Fendt 312
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 312 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
gelijk heb je, maar hier hebben ze er redenen voor. ben benieuwd wat voor reden hun hebben. wil niet zeggen dat ze het anders moeten doen hoor. vaak is zoals ze het doen wat ze denken dat het beste is.
wat is jullie's reden dan? als ik vragen mag?
als het nat word kunnen ze er altijd nog vooruit uit komen, je spuit veel minder mais erlangs en als je wat grotere stukken hebt waar je niet in een keer rond kunt zul je alsnog weer achteruit moeten om eruit te komen en dan vinden ze het makkelijker om gelijk achteruit te gaan.
en als het heel erg nat is dan binden ze een touw tussen de kieper en hakselaar met losmaaien en slepen ze hem erdoor en terug net zo maar dan met trekker ervoor.
makkelijk wel ja, handig hier niet in ieder geval. laatst moest de hakselaar er ook al uitgelierd worden, wou niet met een flinke trekker. zo nat als het hier is. met vrachtwagen kun je de berm haast niet in. (tenzij je zo'n maistruck hebt, die komt wel door de berm maar in het land, ho maar.)
hier doet deze het altijd.
(is van kooijker van dieren.)
waar bij ons water tussen de mais staat rijden ze nog zonder sleeptrekker.
Een 8*8 komt verder
vrachtwagen bedoel je? dat zou kunnen maar daar zitten weer kleinere banden onder.
ja, klopt maar die foto was om te laten zien welke vracht wagen .
ach. ik geef je geen ongelijk hoor. wou in eerste instantie alleen weten waarom ze vooruit losmaaien.
maar zo'n vrachtwagen kan wel goed werken maar zie het het voordeel er niet van in, trekkers kun je (bijna) overal voor gebruiken, zo'n vrachtwagen niet.
bij natte omstandigheden kunnen je met een trekker niks beginnen, maar de vrachtwagen krijg je haast niet stil.
zeg dat maar niet te hard. hier hebben ze die grote john deere hakselaar van 600pk. met prodrive en 42inch wielen met brede dubbellucht er ook al een aantal keren uit moeten lieren. en de grote rupscombine is hier ook wel eens 1,5 meter de grond ingegaan.
Lagere banden, maar alles aangedreven!
dat wel, kippers kunnen ook aangedreven worden he. maar dat hebben ze hier niet. wel alles in hetzelfde spoor. en met een sleeptrekker erbij is het alsnog acht wielen aangedreven.
Effect van proberen te slepen...
met die veenhuis door de bagger wil ook niet, andere loonwerker ook een 2200 met een 180pk valtra ervoor maar wou voor geen meter.
maar die bovenste komt aardig overeen met hoe het vorig jaar bij ons over het hele land ging. met twee sleeptrekkers ervoor, en ze gingen maar door.
Pit?
Heel simpel: zorg dat je materiaal baggerklaar is. Maw: als je weet dat (de kans groot is dat) je door de bouwvoor gaat. Doe er hoge smalle wielen onder. Kom je veel verder zonder een sleper. Maak je minder mee kapot dan dat domme gerop...
inderdaad. ze hebben dit jaar de hakselaar wel klaargemaakt voor dubbellucht.
pereboom heeft het wat dat betreft (niet alleen dat wat ik vindt) veel beter voor mekaar.
Wat maakt het nou uit, met meerdere trekker voor 1 wagen? Of een vrachtwagen kopen die je voor mais gras en mest kunt gebruiken? Dat zijn vaak ook de piek periodes !
ik zei ook dat het me niet uitmaakt wat anderen doen. ik wou alleen weten of ze nog bepaalde redenen hadden.om vooruit los te maaien i.p.v. van achteruit. misschien zij. die redenen beter dan de meine.
domme gerop...? Boeren moeten zorgen dat ze de waterafvoer voor elkaar hebben.
Vergis je je een beetje in. Drainage is niet overal reeel! Wil wel eens zien hoe de mais er dit jaar af komt, vorig jaar had hij geluk. Was een tijdje droog, en de dag dat de mais eraf ging, begon t te regenen...