Importeur Slootsmid introduceerde op 6 april de nieuwe Forterra HSX in Nederland aan het publiek. De Forterra HSX is de grote broer van de bestaande Forterra tractoren van Zetor. De nieuwe Forterra HSX serie heeft een vermogenreeks van 100 tot 140 pk.
Klik op de lees meer link voor hele artikel.
Boerderij
Forterra HSX
_______________________________
Misschien wel oud nieuws maar niet minder interessant
Wat vinden jullie ? discussieer er op los !
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Prijsklasse neem ik aan? Want ik ken heel wat completere merken in deze klasse. Met brutoprijs zit je op ongeveer 62000 euro's, wat moet je bij zo'n Zetor uiteindelijk netto betalen?
en die schakelaars vind ik er ook uitzien alsof die tractor uit de jaren 90 komt....
de 4100 van ons is 6 en heeft een 4 keer zo mooi interieur...
Was niet zo geweldig duur
Anno 2012 kan dit niet meer...
Wat maakt dat nou uit ? knopie doet zijn werk toch ?
of wil jij graag touchscreen in je trekker ......
Ik zeg toch wat ik zie. Ik vind het eruit zien of het uit de jaren 90 komt. Als ik zie hoeveel mooier andere merken het maken dan weet ik wel waar ik voor kies. Het oog wil ook wat. En als dan het prijsverschil heel groot zou zijn....
? jij zou dan voor een andere trekker gaan , puur voor de knopjes ....... hahaha
Wat voorn MF ?
Nee, puur omdat ik andere tractors zie, die nu al ouder zijn net zo luxe maar veel beter zijn afgewerkt. Als het alleen die knopjes waren... De hydraulik hendels staan niet handig, erg laag stuk in de cabine...
Ik zou liever zulke duidelijke knoppen hebben dan allemaal van die kleine vage dingen.
Dit soort knoppen worden ook nog gewoon bij andere merken gebruikt.
Bijvoorbeeld: john deere
tractorfan.nl/picture/462787/
Hij wou dat we onze mening gaven. En ik heb nergens gezegd dat er iets over andere merken. De tractor van ons is alles mooi en goed te bedienen. Die tractor is 6 jaar oud. Hier zie ik overal knopjes voor vanalles en nog wat te zitten. Zie ik totaal geen nut van....
Nee weet ik niet , de tractor moet ook nog geproduceerd worden
Als ik een prijs moet gokken. Denk ik dat de andere merken toch meer waar voor je geld krijgt. En niet veel meer zal betalen
Zetor staat bekend om zijn mechanische degelijkheid. Hier hoef je dus geen Terminals, geveerde voorassen of multicontrollers te verwachten. De schakelaars zijn ouderwets maar vind ik niet storend.
Ten opzichte van de 135 zijn de al heel wat vooruitgegaan: schakelautomatiek(!), HitchTronic (wat nog geen 1 andere fabrikant heeft geloof ik), PowerShuttle,30 versnellingen (V/A), stomp hoeft niet meer gedraaid te worden, beter hefkracht en grotere oliestroom. Om maar wat te noemen.
Wat ze wat mij betreft nog kunnen verbeteren is een "echte" zijconsole maken, korte pook en hydrauliek anders geregeld.
Heel eerlijk vind ik het geen mooie tractor. En dat ligt dan bij mij. En dan in het interieur het is simpel maar wel zoveel knopjes. Ik vind of simpel en overzichtelijk... Maar hier zie ik in een oogopslag meer knopjes en raak je toch lichtelijk overzicht kwijt.
Oppoetsen en linea recta naar:
vanerpbv.nl/ ( Copyright by Gemonde )
technex.nl/77-01.jpg/
Waarom moet ik toch altijd lachen om jouw bijdragen?
De bak schakelt inderdaad invers, maar het kan beroerder. De vijfde versnelling tussen 2 en 4 is ook niet alles
is geen SE!
is een standaarduitvoering van de 6030serie, dus geen premium.
Bij een Premium zitten toch ook nog zat drukknoppen en tuimelschakelaars toch?
drukknoppen wel ja
tractorfan.nl/picture/580332/
7R is wat anders
De 4wd en diff gaan toch niet via die mislukte tv?
Het staat er op waar die voor dient
Het is in drukken en klaar......
ik snap het probleem niet
Een tuimelschakelaar of drukknop, die ingedrukt blijft, is volgens mij voldoende
Het is ......
ik snap het probleem niet
Kijk, ik spuit de trekkercabines nog wel eens van onder tot boven (behalve de radio) uit met de hogedrukreiniger. Het is wel heel droevig gesteld met de trekkerfabrikanten als dat zelf bij een ZETOR, vanwege storingsgevoelige ku......ehhhh....knopjes niet meer kan.
Je kan ook maar over 1merk praten e jij...
Zetor is anno 2000-2012 dikke miserie! Uit ondervinding!
Oke, ieder merk heeft wel is een slechte trekker of is een minder model maar dat valt zelden voor... Bij Zetor is dit omgekeerd... Het valt voor, maar heel zelden, dat je is een goeie hebt!
Dixit!
Jammer voor je.
Tis bij ons opt werk ook azu, dien oude 6211 is 10x beter as dien nieuwen 6321...
Maar goed....in het nog komende tijdperk te gaan zullen we straks wel een zetor gaan rijden,omdat alles peperduur gaat worden.En dan is zo'n ZETOR nog zó gek nog niet.
@jd user ik kan een 92 PK nieuwe MF krijgen voor 29.500 Maar dan heb je geen drietraps maar 2-traps maar wel met powershuttle. Een met 4-traps 92 PK kost 41.750 euro Maar dan heb je ook ff meer gewicht
als je zetor kiest zul je echt nooit fendt kiezen. Die gaan dan nog 3 keer over de kop ofzow...
Hydrauliek is bij zetor nog steeds een dikke min, stugge bediening die voor het mooie nog te ver weg zit ook. Hier zit de bediening nog een beetje weg gebouwd, maar voorheen was het echt een opbouw setje. En dat terwijl ze standaard 1DW ventiel inbouwen.
Maar idd. Ik heb wel een beetje voorkeur voor MF, maar objectief naar andere merken kijken/goede punten opnoemen lukt nog prima
objectief is niemand. Je hebt altijd vooroordelen
Sommige dingen hierbij vind ik niet echt onzin . Als ik de prijs zo ongeveer gok. En weet wat wij voor de tractor hebben betaald. Dan zou ik deze nooit opt erf willen
Ik heb hier in dit topic bepaalde prijzen gehoord
Hoeveel kost die dan? Weet jij het?
Zal ik toch ff mijn best moeten doen
Tis de waarheid vriend... Ze mogen idd wat minder kosten, al heb ik daar serieus mijn twijfels aan, nadien betaal je zeker evenveel door de kosten die je eraan hebt!
We hebben thuis verschillende zetors versleten... 3011,3511, 4718, 5718, 6045,... en die waren keer op keer beter dan die nieuwe 7341superturbo!
En weurding, als er 1iemand is die niet door zo'n bril kijkt ben ik het! Ik zeg het, elk merk heeft slechte of problemen... Maar zetor kan er toch beetje meer van!
Ik hou van Claas, renault, fiat, guldner, nh, Jd, ... maar zetor... nooit meer op mn hof of tzou een oudje moeten zijn!
De Zetor is per jaar 6.650 euro goedkoper dan de Fendt
@skure lees jij dit artikel maar even
Jullie hebben 1 slechte zetor gehad....en dan maak jij van alle zetors maar brol, beetje kort door de bocht vind ik....
wij rijden al jaren met zetor, en ik kan maar één ding zeggen: zetor is geen slechte trekker, maar je hebt de luxe van een A-merk niet.
In al die jaren hebben wij niet één dag stil gestaan omdat we stukken hadden aan onze zetor. Dus zoooo slecht zullen ze ook niet zijn eh. Onze proxima is nu naar de 3000 uur aan het gaan (is nog niet echt veel, mor soit), daar is nog niet teveel aangeweest buite een paar kleine prulletjes die je bij andere merken ook hebt.
zo kom je dus ook geen stap verder. Wat is teveel? volgens mij is alles wat stuk gaat teveel, op slijtdelen na.
@frank_mf
In dat artikel gaan ze uit van 500uur. Is denk ik vrij weinig voor een moderne trekker. Wanneer je weinig uren maakt, is de invloed van brandstof kleiner dan van afschrijving. Wanneer je 1000uur/jaar maakt wordt de afschrijving/draaiuur flink lager. Alleen in dat geval zal een duurdere en zuinigere trekker al snel in het voordeel zijn. Met een euro/liter diesel gaat dat al vrij hard. Er is een moment een dure trekker en een goedkopere trekker/jaar even duur zal zijn. Op zon manier kun je een artikel helemaal naar je eigen kant schrijven die je wilt. Niet om het een te verdedigen of het ander af te kraken. Alleen zo kort door de bocht kun je niet de conclusie trekker dat een zetor goedkoper is.
Onderbouwen... Kijk eens bij de foto's van 7341... Daar is er genoeg onderbouwd!
1 slechte zetor? Excuseer mijn vriend... Hebben er genoeg versleten en er was meer als ééntje niet goed... En ik weet er hier in de streek ook 10641'en en zwaarder enz rijden waarvan de trekkers gedurig aan bij de dealer staan... nieuwe boite, olie verbruiken, Koppakking, etc...
Maar @skure kan dan misschien beter zeggen dat die 7341 niet deugt. wij hebben ook behoorlijk pannen gehad de laatste jaren met onze Case Inter, maar dat maakt Case Inter/IH niet gelijk een slecht merk..
Dank je. Maareh tis nog maar een half jaartje. Is toch best wa geld in zon korte tijd
+1
niet zoveel boeren doen een tractor van 140PK als 2de....
Zo ver lopen ze toch niet achter ?
powershuttle , schakelautomatiek , hitchtronic ,gps word optie , LCD informatiepanaeel dashboard
en hij is zuinig met brandstof
de prox power serie heeft hem ook al
2009
kan ik geen antwoord op geven , en de "5"serie komt uit 1968
Snap ik vond het even leuk ..
op alle power types zit een omkeer
'NE goeie Zetor, da moej emmen'
Voor de 100PK's versie?
nee jo ! 140 pk !
wat voor 100PK
ja dat weet ik weer net niet
hoe kom je dan aan de 62000?
staat ook in TREKKER leesbald
Ja maar nu krijg je ook veeel meer
Dat is wel te hopen
heb ik nie...
ik anders ook niet , speciaal even gekocht
maar 62000 voor de 140PK. Nou dan weet ik wel dat ze redelijk goedkoop zijn
En bied die MF 5440 net zo veel opties als de Forterra HSX ?
Nouja fendt zit der altijd flink boven. En zo te zien zetor der mooi onder
kW he, niet pk Fendt zit er ruim boven, klopt, is al heel lang zo. Eind jaren 90 was t gemiddelde 1000 gulden de pk, toen zat Fendt op 1500.
62000/103= 601.94 euro per kW
Dan zit onze steyr der bruto ook boven . maar fendt voor 100PK iets van 100 000... Das 1000 euro de PK...
Maar je hebt gelijk... Ik heb nie zoveel concentratie over na examentraining
1PK | 0.736W
140PK = dan 103KW
Die 103 is kW, gelijk aan de 140 pk. Prijzen worden omgerekend naar euro/kW, meen ik. Stond een jaar of wat terug een tabel in de trekker
aah oke .... wist ik wel
Dat zeggen ze allemaal
Bij sommigen moet je dat soort teksten niet nauw nemen
De laatste of de eerste?
En jij doet havo?
Ja t klonkt toch zeker of da die t nie snapte. En dan nog zon reactie derop....
Ik doelde op de laatste re van @Zetor-Musil
Oh ja die. Want die eerste heeft ie weer verwijdert....
Wou gewoon ff duidelijk maken dat ik het zwak vond je fouten niet toe te geven
ik snap die som even niet
hoe kom je aan 103 ?
_________
zo dat stond er , wist niet dat je er waarde aan hechte....
heb net ook een stukje gelezen bij TREKKER van April