MB Trac 1600
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de MB Trac 1600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Even een beetje afwisseling tussen al dat rood van @ford5000 ....
Toch handig zo'n erftrekkertje, die zo voor het grijpen staat, als je de ploeg schoon wilt maken.
Detail: Deze foto is vorig jaar op dezelfde plek gemaakt, als die van de 900 in de Boerderij.
Laatste
Reacties
Maar dit is echt een topper!!!
Krijg je toch een keer een +1 van mij!
(Was de eerste keer dat hij er achter hing. Tegenwoordig gaat het zonder frontgewicht....)
Zal t ook helpen, dat de hut in t midden staat, en (mede daardoor) de motor ook ietsjes naar voor staat?
Tervergelijking
Onze 745 was in praktijk, met hefmastje, 4 ton. Met drieschaar en 4 koffertjes (34kg) was hij redelijk licht voorin...
10 ton? Wat voor mtt staat er voor een 900?
Voor de vierschaar wordt onze 95-14 ook redelijk licht in de neus, indien nodig ploeg ik er ook mee, moet het niet zwaar worden qua omstandigheden. Onze voormalige 90-32 heb ik 1 keer gebruikt om de ploeg aan de kant te zetten, die zat precies op de wipwap. Kon zonder frontgewicht goed met een drieschaar uit de voeten.
Totaalgewicht voor de 900 is geloof ik 7,5 ton. 4 tot 4,5 ton voor de schamelwagen helpt echter behoorlijk mee, voor het totaalgewicht van de trekker voegt het natuurlijk niets toe.
Ja ik zag 900 & 1600 staan toen ging er al een belletje rinkelen haha toen hier op tf gekeken naar je leeftijd en die klopte had je de boerderij zelf benaderd of?
Loop je een end achter stond paar weken geleden er al in, maar ben t wel met je eens hoor
Dat was jij toch, ik wist het niet zeker en durfde het niet te vragen. Was een mooi stukkie!
Vervolgens heeft Boerderij mij benaderd, om de een of andere reden wees iedereen op TF in mijn richting...
Hartstikke leuk inderdaad! Kun je hem uitknippen en inlijsten
Nee wij zijn niet geabboneerd dus krijgen hem later via mn oom, vandaar
Ja, ik weet ook niet hoe dat kan
Waardeloos
traktorpool.de/details/Traktoren/…
Kutfoto, maar zoiets zou mooi staan.....
Een 7 heeft anders niet van die grote banden. De banden op de 7 op TP zijn voor zover ik t kan schatten ongeveer even hoog als de banden met landbouwprofiel...
Ik weet niet hoe degelijk die naven van een 700 zijn
Anders 16,9-24 ofzo. Alles beter als dit
Veel 700's worden tegenwoordig op 480/65R24 gezet, wat eigenlijk mooi bij die trekkertjes past. Veel hoger moet je ook niet gaan, door de ongunstige bakopbouw wordt de diameter te groot, en kun je nauwelijks meer op gang komen. Je krijgt een trekker waarvan je de rijsnelheid met 3 cijfers aan moet geven, terwijl hij de 40 al niet fatsoenlijk halen kan, zeker met een beetje belading. Dat is bijvoorbeeld ook het grote manco van de 4-cil unimogs, die door hun kleine wielen al voordeel hebben hierbij.
Zo'n grote Trac op terra's is ook leuk voor het oog, maar daar blijft het dan wel bij....
Voor tractiewerk niet geschikt, volgens handleiding, en zo onhandelbaar door de 3,70m breedte. Heb eens het keer het genoegen gehad om er een stukje mee te sturen, maar je moet al bang zijn dat je het kozijn van de loods waar die in staat er niet uit rooit...
Sven en Stefan doen het voor:
trac-technik.de/gallery/v/…
trac-technik.de/gallery/v/…
Dit past allemaal nog precies zonder aanpassingen....
3 cijfers?
Waarom hebben de 700's andere bandenmaten eigenlijk?
De 700 is in principe een verkapte Unimog, met geblokkeerde versnellingen. De 800 en 900 hebben andere bak- en asoverbrengingen, zodoende beter geschikt voor tractiedoeleinden, en grotere wielen.
Praktijkvoorbeeld: Dit jaar is er iemand met een 700 bij mij geweest. Toen hij wegreed konden we hem mooi horen. 2,5 km later schakelde hij pas in de hoogste versnelling, met een losse trekker....
Ach zo! Vandaar dus de kleine asnaafjes!
Zijn er voor een 700 binnen de landbouw overigens nog wel taken waar ze goed voor zijn?
Ook voor een drieschaar wentel, e.d. gaat het meer dan prima.
Bij zware lasten kun je gewoon de hoogste versnelling buitensluiten, en comfortabel 25 rijden.
Het optimale inzetgebied, waar ze heel veel voor gebruikt zijn, en misschien nog wel worden is de stalvoercombi. Verschrikkelijk snel op de weg met een lege wagen, en terug doe je er iets langer over. Ideaal bij grond op afstand.