Illustratie van:
19

Iseki TX 1300 - Motor valt uit na 15 minuten

Tractor start makkelijk, ik kan 15 minuten op volle kracht werken. Dan begint het vermogen te zakken, het toerental te schommelen en valt de motor uit. Ik kan terug starten maar na 30 sec valt de motor terug uit. Wanneer de tractor is afgekoeld kan ik opnieuw voor 15 minuten werken en valt hij opnieuw uit. Ik heb olie en oliefilter vervangen, luchtfilter vervangen en brandstoffilter vervangen maar het probleem blijft.

Deel dit topic

Reacties

Opvoerpomp?
@verse koe Is het typisch voor een defecte opvoerpomp dat die wel weer een kwartier werkt wanneer de tractor is afgekoeld?
@apisto controleer of het brandstof filter vol is als hij af slaat. Waarschijnlijk niet. Injectie pomp zuigt het filter leeg/vacuüm. Dit wordt langzaam weer vol gezogen waardoor hij later weer start. Hoeft niets met temperatuur te maken hebben.
@verse koe Iseki tx1300 heeft geen opvoerpomp. Werkt gravitair.
@apisto oeps, dan kan het dat niet zijn
+1
Je moet de vuldop van de brandstoftank is los zetten tijdens dat de motor draait. Misschien wil hij vacuüm zuigen doordat het ontluchtingsgaatje dicht zit met vuil
@Gavrie Willemsen Dit helpt niet. Valt ook zonder dop uit na ongeveer 15 minuten.
Lijkt mij toch wel een brandstof probleem. Als hij koud is kijk eens hoeveelbrandstof er uit de injectie leiding komt. En vergelijk dit met de hoeveelheid na kwartier hard werken als hij net afgeslagen is. Ik neem aan dat het een diesel is. Met diesel en hete motor moet je voorzichtig zijn maar andere brandstoffen moet je wel driedubbel voorzichtig zijn om dit te doen. Kortweg, als hij warm is kijken waar wel brandstof is en waar niet meer.
@jan4072 Ik heb na het uitvallen de leiding losgeschroefd ter hoogte van de gloeikaarsen en proberen te starten. Er kwam diesel met tussenpozen uitgespoten. Ook ter hoogte van de brandstoffilter komt er diesel bij het lossen van de ontluchtingsschroeven. Ik bestel nieuwe brandstofslangen. Dan ben ik zeker.
Had je dit probleem ook voordat je de filters vervangen hebt? Heb je toevallig het brandstofkraan dicht gehad en niet weer helemaal op de juiste positie terug gezet?
@RenaultR Iseki tx1300 heeft bij mijn weten geen brandstof kraan.
@apisto het zou bij in het filter unit kunnen zitten
@RenaultR jawel, dat is de reden dat ik alleS heb vervangen.
Ik hou het toch op brandstoftekort, hetzij door een verstopt filter of zeefje of een knik in de leiding of vacuum zuigen van de tank. Ook de uitgang van de tank gecontroleerd? Niet toevallig een banjobout met een ingebouwd zeefje?
@roscho vacuüm zuigen zou logisch zijn maar ook met de tankdop er af doet het probleem zich voor. Ik heb na het uitvallen de leiding losgeschroefd ter hoogte van de gloeikaarsen en proberen te starten. Er kwam diesel met tussenpozen uitgespoten. Ook ter hoogte van de brandstoffilter komt er diesel bij het lossen van de ontluchtingsschroeven. Ik bestel nieuwe brandstofslangen. Dan ben ik zeker.
Quote Reactie van @apisto:
losgeschroefd ter hoogte van de gloeikaarsen en proberen te starten. Er kwam diesel met tussenpozen uitgespoten.

Toch wil dat niet zeggen dat de brandstof blijft komen. Ik verwacht toch nog ergens een filtertje of zeefje dat verstopt zit. Probeer eens om de leiding onder de tank los te schroeven en tap gewoon eens een paar liter af. Hetzelfde kun je daarna doen met de leiding weer vast aan de tank, maar los voor de brandstofpomp.
Waarschijnlijk heb je dit probleem niet als je de trekker meer dan een kwartier stationair laat lopen, gewoon omdat daarvoor minder brandstof voor nodig is. En als deze aanname klopt, dan ligt het probleem toch bij de brandstofaanvoer.
En kun je niet even met perslucht door de brandstofslang richting de tank blazen?
@Gavrie Willemsen . Ik heb na het uitvallen de leiding losgeschroefd ter hoogte van de gloeikaarsen en proberen te starten. Er kwam diesel met tussenpozen uitgespoten. Ook ter hoogte van de brandstoffilter komt er diesel bij het lossen van de ontluchtingsschroeven. Ik bestel nieuwe brandstofslangen. Dan ben ik zeker.
Ik ken een Iseki die dit doet als de koelers dicht zitten. Als de temperatuur te hoog oploopt regelt de motor het vermogen terug.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Iseki TX 1300 en hebben de trefwoorden tractor , motor , oliefilter , toerental , brandstoffilter , starten , vermogen , vervangen , luchtfilter en iseki geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0