Vraag over: Kleine tractor importeren van België --> Nederland.

Hallo, beste tf'rs

Ik ga van het weekend naar een mini tractor kijken van 1960 in België. Deze is wel in delen/stukken ( nog niet rijdend ). Er zijn geen papieren meer bij.

Is er een manier bij de aankoop, inschrijfdocumenten aan te vragen zodat het in Nederland makkelijker op kenteken of zelfs over te zetten is?

Ik hoor het graag!

Betreft een Holder A12

Deel dit topic

Reacties

LuftDeutz
Ik heb her en der wel iets gehoord over een 'administratieve keuring' voor destijds 15 euro. Weet niet precies wat dit inhoud.

Of is het beste gewoon aankopen --> In orde maken --> Laten keuren bij RDW?
LuftDeutz
@LuftDeutz

En iemand enig idee of dit vlekeloos gaat er hoeveel dit ong.kost? rond de 140 euro?
bas101
Het is idd aankopen in elkaar zetten technisch in orde maken en aanbieden bij t RDW , het tractor Paradijs Nederland met t GV kenteken voor €39 en t latere administratieve kenteken voor €18 is helaas voorbij.
LuftDeutz
@bas101

Bedankt!

Van het administratieve keuring van België bedoelde ik. In nederland was dat eerst wel idd nu niet meer helaas.
walker1
Je wilt de trekker uiteindelijk in Nederland registreren/op kenteken zetten dus? Trekker ligt nu in onderdelen in België en er zijn geen papieren bij. Waarom zou je deze trekker dan eerst nog in België willen registreren en vervolgens in Nederland registreren?
LuftDeutz
@walker1

Vraag 1: Klopt ik wil de trekker uiteindelijk in Nederland op kenteken zetten.
Trekker ligt nu inderdaad in onderdelen in België en er zijn geen papieren bij.
Vraag 2: Ik dacht dat je hem dan misschien zo kon overschrijven dan daarmee. ( maar zon feest is het helaas niet )

Toevallig zag ik net dit topic voorbij komen: tractorfan.nl/topic/291659/

Hier had @roscho ( sorry dat ik je tag ) over het volgende:
"Heeft uw voertuig een Europese typegoedkeuring? Dan moet er een Certificaat van Overeenstemming (CVO) bij aanwezig zijn. Een CvO heet ook wel Certificate of Conformity (COC).

De Europese typegoedkeuring (ETG) staat meestal vermeld op de typeplaat van het voertuig. Ook kunt u bij de fabrikant van het voertuig navragen of het voertuig een ETG heeft.

Een Europees typegoedgekeurd voertuig kunt u laten registreren zonder uitgebreide keuring. Ga naar ‘Voertuig met Europese typegoedkeuring en CvO’ voor het maken van een afspraak."

Het laatste sprak me wel aan.. Maar hoe weet ik of hij europees is goedgekeurd / hoe kom ik hier aan?
Het betreft een Holder A12

Het gaat me het meeste om stel dat ik de tractor koop, hoe en wat ik het beste kan doen. Bijv. benodige documenten enz,
+2
R Bouwmeesters
@LuftDeutz Volgens mij is de enige manier gewoon in orde maken en dan naar de RDW.
Ik was voor mijn Sametto €240,- kwijt, omdat er geen typegoedkeuring voor was.
Ik verwacht dat bij een Holder van 1960 ook niet.
Als je de trekker netjes in orde maakt zijn ze niet zo moeilijk met keuren naar mijn idee, het viel mij tenminste erg mee.
Alles wat je hebt aan papierwerk is meegenomen, daar kunnen ze technische gegevens van overnemen.
+1
R Bouwmeesters
@LuftDeutz Hier staat wel e.e.a. van de keuring van mijn trekkertje, bij de RDW in Almelo.
tractorfan.nl/picture/1526867/…
LuftDeutz
@R Bouwmeesters
Bedankt voor je reactie! Hier kan ik wat mee!
Kwa technische gegevens gewoon van internet gehaald bijv. of echte afleverbon destijds?
+1
R Bouwmeesters
@LuftDeutz Ik had een oud italiaans kenteken en een uitgeprint gegevensblad van internet.
Ik heb alles meegenomen wat ik had, en de keurmeester was blij dat hij zelf niks op hoefde te zoeken.
Daarom ook proberen zoveel mogelijk netjes in orde te hebben, als ze zien dat er aandacht aan besteedt is zijn ze niet moeilijk.
+2
worteljcb
@LuftDeutz Europese typegoedkeuring is pas in 2005 ingevoerd voor tractoren. De Holder heeft dus geen typegoedkeuring en daarmee ook geen CvO/CoC.

De enige manier is om de holder technisch op orde te zetten en eventueel verlichting en spiegels op te bouwen, zodat deze voldoet aan de NL verkeerswetten. Dan laten keuren bij RDW als individuele keuring en klaar, of nog aanpassingen doorvoeren evt. Zoals als gezegd, ze zijn gek op specificaties en documentatie, dus als je wat kan bijleveren dan heb je al een goede zet gedaan 😉
LuftDeutz
@worteljcb
Dank voor je reactie! Hier kan ik wat mee!
LuftDeutz
Dankjewel voor jullie reacties!

Zoals het er nu naar uit ziet is de manier als volgt.

Tractor in orde maken, zowel technisch als uiterlijk. Dan laten keuren door de RDW zonder Europees typegoedkeuring en zo veel mogelijk technische info verzamelen. Kost rond de €240 zoals ik verneem.
LuftDeutz
Holder A12 , was hem niet geworden. i.v.m. dat de verkoper hem zelf wilden houden binnen de familie.

Net naar een andere Holder A12 kunnen vinden, ook in België en deze op de kop kunne tikken. Moet nog lopend gemaakt worden enz. Origineel Holder hefsetje zit er ook nog bij!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden mini tractor , tractor , kenteken , belgie , papieren , aankoop , mini en nederland geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0