Foto van een Valtra N155. Dat is hem dan, de opvolger van onze Case CS110.Het is de Active uitvoering dus nog zonder de smarttouch bediening maar met de wat oudere armleuning. Verder aardig compleet m

Valtra N155

+12
CaseCS130
Foto van een Valtra N155. Dat is hem dan, de opvolger van onze Case CS110.
Het is de Active uitvoering dus nog zonder de smarttouch bediening maar met de wat oudere armleuning. Verder aardig compleet met luchtgeveerde vooras, climatronic, meest luxe stoel, 4 ventielen achter en 2 voor. De 5 traps 30x30 bak ligt er in en komt nog op andere bridgestone VF banden te staan.

Reacties

+2
Ruben-Wind
Mooie trekker! Wat heeft je doen overtuigen van case af te stappen?
+4
casejxu
Gefeliciteerd met je aanwinst! Heel iets anders. Vandaar de keuze voor merkwissel? Teveel met @zettelmeyer gesproken?😝
+6
CaseCS130
@casejxu @Ruben-Wind Mijn vader was niet tevreden met de demo. Na 2 dagen mest rijden vroeg die of de oude er weer voor kon. Er zit aan een nieuwe Case/Steyr ook werkelijk niks meer wat nog oorsprong heeft van Steyr zelf, dus hadden er geen binding meer mee.
We hebben verschillende merken bekeken maar Valtra was het merk waar we beide een goed gevoel bij hadden en wat de zaken goed voor elkaar heeft waar wij waarde aan hechten.
+2
casejxu
@CaseCS130 kijk aan. Duidelijk verhaal! Nog paar dagen mee proef gedraait ook? Helemaal nieuw nieuw?
+3
CaseCS130
@casejxu Nee, niet op demo gehad. Is ook geen werk momenteel . Wel met 3 verschillende gereden waaronder ook een gebruikte vario. Dit is een overjaarse met 23 uur op de teller.
+2
Terwisscha
@CaseCS130 geen (Jong) gebruikte overwogen?
Wat voor valtra dealer zit in de buurt? V/D Laan in Harlingen ?
+2
newholland6640
@Terwisscha

Jong gebruikt is veel te duur
Terwisscha
@newholland6640 Als je het gene wat ingeruild wordt dan ook maar (te) duur verkocht wordt, hoeft dat geen probleem te zijn.

Deze trekkers geven ze anders ook niet weg.
Dat geld overmaken en snel vergeten en genieten maar! Is de beste optie😏
+2
CaseCS130
@Terwisscha Veenma is voor ons dichterbij. Gebruikt ook serieus naar gekeken, en ook wel over getwijfeld.
+5
Inter-844s
Super mooie trekker, rij zelf wel eens op een valtra. Vind het kwa uiterlijk echt stoere trekkers, deze komt nu voor de opraapwagen/tank te staan of mag de 130 ook nog wat doen. Kan net niet zien of die ook frontaftakas heeft?

In ieder geval gefeliciteerd met de aanwinst en nog veel draaiuren gewenst.
+1
CaseCS130
@Inter-844s Ja front pto komt er nog op. In principe gaat deze 1 op 1 doen wat de 110 deed, dus mest rijden, maaien en oprapen vooral.
+2
SJB533
Quote Reactie van @CaseCS130:
In principe gaat deze 1 op 1 doen wat de 110 deed,

Maar dan in spaarstand?

Bronze uitvoering?
+1
CaseCS130
@SJB533 Ja klopt, de brons kleur. Spaarstand zal voor de maaiers wel mee vallen, en de 145pk demo kreeg je ook nog wel tam voor de mest tank. Hoop gewoon dat die het mooi kan doen en mestrijden en inkuilen misschien op de eco motor modus idd.
+6
Case5130
De sisu 4-cilinder trouw gebleven dus😜
Succes met de nieuwe aanwinst👌🏻
+2
2850Johndeere6R
Poah powerhouse 💪🏼 succes met deze Valtra stoere trekker 👌🏽
+2
a3vandiejen
Prachtige trekker, veel plezier met deze aanwinst.
+5
arjanvw
Je kon de TF leden niet langer in spanning houden? 🤣
Komen ook dezelfde maat banden eronder, of nog slagje breder? De Bridgestone zijn mooie banden overigens!
+3
casejxu
@arjanvw Bridgestone VF zijn geweldige. Afgelopen najaar zaten ze onde de 6930 waar ik mee was knollen rooien. Die banden kunnen trekken💪💪 super veel grip en draagvermogen
+2
CaseCS130
@arjanvw Ik dacht verlos ze maar uit hun lijden. De Bridgestones zijn ook 650 65 38 en 540 65 28. Wil er ook mee ploegen, dan is 650 wel wat de max. Hopelijk loopt dat in het land verder ook mooi.
+2
arjanvw
@CaseCS130 haha!

Met ploegen is 650 wel max idd. Heb wel het idee dat ze wat smaller uitvallen. Maar doordat je lager in druk kan is dat te verwaarlozen. Veel plezier ermee!
+2
CaseCS130
@arjanvw We gaan het meemaken, het leken mij mooie banden en reden goed onder de trekker waar ze op zaten.
+2
newholland6640
Prachtige trekker. Veel plezier ermee!
+3
Terwisscha
Mooie trekker! Leuke kleur ook!
Veel (werk) plezier toegewenst met deze nieuwe aanwinst.
+2
ford8630power
Mooi man, mooie types zijn dit, en compleet uitgevoerd zo te zien. Wel heel wat anders als een CS.
+2
RBV
Mooie trekker 💪🏻 , heel wat anders dan de cs110
+5
CaseCS130
@RBV @ford8630power Ja en toch ook weer niet. Voor mij voelt het wat als een CS on steroids.
+3
GerbertXL
Mooi man, knappe trekker. Geen behoefte aan een cvt?
Heb je een foto van het interieur, ben ik wel benieuwd welke versie dat is.
Doet de cs130 alleen voorladerwerk?
+2
CaseCS130
@GerbertXL Ja cvt wel serieus overwogen. Met een gebruikte n174 bezig geweest die dat had. Nieuw werd dat te duur. Als ik de enige chauffeur was zou ik het wel heel graag willen. Maar bij valtra moet je de 3 groepen met de hand schakelen, alleen tussen 3 en 4 kan automatisch. En ik was wel wat bang dat het te vaak vergeten wordt, je merkt er in het rijden niet eens heel veel van. Bovendien miste de gebruikte nogal wat opties en kwam er nogal wat bij aan kosten om hen rijklaar te hebben voor ons. Deze nieuwe was dan eigenlijk voordeliger. Maar heb er best wel over getwijfeld.
+1
stannetje96
@CaseCS130 vind dat wel een heel groot nadeel van die cvt inderdaad
valmet6400power
@stannetje96
Voor die 1x per schaft dat je naar huis moet rijden voor de koffie en 1x terug is het inderdaad wel erg veel gevraagd om even op dat + of - knopje te drukken 😅
+4
CaseCS130
@valmet6400power Dat is dan het verschil tussen akkerbouwers en veehouders. Bij ons bestaat een groot deel van het werk tussen heen en weer rijden met zware vrachten. Dan is het elke vracht schakelen en vooral dat niet vergeten.
valmet6400power
@CaseCS130
Dat is wel zo inderdaad. Wij als akkerbouwers vinden die 30 + 30 bak ook niet top. Bij vol gas werk op zware grond zijn de stappen tussen de versnellingen te groot. Dus wij hebben toen een N142 Direct gekocht en geen N123 H5..
Maar laat niet onverlet dat je een prachtige trekker hebt gekocht!!
stannetje96
@valmet6400power nah in die eerste groep gaat ie maar 6 dus als je Ff denkt gauw te willen op de kopakker houdt het alweer op
valmet6400power
@stannetje96
Ligt eraan wat je aan het doen bent, met ploegen in z’n A hoef je geen meters te rijden en de rest kan in z’n B (bijvoorbeeld) ook wel..
+1
stannetje96
@valmet6400power zat met dat bollen rooien me er al aardig aan te ergeren als je dan Ff gauw een rol net er af wou gooien en je ze een beetje bij elkaar wou houden
+1
PieterA
@stannetje96 Het is mijn transmissie ook niet. Ik vermoed dat Valtra de CVT binnenkort wel wat gebruiksvriendelijker maakt en weer aansluit bij de rest.
stannetje96
@PieterA ik hoop het! Ik vond het een hele leuke trekker met bollen rooien maar die cvt stond me gewoon erg tegen
+1
Valtra man
@PieterA ik denk het niet eerlijk gezegd. Hun CVT is bijna identiek aan de powershiftbak, dat is het vernufte. Je zou als het ware de hydromotor kunnen afbouwen en 2 planteairen in de plaats zetten. Als ze ooit met een andere cvt komen zal het de agco zijn denk ik, maar die was bewust eerder niet geslecteerd omwille van de functionaliteiten bij extreem koud weer. In de 5 reeks schakelen de groepen overigens heel snel en als je de bak wat kent kan je dat schakelen van die groep best goed inplannen.
valmet6400power
@stannetje96
Maar dat kun je in pinciepe ook in z’n B doen dus dan hoef je ook niet te wisselen..
Valtra man
@stannetje96 ik kan me eerlijk gezegd geen werk inbeelden waar ik vaak tussen A en B zou moeten schakelen? Eigenlijk gaat alles in de B, maar je kan gewoon voor A opteren om dichter bij het mechanische rendement te komen. C slaag ik vaak over, als ik de weg op ga zet ik hem gelijk in D. Behalve vertrekken bergop met zware kar doe je best in C.
CaseCS130
@GerbertXL mascus.nl/landbouw/tractoren/…
Hier staan wel wat foto's tussen van het interieur.
CS 130 doet het meeste voorlader werk idd en staat altijd op de kuil. En omdat we jaren met wat oudere spullen reden was hij ook back-up in geval van storing, maar dat is zelden nodig geweest
GerbertXL
@CaseCS130 Je moet zeker andere velgen hebben voor de vf banden? Kun je niet mer de cs130 ploegen, had er mooi 710 onder gekund.
Ik heb een setje vf banden onder de JD 6910, goed schik van. Beetje jammer alleen dat ie bijna geen landwerk meer doet 😅
+1
CaseCS130
@GerbertXL Die vf banden liggen al om een andere nieuwe trekker, daarom konden ze relatief makkelijk geruild worden. Voor 710's had er dan een behoorlijk bedrag bij gemoeten, dus eerst zo maar proberen.
frank_mf
Quote Reactie van @GerbertXL:
Je moet zeker andere velgen hebben voor de vf banden?

Had dan ook niet gehoeven. De meeste Bridgestone VF's zijn voor zover ik weet NRO (Narrow Rim Option) oftewel: mogen ook op een iets smallere velg dan aanbevolen.
GerbertXL
@frank_mf mijn bkt's zijn ook NRO maar de smallere velgoptie is nog steeds breder dan een standaardvelg voor dezelfde band.
+1
Mc_douwel
@CaseCS130 alleen jammer dat ze bediening van de transmissie en de hydro joystick verkeerd om zitten
+2
deutz dx 610
Mooie stap vooruit! Hij oogt erg compact 👌
+2
Fast Eddy
Mooie trekker. Veel werkplezier ermee.
+4
Knappe trekker zo! veel werkplezier ermee, vindt de nieuwe valtra series er altijd wel mooi uitzien
+2
jehan
Mooie trekker veel succes er mee
+2
Baltus_steyr
Zo, mooie compacte trekker. Deze draait ook nog wel lekker scherp ofniet?
Niet overwogen voor een mooie 6 cilinder cvx/cvt ??? Deze zijn wel een stuk lomper en groter als zon 4 cilinder , maar daar wen je snel aan!
+2
J asper
@Baltus_steyr Waarom zou je van een 110 pk 4 cilinder naar een 6 cilinder zware cvx willen/moeten? Trekken die zo slecht?😜
+2
CaseCS130
@Baltus_steyr Ja, wel overwogen. Maar ze worden me oud genoeg om nog aan te beginnen en kon niet de perfecte vinden.
+3
Wimariete
Proficiat met je nieuwe trekker. Een prachtig plaatje. Deze gaat je niet tegen vallen. Het zijn taaie doorzetters. Heel veel werkplezier gewenst met deze mooie aanwinst.
Wimariete
Proficiat met je nieuwe trekker. Een prachtig plaatje. Deze gaat je niet tegen vallen. Het zijn taaie doorzetters. Heel veel werkplezier gewenst met deze mooie aanwinst.
+3
jehan
@Wimariete ik heb bij de oude types toch ander gevoel dan bij de nieuwste types kwa power
+1
Wimariete
@jehan De N 143 doet bij ons niet onder voor de 8150.
+1
valtraaa
@Wimariete 143 mag ook wel tegenover een 8150 die heeft een pak pks meer
+1
Wimariete
@valtraaa Een 4 cilindertje tegenover een oude 6 cilinder met het karakter van alsmaar doorgaan en nooit opgeven. Ik heb geen idee of je veel ervaring met een 8150 hebt, maar je moet toch van goede huize komen als je die met een gelijkwaardige trekker wil verslaan.
valtraaa
@Wimariete nee 8150 geen ervaring mee 6400 wel maar dat is ook geen 6 cillinder natuurlijk.
+1
zettelmeyer
@valtraaa ik merk hier dat de 6550 veel taaier is met trekwerk als de n143. Met aftakas werk kan de 6550 juist minder goed mee kome
valtraaa
@zettelmeyer hier voelt de 6400 ook veel pittiger dan de n121 maar als het met mesten op trekken aankomt merk ik de extra pks van de n121 wel. N143 heeft een lange slag motor toch? Dan zou je er meer van verwachten.
valmet6400power
@valtraaa
Rookt jullie 121 ook zo pittig? Die van @stannetje96 wel maar die houdt zich pittig voor een 16 tonner, ook onder nattige omstandigheden. Taaie rakker, maar voor hetzelfde geld heeft die ook wel 150 pk ipv z’n standaard. 😂😂
valtraaa
@valmet6400power ja de n121 en n91 roken ook best zwart bij wegtrekken de n91 is wel iets gekieteld aan de pomp hoeveel deze bij heeft durf ik niet te zeggen. De 6400 rookt lang zoveel niet alleen bij starten een beetje blauw 😆
valmet6400power
@valtraaa
Bij ons rookte de 6400 met standaard vermogen ook niet. Nu staat hij op +- 120 pk op de aftakas en nu rookt hij alleen als je heel snel toeren verhoogd. Maar hij staat vast voor de veldspuit dus dat is niet aan de orde, alleen met een volle tank de weg op zie je een zwarte wolk dan zeg maar. Overigens kon je met 160 pk op de aftakas desgewenst ook gewoon zonder rook optrekken zolang je niet het gas pedaal liet vallen in één keer.
+2
J asper
Nette trekker zo👍🏻👍🏻 Staat ook netjes die kleur.
+2
dx11
Hele mooie trekker Jan! Hier krijg je hopelijk jaren lang heel veel plezier van!
+3
CaseCS130
@dx11 Ja, kijken of we aan het pensioen toe kunnen komen 🙈
+2
deufi
Prachtige trekker. Dat is een flinke vooruitgang!
+2
new holland koen
Proficiat! Lijkt me een prachtige trekker voor wat je zocht. Veel plezier er mee!
+2
mdoornekamp
Mooie dikke 4 cilinder. En flink wat extra vermogen voor de opraapwagen. Daar ga je wel plezier van hebben.
+2
Valtrapowerr
Hele gave trekker! Ga je veel plezier aan beleven denk ik! Mooie uitvoering en weer mooi bij de tijd zo. 👌🏻👌🏻
+2
zettelmeyer
Mooie trekker, hier ook wel eens een op demo gehad. Fijne trekker om mee te werken in deze uitvoering
+1
lucas712
Mooie machine veel plezier der mit
+3
PieterA
Mooie trekker!

Veel vermogen! De standaard oliepomp (115 liter per minuut)? Nieuwe banden ook op vaste velg?

Is hij een beetje bij de tijd? (Isobus, load sensing, luchtremmen) Anders moet je vroeg met pensioen denk ik😁.

Wel fijn al die hydrauliekventielen. 2 voorop zie je niet vaak. Is dat dan 1x hef en 1x dubbelwerkend?

Die luchtgeveerde vooras ga je wel aan wennen.

Als je die nieuwe banden eronder hebt hoef je geen andere meer. Voor een 4-cilinder zijn dat super banden!

Het is wel een 4-cilinder, maar toch bijna 5 liter. Wij hebben een Agrotron 6-cilinder die minder motorinhoud heeft.

Succes en vele mooie jaren er mee gewenst!
+1
CaseCS130
@PieterA bedankt Pieter. Trekker heeft de 160l pomp, luchtremmen, loadsensing maar geen isobus. Volgens mij kan dat alleen op de smarttouch modellen. De banden liggen om vaste velgen.
De 2 ventielen voorop is idd 1 hef en 1 dw. Die laatste wordt ook naar achteren gebracht.
+1
PieterA
@CaseCS130 Netjes! De Isobus is vaak nog wel een mouw aan te passen met een schermpje van de machinefabrikant.

Is zo'n trekker nu ook GPS voorbereid? Of is dat bij Valtra niet zo'n issue als bijvoorbeeld bij John-Deere?
+1
CaseCS130
@PieterA Nee, helaas geen GPS voorbereiding. Heb bij een n174 gekeken waar sbg zat opgebouwd dus het kan wel, maar af fabriek voorbereid is een stuk goedkoper.
Denk ook dat de trekker daarom niet zo snel verkocht werd, stond midden in een akkerbouw gebied. Wij kunnen wel zonder, een full option nieuwe met bv cvt, GPS en de meest luxe bediening was voor ons gewoon te duur.
+1
PieterA
@CaseCS130 Als je het niet nodig hebt kun je het beter niet kopen. Comfort is in jou situatie belangrijker; niet voor de 65-plussers; die hoor he niet; maar over een jaar of 10 rijdt er vast wel eens iemand van een jongere generatie mee en dan zijn er ineens hele andere dingen belangrijk dan je nu denkt.

Iemand de test van de JD 6.185R in het blad trekker gelezen? De trekker trekt niet en heft weinig bij een toch nog hoog eigen gewicht. De gebruikers waren echter vol lof. Vooral vanwege de perfecte vering, het kopakkermanagement en de bediening met apps zodat Spotify goed uit de verf komt.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @PieterA:
Iemand de test van de JD 6.185R in het blad trekker gelezen? De trekker trekt niet en heft weinig bij een toch nog hoog eigen gewicht.

Oeps pas op met dit soort beweringen.
De echte jd rijders beweren dan dat het blad trekker partijdig is.
+2
PieterA
@Fendt926Driver Probeer er zelf maar 1 uit. Voor de kieper of maaiarm gaat het super, voor een zaaicombinatie of ploeg wordt het martelen. De 6155R is een groot succes. Voor wie wat meer wil kan beter doorsparen voor een 6215 en de 6185 overslaan.

6155 en 6215 bevallen wél goed. Vraag maar aan de gebruikers.
mdoornekamp
@PieterA
Quote:
ploeg

Bedoel je dan kwa trekkracht of hef vermogen. Mijn 5 schaar gaat nog wel goed achter de 6155R met heffen. Maar het kan natuurlijk altijd zwaarder. En onland uitvoering weegt ook meer. Of met snedemixer. Tussen de merken ploegen verschilt ook nogal. Zo'n Kverneland 5 schaar met schijven oogt ook onnozel zwaar. Dat komt dan wel enorm op je trekker aan. Ongeacht het merk.
+1
PieterA
@mdoornekampVolgens mij is de 6155 prima in balans; Dat is ook te zien aan de verkoopaantallen. Voor de hoofdtrekker van akkerbouwers geld vaak: De boost op een trekker komt net altijd beschikbaar als je hem niet nodig hebt. Bij de 6155 is dat al extreem. Die heeft al enorm veel boost. De 6185 is volgens mij dezelfde trekker, maar John-Deere positioneert hem op een plek waar hij niet past. Het is gewoon een gepimpte 6155. Voor een normale 5-schaarploeg is de hefkracht genoeg. Hier rijdt er geen voor een 6-schaar maar de trekkertest was hier duidelijk in.

Hier rijdt 1 6185 voor een Wesseler maaiarm. Met dat nieuwe handeltje in de cabine gaat dat super!

De andere 2 die ik weet gaan ze de beveiliging afhalen; zodat de boost kunstmatig vrij komt. T.o.v. de oude 7530 en 6155 valt het niet mee met de trekkracht voor de ploeg.

Mijn buurman heeft met een demo 6185 voor de kieper gereden (naast onze New-Holland T7.190). Dat ging erg goed. De volgende dag een stukje geploegd met de 5-schaar. Het was zijn geluk dat het een demo was. Nu kon hij hem gewoon zonder verplichtingen terugbrengen naar de dealer. Nu staat er een nieuwe 6215 in de schuur.
+1
mdoornekamp
@PieterA
Quote:
gepimpte 6155R

Ja dat is wel een beetje zo. Ik heb ook wel een keer eerder gehoord dat de 6185r wat tegen valt op sommige punten. De meerprijs van een 6185r tov 6155r is ook nog fors. Ik heb zelf toen nog wel naar een 6165R gekeken. 10 pk extra voor € 3500,-- meen ik.

Maar voor het echte zware werk inderdaad beter een 6195R of 6215R
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp @PieterA
Nieuwe series anders verdeelt? Was toch zo dat de 6155 de grote uit de kleine serie dan, en de 6175 de kleine uit de grote serie?
+2
PieterA
@ronald-deutz-fahr Volgens mij is het zo:
Klein: 6145, 6155, 6165, 6185
Middel: 6175, 6195, 6215
Groot: 6230, 6250

Ik denk dat de 6155, 6215 en 6250 de meest evenwichtige types zijn. (Verhouding pk-kg-euro)

Om het gat van de 6155 naar de 6215 te dichten hebben ze dus (in mijn ogen) een 6155 flink opgevoerd naar een 6185 en een 6215 met een ingekakte motor tot 6175 gedowngraded. Er zullen wel liefhebbers voor zijn, maar als je op zoek bent naar die pk's kijk dan ook eens naar een New-Holland T7.245 of een Deutz 6190. (4-cilinder Fendt 618 ken ik nog helemaal niks van).
mdoornekamp
@PieterA de 6175R heeft inderdaad wel relatief weinig vermogen. Hangt ook van je werkzaamheden af. Voor sleepslang wel een mooie trekker. Veel draagvermogen en hefvermogen en hele grote banden mogelijk. 20 cm hogere banden dan een Deutz 6190.

Met de New Holland bedoel je een T7.215 zeker. Een 245 is wel behoorlijk wat sterker.
PieterA
@mdoornekamp Ik bedoel een 7.245. Een 7.230 is dezelfde, maar ook niet echt een uitgebalanceerd type. Heb er nog nooit 1 gezien.
mdoornekamp
@PieterA maar een T7.245 is wel 55 pk sterker dan een Deutz 6190. Wij reden met gras rijden met een jd 6820 naast een Deutz 6180. Merkten toen al weinig verschil.
frank_mf
Quote Reactie van @mdoornekamp:
maar een T7.245 is wel 55 pk sterker dan een Deutz 6190

Ik vind niet dat die vergelijking mank gaat. Zonder boost is de Deutz 192 pk en de New Holland 200. Het gewicht is op papier ook gelijk.
mdoornekamp
@frank_mf
Quote:
boost

wij hebben met inkuilen wel heel veel profijt van de boost en met transport werk ga je het ook zeker merken. En een John Deere 6155R is zonder boost 170 pk door de over constant vermogen karkateristiek. Ik weet niet hoe dat bij de New Hollands zit trouwens.
@mdoornekamp werkt die boost ook met bijvoorbeeld zodebemesten of maaien met een frontmaaier?
+2
mdoornekamp
@Jelle Boerkamp6110 niet altijd. Je moet wel wat vermogen door de aftakas achter hebben. Oudere types nemen de front aftakas niet mee. Ik weet niet hoe dat bij de nieuwe is.
+1
PieterA
@mdoornekamp Dat gaat je bij een New-Holland niet tegenvallen.
PieterA
@mdoornekamp Als het goed is is een Deutz 6180 uit 2011 vergelijkbaar aan een John-Deere 6920 uit 2003. De vergelijkbare New-Holland is dan de T7.210 uit 2015.

Ik bedoelde echter de Deutz 6190 uit 2022. Die is vergelijkbaar met de John-Deere 6175 of 6185 uit 2022 of de New-Holland T7.230 uit 2015 De New-Holland T7.245 heeft inderdaad een ruime 20 pk meer.
PieterA
@mdoornekamp 20 cm hogere banden dan een Deutz-Fahr 6190( dat is standaard 650/65R42;193 cm) Dan zijn ze 213 cm. Dat is bijvoorbeeld een 900/60R42. Mijn buurman heeft straks 620/70R46 aan de 6215. Vind ik ook al aardig wat.
mdoornekamp
@PieterA 900/60r42 past zo onder een jd 6175r. Dan hoef je niks aan te passen of cabine te verhogen. Of Goodyear LSW 1100/45r46. Die is 217 cm hoog.
PieterA
@mdoornekamp Dat vind ik wel fijn aan een trekker; als er grote banden aan kunnen. Dat hebben New-Holland en John-Deere goed voor elkaar. Ik weet trouwens niet wat er tegenwoordig onder een Deutz-Fahr 6190 TTV past. De 650/65R42 is de standaardmaat waarop hij geleverd wordt. Als ik er aan denk zal ik er vanavond eens naar kijken.
+1
mdoornekamp
@PieterA de iets oudere generatie kon de 6180 maar op 650/65r38.

Maar qua grootte hoeft het van mij niet te extreem . Rijden nu 710/70r38. De grote r series van jd staan al op 710/70r42 standaard. En die zijn flink prijzig
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr
Quote:
nieuwe series anders verdeeld

Ze hebben de kleine serie 6 cilinders uitgebreid met 2 modellen. De 6165R en de 6185R zijn erbij gekomen. En bij de 4 cil is de 6150R erbij gekomen. Die overlapt dan weer met de 6145R 6 cil.
+3
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp dat is dan niet zo verkeerd toch? Voor de trouwe gebruikers is het aanbod er zoals het er was, degenen met net afwijkende wensen is er anders tekoop (hopelijk met juiste advies)
+2
casejxu
Quote Reactie van @mdoornekamp:
En bij de 4 cil is de 6150R erbij

Daar ben ik wel benieuwd naar. Oom heeft er 1 besteld voor voornamelijk balen rijden. Wendbaar met laden en lossen maar wel genoeg power met een volle agroliner. 6130R was dan net aan
johndeere6230
@casejxu

Wat neem je dan mee aan balen? En hem niet gechipt? Hier op werk is die 130 gechipt, kun je goed vernemen en maakt het nog een fijnere trekker.
casejxu
@johndeere6230 op ze max 41balen 120x70😅😅 maar dat is 110% vol
+1
johndeere6230
@casejxu

Moet die toch wel kunnen hebben? Is een 20 ton, duurt alleen wat langer voor je op gang bent😜
+1
casejxu
@johndeere6230 27t totaal maximaal. Krijg er van de zomer ook 1 voor achter de ttv🤩
CaseCS130
@mdoornekamp Is dien 6150r dan ook wat zwaarder gebouwd dan de 6130r? Afgelopen winter stonden er wel 6100M en R bij Veenstra op de show, maar ik vond die wat licht gebouwd. Heel verschil met de 6 cilinder series.
+1
mdoornekamp
@CaseCS130 de 6150R is hier en daar wel wat verzwaard. Bij zo'n 6100M is het wel iets licht. Maar het breekt niet zo snel hoor. Die Valtra N155 oogt inderdaad wel heel solide. haha
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Zo'n Kverneland 5 schaar met schijven oogt ook onnozel zwaar. Dat komt dan wel enorm op je trekker aan. Ongeacht het merk.

Onze rumptstad 5 schaar is ook veel zwaarder dan we voor de tijd ingeschat hadden.
De 612 heft hem en kan hem goed trekken.
Maar met een 300kg zand aan de ploeg wordt het heffen al moeilijker.
De 916 speelt er mee
Dus die er nu maar voor.
Als je toch al 580 banden voor de ploeg rijdt kan 620 ook wel
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
rumtstadt

Ja die wegen er wel in. En vooral de lengte speelt je parten
PieterA
@Fendt926Driver Met dat rister van jou ploegen wij ook al weer vanaf 2016 met 620.
stannetje96
@PieterA hier stond een 6r185 voor een bollen planter maar dat verschil was goed merkbaar met een 6155r hoor. Dan moet je toch en veel heffen en veel trekken
+1
PieterA
@stannetje96 Daar sta ik dan weer van te kijken. Ik dacht dat een 6155 ook al een hele trekker was voor een 180-planter. Wij reden eerst met 115 pk voor de 150-planter. Dan kon je op de spaaraftakas en dan hoorde je het aan de motor als er te veel grond in de planter zat. Toch ging dat ook al lekker vlot.
+1
stannetje96
@PieterA nou die 155 heb al moeite om de hef helemaal om hoog te krijgen met een koops planter (zijn niet de lichtste volgens mij) en als je dan 6 km/h reed moest je heel voorzichtig de voorlader bedienen om te zorgen dat de motor niet in zakte en met die 185 kan je gewoon vlot de voorlader bedienen.
De 155 was evengoed ook al gechipt dat de boost er altijd in stond
2850Johndeere6R
@stannetje96 Er zijn meer 6155R koops combinaties die draaien. Een oud klasgenoot zit op zoeen maar die draait prima kan hem ook prima hebben. Volgens mij heeft loonbedrijf de Wit ook een 6155R met Koops rijden daar heb ik ook nog geen problemen over gehoord die draait op tracks dacht ik. Die van de Wit plantte vorig jaar bij de buurman wel een mooie combinatie om te zien.
+1
stannetje96
@2850Johndeere6R het gaat ook wel goed, daar zeg ik ook niks van maar we konden wel merken dat die 185 meer doet.
casejxu
Quote Reactie van @PieterA:
6155 ook al een hele trekker was voor een 180

Wij zetten de 199 pk/pto T6080 dood met planten.... komt ook vooral door de 1e serie westtrack rupsen.
+2
GerbertXL
@casejxu die hebben ze aardig opgevoerd dan, ding heeft amper 140 pk aan de stomp standaard.
casejxu
@GerbertXL jup. Gaat al 4000 uur prima.
T60401
Quote Reactie van @GerbertXL:
aardig opgevoerd dan, ding heeft amper 140 pk aan de stomp standaa

wel wat meer hoor. volgens de boeken max 178 pk. dat is iets van 160 op de stomp. Motor kan het wel aan met 6,7 liter.

Is nog meer zie ik net T 6080 193 pk en de T 6090 201 pk
GerbertXL
@T60401 die laatste cijfrs zijn new holland pk's: kale uitgebouwde motor, heb je niks aan.
ik kijk naar de nebraska norm, aftakas pk's bij stilstaande trekker. Dan blijven er 136 over. tractortestlab.unl.edu/documents/…
+2
T60401
@GerbertXL Jij hebt het over stilstaande trekker. Dat is dan zonder boost. met boost zal de t 6080 gewoon een 175 pk leveren. En ja bij ploegen heb je niks aan de boost want die doet het alleen met aftakas werk. maar met maaien , oprapen , persen, rotorkopeggen heb je wel de pk,s
+1
GerbertXL
@T60401 dat klopt, maar @casejxu heeft het over pk's aan de stomp, dus gemeten, en dan ga ik er gemakshalve van uit dat het stilstaand is gemeten en dan krijg je de boost er niet bij.
Daarom vind ik simpele aftakas pk's de belangrijkste norm, het is heel simpel te verifiëren. Je kunt wel 40 pk liegen op de sticker zoals new holland doet maar dat verandert niks aan de aftakas pk's.
mdoornekamp
@GerbertXL Bij Valtra krijg je volgens mij wel de boost op de aftakas als je stil staat.

Boost kun je best wat mee. Je moet er wel een beetje mee om kunnen gaan en de werkzaamheden aanpassen bij de trekker.
GerbertXL
@mdoornekamp dat ontken ik ook zeker niet, maar feit blijft dat aftakasvermogen bij stilstand de enigste norm is die makkelijk te controleren is.
T60401
@GerbertXL Als je bij de dealer voor de waterrem gaat zullen ze de boost wel in kunnen schakelen. anders valt dat nooit te meten.
+1
GerbertXL
@T60401 natuurlijk is dat wel te meten, als je er de spullen maar voor hebt. Maar dat heeft de doorsnee dealer niet.
new holland koen
@GerbertXL Ook bij stilstand schakelt de boost in zodra de aftakas draait en hier voldoende weerstand op is. Als onze T6030 aan de mengwagen staat werkt de boost gewoon tijdens het mengen. Het is puur bij werk zonder aftakas zoals ploegen waarbij je niks aan de boost hebt.

Dat neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat het niet klopt wat NH op de motorkap zet.
+3
MaartenMandemaker
@new holland koen Ik heb met een Profi 4115 gewerkt die de boost altijd inschakelde zodra je de aftakas aan zette. Zal wel een foutje in de computer zijn geweest. Met woelen kon je zo een versnelling hoger
ford8630power
@MaartenMandemaker heeft de onze ook, en ook iets gechipt. Dan merk je het verschil wel
+2
Herbert
@ford8630power mijn maxxum had dat ook, maar nooit weer terug gekregen na een grote beurt met nieuwe software🥲
Fast Eddy
@MaartenMandemaker

Volgens mij was dat bij de eerste versies met boost uit de TSA en de Case en Steyr lijn allemaal zo.
Bij de laatste Steyr versie (6150 classic) waar ik op heb gereden kwam de boost er ook in als je het hydroliekventiel ging bedienen.
+1
MaartenMandemaker
@mdoornekamp Bij MF komt de boost er vanaf 6 kmu in. Die heb je bij sneller trekwerk ook erbij.
mdoornekamp
@MaartenMandemaker
Quote:
Mf boost bij 6 km

Dat scheelt al wel inderdaad. Bij John Deere 15 km/u. Dus eigenlijk alleen bij weg transport
+1
casejxu
Quote Reactie van @T60401:
T 6090

Is er niet in 1e generatie. Die jij noemt zijn beide denk 2e gen
PieterA
@T60401 Ik ben het met Gerbert eens. Wat pk's betreft is een 6080 in het land gelijkwaardig aan een John-Deere 6155.
+4
GerbertXL
@Fendt926Driver zijn ze ook. Ik heb 'm jaren geleden opgezegd omdat ze zich gedragen alsof ze de autoriteit zijn maar over grote dingen kijken ze heen. En als je sponsor iets van 25 jaar fendt is, tja...
+1
ljdekker
@GerbertXL tja waar kom je nog onafhankelijke journalistiek? Hier het blad trekker ook opgezegd en ik mis het niet. Uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje van een trekker en het is maar net wat je er mee wilt gaan doen. Die valtra's zijn eigenlijk overal geschikt voor
+1
GerbertXL
@ljdekker Ik vond 'm belachelijk duur worden, was toen iets van 12,50 per nummer, nu al 16 zie ik. Nu krijg ik 'm van iemand anders en ben steeds weer blij dat ik 'm niet meer betaal.
Eerder lag de nadruk nog een beetje op de machines zelf, nu willen ze graag een glimmend "magazine". Het is een blad, leer Nederlands. Persberichten en advertenties vermomd als eigen artikelen (partnercontent, kots). Juist leuke en simpele rubrieken als de sleutelaar worden minder, de columns zijn diep, diep treurig en gevuld met wollige praat.
De trekkertesten missen zoiets simpels als de aftakas pk's, dat vergelijken tussen trekkers zo simpel maakt.
"Opnieuw getest" vond ik echt een stap in de goede richting maar is ook weer verdwenen geloof ik. En dat was juist zo simpel om te maken.
casejxu
Quote Reactie van @GerbertXL:
Opnieuw getest

Dat is er nog wel
NH-Ford
@GerbertXL ik lees/krijg hem nog.. maar waarom? Lees ook de Landbouwmechanisatie en regelmatig de Duitse Profi.. da is de Trekker maar een opgelikt kopie.
Zie je ergens nog is een Boerderij voorbij komen dan mis je er al helemaal niets aan, komt hetzelfde in te staan.
+2
J asper
@PieterA
Quote:
en de bediening met apps zodat Spotify goed uit de verf komt.

Poh, daar koop je ook net een trekker voor😜🤣😂
Fast Eddy
@J asper

Niet iedereen luistert naar de geheime zenders.😜
+3
zettelmeyer
@Fast Eddy zijn er andere zenders dan?
Fast Eddy
@zettelmeyer

Jazeker wel.
+1
J asper
Edwin bedoelt dat er naast geheime zenders, ook nog joyradio is. Daarna zijn de zenders Idd wel op.
+3
zettelmeyer
@J asper ooh ken ik nie

(klik om te vergroten)

Ken alleen deze
Fast Eddy
Pieter Buren
@J asper tukker fm, radionl, frysk fm en radio continu zijn er ook nog.
+1
Fast Eddy
@Pieter Buren

Ook niet om aan te horen.😉
+1
DriveJohnDeere
@Fast Eddy gewoon q musiq hier 😁
+1
PieterA
@J asper Jij maalt daar misschien niet om; maar de jongeren weten niet beter.
+1
J asper
@PieterA Ik dacht dat ik mij daar ook nog 5 jaar onder mocht tellen 😜😂🙈
+2
PieterA
@J asper Je bent sneller op leeftijd dan je denkt. De jongens die nu 25 zijn stelden heel andere vragen/eisen toen ze 16 waren dan degenen die nu 16 zijn.
+4
J asper
@PieterA
Quote:
Je bent sneller op leeftijd dan je denkt

Klopt🙈🙈 Trekker rijbewijs heb ik ook al bijna 10 jaar. Terwijl dat nog geen eens zo lang geleden lijkt🙈
+2
Valtra man
Proficiat, knappe trekker. Tussen active en versu mis je wat functionaliteiten in het scherm. Maar voor de opgenoemde activiteiten is dat geen must denk ik. De kruishendel voor ventielen kan je bij de meeste dealers laten omzetten voor gebruik achteraan. Dat werkt vaak iets fijner.
+1
CaseCS130
@Valtra man Scherm is niet heel erg uitgebreid inderdaad. Heeft een versu in datzelfde scherm meer opties? Of zit dat in dat scherm aan de armleuning wat deze niet heeft?
Wil graag 1 elektrisch ventiel op de fronthef houden en dan de andere naar achteren. Dan kun je met maaien alleen met de joystick werken.
Valtrapowerr
@CaseCS130 Ja dat is goud, op de 142 kon dat niet origineel maar wel zo laten maken dat 1 de fronthef doet en 1 ventiel achter.
+1
CaseCS130
@Valtrapowerr kan dus nog steeds niet origineel, dan moet je een versu nemen met alles elektrisch en smarttouch. Maar even eentje naar achteren en dan kunnen wij ons hier prima mee redden.
+1
Valtrapowerr
@CaseCS130 Ow serieus, wijs dat je t gelijk laat maken heb je heel veel gemak van 👍🏻
+1
Valtra man
@CaseCS130 nee, bij versu zitten er zelfs minder opties in de A pillar omdat alles in de smartouch zit.
+1
ljdekker
Mooie trekker! Heb hier ook een active en dat werkt goed als je verschillende chauffeurs hebt
CaseCS130
@ljdekker jullie andere is een direct met smarttouch toch? Dan kun je mooi vergelijken.
ljdekker
Ja een direct met smart touch en een versu met de oude bediening. Van alles wat dus.voor verschillende chauffeurs vind ik een active een goede keuze.
+1
CaseCS130
@ljdekker Ja zo kijk ik er ook wat naar. Bij ons rijden er 6 verschillende chauffeurs mee, sommige maar een paar uurtjes per jaar. Bevalt de 5 traps bak goed? Dat is het enige wat ik wel even had willen proberen als demo zodat je kan zien of de versnellingen een beetje passen bij de werkzaamheden. Bij een vario was dat altijd goed geweest.
+3
Hobby boertje
Mooi ding, bijzonder kleurtje. Veel werkplezier ermee!
+3
MaartenMandemaker
Toch de verassing maar showen 😂. Mooie trekker, krijg je vast geen spijt van. Sterke motor die 4.9 liter
+2
case 745 xl
Prachtig trekker. Vanwaar de 110 ingeruild en niet de steyer? De 110 lijkt me meer een alles kunnen.
+2
CaseCS130
@case 745 xl Steyr is 1,5 ton lichter en daarmee ideaal voor stalvoeren. Ook heel mechanisch dus hoeft weinig olie op te warmen en wat goedkoper in onderhoud. Al heeft die wel een paar wat grotere reparaties gehad maar zou nu weer een poos mee moeten kunnen.
+2
TTolner
Mooie trekker! veel plezier ermee!
+2
Mc_douwel
Mooi trekkertje ga je geen spijt van krijgen hebben een n154e direct smarttouch 1vd laatste uit de serie
+2
CaseCS130
@Mc_douwel ook een hele mooie trekker! Tevreden van?
+2
valtraaa
Plaatje! Veel succes ermee.
+4
case 745 xl
Zat net op de fb site van veenma je oude cs 110 te bekijken. Dat was nog een erg mooie trekker
+1
CaseCS130
@case 745 xl Dat wist je ook wel een beetje toch? 😉 Fronthef valt een beetje uit de toon, die hebben wij toen gebruikt gekocht en was niet heel netjes. En die zwarte stukjes spatbord bij de trappen begonnen wat te roesten, dat is een kwaaltje.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra N155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!