Illustratie van:
19

John Deere 6110SE - Wil slecht starten. Problemen met de elektrische opvoerpomp

Goedendag,

Ik heb een probleem met mijn john deere 6110se
De trekker start 1/2 seconden op diesel en valt daarna weer uit. Met een extra accu start hij na een tijdje wel.
De lokale smid is er al 2x bij geweest maar deze heeft ook geen ideen meer waar het aan kan liggen.
- De elektrische opvoerpomp van de tank is doorgemeten en werkt.
- de stekker van de elektrische opvoerpomp is vervangen.
- de stopzetter is doorgemeten en werkt zoals het hoort

Is dit een voorkomend kwaaltje bij dit soort trekkers?

Wat zijn jullie ideeën nog wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het lezen, en ik hoor wel wat jullie verhalen/ ideeën het kunnen zijn

Mvg

Keesflodder.

Deel dit topic

Reacties

Met onze JD 6600 hadden wij wellis problemen met het zeefje in de tank dacht ik.
Weliicht kan je brandstof filters uit voorzorg vervangen?
Wellicht lek in het systeem waardoor er lucht in zit
+2
Het systeem van opvoerpomp tot brandstofpomp inkorten was hier de oplossing. Het filter zat rechts vlak onder de motorkap en nu links direct achter de brandstofpomp. Een terugslagklep in de aanvoerleiding houdt het systeem vol. Trekker start nu onmiddellijk, ook bij koud weer.

(klik om te vergroten)

Filter met rechts de terugslagklep
+1
Quote Reactie van @spotmelker:
Het filter zat rechts vlak onder de motorkap en nu links direct achter de brandstofpomp

Volgens mij heeft deze alle brandstoffilters/slangen/pompen/tank al aan de linkerkant.
Een 6110se is jonger dan die van jou.
Onze 6200 is van eind "96 en heeft ook alle brandstofdingen standaard al links.
@hobbyboer het circuit inkorten wat Cor bij mijne gedaan heeft is wel heel effectief gebleken. Ik verbaas me regelmatig over hoe moeilijk nieuwe(re) trekkers starten.
Wij hebben ook ervaring met die ellende,
pompje uit de tank gehaald, leiding van boven naar beneden door geblazen nadat aan de onderzijde het zeef verwijderd is, leiding van filter naar tank doorgeblazen, overal stukje van slang af en opnieuw geklemd.
Tot nu toe gaat het goed, (houd hout vast).
Het is een kut systeem, waarvan we al veel originele pompjes hebben vervangen.
Dealer heeft ze in voorraad, maar ze gaan nooit kapot, volgens hun.
Bij mij was de retour van de verstuivers lek, waardoor er lucht in kwam…
Bij mijn buurvrouw zat het terugslagklepje verstopt.
@Fendt280S of werkr niet goed meer.
Ik heb denk ik het zelfde probleem bij mijn 6220 , als ik eerst het contract een minuut of 2 aanzet , waarbij zichzelf weer ontlucht , start hij direct. Ik heb alle seals van de retourleiding al vervangen . Wat geen verschil maakt. Ik zit ook aan een kapotte terugslagklep of zoiets te denken.
@Steko merk je ook verschil wanneer de tank vol of leeg is?
@spotmelker Als die leeg is het erger
@Steko dan loopt de brandstof terug de tank in. De slang tussen het filter en de opvoerpomp al vernieuwd?
Vaak zitten in nieuwe trekkers commonrail motoren. Deze moeten eerst druk opbouwen in de brandstofgallerij voor de computer de verstuivers aanstuurt.
@frammi dat hebben deze nog niet.
@keesflodder al verder gekomen met je probleem?
@Fendt280S inmiddels opvoerpomp,slangen vervangen, en terugslagklep is vervangen. Met een ‘bijna’ lege tank komt het probleem nog wel eens voor. Misschien vervang ik het brandstoffilter maar het is al wel beter als dat het eerst was.

Ook aan allen die tips/ antwoorden gegeven hebben bedankt, zo leer ik wel weer dingen om de trekker betrouwbaar te houden. Zeker omdat deze eigenlijk standaard aan de voerwagen staat.
@keesflodder
Top! Belangrijk om het materiaal een beetje te leren kennen om in de toekomst storingen te kunnen verkomen.
Slang bij de pomp los halen en op contact zetten. Kijken of er daadwerkelijk wel genoeg brandstof komt. Opvoerpomp kun je wel door gemeten hebben maar als je geen liters hebt helpt het niks. Opvoerpomp niet boven de tank los halen want je moet wel door het hele circuit heen.
De brandstof slangen vervangen van en naar de tank en tussen de filters Door ouder dom worden ze hard en poreus met kans op een gaatjes. Trekker zal dus even lopen op de brandstof in de leiding maar kan ook valse lucht zuigen. Misschien ook even vuil aftappen onder de brandstof tank.? En ik ga Er van uit dat je brandstof filter en water
afscheider schoon zijn. Als het dan nog is kom ik bij je brandstof opvoerpompje uit.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6110SE en hebben de trefwoorden trekker , john deere , accu , startproblemen , starten , tank , diesel , vervangen , stekker en opvoerpomp geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0