International 744
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 744 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
yep, originele komen draan
Wat een geduld, zoveel geduld heb ik niet .
Heb je dan hopelijk ook weer jaren plezier van.
dit is ook deels hobby he, en hij word vast ook weer als nieuw!
Die andere variant is een IH 4WDkoppeling. De IH koppeling is ook te vinden op de 955 en 1055 en ik dacht dat het met de vooras te maken had maar weet het niet zeker. Beide zijn af fabriek geleverd (heb WP handboek van de 744 en 844 waar ze beide in voorkomen)
Sow...ook goed bezig!!! Ben je er al lang mee aan het werk?
kijk, die info kom daar kom je verder mee. Kon de klant bij bestelling dan zelf kiezen tussen ZF of IH ? Meest interressant is natuurlijk of er kwaliteit verschil is..
Assen wat ik dacht klopt niet, het type vooras is in 1979 veranderd van APL 1551 naar APL 1351.
Denk dat het te maken heeft met de 1055 en 955 want die zijn in mei 1977 in productie genomen en het is natuurlijker goedkoper om voor 5 verschillende types 4wd koppelingen te maken dan 2 soorten koppeling te houden
Productie startte in 1974 en het laatste serienummer van dat jaar is D03 0200 D 002386
Dus jij hebt nummer 190 welke van de band af gerold is als ik het zo goed hebt. En ik kan niet zien aan het serienummer wat 4wd is en wat niet.
Het rare is alleen dat de Comfort cabine (als optie) pas in 1976 is ingevoerd vanaf serienummer 006126, dat betekend dat jou 744 origineel geen comfort cabine heeft.
Dat word dus slopen :D:D
ik heb een IH bak der in liggen, en dan waarschijnlijk een APL1351 vooras. en de 644 is ook uit 1979 of 80.
deze 844s heb dan APL 1551 vooras net als jou 744, maar wel een IH 4wd bak. dus bouwjaar 1977-79.
Die latere vooras kun je duidelijk verschil zien, die is een stukje slanker.
tussen 1976 en sept 1977 zou het toch kunnen zf 4wd met c2000 of nie ??
@ looman, moet je eens op het plastic deel kijken wat rond de radiateur zit, bovenaan staat een rondje met bouwjaar erin van dat onderdeel.
Da meen je toch niet dat de C2000 der nie origineel op zat toen die nieuw was ! Ik wou juist bewust een trekker met cabine drop. Ik zal deze 744 dus weg moeten doen, erg jammer na 3 jaar werk ....
Oja, Looman,
Jouw trekker is denk ik van Juni/juli 74
Zie hier:
misschien dan toch 2 jaar later terug gegaan naar de dealer voor een update.
het woord update bestond toen nog niet eens De cabine die ze erop gezet hebben was toen al redelijk slecht. Zaten overal platen bijin gepopnageld, en de spatbordverbreders en waar de achterlichten op zitten was ook zelf iets voor gemaakt. Is het sernr. van deze kabine hoger of lager dan die van jou ?
zal morgen ff kijken naar het serie nummer voor je.
er zijn wat verschillende types , blijkbaar heb ik hem 5 types later als je naar het typ nr. kijkt.
Deze heeft ook witte cabine bekleding en openslaande voorruit.
De eerste waren met zwarte bekleding.
En bij de radiateur staat nov 79.
serie nr: D030150-D015132
De 644`s gaan tot 015637, is dus een van de laatste.
Mijn cabine heeft al wel van die beige bekleding. Goeie tip van die radiator, ff kijken vanavond...
ik dacht dat zwarte bekleding tot en met 77 waren, daarna wit.
Moeten we even iemands type hebben met een c2000 en zwarte bekleding, dan weet je het ongeveer.
farmphoto.com/thread.aspx/?mid=717030&pgIdx=11
ik heb eerlijk gezegde de teksten niet allemaal gelezen, maar plaatjes gekeken, en ik zag iets over cormick en vierwiel aandrijving voorbij komen, wat wel verdomd veel op elkaar leek
Maar is dan alleen het potje aan de zijkant van zf, of zit er iets van een tussenbak tussen die ook nog van zf is?
op het oog inderdaad hetzelfde ! ook wat er binnenin zit.
Ja en nee. Dit was wel de vaste cabine die te krijgen was. Maar deze is ook de basis voor de beugel/ het zonnedak die leverbaar waren op de 44serie. Dit is een erg algemene cabine. Kijk en vergelijk
tractorfan.nl/picture/383203/
misschien dan toch 2 jaar later terug gegaan naar de dealer voor een update.
Wat zou IH gedaan hebben met prototypes?
aah wel mooi zo beeje gissen naar de waarheid in de geschiedenis van de IH`s, zo kom je wel wat meer te weten.