocht aan een liefhebber met een 22000 uren op de teller. Deze hebben we destijds gekocht bij Mechanisatie Raalte pal tegenover de Veenhuis-fabriek. Dat was omdat onze Landini 165 Deltasix de geest gaf. De ooit nieuw aangeschafte Dezeure haakarm is ook een 2-tal jaar geleden verkocht aan een collega grondwerker op eigen dorp. Met te de 30 kuubs container hebben we een ongeluk gehad. Die stond op onze vrij hoge 6x6 vrachtwagen en een chauffeur is daarmee tegen een uitstekende tak van een boom naast de weg gereden. Die tak brak op zo een manier uit de boom dat ze jammer genoeg de gehele boom hebben moeten omzagen. De zeer oude en enorm weggeroeste container was uiteraard ook ineens total-loss. Die plooide bijeen alsof het een kaartenhuisje was. De rupskraan Hitachi 225-3 heeft nu 14000 uren en wordt nog dagelijks gebruikt, eerder voor kleine klussen en op sloopwerken voor “erbij” om bijvoorbeeld puin te laden terwijl de hoofdkraan nog aan het slopen is met de grijper. De sorteergrijper is ooit nieuw bij Beco en die is nu 17 jaar oud. Deze is nog maar een half jaar geleden Inters vervangen voor een nieuwe Arden-grijper. De oude Beco blijft wel op het bedrijf. Op al die jaren zijn er al wel 10-tallen uren laswerk ingestoken om het beestje in bedrijf te kunnen houden. Ik had begrepen bij de prijsvraag dat Beco nu geen eigen grijpers van deze gewichtsklasse meer fabriceert maar ze elders inkoopt, dat was voor mij wel de reden om elders te kopen.
+4
Fendt926Driver
@Gavrie Willemsen wel een beer van een trekker geweest.
En misschien wel de reden dat je de 818 destijds gekocht hebt.
Mooi dat het door de jaren heen goed gelopen heeft met de bedrijfs uitbreiding.
+3
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver inderdaad, omdat de 612 zo goed beviel is er automatisch bij de dealer vrij snel een nieuwe Fendt 818 besteld. Zag ongeveer een 4 à 5 maanden tussen. Die Landini kwam trouwens van dezelfde dealer dus die kon mooi terug ingeruild worden. Ik weet nog dat de trekker zonder inruil 110.000€ kostte excl de btw. Daar ging dan nadien nog wel een mooi bedrag af omdat die Legend 165 nog erg jong was en geen 3000 uren had.
+4
Wimariete
@Gavrie Willemsen Gekocht i Raalte van Henk Enserink. M.R. Mechanisatie Raalte. Tegenwoordig eigendom van Holvo Lettele.
+2
Gavrie Willemsen
@Wimariete inderdaad Henk, ik dacht zelfs dat hij een vrij grote man was. Toen we eraan kwamen moesten we nog even wachten omdat hij van een begrafenis nog onderwege was naar huis….dat weet ik nog. De trekker lag nog vol mais omdat toen net het oogstseizoen voorbij was….
+2
Wimariete
@Gavrie Willemsen Grote man met een grote witte snor😉
+1
Gavrie Willemsen
@Wimariete hij was toen al door de 50 dacht ik….
+1
Gavrie Willemsen
@Wimariete effe de naam op FB opgezocht en inderdaad ik vond hem direct…
+3
105ls78
@Gavrie Willemsen mooi en interessant verhaal.
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
Deze hebben we destijds gekocht bij Mechanisatie Raalte pal tegenover de Veenhuis-fabriek

Ik heb meer het idee dat ze naast elkaar zaten. Aan de linker kant van de straat
Met 1 of 2 buren er tussen
+1
Wimariete
@Fendt926Driver Veenhuis zat aan 2 kanten van de weg. Aan de ene kant Veenhuis mest techniek en aan de andere kant Jan Veenhuis met gronddumpers en haakarmen. Waren op het laatst 2 gescheiden bedrijven.
+6
Gavrie Willemsen
@tractorquintentje nee!!!! Dat meen je niet! Dat is hem echt…. Oh my god….
+1
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen waag je kans 🙈
+4
bart-spies
@Fendttrisixfan Hij kan op het moment wel een extra reserve gebruiken als ik het zo lees...
+2
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan ik ga er dat geld niet voor geven…😂😂😂
+1
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen ik zou al blij zijn als ik dat geld kreeg voor de mijne met de helft van de uren
+2
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan ik denk eerder dat hij dat doet om is een visje uit te gooien…
+2
Fast Eddy
@Gavrie Willemsen

Lijkt er wel op. Hij heeft ook maar 1 foto bij de advertentie.

Reacties

+5
Mooi verhaal er bij.
+8
Fendt926Driver
@johndeere6910forever een mooi verhaal maakt de foto dubbel zo mooi.
In dit geval 5 keer zo mooi omdat elk onderdeel appart besproken wordt
+2
@Fendt926Driver dat heb je mooi goed.
+5
Towaberg
Dat waren nog echte Fendt trekkers, niet te veel poeha!
+5
new holland koen
Prachtig Gavrie, dit zijn waardevolle foto's!
+5
a3vandiejen
Buiten het mooie verhaal een prachtige foto.
+4
caseboy
Mooie foto met een mooi verhaal erbij. Op het moment van deze foto stond die bak ook al vrij vol zo te zien. Hoe oud en met hoeveel uur was de 612 toen je hem kocht? Was toen zeker ook al een oude trekker in vergelijking met de Landini. Jammer dat de Landini het niet zo goed heeft gedaan, vond het wel altijd prachtige modellen maar als ik de verhalen hoor links en rechts was jij niet de enige waar zo'n Legend veel problemen had.
+5
Gavrie Willemsen
@caseboy ik heb hem destijds gekocht met 12.000 uren op de teller en hij was van ‘92. Had zwarte poken en airco. Het is nu een 18 jaar geleden dus zal rond 2005 geweest zijn dus was hij rond de 13 jaar oud. Ik weet nog dat hij 14500 € kostte zonder garantie. Wij hebben er 10.000 uur mee gereden, bijna 95 % voor de dieplader. Alleen maar rupskranen verzetten. Na het breken van de krukas is er een Deutz-Weicha motor in gekomen, gekocht bij een Nederlands bedrijf genoemd Abato. Ik weet nog dat ze een heel goede service hadden.
+2
caseboy
@Gavrie Willemsen was zo'n Deutz Weicha motor verglijkbaar met de originele motor of een soort doorontwikkeling of licentie bouw? Origineel hadden deze types toch een MWM motor? Was er veel schade aan de originele motor door de gebroken krukas omdat er is gekozen om een andere motor te monteren?
+4
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @caseboy:
originele motor door de gebroken krukas omdat er is gekozen om een andere motor te monteren?

Originele blok is nog goed, die ligt hier in het rek 🙈
+2
caseboy
@Fendttrisixfan heb je de motor destijds gekocht van @Gavrie Willemsen of per toeval bij jullie terecht gekomen?
+3
Fendttrisixfan
@caseboy ik heb hem enkele jaren terug bij @Gavrie gekocht
+2
Gavrie Willemsen
@caseboy via TF heeft hij die gekocht
+2
Gavrie Willemsen
@caseboy niet echt want hij draaide gewoon nog met die gebroken krukas. We hebben er nadien eerst nog eens een krukas ingelegd die ik in Nederland heb gekocht bij een Ex-Renault werknemer maar die liep ook stuk.
+4
Gavrie Willemsen
@caseboy ombouw paste eigenlijk heel goed. Het was een exacte copie, ik dacht zelfs dat Deutz-Weicha destijds de hele inboedel van de MWM fabriek had overgekocht en in China opnieuw heeft geïnstalleerd. Iemand van Abato was daar op bezoek geweest in die fabriek en die zei dat het enorm deftig en uiterst professioneel er aan toeging daar.
+3
Gavrie Willemsen
@caseboy die bak was oplaatst bovenaan zeker meer dan 3 m breed. Af en toe duwden we die met de kraan wel is wat terug naar binnen maar van origine was dat ooit een oud-papier container, dus die was helemaal niet zo zwaar gebouwd en zeker niet om takken en sloopafval met de rupskraan bijeen te duwen
+3
caseboy
@Gavrie Willemsen een rode oud papier container, voorheen nog van J Michel geweest?
+2
Gavrie Willemsen
@caseboy inderdaad, ik had die daarvan overgekocht omdat hij voor hun niet meer voldeed.
+4
Niels_D
Wat leuk te lezen dat je die trekker in Raalte hebt gekocht, dat is vanuit België nog wel een behoorlijke afstand?
+4
Gavrie Willemsen
@Niels_D ja ik weet niet meer zo goed hoe ik er bij uit ben gekomen, misschien via Agritrader…alhoewel ik niet weet of dat toen al bestond.
+2
Fast Eddy
@Gavrie Willemsen

De Agritrader is eind jaren 90 gekomen.
+2
Gavrie Willemsen
@Fast Eddy dan is hij 100 % uit Agritrader gehaald, misschien wel door een werknemer van mij destijds gepresenteerd
+2
Fast Eddy
@Gavrie Willemsen

Een ex werknemer die hier toevallig ook op dit forum zit?
+2
Gavrie Willemsen
@Fast Eddy nee @maarten-suykerbuyk werkte toen nog niet bij mij. Die zat zelfs toen nog op de schoolbanken…..
+2
CoenNijenhuis
@Gavrie Willemsen mooi verhaal Gavrie, leuke details. Henk zie ik nog wel eens rijden met z’n Fendts, woont hier in t dorp.
+1
Wimariete
@CoenNijenhuis Ik heb geen idee waar je woont Coen, maar Henk woont niet in een dorp. Hij woont in het prachtige buitengebied van Almen.
+2
radium45
@Wimariete @CoenNijenhuis weet waar Henk zijn keuken kookt. Zijn bijna buren. 😁
+2
Gavrie Willemsen
@Niels_D was meer dan 2 uur rijden met de auto. Wij zaten destijds in Essen met het bedrijf, net onder Roosendaal.
+4
jd3140jb
Mooi verhaal bij een mooie foto. Alleen al aan de sneeuw zie je dat het een oude foto is. Dit hebben we de laatste jaren niet meer zo gehad.
+3
Gavrie Willemsen
@jd3140jb eigenlijk was het toen ook niet bekwaam om te werken hoor….🙄
+4
fendt 590
Deze foto zou mooi op een kalender kunnen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!