We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 6610.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 6610, gezamenlijk zo'n 53.159 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Hallo,
Bij mijn ford 6610 blijft mijn voorpon/voortraks aan
Weet iemand hoe je dit uit zet of wat het beste is?
Gr jitse
Hoi,
Ik ben nieuw, heb een Ford 4100 geërfd en ik zag nu overlaatst een 6610 2wd (gen1) staan die te koop stond voor een slordige 5500€. Ik heb er geen dagelijkse taken voor, ie zal voornamelijk een lichte aanhangwagen trekken, hakselen en af en toe eens maaien.
Op die manier kan ik ook mijn 4100 eens grondig op de blokken zetten en opschonen.
Waar moet je nu echt op letten bij het kopen van een tweedehands trekker?
alvast bedankt
Dag iedereen, iemand die een adres weet of tips voor de raam rubbers van zijruiten, achterruit en deuren van mijn ford 6610 met Q cabine.
Ik vind er niet direct iets van terug...
Rubber de meter lijkt mij het best te zijn maar welke...
Groeten
Ik zou graag er wat lichtjes opzetten maar ik vroeg mij af welk materiaal de Ford is gemaakt. Als het wel verstandig zou zijn of niet
Gr jitse
Beste iedereen,
Ik heb een ford 6610 4wd met een extra brandstoftank onder de trap. Deze viel stil na enkele meters. Na onderzoek van de brandstoftank bleek dat deze was vervuild aan de wanden. Tank gedemonteerd helemaal gekuist (geen roest) en doorgeblazen en de elektrische opvoerpomp vervangen. Deze was ook sterk vervuild aan de filter en draaide niet zuiver meer. Ondertussen ook de mazoutfilter bovenaan vervangen. Deze was nog ok geen sterke vervuiling. Nu blijft hij echter na enkel 100m Stilvallen. Eerst verliest hij vermogen en erna valt hij uit. De mechanische handpomp op de lijnpomp werkt bij het bedienen. Weet er iemand wat ik hier over het hoofd zie? Na het stilvallen slaagt hij na even starten terug aan.
Ik heb 2 lekke koppelingen van hydrauliek aan mijn ford 6610 Nu heb ik ze kunnen demonteren maar diegene die ik had besteld zijn niet de juiste. Rechts het goede type vind ik niet direct. Het uiteinde is het probleem de rest past perfect. Iemand tips hiervoor? Bij de oude koppeling lijkt alles 1 stuk...
Heeft er iemand een idee welke bandenmaat ik kan steken om iets breder te gaan achteraan op een Ford 6610 4wd Momenteel vooraan 12.4 r24 en achter 13.6 r38 Vooraan staan er nieuwe op dus ik zou hem achter gewoon iets breder willen zetten dan dit. Om de overbrenging te laten kloppen zal ik naar 34 inch moeten gaan denk ik maar welke maat? En iemand evt iets liggen? Mvg
Dag iedereen,
Ik heb een ford 6610 4wd dual power van 84
Nu maakt deze een zoemend lawaai als deze rijd aan hogere snelheid. Bandenmaat klopt, dual power werkt, 4wd gaat ook aan en uit. Toch maakt hij lawaai alsof de 4wd blijft opstaan. Versnellingsbakolie en filters zijn ook vernieuwd. Nu weet ik niet of dit eventueel van de dual power verder komt. Dit kan overigens misschien ook normaal zijn ik heb nog nooit een dual power gehad of ermee gereden.
Kan er iemand mij dit zeggen of dit normaal is?
Alvast bedankt.
Dag, ik ben bezig met het vervangen van de aftaksrem en de aftakasstomp van een 6610, betreft een tractor van bouwjaar 1984 met LP-cabine en single speed pto. Hefdeksel is reeds verwijderd.
Kan iemand mij vertellen wat er nog los moet om de remband te kunnen demonteren? Het pennetje waarmee deze vastzit krijg ik er niet uit, dit komt tegen het hydraulisch blokje wat de aftakas in- en uitschakelt. Daarnaast zijn de spieën van de stomp danig versleten dat deze ook mee vervangen zal worden, lagerhuis met 4 bouten is los en ik zie twee conische lagers en merk dat het tandwiel beweegt wanneer ik nu met de stomp beweeg. Kan ik de as er gewoon uittrekken?
mvg
Arno
Hallo,
Weet toevallig iemand hier de juiste compressiedruk (bar) van een Ford 6610 motor?
Alvast bedankt voor de reactie(s)!
Gr John
Onze 6610 heeft dashbord problemen. Het dashboard geeft allerlei vreemde waarden. Ik heb al diverse mails gelezen over het schoonmaken van de stekkers, etc. Maar dit biedt geen oplossing. Opsturen kan natuurlijk altijd nog, maar eigenlijk wil ik zelf een testopstelling maken om e.e.a. door te kunnen meten en te testen. Ik heb hiervoor het aansluitschema van de unit nodig. Op internet kan ik dit niet vinden. Mogelijk heeft iemand er één liggen. Of de layout van de connectoren en kleurcodering van de draden zou ook voldoende zijn.
mvg Rene.
Kan er mij iemand zeggen hoeveel bar oliedruk er op de ventielen moet zitten ,we hebben ondervonden dat de messen van de kuilvoersnijder nauwelijks bewegen terwijl dit aan een andere tractor wel goed gaat ,misschien is de pomp aan het verslijten of wat kan er nog aan de hand zijn vandaar zou ik eens een drukmeter op de ventielen willen insteken
Hoi,
Na het vervangen van de hydraulicpomp ,omdat deze versleten was ,schakelt de aftakas nu vanzelf uit bij hoog toerental vooral als de tractor koud is ,als de olie warm is blijft hij wel ingeschakeld ,geeft de pomp teveel druk ? Kan dit ergens bijgeregeld worden
Gr
Ronny
Sinds enkele dagen blokkeert de stuurinrichting van onze ford 6610 4wd ,het gekke is dat het enkel gebeurd bij het naar rechts draaien ,kan het een lager zijn in de stuurkolom en waar bevind zich deze dan .de stuurinrichting in volledig hydraulisch zonder stuurstang, als de vooras opgekrikt is blijft het probleem hetzelfde dus in de vooras zit het zeker niet.
Onze ford 6610 uit 1984 met stuurbekrachtiging (geen volhydraulisch stuur met orbit), 2WD, en stuurschakelen (LP -cabine), lekt olie aan het stuurhuisdeksel, deze dichting werd ca 1 jaar geleden vernieuw t maar het lekt nu weer, vermoedelijk wordt er dus te hoge druk opgebouwd onderaan in het stuurhuis. Is het aan te raden met een dichtingskit dit zelf te herstellen of beter een volledig nieuw stuurhuis te steken?
Ik ben opzoek naar een vooras voor een ford 6610 met vierwielaandrijving het betreft een ZF vooras. ik heb al veel handelaren gesproken maar tot nu toe zonder resultaat.
Ik wil op een ford 6610 gen II een extra hydrauliekventiel opbouwen voor een voorlader. Waar kan ik het beste olie vandaan halen. Ik wil niet aan de ventielen achterop komen
Hallo,
zal me even kort voor stellen ik ben Cas en vrachtwagen monteur van beroep.
een goede vriend van mij zijn famillie heeft een boeren bedrijf.
vandaar dat ik aan de ford 6610 sleutel.
de ford rookte erg wit en gooide alle koelwater er uit door de radiateur dop zo veel overdruk was er in het koelsysteem
Na de cilinder kop verwijderd te hebben kwam ik tot de ontdekking dat de cilinder gescheurd is......
nu is het plan om de motor te vv voor een ander.
aangezien ik nog nooit een trekker gesplitst heb hierbij mijn vraag
WIE KAN MIJ WAT NUTTIGE INFOROMTIE GEVEN OVER HET SPLITSEN VAN DE FORD 6610
een versnellings bak van een vrachtwagen heb ik er zo uit maar een hele trekker splitsen is nieuw voor me.
alle informatie is welkom !
alvast bedankt voor jullie hulp!
met vriendelijke groet,
Cas
Hallo, iemand ervaring met Ford 6610 besturing versnelling aan het stuur. Beide handels aan de rechterzijde. Mijne zit vast in de achteruit en krijg em niet meer los, vrees dat de handel uit de stang gesprongen is in de bak. Wat kan ik best doen. Waar moet ik op letten om het deksel van de versnellingsbak te lichten. Dien ik eerst de bedieningshandels uit te bouwen of kan ik er zo ook aan? Alle tips zijn welkom, alvast bedankt
Weet iemand of er ergens een soort hoofdzekering zit die de ventilator van de cabine, de multipouwer, de VWD, de werklampen
voor op de cabine en de richtingaanwijzer afzekerd?
En waar zit die dan? bvd Jac