Foto van een Ford 6610. Foto is geplaatst door Djenisjoossink op 28-01-2024 om 19:24:27, met 47 reacties.

Ford 6610

+2
Djenisjoossink
Foto van een Ford 6610

Reacties

+6
stijn-de-bock
Bijzonder mooie ford vind ik dit.
+2
Towaberg
@stijn-de-bock ben ik eens met je👌
+1
stijn-de-bock
@Towaberg soms denk ik dat wij nog kameraden kunnen worden 😅
+2
MF 2725
@stijn-de-bock Wie wil er nou niet kameraad zijn met Wart van Bergen? 🤔
+2
Towaberg
@MF 2725 Stijn kent helemaal geen wart van bergen 🤣🤣🤣
+2
MF 2725
@Towaberg Niet? 😂
+2
Towaberg
@MF 2725 Ward Vanbergen daarentegen 🤣🤣🤣
+1
MF 2725
+2
Towaberg
@stijn-de-bock das nog wel mogelijk denk ik 🤣
+2
Fast Eddy
Met stuurversnelling?
+1
Hanomag22
+1
JD3010
@Hanomag22 de 2e versie? Die was was begrijpelijker dan de spaghetti variant. 😀
Hanomag22
@JD3010 geen idee. Maar 10serie zonder cabine hebben stuurschakeling in Europa. In usa zie je ook met poken op de bak en geen synchro volgens mij.
+1
JD3010
@Hanomag22 In het begin was het wat anders waardoor het voor heel veel best lastig was om te begrijpen. Het schakelpatroon is toen wat veranderd waardoor het wat logischer leek. Er zijn zelfs trekkers omgebouwd.
+2
bluepower12
@JD3010 vind het juist fijn schakelen als je het gewend bent. Beter dan fendt farmer
Fast Eddy
@bluepower12

De dubbele H-bak van de 100 serie is ook even wennen inderdaad.
Pieter Buren
@Fast Eddy hoe ziet die dubbele H bak van de 100 serie eruit dan?
+1
SJB533

(klik om te vergroten)

Foto van Ebay
+1
Pieter Buren
@SJB533 O, het gaat over een Fendt😅. Dacht zoiets als een ford 5600 of 7700.
Waarvoor is de rode S? Snelgang?
+2
SJB533
@Pieter Buren
Jep. Had al het vermoeden, dat je de verkeerde in gedachten had 😂

Ja, volgens mij wel.
Fast Eddy
@Pieter Buren

Ja de S is een snelgang en is ongesychroniseerd.
+1
new holland koen
@JD3010 Hoe ziet het patroon van zo'n "spaghetti" bak er uit dan?
+1
JD3010
@new holland koen Pfff, daar heb ik geen voorbeeld van.
Fast Eddy
@new holland koen

Wat ik mij nog kan herinneren was dit het schakelpatroon. Ik weet niet of ik de versnellingen juist genummerd heb.

(klik om te vergroten)

+3
MF 2725
Mooie mooiweer trekker.
+2
Fast Eddy
Dit is de juiste weergave van de spaghetti bak.

(klik om te vergroten)

+1
Hanomag22
@Fast Eddy oude of nieuwe type?
+1
Fast Eddy
@Hanomag22

Waar ik op heb gereden was een 6610 met Q-cab en spaghetti bak.
+1
new holland koen
@Fast Eddy Aha, ja dat is ff wennen.
+1
JD3010
@Fast Eddy je moest dan de schakelhendel ook nog naar boven en beneden bewegen.
+1
Fast Eddy
@JD3010

Dit volgens mij de nieuwere versie. Lijkt wat op de stuurversnelling van de International 44-serie

(klik om te vergroten)

+1
JD3010
@Fast Eddy Dat kan heel goed,👍
+1
Pieter Buren
@Fast Eddy die nieuwe is gewoon een H bak op de zijkant. 6610 gen 1 die wij hadden had zo'n bak. Heeft me heel wat pogingen gekost om van de 2 naar de 3 te komen, omdat de versnellingspook naar beneden drukken nogal moeilijk gaat voor een kind.
+1
Fast Eddy
@Pieter Buren

Ik zat met hetzelfde met een 844-S.
+1
Hannesman
@Fast Eddy onze 5610 heeft ook die bak, is 1 met LP cabine. Die bak wou bij ons nog wel eens vastzitten in de lage gearing..
+1
Fast Eddy
@JD3010

Ja zat een hele lange slag op.
SJB533
@Fast Eddy
Dat had de Gen II (en ik denk ook de 3) met Super Q ook wel.
1 3
- - - - - - - -
2 4

Slag van 2 naar 3 was lang, en er zit ergens een stukje weerstand.
+1
bluepower12
@Fast Eddy kost wel wat kracht ja 😅 als je de slag weet gaat het makkelijker. Voordeel is dat het op stuurhoogte zit
+1
Fast Eddy
@bluepower12

Kracht kost het niet echt meer geduld. De 6610 waar ik op reed was voor een collega bedoeld maar die was na het ophalen van de trekker helemaal klaar met de versnellingsbak. Ik schakelde er zo mee weg. Ook dankzij de dual power daardoor kon ik ook wat versnellingen overslaan.
+1
bluepower12
@Fast Eddy vind wel dat verhouding tussen voor en achteruit wel wat beter mocht. Ja dual power was ford andere merken een slag mee voor. Goed en betrouwbaar systeem. Als je dan op een oude fendt rijdt dan mis je de dual power ontzetttend 😂
Fast Eddy
@bluepower12

Die 6610 waar ik op reed had een maaiarm. Als je een stuk achteruit moest. 1 achterwiel in de lucht, van dat wiel wat in de lucht hangt de rem intrappen en dan achteruit.
JD had ook al vroeg hi/lo.
+1
Hanomag22
@Fast Eddy de stap van de hi lo bij een 40 serie hert is volgens mij erg klein. Ford heeft een voor mijn gevoel betere verdeling.
Fast Eddy
@Hanomag22

Ik heb met beide wel gewerkt. Maar hoe groot het verschil van hoog naar laag was weet ik niet meer.
+1
Hanomag22
@Fast Eddy ik heb ook met beide ervaring. Als je met de ford zou kunnen schakelen als in de jd en in en uit de jd stappen net zo fijn zou gaan als bij de ford waren t beide betere trekkers geweest.
+1
JD3010
@Fast Eddy Ik vond het wel een uitdaging om ermee te rijden. Maar veel heb ik er niet mee gereden, het was met stage bij een Ford dealer.
Fast Eddy
@JD3010

Met sloten maaien gebruikte ik vaak alleen de dual power. Het echte schakelen was meer voor transport. Er zat ook geen hef op die trekker. Hij werd alleen maar voor slotenmaaien gebruikt.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 6610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!