Fendt 106 - Probleem bij snelheid aftakas
Heb sinds een jaar een fendt 106s.
Sinds kort pas dat ik de aftakas nodig heb. Na was lezen op het forum hoe alles bedient wordt ben ik een stuk wijzer geworden.
Maar zit met een probleem de hendel voor de 540 toeren krijg ik niet altijd verzet. Heb zojuist een tijdje gemaaid en de hendel terug naar 0 gezet. Nu wou ik verder maaien maar krijg ik hem niet meer uit zijn 0?
Ook al leg ik de tractor stil.
Hoe kan dit eventueel olie te kort ?
Nog een extra vraag de hendel links onder het stuur die met een zwarte bol op waarvoor dient deze?
Alvast bedankt
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 106 en hebben de trefwoorden olie , fendt , stuur , tractor , aftakas , maaien , snelheid , toeren , wijzer en hendel geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar misschien heb ik het wel helemaal fout, ben geen Fendt kenner, maar kan me nog zoiets herinneren van een Fendt 103 waarmee ik eens gewerkt heb, zijn kleine broertje dus.
Handboek als .pdf:
google.com/url/…
De hendel die aan het stuur zit is voor te ontkoppelen maar dat doet die precies niet meer ineens.
Op zijn ergst is er iets loos met het platen-pakket
Die hevel links met die klembout op de ontkoppel-as iets verzetten ; zodat hij meer de veer indrukt ;die klembout moet erg vast , anders verdraaid de hevel op de as
De 106 van mij schakelt ook wel eens moeilijk in de 540 ; dan even koppeling laten komen en weer aantrekken ; omdat je met de tandwielen schakelt ; wil het wel eens dat de tanden precies tegen elkaar staan
Mits niet abnormaal en als de remmen verder goed werken , niet iets om direct je ongerust over te maken ,
Enige speling is vereist omdat de actuator schijven tegen elkaar in draaien en dus iets "ruimte" moeten hebben om te kunnen bewegen
Misschien niet zo duidelijk uitleg ; maar beter lukt me nu even niet
Overigens staat ook een film op you-tube over 2 knutselaars die o.a. ook remmen van een 108 "repereren"
Zal het langdradige film even opzoeken
Alleen bij de 108 worden de remmen hydraulisch bediend en bij de 106 mechanisch (met stangen )
Bij 49 min zie je hoe ze een actuator demonteren