Foto van een nieuwe New Holland T7.245  (1uur) vs. New holland T7.220 (ruim 10000 uur). Foto is geplaatst door nhmonteur op 19-01-2024 om 19:30:33, met 48 reacties.

New Holland Meerdere

+1
nhmonteur
Foto van een nieuwe New Holland T7.245 (1uur) vs. New holland T7.220 (ruim 10000 uur)

Reacties

new holland koen
Zo zie je mooi het verschil
Is de T7 SWB ook al beschikbaar met de nieuwe cabine en bediening?
Jorrick 1455XL
@new holland koen Aan de cabine te zien wel!
+1
nhmonteur
@Jorrick 1455XL dit is een LWB. @new holland koen ik heb eerlijk gezegd geen idee of de SWB al verkrijgbaar is met de nieuwe cabine. Maar ik verwacht dat dit er wel snel gaat komen.
+1
fan van trekkers
@new holland koen flinke stap vooruit met deze cabine. Heb wel gehoord dat de swb een dsg bak krijgt, dus ze zijn wel bezig met het type
new holland koen
@fan van trekkers DSG bak, help je me even?
Ja ik geloof heel graag dat de cabine een grote verbetering is. Hoor er alleen maar positieve dingen over. Heb er zelf helaas nog niet in gezeten. Misschien maar goed ook anders valt de T6030 ook weer zo tegen.
+1
SJB533
@new holland koen
DirektSchaltGetriebe.
+1
fan van trekkers
@new holland koen dynammic command, 6030 was voor zijn tijd ook een goeie trekker. Maarja dat is denk ik ook al wel 15 jaar terug
new holland koen
@fan van trekkers Ohh dat zou wel mooi zijn als die naar de T7 komt!
Eindelijk van die range en power command af.
+1
fan van trekkers
@new holland koen powercommand wel mooi principe. In 1 reeks zonder onderbrekingen door ver versnellingen schakelen. Helaas geen 50 eco en beperkte versnellingen achteruit…
+1
new holland koen
@fan van trekkers Ja helemaal mee eens, die 2 punten die jij noemt zijn gewoon jammer.
RaHeados
@fan van trekkers beperkt achteruit, hoe hard wil je achteruit? Neem aan dat je niet harder als 10-15 achteruit rijd normaal gesproken? Of haalt die dat al niet?
new holland koen
@RaHeados Onze T6030 komt bij zo'n 12 km per uur met 2100 toeren. Eindje achteruit over de kopakker met het laatste baantje klaarleggen duurt dan lang.
+2
fan van trekkers
@RaHeados volgas 12. Maar op wendakkers lege silos inrijden dan wil je wel sneller kunnen. Met voorlader is het helemaal niet te doen en eigenlijk is de laagste versnelling weer te snel
+2
hermanjohndeere
@fan van trekkers inderdaad. 12 lijkt hard genoeg achteruit naar toch vaak dat het wel ff harder mag. Zou toch niet zoveel werk zijn om er 2 versnellingen bij te knutselen denk ik dan 🙈
bartjuh
@RaHeados de case cvx (en dus ook de nh variant daarvan) gaan harder achteruit dan vooruit... 50vooruit en 52 achteruit
fan van trekkers
@bartjuh die waren ook vanaf fabriek met omkeerrichting leverbaar. De nieuwere zijn begrenst op 30
bartjuh
@fan van trekkers ik had een cvx 140 uit 2007 die nog altijd 52 achteruit ging. Van de laatste generatie
+1
JD3010
@bartjuh Heb je die 52 ook gehaald achteruit? Mijn JD kon dat ook, maar heb dat nooit aangedurfd
+1
reinder-mf
@JD3010 op een mooi recht betonpad zoals jij hebt moet dat kunnen 😉 Vind het wel makkelijk dat een trekker net zo hard voor- als achteruit kan. Met haspel verzetten komt het best wel eens goed van pas
JD3010
Quote Reactie van @reinder-mf:
op een mooi recht betonpad zoals jij hebt moet dat kunnen

Durf jij dat?
reinder-mf
@JD3010 jahoor als het strak en vlak is rij je vrij relaxt 43 in zn achteruit
JD3010
@reinder-mf Maar 43 is nog geen 52 km/u. Ik wil je dat weleens zien doen, maar dan blijf ik wel effe buiten staan.
roscho
@JD3010 De oude Schluter 850 die ik tot plm. 1995 had, miste de blokkering van de hoogste versnelling en liep achteruit net zo hard als vooruit, dus 32. Ik heb het eens geprobeerd op een lege weg, maar je zit er met angst en beven op. En ook met remmen reageert hij dan totaal anders. Voor je het weet test je de kantelbeveiliging. Misschien zat er ook wel iets speling op de stuurinrichting, daar werd het natuurlijk ook niet beter van, maar voor mij geen 32 meer achteruit, om dan van de kopakker maar helemaal niet te spreken!
reinder-mf
@JD3010 nee dat is zo. Sneller wil de mijne niet vooruit en achteruit 😂 Nouja is ook wel prima zo 🙈
RaHeados
@JD3010 als er niks aan zit moet t lukken bij een strak pad toch 😜
+1
JD3010
@RaHeados Nou van mij mag je het ook proberen, veel succes. 😉
+1
ford8630power
@JD3010 1 keer geprobeerd met onze 6210, 49 gehaald achteruit en toen moest er het gas eraf voor een drempel. Ik moest het stuur goed vast houden haha
+2
zettelmeyer
@JD3010 zonder beton pad durf ik dat wel. 45 met trekker en 80 met auto is het record achteruit. Auto is zo wel keer krom gereden.....
PieterA
@JD3010 In theorie is het toch hetzelfde als met een heftruck of combine? Alleen je zit andersom en je stuur draait net andersom.
JD3010
@PieterA Ja klopt, in theorie kan het prima, maar probeer het maar eens. 👍
PieterA
@JD3010 Ik doe het nu niet meer; maar vroeger met de mf 3065 reed ik ook wel eens volgas achteruit. Ik weet niet hoe hard die ging (ik denk ongeveer 40) maar dan zat ik inderdaad niet meer zo comfortabel.
+1
JD3010
@PieterA Ik ben niet zo wild, ik ben maar een braaf mannetje
+1
bartjuh
@JD3010 jazeker... Anders wist ik 't nie hé. Voelde ook nog goed stabiel.
Pieter Buren
@bartjuh ik heb met een voorladertrekker een keer 35 km/h ofzo achteruit gereden, maar dat was niet heel comfortabel. Zolang je gas geeft gaat het wel maar bij gas los is het echt wel opletten.
bartjuh
@Pieter Buren ik had toen ook iets in de voorlader waardoor het zicht slecht was... Was verder niet iets zwaars. Maar de trekker beleeft goed stabiel, ook bij afremmen
Pieter Buren
@fan van trekkers is dynamic command hetzelfde als range command maar met 2 versnellingen meer per groep?
+1
fan van trekkers
@Pieter Buren nee totaal andere bakken. Dynammic command werkt met twee assen en zet op elke as een versnelling klaar waardoor hij heel snel kan wisselen. Rangecommand zitten er koppelingen door de hele bak en kost daardoor meer vermogen. Dynammiccommand is ook weer wat meer in te stellen als het om automatisch schakelen gaat enz enz
frank_mf
Quote Reactie van @fan van trekkers:
Heb wel gehoord dat de swb een dsg bak krijgt,

Ik had juist begrepen dat het een gerobotiseerde Powercommand is...

Edit: dat is op de LWB zie ik.
nhfendt fan
Kijk kan lozekoot er weer even tegenaan met de grondkar er achter
fan van trekkers
Bij de 300 hebben ze de transmissie verzwaard. Heeft deze ook een verzwaarde transmissie? Of is deze bak echt een kopie van de vorige
nhmonteur
@fan van trekkers volgens mij is de transmissie zo goed als hetzelfde. De oude T7 die er naast staat heeft ook nog nooit iets gehad aan de transmissie.
fan van trekkers
@nhmonteur oke, ik hoor vrij weinig over echt kapotte autocommands. Wat zijn de kosten als er wel 1 kapot loopt?
+1
nhmonteur
@fan van trekkers dat is heel wisselend.
Toen de eerste op de markt kwamen zaten er wel wat kleine dingetjes in..
Paar keer gehad dat seegeringen waren verschoven. Hierdoor werden bepaalde groepen niet meer geschakeld.
Bij 1 toen wel gezien dat er tandwielen kapot waren gegaan. Maar die andere waren vrij simpel te repareren met relatief weinig kosten.
T60401
@nhmonteur Nou hier een keer een trekker gehad waar een seegering van de powershift er af was gesprongen. Kon heel de trekker in drie stukken om een dingentje van een kwartje. Is toch vrij l#llig was gelukkig nog in de garantie periode. Waarschijnlijk in de fabriek niet goed gemonteerd.
fan van trekkers
@nhmonteur bij autocommand kan je er ook vanaf de zijkant bij toch? Dat hebben ze ook bij de dynammic command bakken gemaakt
+1
nhmonteur
@fan van trekkers ja klopt. Bij de LWB autocommand en dynamic command bak kan je via de zijkant in de transmissie komen.
Maar is er iets met de tandwielen of synchro’s dan zal de transmissie toch helemaal eruit moeten.
TTolner
@nhmonteur De case variant is toch precies dezelfde transmissie?
of zit hier toch verschil in?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van New Holland ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!