Foto van een Valtra N155. Hij is vorige week geleverd. Tank er achter gemaakt en heeft er 3 dagen mooi voor gelopen. Paar dingen die eigenlijk nog wat anders moeten. Afstand trekhaak - aftakas is veel

Valtra N155

+7
CaseCS130
Foto van een Valtra N155. Hij is vorige week geleverd. Tank er achter gemaakt en heeft er 3 dagen mooi voor gelopen. Paar dingen die eigenlijk nog wat anders moeten. Afstand trekhaak - aftakas is veel groter dan bij de CS waardoor alle aftakassen van machines te kort zijn. Kijken of dat met een andere trekhaak opgelost kan worden. En moeten even een paar andere nippels op de loadsensing ventielen, die zijn van een ander type als wat wij op de CS en machines hebben.
+1
SJB533
Quote Reactie van @CaseCS130:
En moeten even een paar andere nippels op de loadsensing ventielen, die zijn van een ander type als wat wij op de CS en machines hebben

Dat is toch allemaal gestandaardiseerd? Of gaat het bij jullie ook al, zoals vroeger met de drukloze retour? (9/10 boeren haalde de mannelijke koppeling eraf, en drukte er een standaard 1/2" BSP BG3 op)
+3
RaHeados
@SJB533 weet niet hoe het bij de valtra zit, maar bij Fendt is de load sense nog dezelfde als 15 jaar geleden + extra drukloze retour.(1 met filet en 1 zonder filter er tussen) bij nee Holland zijn het tegenwoordig platte koppelingen. Zijn dingen waar je eerste instantie niet over nadenkt, tot je bij een machine staat en denkt.. euh dit was toch anders bij de vorige trekker.. haha
ronald-deutz-fahr
@RaHeados
Quote:
nee Holland zijn het tegenwoordig platte koppelingen.

Standaart af fabriek, of eigen dingetje van de dealer?
Zijn dure dingen, en kwetsbaar. Wel schoon werken
RaHeados
@ronald-deutz-fahr als ik bij onze dealer rond loop zijn ze allemaal plat bij de nieuwere, enkele niet die al in gebruik zijn. Dat zal wel zijn, omdat die klant al de andere had.
+3
CaseCS130
@SJB533 wij hebben 3/4 hnv nippels overal op. Valtra zit 3/4 en 1" anv op.
trean
@CaseCS130 dan is er bij jouw al iets aangepast, standaard zit er bij Valtra 2x 1 duims mannelijk en vrouwelijk op de ls, wat opzich niet raar is als je nakijkt dat een 3/4 koppeling maar 105 liter per minuut doorlaat en de trekker meer leverd.
+1
CaseCS130
@trean denk niet dat je dat goed hebt. Verf zit nog op de koppelingen en boek zegt ook druk koppeling 3/4 en retour 1"
+6
GerbertXL
@SJB533 power beyond is totaal niet gestandaardiseerd. Ik snap niet helemaal wat bsp ermee te maken heeft aangezien dat de schroefkant van de koppeling is.
+1
SJB533
@GerbertXL
Dat is de nou eenmaal de naam, die er ooit aan gegeven is. Of hebben jullie metrische?
+2
frank_mf
Quote Reactie van @SJB533:
gestandaardiseerd

Zeker niet. Soms is net één koppeling anders, soms zijn ze allemaal anders.

@CaseCS130
Helaas is de andere optie (langere aftakasbuizen) waarschijnlijk nog een stuk kostbaarder. Ik vind het namelijk een beetje afstand tot de aftakas wel lekker om krapper te kunnen draaien.
+4
zettelmeyer
Quote Reactie van @CaseCS130:
aftakassen

Met de hef is het ook drama. Valtra stuk langere hef als case. Als we wat gebruikte van andere boer moest er altijd aftakas tussen van ons zelf
CaseCS130
@zettelmeyer Ja daar ben ik ook wel bang voor, maar nog niet geprobeerd. Maar even kijken hoe het moet. Kan overal wel langere buizen aan maken maar dan kan de Case er niet meer voor mocht het nodig zijn. Had vorig jaar met de demo Steyr ook al dit probleem.
GerbertXL
@CaseCS130 voor de giertank kun je waarschijnlijk wel een verlengstuk op de aftakasstomp gebruiken.
CaseCS130
@GerbertXL Ja dat zou kunnen. Heb er nu een oude wat lichtere aftakas tussen. Maar vraagt idd toch maar weinig vermogen.
+2
casejxu
Quote Reactie van @GerbertXL:
verlengstuk

Dat zou ik echt wel zien als een laatste redmiddel hoor. Noodgevallen enzo
Fendt926Driver
Quote Reactie van @casejxu:
Dat zou ik echt wel zien als een laatste redmiddel hoor. Noodgevallen enzo

Buurman draaid al 5 jaar met zelfde verlengstuk op de aftakas met de tank.
Gaat van 150 koeien plus bijbehorend jongvee de mest door
+1
casejxu
@Fendt926Driver t zal vast goed gaan maar bij de meeste trekkers kost de aftakasstomp vervangen als t wel fout gaat meer als 1 nieuwe halve aftakas op lengte er bij tussen! Heb het zelf een tijd op de kemper opraapwagen gebruikt als verloop. Maar wel aan lade wagen kant want die staat nagenoeg altijd recht

Reacties

+1
Ontzettend mooie trekker zo! Bevalt die tot nu toe goed?
+4
CaseCS130
@Jelle Boerkamp6110 ik heb er zelf nog maar 50 meter mee gereden maar mijn vader is wel enthousiast. Fijn ding om mee te rijden.
+3
BEboer
@CaseCS130 als je zo de goedkoopste werknemer op je bedrijf tevreden kunt houden valt de investering nog mee 🤣 succes met de aankoop 👍 merk je veel verschil in vermogen of zijn de nieuwe motoren toch nt te vergelijken met de oude?
+2
CaseCS130
@BEboer dit is de 4,9 liter tegenover de 4,4 uit de cs110. Verschil is erg groot, maar goed is op papier ook 50% sterker. Van 110 naar 165 pk is een aardige stap.
+2
a3vandiejen
Prachtige trekker.
+2
Valtrapowerr
Echt een bar mooie trekker! En mooi dat je vader er schik mee heeft!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra N155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!