Wat vinden jullie van Landini's?
Wat vinden jullie van Landini's? Als je wat wilt weten over de trekkers overigens ook over McCormick dan kun je dat altijd aan mij vragen.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Eerst een 8550 later de 9880 en als laatste de vision 105.
Vorig jaar afscheid van dit merk genomen.
Goedkoop is vaak duurkoop.
De 8550 is de enige die met weinig problemen op de boerderij was.
De 9880 had in de bak veel problemen en elk jaar waren de remvoeringen en schijven versleten van de vooras.
De vision was een levensgevaarlijk ding met zn haperende koppeling.
Slechte garantie van de fabrikant heeft het de das om gedaan.
Even over je verkooppraatje
Landini is in Italië geen marktleider daar verkoopt new Holland nog steeds de meeste.
En in zuid Amerika staat nh ook op kop gevolgd door jd en fendt.
vertel eens iets over een Ghibli 100 ?
waar moet ik op letten en is het een fijne trekker voor een voorlader enz
Ieder heeft zijn eigen merk voorkeur. Dit heeft ook vaak te maken met het soort werk dat met een trekker moet gebeuren. Niet elk merk trekker is voor elk soort werk geschikt.
Kijk in welke sector en voor wat voor werk de trekker bovengemiddeld geschikt is en ga daarmee adverteren.
Jullie hebben al het geluk dat Jos Lammers in Deurne met de verkoop van mc. cormick gestopt is, maar misschien ook de pech dat hij Kubota dealer geworden is.
In het gebied waar jullie zitten heb je te maken met een paar grote bedrijven die grote merken verkopen. Een van die bedrijven is onlangs overgenomen door een midden Brabands bedrijf.
Hier ligt jullie kans. Veel boeren zijn niet blij met hun mentaliteit en instelling en kijken wat verder voor hun nieuwe trekker. Ik woon op ongeveer 10 km. van jullie bedrijf (aan voor jou de slecht kant van de grens) en heb toevallig van jullie bedrijf gehoord omdat mijn zoon in Heusden stage gelopen heeft bij een klant van jullie.
Ik zou zeggen doe eerst iets aan jullie eigen promotie zodat je bekendheid krijgt voordat je de schuld bij de importeur legt.
Waren fijne tractoren, waar ik met veel plezier mee gewerkt heb.
Over de huidige Landini's kan ik niks zeggen, ik wist niet dat ze nog bestonden.
Ze probeerden van alles maar kregen die zooi gewoon niet verkocht.
Word al aardig lachwekkend hier.
Met de crossmik en zn tante dini.
Tis hier thuis alleen nog hobby maar als ik een Landini jonger dan 20 jaar zou moeten kopen zou ik niet weten wat voor type ik zou gauw zou moeten nemen eigenlijk. Niet alle types waren zo degelijk van 2000 tot nu. De nieuwe types lijken me wel mooi met de FPT motoren en ZF bakken maar wat onderscheid ze dan van de rest?
Ik wel in ieder geval.
is dat wat en geschikt voor een voorlader enz
(klik om te vergroten)
Veel succes en misschien dat ik eens voorbij kom als ik weer wat nodig heb.
Maar wat daarna kwam waren ergernis dingen.
Als er geen goede importeur in NL komt voor mccormick en landini zal het echt niks worden,want er zijn al vele wisselingen van importeurs en dealers geweest.
Iedereen kan dealer van de merken worden,maar verdwijnen vaak weer met stille trom
De eerste importeur was kamps de wild,die waren goed bezig,maar kozen natuurlijk voor claas,
Toen kwamen vormec en nagel en toen argi,maar hun hadden geen macht om iets te kunnen betekenen,kennis en verkrijgbaarheid van onderdelen was een grote ramp
Jaren geleden (te)veel ergernissen met mccormick meegemaakt om nog vertrouwen in argo te krijgen.
Nadeel ....verrotte tank,waardoor de hele brandstofpomp naar zn grootjes gaat door de roest.Veel ellende mee gehad.Lage hydrauliekopbrengst...Waardeloos was , zoals lossen van een opraapwagen,kuilvoersnijden.Gaat te langzaam.Na verloop van tijd gaan de voorbanden dweilen,als gevolg van dat de fusee's ruimte op gaat komen.Trekker is bij trekwerk gewoon te licht van gewicht.Zodat ie zichzelf begint te graven bij wegrijden met zware last.De remmen zijn gauw versleten.Droge remmen geeft een onregelmatige remwerking,wat levensgevaarlijk kan zijn op de weg.Na 11 jaar gebruikt te hebben toch een ander merk gekozen .