Illustratie van:
142

Welke Ford tractor geschikt op Curacao?

Beste allen,

Wij zijn zoekende naar een amerikaanse tractor, voor het landbewerking op Curacao. Het betreft 8 hectare landbouwgrond, dat 20 jaar niet is gebruikt.
We willen inzetten om landbouwproducten te cultiveren.
We richten ons voor nu op een Ford (onderdelen eenvoudig te importeren) met een minimale vermogen van 95 PK, airco in de cabine, 4WD, laadarm & bak, palletvork voorzijde, cultivator en aanaarder.

Het transportmiddel is een 20 FT High Cube zeecontainer.

De tractor wordt als multifunctioneel beschouwd en moet hierdoor inzetbaar zijn voor overige doeleinden op het terrein.

Kunnen jullie ons hierbij helpen?

Groet, Tractoropcuracao!

Deel dit topic

Reacties

+2
Wat je ook koopt,
hou in de gaten dat je in dat je koelsysteem, airco aangepast is aan de omstandigheden.
Een radiateur die hier voldoet, kan daar te weinig koelend vermogen hebben.
@Ford revisiemotor
Gouden tip! Dank hiervoor…
+1
@Fordtractorcuracao rijden er nog meer trekkers op het eiland? Jaar of 10 geleden op vakantie geweest op Curaçao en toen op de foto geweest met een ford (dacht)5000 op een aloevera boerderij tijdens een excursie.
Quote Reactie van @MaxxuM4ever:
op vakantie geweest op Curaçao en toen op de foto geweest met een ford (dacht)5000 op een aloevera boerderij

Dat lijken mij de juiste trekkers voor zo'n land, degelijke werkpaarden zonder poespas.
@jammermaarhelaas precies, en daar knoop je bij ford gemakkelijk een powerstar motor voor van 100-110 pk, heb je toch een aardig sterkte trekker. Alleen het voorlader vraagstuk nog ff oplossen
+1
@MaxxuM4ever

Topicstarter gaat 8ha bewerken, eerlijk gezegd weet ik daarom niet waarvoor er dan zoveel vermogen nodig is. Er wordt een 8340 SLE genoemd, dat is meer iets voor 80ha, zou ik zeggen. Maar ieder zijn hobby, als hij maar wel begrijpt dat een 8340 SLE gezien de leeftijd in combinatie met de microcomputer gestuurde versnellingsbak en hef zijn storingen gaat geven.
Quote Reactie van @jammermaarhelaas:
Topicstarter gaat 8ha bewerken, eerlijk gezegd weet ik daarom niet waarvoor er dan zoveel vermogen nodig is

En waarom er airco op moet zitten voor 8 ha te bewerken oppervlakte.
Over wel of geen 4wd wordt niet gedaan..
En budget....
Denk dat je alles bij elkaar voor een 20.000 wel kunt krijgen. En dan de container een 45 tot 6500 euro voor verschepen
Maar alleen een ford (new holland) trekker voor meer dan 20.000 is ook goed mogelijk.
Voorlader tussen de 2500 en 5500 euri
Bak en palletvork (parralelgeleiding?) Zal met een 700 ook te doen zijn
Aanaarder een 750
Cultivator 750
@Fendt926Driver
Zoals ik bovenaan al aangaf, gaat het om een multifunctionele tractor. Naast landbewerking, wordt deze ook in de bouw van het landhuis ingezet, diabaas afgraven en wegen begaanbaar maken.
Quote Reactie van @Fordtractorcuracao:
Naast landbewerking, wordt deze ook in de bouw van het landhuis ingezet, diabaas afgraven en wegen begaanbaar maken

Dat veranderd de zaak.
Zou dan zeker een 4wd machine nemen.
Maar wel met minimaal poespas erop.
Ik rjj nog nooit met airco aan.
Terwijl ik het wel op 3 trekkers heb zitten
@Fendt926Driver
Airco is een soort “must have”. Het (infra)werk zal vaak overdag plaatsvinden. Landbouwbewerking kan echter in de vroeg ochtend, of na de middaguren.
@Fordtractorcuracao overweeg wellicht ook eens te kijken naar een new Holland 60 serie /TM. Die zijn een stuk moderner dan de 40 serie, kun je ook met een manuele versnellingsbak krijgen en een gewoon nog mechanische ventielen en weinig poespas maar wel een dijk van een trekker. Zie bijvoorbeeld: tractors-and-machinery.com/item/720428/…
@MaxxuM4ever
Goedemorgen,
Dit model heb ik ook overwogen. Het is een monster van een tractor inderdaad. Ik houd dit model ingedachte
@MaxxuM4ever
Ik heb inmiddels contact met Quicke NL te Cuijk
+1
@MaxxuM4ever
Deze is nog aanwezig!
@Fordtractorcuracao even een andere vraag, waarom juist een ford, en geen ander merk?
niet dat ford niet goed is, maar er is zoveel meer de bieden op deze markt.
@peter-witvliet
Goede vraag.
Ik had International overwogen, maar dit zijn monstertrucks met relatief lage PK’s. Verder heb ik Fiat overwogen, maar op Curacao zijn onderdelen nagenoeg niet te krijgen, of moet ik een metaalbewerker met draaibank aan het werk zetten. Van Massey Ferguson ben ik alleen 2WD’s tegengekomen. Het merk John Deere, 4WD met frontloader & airco, starten vanaf €20.000. Het merk New Holland vind is teveel electronica hebben. Hierdoor ben ik bij Ford beland. De onderdelen zijn makkelijk te krijgen, alhoewel ik deze uit Amerika moet importeren.
+1
@Fordtractorcuracao mocht je een 40 serie kopen. Dan past deze voorlader

tractors-and-machinery.nl/item/719306/…
@Fendt926Driver
Ik heb een 2e hands Quicke Q46 op het oog. Via Farmstore hoop ik de overige onderdelen te kopen.
Quote Reactie van @Fordtractorcuracao:
Via Farmstore hoop ik de overige onderdelen te kopen

Ik heb nog wel een heel weinig gebruikte 11 tands evers vaste tand cultivator te koop

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
@Fordtractorcuracao of als je nieuwe quick consolen koopt bij de aan te kopen trekker dan zou deze lader er misschien bjj passen

tractors-and-machinery.nl/item/698361/…
Welke modellen bedoel jij met een 7000/8000 serie? Die serie bestaat namelijk niet de achterste 2 of 3 cijfers geven de serie aan dus de serie 10 30 40 of wat ouder 600
@dennisbouter
600 is gewoon 100 hoor. Bij de 10 wordt er immers ook geen onderscheid gemaakt. Daarnaast heb je meer types in die serie (2900, 3900 en 4100) En je vergeet de 1000-serie in je lijst met opsommingen. (2-9000 en 3055 en diverse EVA's)
+1
Quote Reactie van @SJB533:
600 is gewoon 100 hoor. Bij de 10 wordt er immers ook geen onderscheid gemaakt

Wat mij betreft is de 10 serie echt alleen eindigend op 10. En daarin had je na de eerste generatie de generatie 2 en 3.
Later kwam de 10 serie "S", dat was een mengeling van 10 en 40 serie, een eenvoudiger tractor dan de volledige 40 serie. Deze had de motorkap, grille van de 10 serie, motor van de 40 serie, en bij mijn weten alleen de non-synchro versnellingsbak die al in de 1000 serie te vinden was.
Je had destijds bv de 4100 en 4600, in de 10 serie werd dat dan niet 4010 en 4060, maar 4110 en 4610.

De 30 serie valt er op meerdere punten buiten (ik denk dan met name aan de 3 en 4 cilinders), denk aan de nieuwe synchro versnellingsbak met hoog en laag groep en een aparte omkeer voor alle versnellingen en dual power, en bij de cabrio's de poken weer op de bak (gelukkig) met een omgekeerd H schakelpatroon, de spaaraftakas, de stuurcilinder op de spoorstang en een orbitrol, een geheel nieuw cabineontwerp, geheel andere stickerset.

De 40 serie is een bijna geheel nieuw ontwerp, van voor tot achter waarbij slechts enkele bekende dingen terugkwamen, waaronder de typebenaming 56/66/77/82.
@dennisbouter alle modellen die tussen 7000 - 8000 vallen. Ik zoek namelijk een model met een vermogen van 90 - 95 PK.
@Fordtractorcuracao en welke leeftijd?
@dennisbouter
Beste dennisbouter,
Ik refereer bewust niet naar een jaartal, maar naar het minimal vermogen van 95 PK en met airco in de cabine.
Hierdoor kom ik terecht in de jaren ‘90 modellen denk ik.
Teveel electronica is niet handig, aangezien we eea zelf moeten gaan ondernemen als het om reparatie gaat.
+1
@Fordtractorcuracao jaren 90 is de 40 serie met misschien al veel electronica 77,78, 82 en 8340. En anders zou je kunnen kijken naar 76,77,78 8210
@dennisbouter
Ik heb een 8240 SLE op het oog. Ik zoek nog een frontloader zoals, Faucheux, Vreten, Chief, Stoll, Hauer, Quicke.
Iemand ervaring het montage?
@Fordtractorcuracao mooie tamme 7,5 liter motor. Denk er om dat de koppelingen niet versleten zijn, dit merk je met wegrijden wel. Die reparaties zijn niet goedkoop, alhoewel zal de arbeid daar goedkoper zijn. Wat is de urenstand?
+1
@Fordtractorcuracao wel met blauw dak al? Die zijn ff beter dan degene met wit dak dacht ik en aangezien je een zo betrouwbaar mogelijke trekker wilt neem ik aan. SL versnellingsbak is nog simpeler maar dat moet je maar net willen en kunnen vinden.
Voor een voorlader moet je een aanbouwframe hebben met platen langs de motor net als bij een fronthef voor dit type trekker als ik mij niet vergis. @nhmonteur nog meer aanvullingen?
+2
@MaxxuM4ever klopt helemaal wat je zegt.
Ik zou inderdaad nooit meer voor 40 serie met wit dak kiezen. Zit echt oude elektronica op die nog wel eens de geest geeft. En dan ben je niet met een paar honderd euro klaar.
Als ik de topic maker zo lees kan die beter kijken naar een TL/TLA kijken.
Die hebben vermogens van 70 tot 100 pk. Zijjn meestal wel uitgevoerd met airco. Zijn zeer betrouwbaar en goed en simpel te repareren.
@nhmonteur
Bedankt voor jouw feedback. Ik neem dit zeker mee…
@MaxxuM4ever
Dankje voor jouw tip. Ik houd dit in gedachte
@MaxxuM4ever
Ik ben nog geen “blauw dak” Ford tractor tegengekomen. Dank voor de waardevolle info
@Fordtractorcuracao waarschijnlijk moet je dan zoeken op new-holland ..40
@dennisbouter
New Holland is te modern.
@Fordtractorcuracao dat is onzin want het si dezelfde 40 serie en de new-holland is volgens de experts hier beter dan de ford met het witte dak, de TL die geadviseerd word is ook een new-holland, een 10 serie is al van voor 1991, motordelen zijn daar wel voor te krijgen maar de rest is waarschijnlijk allemaal niet meer leverbaar
+1
@dennisbouter

Je bedoelde vast “ik denk er anders over”.
Onzin bestaat niet. Ieder kijkt er anders tegenaan, met of zonder kennis.
@Fordtractorcuracao nee sorry ik bedoelde echt onzin, een 40 serie is een 40 serie het maakt dan niet uit of er ford of new-holland op de kap staat door een andere sticker krijg je niet veel meer electronica
+2
@Fordtractorcuracao de ford 40 serie met wit dak is de eerste generatie 40 serie. Na een paar jaar heeft de 40 serie een reeks updates gehad waaronder het meest uiterlijke herkenbare blauwe dak van de cabine. Je kreeg toen ook de knop op de vooruit/achteruit hendel waardoor je het koppelings pedaal daarvoor niet meer hoefde te gebruiken, andere aansturing van de SLE powershiftbak met solenoids buiten de versnellingsbak ipv binnen de behuizing en vast nog wel een aantal verbeteringen. De laatste 40 serie trekkers hebben new Holland op de motorkap staan en zijn ook in fiat terracotta bruin geleverd, in die tijd heeft fiat ford overgekocht , daar doelt @dennisbouter op. Die hebben al wat rondere achterspatborden en lijken al wat meer op de TS serie die daarna is gekomen. De eerste 8340’s met wit dak hebben bijvoorbeeld ook nog geen turbo. Kijk ook eens op www.konedata.net voor meer info over de verschillende productie series.
@MaxxuM4ever
De site is erg handig en overzichtelijk. Dank voor deze input!
@MaxxuM4ever een 8340 heeft altijd een turbo volgens mij, alleen de 8340 is later geintroduceerd dacht ik
+1
Quote Reactie van @Fordtractorcuracao:
een 8240 SLE

Waarschijnlijk met 16x16 versnellingsbak? En electronische hef?

Is er een dealer op het eiland die thuis is in deze electronica? Of ben je zelf goed thuis in electronicastoringen oplossen? Of calibreren van de versnellingsbak of hefinrichting?

Mooi zo'n 40 serie SLE, maar alleen als alles goed werkt. En op de leeftijd die deze inmiddels hebben kan het goed wezen dat er hier of daar iets hapert aan de electronica.

Als het er een is met 12x12 bak en mechanische hef, dan is het een meer conventionele trekker, zijn hef en versnellingsbak nog mechanisch bediend.
@jammermaarhelaas
Kraakheldere info en duidelijke onderbouwing!
Hier heb ik wat aan…
+1
@jammermaarhelaas kijk idd naar versnellingsbak en koppeling, want bij onze bleef hij altijd hangen, dan kwam hij niet op en stoote je altijd (als bijrijder) je hoofd tegen het raam.
@peter-witvliet

Het koppelingspedaal van de SLE reeks vanaf ergens in 1993 (eerst nog met wit, later met blauw dak) bediend slechts een potmeter. Als deze het einde van zijn leven nadert loopt de weerstand niet meer geleidelijk op en neer maar schoksgewijs, waardoor de betreffende hydraulisch bekrachtigde koppeling in de bak ook schoksgewijs sluit. Dat geeft die "klap". Had het hier ook, nieuwe potmeter er op, en het was weer in orde.
Kan ook wezen dat er een klep blijft hangen vanwege bijvoorbeeld een spaantje, hier ook gehad. Los gehaald, schoongemaakt en voorzichtig de ruwe rand weggehaald. Sindsdien werkt de bak weer fijn, voorheen was het vrij ruw.
@jammermaarhelaas
Waardevolle in. Ik stop deze tip in mijn notitieboek
@Fordtractorcuracao

ik wil je niet ongerust maken, maar bij de 16x16 versnellingsbak kan het ook gebeuren dat er een segeringetje van een paar cent losschiet waardoor er een oliekanaal in de bak continue lekt, daardoor werkt een koppelingen groep niet meer waardoor de tractor niet meer voor of achteruit wil.
De reparatie kost een dag werk door een ervaren monteur. Er moet namelijk van alles los en open om er bij te kunnen en er moet een nieuwe borging gemaakt worden (gaatje boren en spanstift er door).

Vandaar dat ik je afraad om in jou geval, op een relatief klein eiland, zoiets te gaan aanschaffen. Maar goed, het zijn op zich fijne trekkers, en ook met airco leverbaar geweest.
@jammermaarhelaas dat is de SLE bak? Als je SL hebt heb je 12x12 toch?
@dennisbouter
8+2 constant mesh kan ook nog. Is nog eenvoudiger. Is niet meer op de 82/8340 geleverd, maar wel op de 76/7740. De SL is idd 12+12, de SLE 16+16
@dennisbouter

Klopt. Later kwam er een tweetraps powershift (zoals de DualPower) voor de 12x12, dus dan had je 24x24.
Of die 24x24 nog een droge plaatkoppeling had of een natte hydraulisch bekrachtigde via potmeter weet ik niet.
@jammermaarhelaas
Ik vind het interessant, of dit visueel is te herkennen door bv een lekkage op een specifieke plek waar te nemen, of door gedrag van de aandrijving te controleren? Ik hoor graag meer
+1
@Fordtractorcuracao

Er schiet dan een segering uit de groef, en het stopje wat er achter zit komt er uit, en de olie loopt weg. Gebeurt in 1 keer, en zit binnen in de bak. Zie je niks aan van buiten.
@dennisbouter
De 8210 Turbo zit ook op mijn lijst om te checken
@Fordtractorcuracao er zijn niet veel trekkers uit de jaren 90 met airco, wel met arko, maar dat lijkt mij te warm. ze hebben wel blazers.
@dennisbouter
40 serie
@Fordtractorcuracao die heeft we weer wat electra, maar wel met draadjes.
Quote:
7/8000 serie met airco in de cabine

Dat wordt dan al een 10 serie. Of heeft de 600/700 serie ook al airco?
+1
@Pieter Buren 5700 6700 en 7700 met airco beschikbaar
+1
De voor de Amerikaanse markt geproduceerde fords zijn qua details, elektrisch systeem best wel anders dan wij in Europa gewend zijn. Daarnaast hebben de Amerikanen andere uitvoeringen zoals flat deck open station etc die wij ook nooit gehad hebben. Heb je wat op t oog wat bij je budget past?
+1
@Hanomag22 een open station heeft geen airco vermoed ik 😂,
@dennisbouter daar ken ik ze niet goed genoeg voor, maar ik kan me voorstellen dat je gelijk hebt 😂😂
+1
En een luchtgekoelde same?
geen probleem met de koeling
een laser 100 5cilinder 100pk
@aertspa
Ik kan je helaas niet volgen
Quote Reactie van @Fordtractorcuracao:
laser 100

@aertspa Boelde eigenlijk of een Same Laser 100 niet iets is voor jou. is een luchtgekoelde 5 cilinder 100 pk motor.
@aertspa
Mijn gevoel zegt me, om mezelf in Ford/New Holland te verdiepen. Een merk tractor dat veel wordt aangeboden, geeft mij het gevoel dat onderhoudbaarheid minder uitdagend zal worden
Eventueel ,heb ik een voorlader te koop.geheel hydraylisch , dus ook de bak.merk Lien
Is de Ford/New Holland 6640 SLE (blauw dak) de investering waard? Teller staat 95000 uren
@Fordtractorcuracao ik neem aan 9500 uur, hoe hoog is de investering ? Misschien ook een idee om hem in het land waar hij te koop staat eerst te reviseren
@dennisbouter
9500 uren is correct
@Fordtractorcuracao 6640 kan gemakkelijk een turbo bij op, dan is het een 7740 en ga je van 85 naar 100 pk als 85 te weinig is.
@MaxxuM4ever
Kan hier ook een airco op?
Tractordata zegt dat het mogelijk is
tractordata.com/farm-tractors/000/…
@Fordtractorcuracao jazeker ik heb er verschillende gereden met airco. Maar zoals eerder gemeld was het in de jaren 90 nog een luxe optie die lang niet altijd werd aangevinkt. Wij hebben thuis 2 Case-IH maxxums uit de jaren 90 en die hebben beide ook geen airco.
@MaxxuM4ever
Dat de optie aanwezig is, stelt me gerust.
Wellicht laat ik deze alsnog inbouwen. Dank voor de info
@Fordtractorcuracao als het er niet op zit is het wel een kostbaar verhaal, pomp leidingen luchtdroger radiateur bediening moet er dan allemaal nog opgemaakt worden.
@Fordtractorcuracao ok.
Misschien heb je hier wat aan

agritrader.nl/tractoren/?search=6640

De 125.000 deense kronen staat gelijk aan 16.750 euro
@Fordtractorcuracao richt je jezelf op Nederland/Europa voor een trekker? Voor onderdelen wil je naar de US, dus waarom ook niet voor een trekker? Trekkers werden daar al veel eerder van airco voorzien. Zuid Amerika/ Brazilië kan ook een optie zijn. Zit hier ook iemand vandaar, @dirkao kan je hier misschien wat info over geven.
+1
@verse koe
Deze optie heb ik ook overwogen, maar uiteindelijk was dit niet doorslaggevend om een tractor uit de US te halen. Ik woon in Nederland en heb ervaring met het verschepen van NL - Cur.
+1
Misschien heeft de ford export handelaar in Hoeven brabant nog wat mooi s samen te stellen en te koop.
+2
@trevor-z precies of beukeveld in Wieringerwerf. Zulke bedrijven zijn ook bekend met de juiste export papieren en verschepen in een container en hebben een eigen werkplaats waar de trekker nog ff geserviced kan worden voor expeditie.
+1
@MaxxuM4ever
Beukenveld inmiddels benaderd.
@Fordtractorcuracao Goede ervaringen met beukeveld, net bedrijf
+2
Ford 8210 turbo is wss een gen III . Die zou ik niet kopen als er een elektronische hef op zit.
@Jeroen-ford
Inderdaad een gen iii. Hoezo niet dan?
@Fordtractorcuracao de elektronica van deze eerste elektronische hef laat nogal te wensen over en er zijn er weinig die er wel wat van weten
Wat vinden jullie van deze New Holland 6640 SLE 4WD 1997?
+2
@Fordtractorcuracao

Het is een SLE met 16x16 versnellingsbak, en een mechanische hef, en een dashboard met tellers.
Omkeerhendel zit er verdraaid op, framewerk er onder heeft geen bevestigingsschroeven meer, zit nog 1 spiegel aan, voorspatbord zit er niet aan en andere alleen een frame, verschillende banden links en rechts, zoals door anderen al gezegd ruiten achter zitten er niet meer in, achter op spatbord aan maar 1 kant een werklamp, ruitenwisserblad zit er niet op, motorzijkap aan een kant ook niet. Onderste traptrede links is er af, en rechts is er niet eens meer een trap.

Deze "uiterlijkheden" maken natuurlijk niet zoveel uit, maar als ik zoiets zie zou het mij niet verbazen dat de technische staat niet voorbeeldig is, maar ik wil natuurlijk de verkoper niet tegenspreken.

Airco zit er niet op.
@jammermaarhelaas
Is zie de aftakas niet. In de plaats hiervan, want ik weer deze namelijk te herkennen, zie ik een koppelstuk. Hoezo dit koppelstuk?
+2
@Fordtractorcuracao dat koppelstuk is een vangmuil. Die kan omhoog of omlaag schuiven. Daarachter zit de aftakas. Als wij iets met aftakas achter de trekker doen, halen wij de vangmuil eraf.
@Fordtractorcuracao

Aftakas zit net achter die vangmuil (trekhaak).
Maar als je er zo goed naar kijkt, dan zie je toch wel dat er meteen als snel voor duizend euro aan opknapwerk aan zit?
Bv. ramen achter, raamframe achter, trap links en rechts, spiegels, spatborden, enz.
@jammermaarhelaas
Dit is correct. Ik denk dat de vraagprijs hier ook naar is
@Fordtractorcuracao op zich wel een mooie trekker. Kan de urenstand alleen niet zien en hij heeft geen airco. En er staat bij 'trekker verdient wat aandacht'. Dan is de vraag of dit alleen cosmetisch is of ook technisch.
@Pieter Buren
9500 draaiuren.
Voor zover mij is verteld, alleen cosmetisch.
@Fordtractorcuracao
Voorlader ziet er net uit.
Deze mallieux laders zijn best goed.
Kan het koppelsysteem niet zien maar dat zal mallieux specifiek zijn.
Verstel velgen voor en voorlader is niet de meest ideale combinatie omdat die bij veel zwaar voorlader werk nogal eens gaan scheuren
Topstang achter mis ik
Achter raam frame en ruit mis ik
Kleine achter ruitje is vervangen door een plank
Gatenbalk zou ik er ook bij willen hebben

Trekker ziet er voor de prijs niet verkeerd uit.
@Fendt926Driver
Dank voor jouw feedback
@Fendt926Driver
Kan het zijn dat de frontloader er later is gemonteerd? Dit met de bedoeling om de waarde te laten stijgen, zonder dat verdere onderdelen hierop zijn aangepast? De bakinhoud is aangepast (lees: groter, door zijwangen aan te lassen)
Worden de hoofdcilinders hierdoor niet zwaarder belast?
@Fordtractorcuracao puur voor stijgen van waarde lijkt mij sterk , maar hij kan er later op gezet zijn
Quote Reactie van @Fordtractorcuracao:
Kan het zijn dat de frontloader er later is gemonteerd?

Frontlader wordt nooit af fabriek geleverd omdat new holland geen eigen lader heeft.
Maar die kan er zeker wel 3 jaar (of eerder of later) opgezet zijn omdat de toenmalige eigenaar dat nodig vond.
De rode mailleux laders zijn al wel een ouder soort.
Dat wordt (bijna) nooit gedaan om de waarde te verhogen. De complete lader zal ruim 5000 euro gekost hebben.
En dat vind je nu in de waarde niet terug.
Bak is vergroot om (misschien) houtsnippers of zaagsel te kunnen laden.
In ieder geval licht volume producten
Is met een slijptol in 10 minuten weer eraf te slijpen.
+2
Wij hebben nu ongeveer 2 jaar een New Holland ts90, een iets jongere versie van de Ford modellen welke hierboven genoemd worden. De trekkers uit de ts serie zie je nog regelmatig aangeboden met onder andere opties als voorlader en airco. Wellicht dat dit ook een goed alternatief kan zijn.
@raymond-sweertman
New Holland TS90 met front loader valt helaas buiten mijn budget. Is moet nog denken aan apparatuur voor grondvoorbereiding.
+1
@Fordtractorcuracao

H&G in Callantsoog kan misschien wel wat voor jou betekenen. Ze exporteren ook veel mechanisch bediende trekkers zonder al te veel electronica.

www.exporttractors.nl
+2
@Fordtractorcuracao ik weet niet wat een ts90 kost, maar een 6640 waar veel aan mankeert wat hersteld moet worden kost onder aan de streep misschien wel meer dan een ts90
@dennisbouter een beetje nette ts 90 heb je wel voor een euro of 18000,--
@labella
Ik zit op €15000 budget
+1
Quote Reactie van @Fordtractorcuracao:
Ik zit op €15000 budget

Wanneer je een overtocht plus machines betaald hebt is er al een behoorlijk deel van weg.
Met wat er dan over blijft zou ik geen 40 serie gaan kopen (zeker geen SLE uitvoering) je moet dan wel heel veel geluk hebben wanneer dat goed uitpakt.
Dan zou ik eerder voor een 100 of 10 serie gaan, vrijwel alles mechanisch en op deze leeftijd ook niet zomaar slechter als een 40 serie qua voorgeschiedenis/"werkervaring".
@jammermaarhelaas een 100 of 10 serie met airco, die zijn er ook niet veel. Dan kom je al gauw op een 7810 en die hebben ook gouden tandwielen
+1
@Fordtractorcuracao 15000 voor een technische in orde zijnde trekker met airco? Ik denk dat je dat idee maar een beetje los moet laten
..
@dennisbouter
De term “technisch in orde” heb ik niet gebruikt
@Fordtractorcuracao dat klopt maar onderdelen heb je niet voor niks als je budget 15000 is heb je dus geen 5000 om je trekker nog te repareren
@dennisbouter
Ook dat had ik niet vermeld.
De aanschafwaarde voor een tractor (overgangfase Ford/ New Holland met blauw dak) heb ik op €15000 gebudgetteerd. Verdere specs heb ik niet vermeld. De ruimte voor onderhoud heb ik gereserveerd, maar zit niet in de €15000.
@Fordtractorcuracao en wat nou als je een trekker vind die eerst geen onderhoud nodig heeft en toch iets boven die 15000 zit? Dan houd je in totaal toch meer over.
+1
@Pieter Buren
Het is dan aan mij, waarvoor ik kies.
Liever een tractor waarvan het (basis) onderhoud nog moet worden uitgevoerd. Hierdoor betaal ik voor zekerheid tot een bepaalde hoogte weliswaar, in plaats van een verkoper die me verteld: “altijd goed onderhouden, nooit zwaar aan het werk gezet en altijd met zorg behandeld”
Op Curacao wordt de tractor ook echt aan het werk gezet en wil hierdoor niet voor onnodige verrassingen komen te staan. De verkoper is dan allang verdwenen….
@Fordtractorcuracao maar voor 3000 extra heb je een nette ts90 word er gezegd dan is jou antwoord dat je budget 15000,- is wat verwacht je dan voor antwoorden van ons? Advies: zoek een nette trekker voor 20 000 (ex akkerbouw) en kijk daarbij na de technische staat, heeft hij karterdruk hoeveel oliedruk geeft hij op de ventielen en lekt hij olie en zo ja welke olie en waar.
@dennisbouter
Bedankt voor jouw advies
tractors-and-machinery.nl/item/720700/…

FOTO 5;
Kan iemand mij uitleggen, welke functies de 2 achterste hendels hebben? Welk onderdeel van de tractor wordt hiermee aangestuurd. Bij de tractor met rode frontloader, ontbreekt deze namelijk.

hjtractoren.nl/product/…
+1
@Fordtractorcuracao die 2 hendels bedienen de hydrauliekventielen achterop de trekker. Die zonder voorlader heeft 4 dubbelwerkende ventielen en die met voorlader 2. Vandaar dat die zonder voorlader 2 extra hendels heeft.
Foto's ter verduidelijking.

(klik om te vergroten)

2 dubbelwerkende ventielen

(klik om te vergroten)

2x2 dubbelwerkende ventielen
@Fordtractorcuracao op foto 6 en 10 kun je het zien. Deze (en die van tractors&machinery) hebben wel een elektronische hef. Dat kun je zien aan de 3 (1 grote en 2 kleine) draaiknoppen op foto 10. Die met de rode voorlader heeft die knoppen niet.
@Pieter Buren
Voor welke zou je gaan, als je mijn uitgangspunt (1e bericht met verzoek) hebt gelezen?
@Fordtractorcuracao daar kan ik geen oordeel over geven. Die zonder voorlader sowieso niet. Bij de laatste die je stuurde staat geen prijs en ik kan ook niet zien of die airco heeft. Vergelijken met die met rode voorlader is dus lastig.

Persoonlijk zou ik voor 8 ha op curacao voor een compleet mechanische trekker gaan. Dus niet een 40 serie met sle versnellingsbak. En met het mooie weer daar zou ik zelfs een tractor zonder cabine overwegen.
@Pieter Buren
Bedankt voor jouw feedback.
Lees even bovenaan, ergens halverwege, over de multifunctionaliteit die ik voor ogen zie. Het weer op Curacao is mooi als je er voor enkele weken zit. Voor lokale bewoners, is dit anders..
@Fordtractorcuracao die multifuntionaliteit heeft een oudere trekker ook wel. Wij hebben op het moment een ford 4600 met voorlader en een new holland ts 90 met voorlader. Beide kunnen al het werk op de boerderij wel doen. Alleen met de ts is het wat comfortabeler.
+1
Quote Reactie van @Fordtractorcuracao:
En deze dan?

Die trekker staat bij mede tf er @RPCounty
Die kan jou er alles over vertellen
Hij is monteur dus zou jou ook kunnen vertellen wat airco opbouw kost
@Fendt926Driver
Bij wie precies? Heeft hij een website bv?
Quote Reactie van @Fordtractorcuracao:
Bij wie precies? Heeft hij een website bv

Deze meneer bedoel ik.

google.com/search/…

Hij weet alles van ford en zou jou persoonlijk kunnen adviseren.
Ook kan hij jou alle onderdelen die jij in de toekomst nodig bent leveren
Zijn website doet het volgens mij niet.
Maar op maandag zou je hem zeker even kunnen bellen.
Of een persoonlijk bericht doen via deze site
@Fendt926Driver
Gevonden en gecontacteerd
@Fendt926Driver
Gevonden en gecontacteerd
Quote Reactie van @Fordtractorcuracao:
En deze dan?mascus.nl/landbouw/tractoren/…

Zoals @Fendt926Driver zegt: hij kan je een goed advies geven, mensen met verstand van Ford!
@jammermaarhelaas
Dank voor de bevestiging
@Fordtractorcuracao ik zou een massey ferguson 5445 nemen, de oudste versie, die hebben het meeste nog met mechanica .
Dit is de reactie van de verkoper “FOTO 5”
“Als je zo’n vraag stelt heb je geen verstand van trekkers
Ik verwijder nu deze app en mij niet meer lastig vallen”

Ik oordeel verder niet over deze uitspraak.
+1
@Fordtractorcuracao wat vroeg je dan?
@dennisbouter
De specifieke functie van de 2 achterste hendels. Ik zie deze namelijk niet overal in de 6640 SLE cabines. De uitleg heb ik inmiddels gekregen van een van de lezers
@Fordtractorcuracao hij wil hem niet verkopen denk ik 😂 want iemand die er verstand van heeft laat die trekker wel staan
@dennisbouter
Of heeft hij hier geen verstand van
+1
De reden waarom ik dit onderwerp ben gestart, is omdat ik beperkte kennis heb, maar wel een technische achtergrond heb. Hierdoor kan ik een uitleg snel visualiseren en in de praktijk plaatsen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7000 en hebben de trefwoorden ford , tractor , cabine , cultivator , 4wd , landbouwgrond , cultiveren , palletvork , hectare en landbewerking geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
142
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
0