Pronar t185 constructiefout pendelas?

Ik ben reeds een half jaar eigenaar van een pronar t185 containerhaaksysteem. Dit containersysteem is voorzien van een pendelas systeem met langs beide kanten een asafstempeling/ asblokkage (liftas???) Nu valt mij sinds kort op, dat als ik de asafstempeling gebruik. De wielen vooraan ongelijk van grond komen. Langs rechts raakt het wiel de grond nog net. En langs links komt het wiel 4a5 cm van de grond. Beide pistons gaan even ver uit. En de ophanging is ook gelijk. Na wat meten en passen lijkt het er op dat bepaalde krommingen en rechte stukken van het pendelas niet identiek zijn langs beide kanten. Met deze bedenking ben ik ook naar de dealer gestapt, en na wat meten komt hij ook tot de conclusie dat er verschil zit op beide kanten (gemeten aan de pistons een kleine cm verschil). Op zijn beurt heeft de dealer foto's genomen en deze voorgelegd aan de invoerder. Daarop kreeg ik als antwoord dat een asafstempeling geen liftas is, en dat de hoogte dat deze van grond komt dan ook niet van belang is. Het is volgens de invoerder ook onoverkoombaar dat bij het af lassen van het pendelsysteem (over bepaalde lengte ) door de warmte delen gaan kromtrekken. En als laatste beweerde hij bij enkele ander containersystemen die hij nog had staan ook deze afwijking waar te nemen. Mijn aankoop zit momenteel nog in de garantie periode. En daar zit vermoedelijk het probleem van de invoerder. Wat is jullie bedenking hierover? Zijn hier nog leden die een pronar T185 hebben, en gelijke problemen ondervinden? Alvast bedankt!

International 624 - Kabelboom opnieuw maken advies

Beste TF-ers, Na aanleiding van het vorige topic heb ik het probleem met rare dashboard dingen gevonden. De gloei/start schakelaar bleef hangen. Hierdoor is de draad naar het gloeispiraal en de aanvoerende draad erg warm geworden. Draad van het gloeispiraal kwam tegen de draad die continue spanning voor het contactslot zet, zodoende gingen de dashboard lampjes branden. Nu wil ik een nieuwe kabelboom naar voren maken. Nieuwe kabelboom is duur en past niet meer (ivm wisselstroomdynamo ipv gelijkstroom). Nu wil ik graag jullie advies hierin. Heel veel draden zijn het niet (groot licht / dimlicht 2x, oliedruksensor en watertemperatuur, laadstroomlampje, startdraadje en nog een laaddraad van dynamo naar startmotor). - Wat voor draad gebruiken jullie? Is dat gewoon standaard draad wat ook veel in schakelkasten gebruikt wordt (op het werk hebben we 70 graden en 90 graden soepel)? - Wat voor isolatie gebruik je om van de draden een boom te maken (isolatietape is geen succes)? - Tussen het dashboard en de kabelboom zit deze stekkers: https://www.kramp.com/shop-nl/nl/p/stekkerbehuizing-6-polig-mannelijk--LA180906?categoryId=web6-4112616 Enig idee met wat voor connectors er in de connector moeten? Bij kramp staan ze alleen tot 2 mm2, maar de aanvoerende draad is bijvoorbeeld 6 mm2. - Wat voor tang gebruiken jullie voor die ongeisoleerde amps (geisoleerd heb ik)? Alvast bedankt.

JordyW


Foto’s
0
Video’s
0
Topics
0
Reacties
110
Stemmen
1
Volgers
0

Over mij

Leeftijd: 22jr
Laatst online: 18u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering