Ik ben bijna klaar met het restaureren van mijn international844. Ik was van plan om alle oliën te vervangen en heb de olie ook al binnen, maar nu wil ik voordat ik de versnellingsbak olie vervang, eerst de keringen van de torsie as vervangen. De keringen heb ik al en de hef latten zijn er ook al af, maar nu wil ik graag weten hoe ik verder moet. Ik weet wel dat ik de as er niet helemaal uit moet trekken omdat er dan dingen in de bak vallen. Alvast bedankt voor de hulp, Krijn
Ik ben al een tijdje opzoek naar kabels voor de kabelboom van mijn inter omdat die gewoon helemaal rot is, maar nu kan ik geen kabels vinden met de originelen kleuren. Weet iemand waar ik deze kan kopen ? Met vriendelijke groet krijn
Ik ben aan het zoeken naar een international 844 S, wat mijn opvalt ook onder de gereviseerde en nieuw gespoten trekkers is dat de cabine bijna nooit wordt aangepakt. Is dit omdat daar niet aan te komen is?
Ik ben reeds een half jaar eigenaar van een pronar t185 containerhaaksysteem. Dit containersysteem is voorzien van een pendelas systeem met langs beide kanten een asafstempeling/ asblokkage (liftas???) Nu valt mij sinds kort op, dat als ik de asafstempeling gebruik. De wielen vooraan ongelijk van grond komen. Langs rechts raakt het wiel de grond nog net. En langs links komt het wiel 4a5 cm van de grond. Beide pistons gaan even ver uit. En de ophanging is ook gelijk. Na wat meten en passen lijkt het er op dat bepaalde krommingen en rechte stukken van het pendelas niet identiek zijn langs beide kanten. Met deze bedenking ben ik ook naar de dealer gestapt, en na wat meten komt hij ook tot de conclusie dat er verschil zit op beide kanten (gemeten aan de pistons een kleine cm verschil). Op zijn beurt heeft de dealer foto's genomen en deze voorgelegd aan de invoerder. Daarop kreeg ik als antwoord dat een asafstempeling geen liftas is, en dat de hoogte dat deze van grond komt dan ook niet van belang is. Het is volgens de invoerder ook onoverkoombaar dat bij het af lassen van het pendelsysteem (over bepaalde lengte ) door de warmte delen gaan kromtrekken. En als laatste beweerde hij bij enkele ander containersystemen die hij nog had staan ook deze afwijking waar te nemen. Mijn aankoop zit momenteel nog in de garantie periode. En daar zit vermoedelijk het probleem van de invoerder. Wat is jullie bedenking hierover? Zijn hier nog leden die een pronar T185 hebben, en gelijke problemen ondervinden? Alvast bedankt!
Ik heb van mijn international de rem verdeler die na de hoofdrem cilinder komt er af gehaald omdat hij vast zat heb hem in middels een beetje los gekrege maar zit nog hoop vuil in heeft iemand ervaring mee hoe hij open kan
Goeidag Ik zit met een klein probleempje. Ik heb van mijn international 644 de keering van de hefas vervangen omdat hij lekte. Het was een hoop getob dus toen heb ik ook de assen iets opgetild enzo.Heb hem weer in elkaar gezet eerste paar keer deed hij het goed daarna wel omhoog maar niet meer naar beneden. Meschien weten jullie de oplossing ? De hydraulik ventielen heb ik ook uit elkaar gehaald. En nieuwe olie erin gedaan. Ik kwam er wel achter dat er wel te veel in zit ong. 2 liter ik weet niet of dat kwaad kan ? Of is dat juist de oorzaak. Ik hoop dat jullie de oplossing kunnen vertellen.
Onze 523 wilde slecht starten bij koud weer. De verstuivers zijn gedemonteerd en er is compressie gemeten. De verstuivers waren slecht, was er zelf niet bij en heb het spuitbeeld niet kunnen zien. Er zitten nu 3 nieuwe nozzles in. Compressie is gemeten, 2x 25 bar en 1x 26 bar in koude toestand. Alles gemonteerd, maar om nu te zeggen hij start als nieuw, nee had er meer van verwacht. Heb de gloeispiraal in het inlaatkanaal gerepareerd, maar nog steeds geen echt vlotte starter. Als hij loopt en ik geef gas, hapert hij, loopt onregelmatig, zowel koud als warm. Als hij koud is zie bij gas geven blauwe pluimjes in de rookwolk. Als hij warm is zie je dat niet. Trekken doet hij wel , maar dit onregelmatig lopen bij gas geven klopt natuurlijk niet. Mijns inzien, moeten we het zoeken in de verstuivers want dat is het enige wat nieuw is. Dit onregelmatig lopen, hikken deed hij niet voordat de verstuivers werden vervangen!! Hebben jullie suggesties waar dit aan zou kunnen liggen??
Ik heb een McCormick D326 Duits fabricaat. Ik mis echter een aantal bouten waaronder 3/4" en 1/2". Ik wilde deze bestellen maar nu kom ik er achter dat er twee sorrten zijn USC en BSW. Volgens een fabrikant is het verschil enkel bij de gangen van een 1/2" bout en zijn de andere maten gelijk. Wie weet welke soort die ouwe tractor heeft?
Ik heb een tijd geleden een international 744 gekocht nu bij heb ik een nieuwe hoofdremcylinder geplaatst het verdeelblokje er boven heb ik helemaal schoon gemaakt gisteren nieuwe hydratran olie in gedaan en goed ontlucht nu remt hij maar als je er even mee rijd slaat hij opeens alles dicht de 2 kanten te samen wat zou dit kunnen zijn. Groeten
Hallo iedereen, Mijn knipperlichten(pinkers) doen het niet en de gevarenlichten ook niet ,in de afbeelding zie je een kasje en als ik mijn knipperlicht opzet maakt dit even een kort geluid en dan stopt het ,maar de knipperlichten en gevarenlichten werken op die korte tijd ook niet ,is dit dan kapot ? Laat het weten Alvast bedankt
Hallo allemaal, ik heb een lekkage van de keerringen bij heflatten achterbrug, welke olie moet hier in( het lijkt versnellingsbak olie), international 744, kan de pen veilig worden teruggetikt voor het vervangen ,alvast bedankt
We hebben hier al een tijdje een International 744. Een paar jaar geleden aangeschaft om een circuswagen mee te trekken. Eigenlijk lekt ie vanaf het begin al hydraulische olie. Door de verkoper weggemoffeld door er doeken omheen te winden. Ondertussen heeft ie een tijd aan de kant gestaan maar wil er wat aan gaan doen. Het is heel lastig te zien, maar het lijkt of de lekkage ergens onder de stoel vandaan komt. Ik weet niet zo goed waar te beginnen... Iemand tips of ervaring met deze machine?
Beste TF-ers, Na aanleiding van het vorige topic heb ik het probleem met rare dashboard dingen gevonden. De gloei/start schakelaar bleef hangen. Hierdoor is de draad naar het gloeispiraal en de aanvoerende draad erg warm geworden. Draad van het gloeispiraal kwam tegen de draad die continue spanning voor het contactslot zet, zodoende gingen de dashboard lampjes branden. Nu wil ik een nieuwe kabelboom naar voren maken. Nieuwe kabelboom is duur en past niet meer (ivm wisselstroomdynamo ipv gelijkstroom). Nu wil ik graag jullie advies hierin. Heel veel draden zijn het niet (groot licht / dimlicht 2x, oliedruksensor en watertemperatuur, laadstroomlampje, startdraadje en nog een laaddraad van dynamo naar startmotor). - Wat voor draad gebruiken jullie? Is dat gewoon standaard draad wat ook veel in schakelkasten gebruikt wordt (op het werk hebben we 70 graden en 90 graden soepel)? - Wat voor isolatie gebruik je om van de draden een boom te maken (isolatietape is geen succes)? - Tussen het dashboard en de kabelboom zit deze stekkers: https://www.kramp.com/shop-nl/nl/p/stekkerbehuizing-6-polig-mannelijk--LA180906?categoryId=web6-4112616 Enig idee met wat voor connectors er in de connector moeten? Bij kramp staan ze alleen tot 2 mm2, maar de aanvoerende draad is bijvoorbeeld 6 mm2. - Wat voor tang gebruiken jullie voor die ongeisoleerde amps (geisoleerd heb ik)? Alvast bedankt.
Ik ben op zoek naar de lampjes voor in de instrumenten cluster van de international 745. Deze zijn kapot en weet niet waar ik nieuwe kan bestellen. Deze worden bijvoorbeeld gebruikt voor het aangeven of het knipperlicht aan staat. Zie ook de foto die ik heb toegevoegd.
Hallo, Ik heb een vraag nu was ik aan het kijken voor mijn international of er lekkages waren en ik kwam deze aansluiting tegen (zie foto) en nu vroeg ik me af waarvoor deze dient als iemand het weet laat het weten via de reactie alvast bedankt Grts dylan,
Ik heb van mijn 4610 inmiddels al 2x de toerenteller aandrijving vervangen in 4 maanden tijd. Elke keer breekt de kabel terwijl de toerenteller kabel gewoon heel blijft🤔 Alles draait soepel, kan nergens weerstand ontdekken dus daar zit het niet in. Is dit een kwalitatief probleem of heb ik iets over het hoofd gezien?
Hallo allemaal, Mijn International 745 lekt wat olie aan de bedieningsplunjers van het rem-stuurventiel(waarmee je dus links en rechts apart kunt remmen), het gaat hierbij dus om de uitvoering met natte hydraulische remmen. Wie heeft toevallig deze afdichtingen al eens vernieuwd en weet waar deze los te bestellen zijn? Origineel is alleen een complete afdichtset van Wabco te bestellen, deze kost echter €250 (zal wel goud in de manchetten zitten😅). Maar het gaat mij dus alleen om de 2 voorste manchetten die de kleine bedieningsplujers afdichten, de verdere werking is nog goed. Als iemand nog weet waar deze te bestellen zijn hoor ik dat graag. Mvg, Jordy
Hallo mijn remlichten werken niet zodra ik rem op mijn case international 644 nu ben ik de remlichtschakelaar aan het zoeken en nu vin ik deze niet kan iemand een foto sturen waar die zit en hoe het precies werkt . als iemand dit weet zet een foto in de reacties . Met vriendelijke groeten dylan .
Hallo . ik heb een vraagjes ik ben namelijk mijn 644 aan het opknappen maar nu wil ik dat het lampjes van de oliedruk gaat branden op mijn dasbord maar nu weet ik niet waar de olie druk zender zit zodat ik kan kijken wat er mis aan is zou iemand me een foto kunnen sturen waar die zit of iemand dat het conkreet uitlegt waar die. als iemand het weet zet even een reactie Met vriendelijke groeten dylan
Gezocht: Setje brede voorbanden maat 11.5/80-15.3 op velg. Graag 5 gaats International steek (naaf 110 boutkring 160) hartplaat moet 25 mm uit het midden staan. Als iemand deze toevallig nog heeft liggen, hoor ik het graag
Weet iemand een goed adres om stickers te kopen/te laten maken? Ik ben op zoek naar het international logo en een sticker met de INTERNATIONAL letters gedrukt. We willen onze kar maken zoals deze miniatuur
Leeftijd: 22jr Laatst online: 18u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: