Vandaag ben ik verschoten, hard verschoten zelfs. Ik moest een chauffeur op de middag overpakken die even naar de oogarts moest om zijn CE in orde te houden. Ik heb een vracht zand in de haven moeten

Massey Ferguson 8S.305

+30
Gavrie Willemsen
Vandaag ben ik verschoten, hard verschoten zelfs. Ik moest een chauffeur op de middag overpakken die even naar de oogarts moest om zijn CE in orde te houden. Ik heb een vracht zand in de haven moeten ophalen. Ik stond versteld van het ongekend ruime zicht naar voren. Door de wespentaille motorkap zie je letterlijk alles. De deuren zijn uit 1 stuk glas, je zit letterlijk in een visbokaal. Dat is uiteraard niet erg, alleen mag de airco in de zomer het niet begeven.,Er lagen 710 banden achterop waarmee hij mooi op 2.55 m kan gezet worden door de Amerikaanse steekassen. De cabine is zelfs stiller dan in onze Fendt 826. De motor maakt een zacht grommend geluid, je voelt gewoon het verschil tussen een 6 liter en een 7,5 liter blok. Wat ik wel onnodig vind zijn die ontelbare knopjes en schakelaars overal en de “triestige”schakelaar van de pinker is letterlijk een aanfluiting. Ik heb nooit eerder met een MF gereden maar de afwerking binnen is subliem. Veel Fendt liefhebbers zullen het misschien niet graag horen maar naar mijn eerste gevoel is dit een meer dan waardige tegenhanger voor een Fendt uit dezelfde vermogensklasse. Ik ben letterlijk aangenaam verrast geweest vandaag. Ik ben niet bepaald een blindelingse fan van Fendt (wat velen hier onderhand wel weten), dus ik kan over deze MF wel een nuchter oordeel vellen. Ik zou bijna durven zeggen dat hij beter rijdt dan mijne 1455……nee hoor, mijne 1455 rijdt toch nog altijd ietsje beter (grapje) 😂😂😂
+13
2850Johndeere6R
@Gavrie Willemsen Eerlijke tekst met een vleugje humor👌🏽 fijn dat hij je bevalt. En hou kijk het personeel aan tegen de rooie?
+1
Fendt_103Luuk
@Gavrie Willemsen wat is het brandstofverbruik eigenlijk met zo'n lege 3 asser en een volle 3 asser?
+3
a3vandiejen
@Gavrie Willemsen Misschien een foto van in de cabine?.. en dan de Pinker erop zetten. Ben benieuwd hoe dat zit.😅
+3
Gavrie Willemsen
@a3vandiejen doe ik morgen. Ben net thuisgekomen…

Reacties

+8
B - W
Je weet wel dat ze de variobakken die van de productielijn afvallen, in de MF’s sleutelen hè Gavrie? 😂
+22
Gavrie Willemsen
@B - W Iemand zei dat ooit is over Case en New Holland. Als hem op het einde van de productie lijn niet direct start, dan spuiten ze hem blauw. Als hij direct start en alles werkt ineens dan spuiten ze hem rood. 😂😂😂
+17
InsaneNL
@Gavrie Willemsen haha, zijn dus meerdere versies van. Zoals ik hem ken is het als ze lekken worden ze blauw en als ze niet willen starten rood
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @InsaneNL:
Zoals ik hem ken is het als ze lekken worden ze blauw en als ze niet willen starten rood

En de rood/witte, zijn die wel goed of hebben die een ander gebrek?
+2
Fast Eddy
@hobbyboer

Dat is het premium merk van CNH. Daar mankeert nooit wat aan.😉
+1
Valtrapowerr
@Gavrie Willemsen Haha die heb ik vaker gehoord idd 😂😂
+1
newholland6640
@Gavrie Willemsen

Klopt en worden dan nog gauw even van oostenreik naar engeland vervoerd
+3
Fendtfarmer1
Het is een mooie trekker en dat frontgewicht staat m goed!
+5
stannetje96
Nu moet je dit natuurlijk wel vergelijken met de fendt one ipv met een “oude” fendt
+1
jonathan12
+5
Fendt_103Luuk
Die richtingaanwijzerschakelaar is inderdaad bijzonder. Dit is natuurlijk ook een exclusive variant gezien het een vt is. Als je naar efficiënt gaat heb je al weer wat minder knoppen. Alleen enkel keuze uit dyna 7 of e power bak. Vario is dacht ik niet verkrijgbaar bij een efficiënt.
Mooi om te horen wat je er van vind. Je ziet de 8s nu steeds meer opkomen ondanks iedereen er eerst wel een mening over had.
+1
maikwolsink
@Fendt_103Luuk die dyna 7 bakken mogen ze wel bij het oud ijzer gooien.
Die blijven niet heel met dit werk
+1
Fendt_103Luuk
@maikwolsink is dat zo? Met de dyna 6 zijn er ook niet super veel problemen. Maar met dyna 7 kan dat wel anders zijn. Heb ik nog niks over gehoord.
+1
maikwolsink
@Fendt_103Luuk dyna 7 zijn allemaal terug geroepen voor modificaties.
De dyna 6 waren oer degelijk mits op tijd gekalibreerd.
MaartenMandemaker
@maikwolsink Is dat niet de Dyna E power waar problemen mee waren?
Fendt_103Luuk
@MaartenMandemaker dat dacht ik ook. Maar zoals gezegd geen ervaring mee.
RobVolvo
@MaartenMandemaker Dat was idd de E-power, de Dyna7 is gewoon een Dyna6 waar ze een trapje bij in gemaakt hebben. 😉
RobVolvo
@RobVolvo E-power zijn ze mee aan het modificeren gegaan en moet nu goed zijn wordt er vanuit de fabriek gemeld. Je kon ze volgens mij een hele poos niet meer bestellen totdat ze ze weer vrijgaven.
MaartenMandemaker
@RobVolvo Ja ik heb ook zoiets begrepen dat ze een poos niet te bestellen waren totdat de ze het onder controle hadden.

Ja ze kunnen er ook wel een 8 traps van maken eigenlijk, het is toch een 4 traps dynashift met een 2 traps speedshift ervoor
RobVolvo
@MaartenMandemaker Nou de ruimte is beperkt.. 😅 Het is een samenspel van planetairen met rempakketten. Ik denk niet dat ze in het huidige huis nog een versnelling erbij kunnen krijgen.
frank_mf
Quote Reactie van @RobVolvo:
Het is een samenspel van planetairen met rempakketten. Ik denk niet dat ze in het huidige huis nog een versnelling erbij kunnen krijgen.

Die 8 mogelijkheden zitten er al jaren ingebakken hoe ik het begrijp, zal bij een Dyna-7 niet anders zijn. Ze gebruiken ze alleen niet allemaal.
mdoornekamp
@frank_mf en de groepen worden toch als DSG principe geschakeld? Dus met dubbele koppeling die dan onder last schakelt
+1
MaartenMandemaker
@mdoornekamp In de E power wel. In de dyna6/7 is het een gesynchroniseerde schakeling.
maikwolsink
@MaartenMandemaker op het werk was een dyna 7.
Dealer zei toen dat ze allemaal terug kwamen met het zelfde probleem.
+4
GerbertXL
Zit de richtingaanwijzer nog steeds op rechts?
Wel mooi man, die fendten kennen we onderhand wel 😬
Iets van een 728 ook in de race?
+2
Fast Eddy
@GerbertXL

Te duur.
+7
GerbertXL
@Fast Eddy verrek heb jij een bijbaan als financieel directeur bij de belzen?
+6
Fast Eddy
@GerbertXL

Nee hoor heeft Gavrie al eens gezegd bij een van zijn foto`s. Voor een dumper zijn ze te duur.
+3
GerbertXL
@Fast Eddy aha. Ik had niet verwacht dat er veel geld tussen zou zitten.
+3
Gavrie Willemsen
@Fast Eddy inderdaad, voor alleen aan een 3-asser de hele dag te sleuren zit er op een 728 veel te veel mooie en dure techniek die nooit gebruikt wordt. Het eerste wat eraf gegooid wordt is het hele lift-gebeuren. Mijn lift van die 826 ligt nog steeds bij de dealer in het schab.
+1
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen kan je zo een mf nog hebben onder de 200.000? Want iedereen praat altijd dat een 728 300.000 moet kosten, maar als je hem alleen voor transport gebruikt kan er al een heel andere prijs voor gemaakt worden
+1
bluepower12
@Fendttrisixfan was destijds dikke 2 ton bruto. Hoe het nu is weet ik niet
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan ik denk 220 voor deze MF
+1
Fendt_103Luuk
@Gavrie Willemsen is dat voor deze demotrekker? Of als je er zo een zou kopen zonder gps en drukwissel?
+1
rommert14
@Gavrie Willemsen ja ik denk dat je aardig goed zit
+1
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen dan kan je er met een 726/728 al heel dicht bij geraken
+2
Hurli356
@Fendttrisixfan Maar zo'n 7 serie van Fendt is wel ander kaliber trekker dan deze 8S. Dus dat is wel appels met peren vergelijken.
+1
Ruben-Wind
@Hurli356 scheelt wel 100 kg ja
+1
Hurli356
@Ruben-Wind Had gedacht dat het meer zou schelen... Is wel wat korter, is met transport minder gunstig.
+2
MaartenMandemaker
@Hurli356 Een 8s weegt ruim 10 ton. Wielbasis is 15 cm langer als van een nieuwe 700 serie
+1
J asper
Die 1455 kan het ook en weegt 6 ton? Dan kun je toch veel beter een trekker ervoor hebben van een ton of 7? Kun je ruim 3 ton extra laden helemaal omdat ze daar in België zo moeilijk zijn met gewicht.
+1
Gavrie Willemsen
@J asper de 1455 weegt exact 7,5 ton
+1
MF 2725
@Gavrie Willemsen en is daarmee voor een 3 assige dumper misschien nog aan de lichte kant?
+1
Gavrie Willemsen
@MF 2725 valt goed mee, gewoon kopje erbij houden. Als ik met een dieplader rij zet ik regelmatig de 4WD op in de bochten
MF 2725
@Gavrie Willemsen Als je met beleid rijd, kom je een heel eind.
+1
Hurli356
@MaartenMandemaker Ja klopt, maar een 728 komt ook al bijna aan 10 ton, viel me tegen.
+3
MaartenMandemaker
@Hurli356 Nieuwe trekkers worden steeds zwaarder idd. Wat weegt een 800 serie scr eigenlijk? Een 820 com3 zit op 7 ton ongeveer.
+2
Hurli356
@MaartenMandemaker De laatste 828 van Fendt woog 9445 kg kaal, een nieuwe 728 weegt 9650. Dus die heeft de plaats netjes overgenomen.
+1
Fendttrisixfan
@Hurli356 denk dat het toch aardig vergelijkbare trekkers zijn van gewicht/pk's
+1
Hurli356
@Fendttrisixfan Scheelt dus nog 350 kg en 15 cm lengte, had de nieuwe 7 serie wel wat onderschat geef ik toe.
+2
frank_mf
Quote Reactie van @Hurli356:
Scheelt dus nog 350 kg en 15 cm lengte

Ik geloof het pas als het op de weegbrug heeft gestaan. Een 8S staat in de folder voor 8.700! De weegbrug zegt echter iets heel anders.
+1
RVM
@Fendttrisixfan dan zijn ze toch hard in prijs gezakt.
+1
Fendttrisixfan
@RVM née hoor, maar wel basis basis uitvoering dan, maar voor aan een dumper of dieplader heb je ook niet veel nodig
+1
RVM
@Fendttrisixfan oké, bekende van me heeft onlangs een 728 gekocht, wel alles erop en eraan. Daar hoorde ik toch hele andere bedragen.
Fendttrisixfan
@RVM ja helemaal compleet zit je rond de 300, maar je kan er makkelijk 60-70k opties afhalen
+1
RVM
@Fendttrisixfan uit interesse, wat kost een NH T7 HD CVT / Case Optum met genoeg opties voor dit werk?
+1
caseboy
@RVM die zijn wel weer net wa zwaarder, 11 ton dacht ik.
+1
RVM
@caseboy oké ik had dat als evenknie in gedachten.
+1
Fendttrisixfan
@RVM geen idee van, van fendt kan ik prijzen weten maar van andere merken niet
+2
PieterA
@RVM Op dit moment willen ze allemaal graag verkopen. Toevallig wat vergeleken en John Deere (6215) Deutz (6230) en New-Holland (7260) maakt elkaar volgens mij allemaal niks uit in prijs voor dezelfde uitrusting.
+2
2850Johndeere6R
@Fendttrisixfan helemaal compleet heeft een loonwerker hier in de buurt ruim €325000 voor betaald
+2
PieterA
@2850Johndeere6R Wat zit er dan allemaal wel niet voor speciale dingen op?
+6
RVM
@PieterA een goede richtingaanwijzerschakeaar heb ik begrepen. Ik heb een vergelijkbare prijs gehoord.
+2
2850Johndeere6R
@PieterA hij komt pas half mei als ik het goed begrepen heb. Ik zal dan wel wat fotos maken maar ik geloof dat bijna alle vinkjes wel aangevinkt stonden. VarioGrip, GPS, verzwaarde fronthef maar ook een kast om hem op afstand te kunnen bedienen en dat soort dingen.
+1
caseboy
@2850Johndeere6R waar gaan ze die allemaal voor inzetten dan als ze hem ook op afstand kunnen bedienen?
+2
2850Johndeere6R
@caseboy Hij komt voor de sleepslang pomp en zware grond ewerkingen en hij moet voor de trippel combinatie en dat op afstand besturen hebben ze wel plannen mee maar dat wil men nog niet kwijt
+1
Fendttrisixfan
@2850Johndeere6R dan zijn ze in Nederland stukje duurder
+1
2850Johndeere6R
@Fendttrisixfan Wij zitten hier niet in de goedkoopste Fendt hoek nee.
+4
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
ik denk 220 voor deze MF

Gisteravond een loonwerker gesproken die een 8s op demo gehad heeft in de mais.
En ook prijsopgaaf gekregen heeft voor een redelijk vergelijkbare fendt tegenover de 8s.
En er zat 40.000 euro verschil in.
Is wel een nieuwe 724 geworden omdat dat prijsverschil in diesel en inruil teniet gedaan werdt.

Loonbedrijf niemeyer kuipers in nutter heeft fendt en mf allebei lopen op zijn bedrijf.
En hij zei laatst dat het aan de chauffeur lag welk merk nieuwe trekker er kwam.
De fendt was duurder in aanschaf.
Had minder diesel nodig en bracht meer op bij inruil.
De mf had net het tegenover gestelde.
En aan het eind van de rit maakte het niets uit maar had hij wel blije medewerkers
+3
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Quote:
En aan het eind van de rit maakte het niets uit maar had hij wel blije medewerkers

Op die manier kan je alles recht rekenen.
PieterA
@Fast Eddy Dat is dan weer niet zo. Als je een trekker hebt die duurder en onzuinger is en hij brengt minder op bij inruil; dan is hij niet meer recht te rekenen.
+1
Fast Eddy
@PieterA

Dan niet nee. Maar dat was de stelling ook niet. De hoge inruil betaal je vaak al in het begin bij de aanschaf. Een Zetor is relatief goedkoop in de aanschaf. Als je hem naar 10 jaar inruilt krijg je er ook nog goed geld voor. Omdat ze gewild zijn in oost Europa.
+4
PieterA
@Fast Eddy Ja; dat klopt! Ik koop altijd graag gebruikt. Liefst met 4.000 - 5.000 uur. Bij Deutz-Fahr was dat per draaiuur niet meer recht te rekenen, dus afgelopen jaar maar een verouderde demo gekocht.
+2
Fast Eddy
@PieterA

Op een bepaalt moment komt er een kantelpunt dat nieuw interessanter is dan jong gebruikt.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Op die manier kan je alles recht rekenen

Als jij zo goed alles weet over van alles waarom ben je dan nog steeds ergens medewerker.
En heb je niet allang een goedlopend eigen bedrijf.

Ik zet er neer wat een loonbedrijf die van oudsher 2 merken heeft lopen doet met zijn aankoop beleid.
En ze zijn afgelopen jaren bijna verdubbeld in loonwerk door overnames.
En dan twijffel jij eraan of ze alles maar even recht gaan rekenen?

Elke machine heeft een unieke sleutel die ingevoerd wordt met tanken. Dus alle liters per machine zijn bekend.
Alle onderhoud wordt per trekker geregistreerd dus ook bekend

Dan weet hij echt wel wat een machine heeft gekost aan het eind van de rit
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Als je mij persoonlijk kent mag je mij op dingen afrekenen. Een PB is voor jou blijkbaar teveel werk.

Op het werk hebben wij ook zo`n tanksysteem. In grote lijnen klopt het allemaal. Maar echt waterdicht is het bij ons niet. Het staat of valt als degene de juiste dingen invoert

Levert die Fendt na inruil ook €40.000,- meer op bij inruil?
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Levert die Fendt na inruil ook €40.000,- meer op bij inruil?

Levert jullie john deere aan het eind zoveel meer op dan een zetor??
Waarom rijden jullie op het werk dan geen zetor
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Omdat ze zijn overgestapt op John Deere 25 jaar geleden.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Als je mij persoonlijk kent mag je mij op dingen afrekenen

Voor mij part heb je bedrijfs economie gestudeerd zal mij wat.

Maar als een ondernemer op tf wat typt heb jij altijd aanmerkingen. Als ik gebruikers ervaringen deel van echte ondernemers weet jij het beter (terwijl ik alleen doorgeef.
Moet ik jou nog bijna verantwoording afleggen of hetwel klopt)
Of in @rommert zijn geval weet jij het van 700km afstand nog wat hij niet goed doet of hoe het anders moet
+3
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Jij verteld iets wat je gehoord hebt van een ondernemer.
Ik geef alleen mijn mening. Dat jij er iets anders van maakt is jou mening. Als die uitspraak tussen andere merken ging had ik die opmerking ook geplaatst.
Over en sluiten!
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Jij verteld iets wat je gehoord hebt van een ondernemer

Klopt.
En hij is al jaren ondernemer.
En blijft dat ook nog wel jaren
En ook bij de ene al jaren met fendt (heel vroeger toen ik daar in de buurt stage liep in 1987 hadden ze ook nog fiat)
En bij de andere ondernemer met fendt en mf.
En ze zijn er beide nog..

Maar aan jou te horen gaan ze falliet want het kan nooit uit wat ze kopen.
+2
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Groene thee Huub.
Rustig aan en een fijne dag
+11
mdoornekamp
@Fast Eddy
Quote:
op die manier kun je alles recht rekenen

Ja, zo gaat het toch vaak als je Fendt wil rijden.
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
nieuwe 724

Dat is dan wel het nieuwste grote model? Of het huidige oude model nog. Hoe zuinig de nieuwe grote motor is, moet zich in de praktijk nog bewijzen. Maar Fendt zal ongetwijfeld zijn best hebben gedaan om zuinig te blijven
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Dat is dan wel het nieuwste grote model?

Yup de nieuwste met bijna alles erop en eraan.
Moet alle zaaiwerk gaan doen.
+5
valmet6400power
@mdoornekamp
Als de aftakas aan gaat zal elk merk diesel gaan gebruiken.. Misschien de ene wat meer dan de andere maar die X pk’s komen niet helemaal uit de lucht, daar is nog wat brandstof voor nodig.
+5
mdoornekamp
@valmet6400power
Quote:
branstof

Ja klopt. Afstelling van machines en discipline van de chauffeur zijn ook van grote invloed. Met afstellen van de kopeg kijk ik ook altijd naar diesel verbruik. Tandje minder diep geeft soms zelfde verkruimelen. Wel een paar liter diesel minder.
+7
MaartenMandemaker
@Fendt926Driver Als Fendt er een Dyna6 versnellingsbak achter hangt worden ze nog wat zuiniger 😅. Scheelt meer dan 10 pk aan de wielen tov het aftakas vermogen.

(klik om te vergroten)

+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @MaartenMandemaker:
Als Fendt er een Dyna6 versnellingsbak achter hangt worden ze nog wat zuiniger .

Ha ha.
Ja ze kunnen zeker van elkaar leren
+3
mf 6150
@Fendt926Driver
Hebben ze de motor en vario wissel na 8000 uur dan ook meegenomen in die berekening?
Verbruik vraag ik me af hoor, naar jezelf toe rekenen is heel erg makkelijk.....
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mf 6150:
Hebben ze de motor en vario wissel na 8000 uur dan ook meegenomen in die berekening?Verbruik vraag ik me af hoor, naar jezelf toe rekenen is heel erg makkelijk

Alle onderhoud en alle diesel en de afschrijving.
Mocht ik wat vergeten zijn. Alle kosten die aan die trekker gerelateerd zijn.

Mijn 916 zit met 11.000 uur de eerste vario en motor nog in.
Waarom zou dat allemaal kapot moeten gaan met 8000 uur.
+2
bluepower12
@Fendt926Driver blije medewerkers is ook belangrijk. Ziet hier steeds meer dat loonwerkers verschillende merken kopen(om de dealer scherp te houden?)
Snap de gedachtegang wel qua inruil en dieselverbruik bij een fendt maar wat je niet uitgeeft hoef je ook niet terug te verdienen.
mf 6150
@Fendt926Driver
Hoor er hier vaak zat waar de deutz motor van kapot gaat
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mf 6150:
waar de deutz motor

Oh zo.
Die zitten niet in de 900 serie.
Maar daar zit ook veel verschil in hoe lang ze mee gaan.
De deutz motor in fendt was zeker geen succes.
Net als de john deere motor in de claas trekkers.
Woensdag nog bij de claas demo bij de dealer geweest.
Daar was nu ook alom lof over de ftp motor in de claas
+1
J asper
@Fendt926Driver
Quote:
De deutz motor in fendt was zeker geen succes.

Waarom niet?? Als ik hoor dat een brandstof pomp van een 900 met man 14000 kost of was het nog meer kun je beter een Deutz hebben.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @J asper:
een brandstof pomp van een 900 met man 14000 kost of was het nog meer kun je beter een Deutz hebben.

Al eens ooit over nagedacht dat ze beide dezelfde bosch pomp hebben??
+2
J asper
Volgens @Fendttrisixfan heb je voor 14 ook een nieuw Deutz ruil blok inclusief nieuwe brandstofpomp. Zelf geen ervaring mee gellukig.
+1
mf 6150
@J asper
Mf monteert gewoon standaard een blok die langer mee gaat, 😁🖖
+1
J asper
@mf 6150 Ja als ze die Fendten inruilen met 5000 uur ipv 25000 hebben ze ook geen nieuwe nodig😜
+1
mf 6150
@J asper
Zeker waar, met 25000 kan je er ook niks van zeggen😉 maar zie ze vaak zat met veel minder uur die een nieuw hartje hebben
+1
J asper
@mf 6150 Ik weinig, alleen 800s4🙈 Maar ik heb niks tegen mf vondt het wel
fijne trekkers met vario. Maar jullie oude vroegen ze ja helaas ook niet zoveel voor als voor een 516😜 Dan schiet je er weinig mee op om rood te gaan rijden😜
mf 6150
@J asper
Prijs opgaaf gedaan? 516 was nogal een stuk duurder hoor
J asper
@mf 6150 Die van jullie was ook geen nieuwe meer, ex’s schade zelf. En dan meer dan een ton vragen heb je ook wel een 516 met die uren😅🙈
mf 6150
@J asper
Tja, alles zat erop he inclusief gps. Gebruikte 516 zat er sowieso nog ver boven
J asper
@mf 6150 Zat er ook rkt op ja?👍 Op je nieuwe ook?

Ver er boven valt je tegen.
tractors-and-machinery.nl/item/724988/…
casejxu
@J asper maatje kreeg van de week 516 met 4000 uur aangeboden voor 80. Dan valt me dit nog enigszins mee
+1
RVM
@casejxu gezien de inruilprijzen zullen ze dit ook moeten vragen, of er zit veel marge op de verkoop van een nieuwe…
mf 6150
@J asper
Ja rtk en 2 schermen.
Die fendt heeft geen front pto, 1 klein scherm en smallere banden. Komt nog wel wat bij dus. Waar zit een nieuwe nu op? Kwam wel prijzen tegen op t&m maar vraag me af of dat de uiteindelijke prijs is
J asper
@mf 6150 Klopt, pto komt er nog bij. Maar dan zit er alsnog niks/weinig tussen vergeleken met jullie “oude” mf.
mf 6150
@J asper
Scherm banden ook en geen rtk...
J asper
@mf 6150 Rtk zit er bij. Banden heb je gelijk in maar met deze kun je tenminste ploegen. Waar heb/had jij je tweede scherm zitten
+1
mf 6150
@J asper
Egnos, geen rtk.
Kan zijn, scheelt wel in prijs.
Scherm zat boven die ander, rot plek. Bij de nieuwe hebben we m laten verplaatsen naar de a stijl
Fast Eddy
@J asper

Het was €20.000,- volgens iemand op dit forum. Een vario wissel is nog goedkoper.😂🤣
+3
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver mag jij mij zeggen welke deutz en MAN zelfde pomp hebben in een Fendt 🙈
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan een BOSCH pomp...
+3
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver maar common rail of pomp verstuiver vergelijken met lijnpomp is ook Appels met peren vergelijken
+3
Fast Eddy
@Fendttrisixfan

Dat gebeurd wel vaker. Net zo als woorden verdraaien ten gunste van.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Dat gebeurd wel vaker. Net zo als woorden verdraaien ten gunste van.

Wie had er ook weer een probleem met wie?
En dan zou ik jou een pb moeten doen?
Makkelijk he.
Zelf niets hebben en tegen alles van anderen aantrappen
+7
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Je hebt PB.
lucas712
@mf 6150 over hoeveel motoren praat je dan? 10 20 50 ??
+3
case 745 xl
@Fendt926Driver mijn 6430 heeft nog de eerste vario.,turbo en motor bij 25000 uur inmiddels
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @case 745 xl:
mijn 6430 heeft nog de eerste vario.,turbo en motor bij 25000 uur inmiddels

Heel netjes.
Mijn is nog maar net op de helft van die uren.
En nog geen enkel teken dat die de 25.000 ook niet zal halen op zijn eerste onderdelen
GerbertXL
@case 745 xl die van jou heeft 25.000 uur? Poe he.
+3
casejxu
Quote Reactie van @case 745 xl:
eerste vario.,turbo en motor bij 25000 uur inmiddels

Snel melden bij de fabriek. Voor een 4cyl 30 serie is dat een wereld wonder volgens mij😅😅
+1
case 745 xl
@casejxu en heb nog nooit zoon goede en comfortabele trekker gehad. Afkloppen natuurlijk
casejxu
Quote Reactie van @case 745 xl:
Afkloppen natuurlijk

Haha zou ik maar doen😅
+1
T60401
@casejxu inderdaad loonwerker reed er hier mee 1 voor het maiszaaimachine. stond iets van 8 duizend uur op. met pijn en moeite het mais zaaien af kunnen werken. Brandstof injectors was wat mee. af en toe een rookwolk er boven. en hij had op het laatst 1 of ander versnelling niet meer. Dus groot onderhoud. maar jaar later stond er toch wat ander voor de zaaimachine
rommert14
@T60401 ja je kunt je geld er goed in kwijt, de 7820 kan die urenstand ook wel halen maar heeft wel een grote ronde nodig eerst
J asper
@T60401 Die dingen zijn vooral allergisch voor bepaalde soorten en leveranciers gasolie volgensmij
+1
mdoornekamp
@J asper de jd 30 serie common rail moet gewoon diesel EN 590 in. Maar de meeste gebruikers tankten toen gewoon zware stook olie. Was toch 2 cnt goedkoper.

Wij rijden nu zelf al een paar jaar bio vrij. Meer rendement en nooit problemen met branstof filters
+1
J asper
@mdoornekamp Wij hadden altij van bepaalde leverancier, nooit gedoe maar op een gegeven moment elke 1000 liter filter van tank dicht. Nu andere leverancier, nog wel standaard gasolie met de verplichte bio maar gaat nu al 4 jaar goed en verder niks anders gedaan.
+4
mdoornekamp
@J asper
Quote:
filter van tank dicht

Ja hier ook tank filter steeds verstopt. Zegt die leverancier, ik heb wel een ruimer filter voor je. Dat maar niet gedaan, straks trekkers alle filters dicht. Nu al weer aantal jaren biovrij van olijve
J asper
@mdoornekamp Hier x-drive van Ok
+1
Fast Eddy
@mdoornekamp

Olijve Smilde? Die levert op mijn werk ook de brandstof. Ik dacht wij X- Mile diesel hebben. Een collega die vaak voor Oosterhof Holman draait tankt HVO. Omdat dat een eis is in de aanbesteding.
+2
MaartenMandemaker
@Fast Eddy Wij hebben ook van olijve
+1
mdoornekamp
@Fast Eddy HVO is ook wat schraler voor je motor dacht ik. En is ook wat duurder
+1
Fast Eddy
@mdoornekamp

Dat weet ik niet. Duurder is het zeker.
+1
lucas712
@mdoornekamp volgens mij inderdaad schraal hier in de buurt hoor ik ook problemen met pompen en injectoren
+2
caseboy
@case 745 xl das een serieuse urenstand voor zo'n moderne trekker, dan maak je er wel een aantal uur per jaar mee.
+11
casejxu
Quote Reactie van @mf 6150:
Verbruik vraag ik me af hoor, naar jezelf toe rekenen is heel erg makkelijk

Verbruik ligt grotendeels aan het stukje techniek op de stoel. Niet er onder
+1
mf 6150
+2
rommert14
@casejxu vind dat hier wel moeilijk met de varios, met volle of lege kippers altijd blazend volgas de heuvels op
Fendt926Driver
Quote Reactie van @rommert14:
met volle of lege kippers altijd blazend volgas de heuvels op

Maar heuvel landschap is ook niet te vergelijken met ons vlakke nederland.
In noorwegen tunnel in en bult af moet je ook met de auto goed doortrappen anders moet je terug schakelen als je bult op gaat
En als je dat net als ons toen net iets te laat doet kom je op het laats in de 2e versnelling de tunnel uit.
Met een groep noorse autos achter je
+3
Jeroen 86
@GerbertXL de richting aanwijzer zit bij deze modellen links bovenaan
+5
Ruben-Wind
@Jeroen 86 ja maar die gaat niet uit zichzelf terug. Gewoon een afknapper op z’n trekker 😅😂
+3
Arie_MF
@Ruben-Wind apart, want op een MF 4255 van 24 jaar oud zit het wel. Dat valt wel tegen voor zo'n moderne trekker.
+1
Ruben-Wind
@Arie_MF ja mij ook. Onze jd heeft het ook niet, vergeet nogal vaak richting weer uit te doen.
+1
newholland6640
@Ruben-Wind

Apart, onze trekkers zit het wel op terwijl die ook vrij kaal zijn
+1
rommert14
@newholland6640 onze nieuwere hebben het ook
Ruben-Wind
@newholland6640 ja Snap het ook niet maar is toch echt zo. T7 had het wel.
+1
bluepower12
@Arie_MF dure vario, ze moeten ergens het verschil maken met fendt 😜
+5
Arie_MF
@bluepower12 dan is die luxe richtingaanwijzer bij Fendt wel erg duur als het prijsverschil tussen beide trekkers aanzienlijk is.😉 Dan maar zelf de pinker uitzetten.
MaartenMandemaker
@Arie_MF Die van ons ook allemaal. Bijzonder dat zo'n 8s het niet heeft. Een 7s heeft het wel
J asper
@MaartenMandemaker Heeft die van jullie automatisch afslag van richting? 6615 en 5612 hadden het ook niet. Zaten ook rechts
Jeroen 86
@Ruben-Wind handig werkt het niet. Ik moest het ook effe gewoon worden
+2
GerbertXL
@Jeroen 86 het kan moeilijk onhandiger zijn als de richtingaanwijzer rechts
+6
deufi
Goede recensie. Dat comfort is uitermate belangrijk als je er de hele dag mee moet werken. Redelijke kans dat er in de toekomst een mf komt dan.
+2
KlaasM
Dat aantal knopjes is wel een puntje bij MF. En dat is bij de nieuwe S series nog niks beter geworden
+3
NH-Ford
@KlaasM Wat voor knopjes bedoel je als ik vragen mag?
+5
MF 2725
Prachtige combinatie zo. Ben wel benieuwd wat de Fendt chauffeurs ervan vinden.
+4
Towaberg
Meer rood in de vloot Gavrie 😉
+2
RVM
Ik hoop dat hij beter bevalt dan hij eruit ziet @Gavrie Willemsen
Komen er nog meer merken in aanmerking?
+3
Gavrie Willemsen
@RVM ik vind het een hele mooi trekker eigenlijk….😅
+3
RVM
@Gavrie Willemsen ach ja jij vind Schlüters ook mooi 😅 geintje. Hier in de buurt loopt er al een paar jaar 1 als lestractor, dus die zien we heel veel rijden. Die heeft de goede kleur velgen staat wat breder op spoor ( mag niet bij jullie, weet ik ) dan valt het al goed mee.
+1
LuftDeutz
@RVM

Inderdaad, heb er zelf 2 jaar terug ook in gelest.
Rijdt best comfortabel en overzichtelijk. Alleen vond ik de richtingaanwijzer op een rare plek/ niet fijne plek zitten. Maar daar zijn medere tf’s ook al over aan het praten. Die was volgensmij wel wat luxer uitgevoerd dan de basis versie. Maar die gebruiken ze bij Van Helmond ook nog voor loonwerk dacht ik.
+1
a3vandiejen
@Gavrie Willemsen Mee eens, vindt hem prachtig.
+1
Gavrie Willemsen
@a3vandiejen jij blijft mijn vriend….🤪🤪🤪
+4
MF 2725
@RVM Smaken verschillen, maar op de zwarte velgen na, vind ik het een prachtige trekker. Maar ja, ik ben dan ook een beetje MF minded. 😀
caseboy
Wat is er eigenlijk zo triestig met de richtingaanwijzer hendel? Ik ben wel nieuwsgierig en heb zo'n ding eigenlijk nog nooit van binne gezien
+1
Fendt_103Luuk
@caseboy Zit een heel klein stalen pinnetje links boven het stuur.
+2
caseboy
@Fendt_103Luuk die hendel is eigenlijk veel te klein en onhandig.
+1
Gavrie Willemsen
@Fendt_103Luuk maar dan echt heeeeeel klein….
Fendt_103Luuk
@Gavrie Willemsen op het werk nog nooit een 8S gehad. Bij een andere dealer laatst ingezeten en keek ook op van dat gekke rare pinnetje. Maar zullen die fransen wel over na gedacht hebben denk ik haha.
+1
Valtra man
@Fendt_103Luuk Ooit al franse wagen gereden? Ik heb thuis een Peugeot rijden van m’n vrouw, die Fransen denken echt heel appart over sommige dingen.
Alsof sommige engineering departementen samenwonen onder een platte steen en nooit een mening vragen aan de buitenwereld.
+2
RVM
@Valtra man ik zocht 2 jaar geleden een 7 persoons auto, had verwacht bij een Peugeot 5008 uit te komen, totdat ik er een keer in had gezeten…… en vrijwel alleen leverbaar met een 3 cilinder 😫
Valtra man
@RVM in onze 3008 staat een vierkant stuur… 🫣 Super handig als je wil parkeren en het stuur een paar keer om gooit 🤣
+1
jesperb
Mooie trekker! Ben benieuwd naar de bevindingen van ook het personeel die ermee rijden
+1
Gavrie Willemsen
@jesperb de chauffeur die al heel lang op onze 826 zit zegt dat hij niet moet onderdoen voor de MF. Die chauffeur is nu ook niet echt een Die-Hard Fendt man moet ik er nu ook wel bij vertellen. Hij rijdt ook wel op een loonbedrijf met JD en heeft zelf ook een JD.
+4
bartjuh
@Gavrie Willemsen die chauffeur heeft nog een 2e baan voor als de fendt weer eens stuk in de schuur staat...? 😝 Toch mooi dat hij dan nog een adres heeft waar de trekkers 't wel doen..
+1
jd3140jb
Quote Reactie van @bartjuh:
die chauffeur heeft nog een 2e baan voor als de fendt weer eens stuk in de schuur staat...? Toch mooi dat hij dan nog een adres heeft waar de trekkers 't wel doen..

Om het met de woorden van een bekend TF-lid te zeggen : Denken in oplossingen 😂
+1
jehan
Gavrie nu die andere uit de agco groep nog een keer als demo? En dan zou ik voor de Q serie gaan
+1
mf 6150
🍿🍻🍻
J asper
@mf 6150 Dat krijg je bij een nieuwe mf zeker? Vandaar dat je ze binnen een jaar als zag bent en inruilt 😜😎🍻
mf 6150
@J asper
Nee die nemen de autobestuurders van mij af en dan testen ze de kracht van de vooras...😜
+1
J asper
@mf 6150 Helaas dat die niet sterk genoeg was😜🤣
mf 6150
+1
bluepower12
@Fendt926Driver blije medewerkers is ook belangrijk. Ziet hier steeds meer dat loonwerkers verschillende merken kopen(om de dealer scherp te houden?)

Snap de gedachtegang wel qua inruil en dieselverbruik bij een fendt maar wat je niet uitgeeft hoef je ook niet terug te verdienen.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @bluepower12:
maar wat je niet uitgeeft hoef je ook niet terug te verdienen

Klopt.
Maar dst is op heel veel fronten van toepassing.
Als je geen grond bij koopt hoef je het ook niet terug te verdienen
Als je geen koeien en fosfaatrechten bijkoopt hoef je het niet terug te verdienen.
Maar soms doe je als ondernemer ook wel eens dingen die geld ZOUDEN kunnen kosten.
maar vaak weet je dat na afloop pas
Return on investment....
+2
Valtra man
@Fendt926Driver ik zou Fendt kopen nou niet echt vergelijken met grond. Ok ze kosten beiden meer dan zou moeten, maar die eerste wordt echt niet meer waard met de tijd 🤣 (eens lachen op zondag moet kunnen)

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 8S.305 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!