Hier zie je een prachtige, iconische trekker, hij was al legendarisch bij het uitkomen ervan, ontworpen na vele jaren testen en onderzoek. Alleen het beste was goed genoeg om een jarenlange betrouwbaa

International 1455 XL

+43
Gavrie Willemsen
Hier zie je een prachtige, iconische trekker, hij was al legendarisch bij het uitkomen ervan, ontworpen na vele jaren testen en onderzoek. Alleen het beste was goed genoeg om een jarenlange betrouwbaarheid te kunnen garanderen. Er werd letterlijk vele jaren aan onderzoek aan vooraf gegaan. En rechts vooraan zie je een Fendt 728, daar kan ik niks over zeggen want ik heb er nog maar 3 minuten mee gereden….
+3
PieterA
+4
Gavrie Willemsen
@PieterA ja de dealer belde dat er 2 dagen een demo beschikbaar was
+2
mf 6150
+4
cyrus-van-gelder
@Gavrie Willemsen mee eens dat het een iconische trekker is deze 1455...
Vind/ vond het zo jammer dat het Case inter werd, en nu zelfs Case IH. Niet dat het nu slechte trekkers zijn, maar persoonlijk zie ik liever de "oude" international. 😉😉😉
+2
caseboy
@Gavrie Willemsen en wat zijn de bevindingen tot nu toe van de 728?
+7
Gavrie Willemsen
@caseboy nieuw is altijd leuk maar om nu te gaan zeggen dat ik naar de bank ga lopen om een financiering rond te maken, dat nu ook weer niet….

Reacties

+4
Fast Eddy
Bewezen techniek en moderne techniek.
Als goedmakertje voor het beschadigde imago een 728 op demo?
+7
Gavrie Willemsen
@Fast Eddy ik denk dat je er boenk op zit….
+4
Andre150
@Fast Eddy ze lezen daar vast mee op tractorfan.nl 😂😁
+5
Fast Eddy
@Andre150

Sinds deze week weet ik het zeker. Er lezen daadwerkelijk vertegenwoordigers mee op TF.
+4
Gavrie Willemsen
@Fast Eddy dat is erg slim van hen, zo weten ze ongezouten wat er leeft onder de (potentiële) klanten….
+1
Fast Eddy
@Gavrie Willemsen

Ja zo is het wel.
+3
zettelmeyer
@Fast Eddy nee jij was het gewoon groenoord beetje tippen he.....
+3
Fast Eddy
@zettelmeyer

Ik zou niet durven. Dat soort dingen regel je maar lekker zelf. Dan kunnen we allemaal op TF op jou keuze reageren.
+3
zettelmeyer
@Fast Eddy jaja jij altijd kramer promoten....
+4
jehan
@Fast Eddy ik weet het al jaren zeker dat er vertegenwoordiger meekijken hier .vandaar ook mn topic met de groeten van johan
+10
Gavrie Willemsen
@jehan ik schrijf niks wat een ander niet mag lezen, vooral over mijn eigen spullen geef ik een totaal ongezouten mening. Ik zal een ander en een ander zijn materiaal steeds in zijn waarde laten.
+2
Fendt926Driver
@jehan ik weet er ook zo een stuk of 6 die wel meelezen maar nooit via de site reageren. Maar wel soms iets laten doorschemeren dat ze mee lezen...
+4
ten bosse
@Andre150 als ze naar de dagen in de werkplek kijken weten ze al genoeg....
+5
Wimariete
Super gaaf Gavrie. Heerlijk deze uitleg 🤣🤣
+5
Fendt926Driver
Ha ha.
Ja een 1455 was wat toen die uitkwam.
En een heel andere trekker dan een 1255.
Eigenlijk had case op dezelfde basis van de 1455 een 1655 en een 1855 kunnen uitbrengen.
Motor en bak konden jaren lang die 180pk wel aan
+3
schluterman
@Fendt926Driver inderdaad jammer dat die serie over moest gaan in de case maxxum
+3
Fast Eddy
@schluterman

Als je en vervanger voor de 1455 zocht kwam je met de 5150 te kort. De Magnum was een betere vervanger van de 1455.
+2
schluterman
@Fast Eddy inderdaad die waren te weinig pks
+5
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Als je en vervanger voor de 1455 zocht kwam je met de 5150 te kort. De Magnum was een betere vervanger van de 1455.

Datzelfde hadden wij met een vervanger voor de fendt 610 (orgineel 95 pk. Bij ons 105pk) de vaste chauffeur heeft een week een 515 mogen rijden. Maar hij wou graag terug naar zijn 610.
Mijn 615E zou door een 716 vervangen worden. Maar dan vondt ik dat ik fors te kort kwam.
Dus na wat proberen bij de 926 een waardige vervanger ervoor gevonden.

Loonwerker medewerkers die van een 615E naar een 824 turboshifter gingen vonden het eerst ook maar niets dat ze steeds die powershift schakelen moesten
+5
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Ik heb wel gehoord dat boeren in het Oldambt een 1455 inruilden op een 5150. Na een jaar werden ze al ingeruild op een Magnum. Je moet massa hebben voor de ploeg daar.
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fast Eddy:
een 1455 inruilden op een 5150.

Een 14 weegt volgens fabrieks opgave 6300kg. En een 5150 maar 5190kg.
Dus dat verschil moet zeker merkbaar geweest zijn.
Tegenwoordig wordt elke opvolgende serie bijna een ton zwaarder dan zijn voorganger
+7
Fast Eddy
@Fendt926Driver

De 4 cilinders van tegenwoordig zijn al zwaarder dan de 6 cilinders met hetzelfde vermogen van 10 jaar geleden.
+4
schluterman
@Fast Eddy dat klopt inderdaad toen der tijd bij boeke heesters haren precies hetzelfde 1455 inruilen op 5150 en dan zeggen dat het een waardige vervanger was dus niet
+5
tractorquintentje
Quote Reactie van @schluterman:
@Fast Eddy dat klopt inderdaad toen der tijd bij boeke heesters haren precies hetzelfde 1455 inruilen op 5150 en dan zeggen dat het een waardige vervanger was dus niet

Dat vind ik persoonlijk een rare uitleg (van Boeke). De 5150 is pas uitgekomen in 1993 en had maar 125pk en zoals boven genoemd, was deze een stuk lichter dan de 1455xl. Ik denk eerder dat dat als uitleg werd gegeven, omdat er simpelweg geen andere tractor onmiddellijk beschikbaar was. Case IH had er toen enkele woelige jaren opzitten en de 5150 is uiteindelijk een doorontwikkeling van de 94-serie van Case. Met de concepten van IH is denk ik nooit meer veel gedaan erna.
De 1455XL is volgens mij ook langer op de markt gebleven om tijd te kopen, omdat de maxxum mx-serie nog niet klaar was in ontwikkeling.
Volgens mij is de 1455XL pas uit productie gegaan, toen Case IH in 1996 Steyr kocht en vanaf 1997 de 9100 serie in rode kleuren werd verkocht. Als dat niet gebeurd was, bestaat de kans dat de 1455xl nog een jaar langer in productie was geweest denk ik.
+4
rubenv
@schluterman weet er 1 die een maxxum 5140 ingeruilt heb op een nieuwe 1455
+1
arjanvw
@Fast Eddy van een 1455 naar een 5150 ga je ook 20 pk op achteruit, snap die keuze dan niet helemaal.
+2
Fast Eddy
@arjanvw

De gedachte van de meeste merken was dat je door de powershift sneller op en terug kan schakelen waardoor de motor niet zo`n hele lange adem hoeft te hebben. In de praktijk viel het soms tegen. De powershiftbakken vragen iets meer vermogen dan de gewone handgeschakelde bakken.
+4
Wybren de vries
@schluterman vgm heb ik eens ergens in een artikel geleze dat international plannen had omde 1455 ook nog een 1456 of 1555 meen ik te maken.Maar weet het niet zeker meer waar ik het heb gelezen.
+4
SJB533
@schluterman
Toen de Maxxum 5150 kwam, moest de 1255/1255XL wijken. De 956/1056XL gingen ook uit productie, nadat de Maxxum 5120, 5130-I en 5140 kwamen, al liepen die series nog een jaar of 2 naast elkaar. De 1455 XL ging pas, nadat Steyr werd overgenomen, door CaseCorp en zodoende de 9100-serie in het programma kwam.
+3
radium45
@schluterman Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken dat ik al die uren die ik op de Maxxums hier gemaakt heb met een 1455 had moeten doen. Comfort en bedieningsgemak is toch wel heel ver te zoeken bij die tractoren. Maar, ik mag er graag naar omkijken als er eens 1 hier over de weg komt.
+2
SJB533
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Eigenlijk had case op dezelfde basis van de 1455 een 1655 en een 1855 kunnen uitbrengen.

International had ze al, in principe. Leken er alleen niet op, en zijn hier nauwelijks geleverd...
+3
tractorquintentje
@SJB533 Klopt opzich wel. Maar die waren voor de amerikaanse markt gericht. De europese versie was nog in prototypefase. Vraag me af of die prototypes er nog altijd rijden. Zou wel mooi wezen een DT402 motor met powershiftbak achter.
+2
SJB533
@tractorquintentje
Tuurlijk, die lijnen werden ook gewoon doorontwikkeld. Zijn wel proto's van de TRX in leven trouwens, zelfs in Europa sinds kort, het zou mij niet verbazen, dat er ook een 1455 powershift is overgebleven.

Ja, een 402 voor een viertraps had mooi geweest, een 358 ook al zelfs.
+6
rubenv
@SJB533 kom dit toevallig net tegen op facebook

(klik om te vergroten)

+2
SJB533
@rubenv
Helaas nooit zo mogen wezen
+2
JD 6110
Dit is de opslag loods of ook meteen werkplaats?
+2
Gavrie Willemsen
@JD 6110 opslag en werkplaats. Rechtsachter uit het zicht staat de Schlüter 1500 trouwens op blokken
+3
2850Johndeere6R
Bar wat een spullen heeft die man toch💪🏼💪🏼
+2
catfan55
Hoe zijn de bevindingen Gavrie?

Ik zou ook eentje op demo krijgen dit najaar maar die moet nog komen. Ik vond de 800 een mooi formaat, alleen hebben die hier een hele slechte reputatie. De 900 is mij te groot eigenlijk. Dus dan kom je bij deze uit 🤷🏻‍♂️
Had hem graag even een paar dagen willen proberen voor de mest strooier, maar zal nu wel moeten wachten tot volgend jaar.
+5
Gavrie Willemsen
@catfan55 een slechte reputatie bij jullie niet alleen hoor. Hier ook, en geen klein beetje …..🤭
+3
catfan55
@Gavrie Willemsen is hier niet anders, ze kunnen die 800’s niet aan de gang houden. Niks dan motorische problemen
+4
Gavrie Willemsen
@catfan55 ja 1 brok ellende, Fendt heeft zichzelf enorm in de voeten geschoten met deze motor te gebruiken in die serie. Voor de rest valt er over dat model wel weinig commentaar te geven…
+4
catfan55
@Gavrie Willemsen ja hier net zo, enkel motor problemen. Ik vind het jammer dat ze de 800 serie er uit geknikkerd hebben. Had graag dat formaat gezien met een goede motor
+4
bart1455
@Gavrie Willemsen ergste van al is dat ze dezelfde motortype terug in plaatsen,dit jaar met een 824 S4 gereden met 7500 u, 3de motor 2de vario en dat voor een "prestige" merk.👀
+2
Weidezicht
@catfan55 onze loonwerker heeft naast new holaand 2 fendts, 1 maal 818 en een 820. Denk dat ze maar zo 15 jaar oud zijn, en 820 heeft zo rond 16000 uur. Die zijn er dik tevreden mee. Of zijn dat alweer oudere types en bedoelen jullie andere?
+4
catfan55
@Weidezicht gaat alleen over de nieuwere, de fendt kenners mogen mij verbeteren, maar ik geloof de 800 S4 serie
+4
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Weidezicht:
1 maal 818 en een 820. Denk dat ze maar zo 15 jaar oud zijn, en 820 heeft zo rond 16000 uur. Die zijn er dik tevreden mee

Dat is de goede serie.
Daarna kwan er een 800 serie die tot de 828 ging.
Daar zat een deutz motor in die niet zo probleemloos was dan dat ze hoopten
+5
valtradriver
@Fendt926Driver
Quote:
Daar zat een deutz motor in die niet zo probleemloos was dan dat ze hoopten
Maar als ik het goed begrijp gaan ze die nieuwe Fendtjes nu dan eindelijk verwennen met een Valtra hartje,dus einde motorproblemen 👍👍😉
+1
Valtra man
@valtradriver had ik van Fendt geweest ik zou na het motor debacle in de 800 serie, toch gekozen hebben voor de door- en doorontwikkelde 7.4 liter die ook in de Q serie ligt. Ipv een gloednieuwe 7.5 liter lagetoeren motor waar eigenlijk nog geen praktijkervaring mee is..
+2
valtradriver
@Valtra man
Quote:
Ipv een gloednieuwe 7.5 liter lagetoeren motor waar eigenlijk nog geen praktijkervaring mee is..
Met die lage toeren motoren hebben ze bij Valtra al veel ervaring natuurlijk (6750 enz.) en het schijnt in de vrachtwagenwereld ook die kant op te gaan volgens dit oude topic : tractorfan.nl/topic/207142/
+2
Fast Eddy
@valtradriver

De vrachtwagenwereld is met lage toeren begonnen. Het gros komt niet boven de 1600 toeren uit als je 85 kmh tot 90 kmh rijd.
+3
GerbertXL
@valtradriver allemaal leuk en aardig om het lage toeren motoren te noemen maar het is pas echt bruikbaar als de hele overbrengingsverhouding erop aangepast is. Als je nog steeds 2000 tot 2200 toeren nodig hebt om zowel voor- als achteraftakas 1000 tpm te laten draaien of zelfs om de topsnelheid te halen is het gewoon een taaie motor en niet meer.
Mijn jd 6910 kan prima toe met 1650 toeren maar als ie tussen de triple staat heb je er niks aan.
+1
Valtra man
@GerbertXL goed punt, topsnelheid op x toerental zal wel geen punt zijn. Maar waar die aftakastoerentallen liggen weet ik niet. Ik neem aan ook wat lager dan gebruikelijk.
+2
Valtra man
@valtradriver ja dat zeker. Maar nieuw blijft nieuw.. op de laatste eco motor (t174e) kwam “maar” 175 pk. Nu is dat 300. Dan mag je al ervaring hebben, het is en blijft nieuw ontwikkeld en dat gaat hand in hand met kinderziektes.
+3
valtradriver
@Valtra man
Quote:
toch gekozen hebben voor de door- en doorontwikkelde 7.4 liter
Tja maar bij Fendt is ‘voorop lopen’ natuurlijk belangrijker dan kiezen voor ouder bewezen techniek.…😉
P.s. jaren geleden hebben ze bij Valtra (agco) ook al eens een 7 cylinder ontwikkeld,was dat ook geen laag toeren motor?
+1
Valtra man
@valtradriver oja die 7 cilinder, dat was een 3- en een 4 cilinder na mekaar gezet. Ik weet niet of ze die nog maken, maar die was bedoeld voor de 500pk markt. Lage toeren was die niet, maar tis ook al even geleden en ik vraag me af of die ooit in een landbouwmachine heeft gelegen?
+3
rubenv
@Valtra man in een bepaalt type challenger liggen ze in
+3
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @Valtra man:
toch gekozen hebben voor de door- en doorontwikkelde 7.4 liter die ook in de Q serie ligt. Ipv een gloednieuwe 7.5 liter lagetoeren motor waar eigenlijk nog geen praktijkervaring mee is..

Stiekem is het die 7,4 liter hoor, alleen boring 1mm groter gemaakt
+2
Valtra man
@Fendttrisixfan 2 mm meer boring en 2 mm minder slag, alsjeblief ☺️ Maar er zal echt wel veel meer nieuwigheid zijn dan de instellingen van de draaier zijn freesbank denk ik 🙂
+2
jehan
@valtradriver haha ja gaan ze toch de goede richting op met die motoren in de fendt trekkers
+1
lucas712
@Fendt926Driver is die motor echt zo slecht? De 724 heeft em ook toch zouden dan die laatste pks van een 828 het probleem zijn? Heb soms het idee dat mensen het reuze interessant vinden dat ze van fendt een min punt gevonden hebben en wat breed uitgemeten wordt. Er lopen ook 800 zat met veel uren
+3
Rokus
@lucas712 tja de teller gaat niet op 0 he als er schade geweest is! Maar elke merk heeft wel een serie die wat minder uit de verf komt. Je doet nou net of Fendt niks fout kan doen!
+1
lucas712
@Rokus ik zeg dat helemaal niet gaat mij er meer om de feiten, voor zover ik weet waren de eerste met egr klep slecht nu doet iedereen of elke 800 kapot loopt
+5
jesperb
@lucas712 de inhoud is hetzelfde maar de 828 heeft nog veel meer toeters en bellen om de motor heen om die extra pk’s eruit te krijgen. Das wel teveel van t goede!! Ik ben zeker fendt man maar een 828 of een soort genoot komt er bij mij niet in!!! Als de 7 serie niet voldoende is dan wordt het een 9!!!
+1
lucas712
@jesperb oke wij hebben een 822 en tot nu toe gelukkig nog geen gekkigheid ontdekt, wel een fijne complete trekker.
+2
jesperb
@lucas712 hopen dat ie naar tevredenheid z’n werk blijft doen
+1
lucas712
@jesperb daar ben ik ook niet zo bang voor onze is gelukkig nog zonder egr
+4
Valtra man
@lucas712 ja die laatste 40pk was het probleem. Ik liet me vorig jaar door een Fendt dealer vertellen dat de deutz pistons aan de korte kant zijn en onvoldoende zijdelingse steun hebben bij de ontploffing waardoor ze in de 826 & 828 telkens neigen te kantelen in de bus. Die man zei toen ook dat de lage vermogens bijna nooit problemen hebben in de 800 serie.
Dit jaar hoorde ik van een medewerker van m’n loonwerker dan weer een ander verhaal dat de injectoren in de 800 serie voor heibel zorgen. Welke van de 2 het nu is, of beide het zijn moeten de Fendt techneuten maar duiden hier.
+3
lucas712
@Valtra man ben eigelijk wel benieuwd, en bedankt voor jou uitleg
+1
newholland6640
@catfan55

Hoe zwaar is een 900. Niks groter dan 8 r toch?
+4
catfan55
@newholland6640 die zijn gelijk, maar ik heb 7R’s.

Van’t zomer bij een gen 7 930 gekeken en bij de dealer mee gereden maar dat is veel te veel trekker voor wat ik nodig heb.
+3
a3vandiejen
Prachtig.
+3
lucas712
Is jullie 3 asser er makkelijk achter te maken of? Ben wel heel benieuwd naar de ervaringen met deze trekker, denk zelf dat het een genot is om geen groepen meer hoeven schakelen. Al valt me de prijs niet mee waar ze hier in de buurt over praten
+1
Gavrie Willemsen
@lucas712 ja alles paste perfect, we moesten alleen luchthandjes monteren op onze luchtslangen want wij rijden allemaal met Duomatic koppelingen
+5
lucas712
@Gavrie Willemsen dan heb je ook wat aan een demo, het komt nogal is voor dat machines net niet passen achter een demo en heb je er eigenlijk niks aan
+2
lucas712
Is jullie 3 asser er makkelijk achter te maken of? Ben wel heel benieuwd naar de ervaringen met deze trekker, denk zelf dat het een genot is om geen groepen meer hoeven schakelen. Al valt me de prijs niet mee waar ze hier in de buurt over praten
+2
jesperb
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met deze trekker! Maar neem aan dat je dat wel deelt toch @Gavrie Willemsen ?
+7
Gavrie Willemsen
@jesperb u mag gerust zijn dat er over enkele dagen weer iets verschijnt
+4
jesperb
@Gavrie Willemsen en anders zijn we ook wel zo vrij dat we er naar vragen!! 😂😎
+8
GerbertXL
De 14 was al legendarisch toen ie uitkwam, is dat de nette manier om te zeggen dat ie bij de introductie al achterhaald was?
+3
PieterA
@GerbertXL John Deere had ten tijde van de introductie van de 1455 de vergelijkbare 4240 in her programma. Wat was die moderner dan alleen het lagere geluidsniveau van de SG2-cabine?
+3
Fast Eddy
@PieterA

JD had al hi/lo en een grotere hydrauliekpomp.
+2
DriveJohnDeere
@Fast Eddy en een powershift
+1
Fast Eddy
@DriveJohnDeere

De Amerikaanse Case International trekkers hadden ook al powershift.
+2
DriveJohnDeere
@Fast Eddy ja ik vergelijk hem eigenlijk gwn met de 1455xl
+2
Fast Eddy
@DriveJohnDeere

Eigenlijk niet helemaal een eerlijk vergelijk. Om de Amerikaanse versies met de 1455 te vergelijken.
+10
GerbertXL
@PieterA JD had zowel z'n betere als slechtere punten, net zoals de meeste merken. Ik zit gewoon een beetje te prikken omdat het terugkijken met de roze bril naar mijn inzien wel wat tegengas kan gebruiken.
+3
PieterA
@GerbertXL Snap ik, maar ik ben dan weer zo'n freak die dan even wil weten hoe het echt zit.
+3
case 745 xl
@PieterA de sg2 cabine was vanaf 1978 al met airco uit te voeren
+3
GerbertXL
@PieterA in dat geval, Amerikaanse jd's hadden een soundgard cabine, europese een sg2. Powershift kwam al op de 4020 in de jaren 60 en met de 4030 serie kwam dus de sg cabine, 10 jaar voor de xl van IH. Ook op die cabine een fatsoenlijke zijconsole wat de xl's nooit hebben gehad. Elektrisch inschakelbare 4 wd en pto had jd wel maar ik weet niet wanneer dat kwam.
Maar, 40 km/h pas vanaf eind jaren 80.
+2
Gavrie Willemsen
@GerbertXL John Deere was zijn destijds een trendsetter en koploper in comfort en besturingsgemak omtrent cabines….alles in de cabine netjes binnen handbereik en vooral een enkele deur die volledig open kon zonder buiten de trekker te steken….👍🏻👍🏻👍🏻
+4
Arie_MF
@Gavrie Willemsen het heeft wel wat de JD's uit die tijd, zal ook wel komen omdat ik er mee opgegroeid ben. Maar ik denk dat MF in die tijd ook een cabine had waar er maar weinig aan konden tippen toen. (MF2625- MF2725)
+5
PieterA
@Arie_MF Daar kun de deur in elk geval niet van open zonder buiten de trekker te steken🤣
+3
jd3140jb
@Arie_MF
Quote:
het heeft wel wat de JD's uit die tijd, zal ook wel komen omdat ik er mee opgegroeid ben

Hier idem dito. Een boer in mijn geboortedorp had een 3030 HFWD. Dat vond ik toen een mooie indrukwekkende trekker. Nadien ingeruild op een 3050 SGII. Enkele pk's verschil, maar zoveel meer trekker. Ik vond het prachtig. Vandaar nog steeds mijn voorliefde voor de SGII cabine, ook al is het met mijn lengte en omvang niet de meest praktische. Ook de loonwerkers hier rondom reden JD, behalve 1, daar reden ze SAME. Later zelf bij een loonwerker gaan rijden omdat de schuur vol stond met ronde cabines (en enkele 6600 - 6800). Dat was toen belangrijker dan wat het uurloon betekende. Intussen zijn we wel enkele jaren wijzer geworden, maar de voorliefde voor het merk is gebleven.
+2
Arie_MF
@jd3140jb vroeger gereden met 1640, 2250, 2650 en 3350. Dat vond ik mooi en zou nu best zo'n trekker erbij willen. De cabine heeft wel wat ook al is het niet de meest praktische.
+4
Valtra man
Dit zal vooral een saaie beleving zijn, in vergelijk met de inter? Een kennis & grondwerker heeft gelijktijdig een Q305 en een 728+ besteld. Rijden al een paar maand rond ongeveer en daar helt de voorkeur voorlopig over naar de Q. Loofde vooral het rijcomfort en wat fellere motor tov de Fendt. Betrouwbaarheid v beiden moet zich nog bewijzen.
+1
lucas712
@Valtra man dat van die motor is beetje vreemd omdat de 728 een laag toeren motor is dus die zal sowieso niet fel zijn.
+3
Valtra man
@lucas712 die laagtoeren motor moet vooral minder verbruiken. Qua prestatie moet die de evenknie zijn. Als men bij het verkoopspraatje er zou bij zeggen dat ie minder fel is als zijn goedkopere broertje, zou men er dan nog veel van verkopen? 😉

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!