Illustratie van:
30

International 955 XL - Welke turbo op een ihc DT358

Ik ben op zoek naar een turbo voor mijn 955xl (DT358) en vraag me af wat voor turbo ik moet nemen. Hoor graag jullie meningen

Deel dit topic

Reacties

Vertel eerst een wat je wil bereiken kwa pks met een turbo erop, en is je motor geschikt voor een turbo, kwa koeling en dergelijke?
Stadegaard uit Lieshout bouwde dit vroeger op toch op de 55/56 serie? Wellicht die eens vragen?
+1
Wil wel graag rond de 140/150 pk zitten, ja blok is zover geschickt aangezien het ook het zelfde blok is als de 1255
@Gijs844 dan is het niet alleen een turbo maar ook een andere brandstofpomp
+1
@Gijs844 je mist de zuigerkoeling van onderaf 955 heeft een d 358 .
1246 en 1255 hebben een dt 358 motor. Zal wel gaan maar als je er veel vermogen uit wil halen en langere tijd zwaar belasten komt de koeling in de knel
@marco955 topic starter schrijft toch dat er bij hem een dt 358 in zit? 🤔
@Fendt 106 S Christoph dat schrijf hij wel maar normaal ligt er bij mijn weten een D 358 in.
+1
@Fendt 106 S Christoph turbomotor is TT358
@marco955 @1046

Een 1056 had toch ook geen turbo blok?
En er zijn ook genoeg 1146,s waarbij het ook goed gaat.

Langdurig 150 pk erop is misschien wel wat slecht te koelen maar dat merk je dan vanzelf wel. 😏
@DANOONTJE POWERR klopt, 1056 is zelfde blok als 1046, maar hoeveel 1146 werken er 1 dag lang???de meeste bunt voor et spelletje en das kortstondig , zet die maar een kwartier voor de vermogenstester en dan effe kijke op de temp meter🤣🤣
Bij veel vermogen te vragen krijg je zonder turbo n 358 ook haast niet onder t rode van je temperatuur meter is mijn ervaring dan en dan praat ik niet over n kwartiertje werken maar gewoon n uur
@1046 de 1300's hebben meer het probleem dat ze niet warm worden bij heel koud weer.
Mijne word met turbo ook niet extreem warm.
Quote Reactie van @DANOONTJE POWERR:
Een 1056 had toch ook geen turbo blok

Schijnt, dat er later wel 56's geleverd zijn met een blok, dat geschikt is voor de opbouw van een turbo.
Ligt er een TD358 of TT358 in?
Een aanduiding van DT hoeft niet te zeggen dat het allemaal gelijk is, het blok kan wel voorbereid zijn voor turbo maar dat er geen zuigers met bodemkoeling in zitten, is bij een deutz ook zo, een bf6l913 zonder turbo kun je ook niet klakkeloos een turbo opbouwen, daar zitten ook vaak gewone zuigers in en loopt ook stuk op den duur
Ik heb gekeken en er ligt een 358DT motor in. Dat ik de pomp moet wisselen weet ik maar gaat me meer om de turbo, zit er wel aan te denken om er een olie koeler bij op te zetten. Het is een hobby trekker en ik gebruik hem niet 8 uur daags
Naar mijn weten is dit blok geschikt voor een turbo maar ik vraag me af wat voor een door turbo ik moet nemen met de 140 pk die ik graag zou willen hebben en dat de turbo het al doet met laag toerental
+1
@Gijs844
Bij mijn weten staat op een turboblok tt358 en een ongeblazen dt358. Hoewel we dt358 respectievelijk d358 zeggen...

Lijkt me onverstandig als je geen zuiger koeling hebt, hoewel hier in de buurt een inter 1056 met vanaf nieuw opgebouwde turbo rond rijd (rond de 140pk) en dat gaat goed

tractorfan.nl/topic/5733/
+1
Quote Reactie van @mf 6150:
opgeblazen

Ongeblazen zeker???😉
+1
@1046
Mijn autocorrectie is zo nu en dan iets anders denkend🤣
+2
@mf 6150 zeker gezichtsherkenning aan staan. 😜
Volgens de dealer is een dt blok de turbo motor en volgens de brochure ook

(klik om te vergroten)

@Gijs844 Staat er in de brochure niet welke Turbo bij welk type is geplaatst?
Dan weet je direct welke jij moet nemen om 140Pk uit te halen.
Quote Reactie van @Gijs844:
Volgens de dealer is een dt blok de turbo motor en volgens de brochure ook

Waarom zit er op jou dt blok dan geen turbo op??
+1
@Fendt926Driver omdat hij een zonder turbo heeft.
Maar als de dealer zegt dat dit het goede blok is, waarom vraagt hij dan aan de dealer niet welke turbo er op te bouwen?
🤔
+2
Er is verwarring , in de folders en dergelijke word gesproken over D en DT ,maar op de motor staat een andere type aanduiding. Volgens de folders is DT de turboversie.
Dus als je de folders en dergelijke gelooft, is het aannemelijk dat DT de turboversie is , maar het is niet zo als je naar het nr op de motor kijkt. Daar staat DT of TT. Waarvan TT de turbovariant is, en DT de ongeblazen versie
+3
@1046
TD of TT, geen DT of TT.

Maar dit is dus een TD, dus ongeschikt voor de turbo. Daar moet je een TT358 voor hebben, dat is het geschikte blok voor de turbo.
+1
@SJB533 zal waarschijnlijk ongeveer zelfde zijn als ik hierboven omschreef bij deutz met de f6l913 en bf6l913 serie, heb je er een f6l913 is zonder en iok zonder zuiger koeling voor bereiding hebben ze me verteld, heb je de bf6l913 zonder turbo vanaf de fabriek is de motor voor bereid alleen hebben de zuigers geen zuigers koeling en kunnen ze door een turbo te heet worden en dus stuk lopen, heb je de bf6l913 met turbo, zitten er zwaardere piston pennen in en zuigerbodem koeling, dit jaar heeft er een nog een een vastloper gehad op trekkertrek waar ze op een bf6l913 standaard zonder turbo er een opgebouw hebben maar wel problemen kregen. Dus wat jij als zegt ga daar maar van uit, dat het zo is, bouwt hij er een turbo op komt hij er wel achter, eerst wil je maar tot 150 pk maar ruikt altijd naar meer en dan merken ze het wel,
Ik heb op dit moment een 1056XL met turbo opbouwsetje van staadegaard die versleten is. Weet iemand welke turbo ik hier zo kan voor vervangen ? zit geen typeplaatje meer op. Alleen Garret en airsearch op inlaathuis.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 955 XL en hebben de trefwoorden turbo , ihc , international 955 en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
30
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
0