We hebben helaas nog geen technische specificaties van de D25.
Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de D25, gezamenlijk zo'n 16.257 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Ik vraag mij af wat een goede accu zou zijn voor mijn deutz d25
Hallo allemaal,
Ik ben overtijd trotse eigenaar geworden van de Deutz d25. Nu was hij wel in orde behalve de versnellingsbak rubber van Snel/traag was versleten. " Rubber besteld en proberen te steken. Maar de rubber is voor langs de buitenkant just te klein. En binnenkant juist te groot. Bekijk foto's (foto welke ik ook besteld heb) Kan iemand mij helpen hiermee? Alvast bedankt
Beste mede tractorfanners
Ik ben momenteel bezig met de opbouw van een hefinrichting op mijn d25.2.
Nu had ik de volgende vragen:
1. Ik heb meerdere stangen hierbij gekregen en neem aan dat de bovenste stang van de uitgaande as hefarm naar het ventiel loopt ( ik weet niet of dit correct is) kan iemand mij vertellen hoe de stangen horen te lopen?
2. Om de uitgaande as van de hefarm zit aan de rechterkant een ring met daarachter een V vormige nok waar is deze voor?
3. Hoe hoort normaal het bediengselement te zitten?
Als mensen hier fotos van zouden kunnen sturen zou ik hellemaal tevreden zijn. Alvast bedankt!
Hallo allemaal,
Ik merk dat mijn stuur niet al te soepel draait en dat dit niet snel genoeg is. Ik zat te denken om er een servo stuur van te maken. Online vind ik alleen maar setjes voor bv 5006.. Weten Julie hier wat meer over? Alle informatie is welkom;)
Alvast bedankt
Beste leden.
Ik ben opzoek naar de aanhaalmoment van de rekstangen om de cilinder vast te zetten.
En zit er ook een volgorde in?
En als laaste.
Tussen de cilinder en kop zit geen dichting tussen, dit hoort zo.
Mag ik hier tussen in een flinterdun laagje vloeibare pakking tussen doen.
Loctite mr 5922.
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties, hulp
Mede TF-ers,
Vorig jaar heb ik een lekkage aan de keerringen van de hefas van mijn D25 verholpen, (althans dat dacht ik) door de keerringen te vervangen.
Nu een jaar verder, en de lekkage is terug.
Na wat meetwerk blijkt dat de bronzen glijlagers in het hefdeksel een paar tiende mm gesleten zijn, waardoor de hefas als het ware in de keerringen draagt.
Deze bussen zijn 55mm binnenwerks en 58.5mm buitenwerks.
Op internet vind ik enkel bussen van 60mm buitenwerks.
In de draaibank en afdraaien zou je zeggen, maar het probleem is dat deze bussen gewalst zijn, en dus een naad hebben, waardoor inspannen niet lukt.
Heeft er hier nog iemand opties, of een idee waar de originele bussen verkrijgbaar zijn?
Alle tips zijn welkom!
M.v.g. Naard
Hefinrichting kan maar paar honderd kilo lichten. Wat kan de oorzaak zijn? Ik denk oliepomp!? Maar kan typenummer niet lezen. Weet iemand dat?
Als ik de trekker uit de box haald rijdt hij eerst goed. Eenmaal als hij op temperatuur komt en later is. Rijdt hij goed. Maar tijdens rijden op vol gas houdt hij af en toe in en lijkt uit te vallen, en kom vrij vlot weer op topsnelheid (soms met een schokje). Ook heb ik dat wel eens met wegrijden. Wat kant dit wezen? Reed eerst goed en opeens uit niks doet hij dit. Wie kan mij helpen?
Ik zou graag de handrem demonteren omdat het palletje voor handrem vast te zetten zo ver is uitgesleten dat deze niet meer vastgrijpt. Daarnaast kan ook de rem zelf eens een goede reiniging gebruiken.
Maar ik zit een beetje vast en de handleiding helpt me niet verder.
Kan iemand me zeggen of en hoe ik de handrem kan demonteren?
Ik heb geprobeerd met de pin eruit te kloppen zodat de band los komt maar ik zit momenteel vast dat deze niet verder er uit wilt. Ben ik juist bezig of moeten eerst de hydraulische leidingen uit de weg,…
Groen: RAL 6001 maar ik twijfel of dit de juiste is.
Rood: nergens kunnen vinden.
Iemand een tip?
De Deutz staat 30 jaar stil, en we gaan m verkopen. Daarbij willen we weten of de motor los is. Aan voorzijde lukt het niet om zonder demontage van poelie etc de krukas te verdraaien. Met een ingeschakelde aftak as zou dat mogelijk wel kunnen, maar we weten niet hoe die te bedienen. Of is er een andere manier om de krukas te verdraaien?
Is een D25 met een f2l712 motor een probleem?
Trekker verder goed gereviseerd en mooi opgeknapt uiterlijk.
Wat mag zoiets kosten?
Trekker gloeit niet voor; gloei-start schakelaar geeft geen spanning door als ik naar links draai; naar rechts wordt de startmotor geactiveerd.
Als ik de gloei-stand overbrug, werkt de gloeiweerstand en ook de gloeistiften.
Zoek nu een nieuwe gloei-start schakelaar maar kan nergens een vinden die lijkt op die wat er nu in zit (aangesloten met 3 draden): graag tips.
Inmiddels bezig met mijn derde Dieseldop, maar de doppen blijven lekken bij half lege en bij volle tank. Is er nog een aparte ontluchting van de dieseltank die misschien verstopt zit?
Mijn d25 start slecht zowel warm als koud. Ik zag op youtube bij andere diesels dat je verstuivers en uit kan halen en dan droogstarten en kijken hoe de nevel eruit ziet.
Ik vroeg me alleen af of je de verstuivers er aangesloten uit kan halen. Als je de kop er van los wil draaien zitten de leidingen in de weg. Eronder zit een 30mm moer waar mijn sleutel niet goed tussen past. Kunnen de verstuivers wel aangesloten los of moet je eerst de leidingen loshalen en dan de verstuiver verwijderen (en weer aansluiten).
(of heeft er iemand een tip in zijn algemeen over warn en koude start issues?)
Ik ben op zoek naar een stuurhuis voor een deutz d25, weet iemand hier waar die nog te krijgen zijn of heeft iemand er een liggen? ik heb al bij meerdere deutz slopers in de buurt gevraagd maar die hebben er zo geen een liggen.
Mijn vraag is heel simpel waarvoor dient deze handel op mijn tractor, zie foto.
Weet iemand welke voorwiellagers gemonteerd zitten in de vooras van een D25. Ik bedoel dan de nummers zodat ik ze kan bestellen. Zowel het binnen en het buitenlager. Bij voorbaat hartelijk dank. Eventueel ook nog weten bij welke leverancier ik ze kan bestellen!
Hallo,
Bij het vernieuwen van alle Electrische componenten op mijn deutz, stoot ik op een probleempje bij het aansluiten van het Controle lampje dat in de schakelaar zit.
Betreft een nieuwe universele draaischakelaar omdat op mijn tractor nooit knipperlichten gemonteerd geweest zijn.
Met 4 aansluutklemmen:
L (linkerknipperlicht)
R (Rechtse knipperlicht)
1- 12v aansluitklem vanaf contact
En de klem-" K" van het Controlelampje in de schakelaar.
De knipperlichten werken reeds maar wat dient er op de klem" K " aangesloten te worden?
Ik dacht massa, en dan knipper de controle lamp inderdaad op het ritme van de knipperlichten.... Maar bij het afzetten van de richting aanwijzer blijft de controle lamp gewoon doorgaan...
Afbeelding zie bijlage.
Mijn Deutz D25 heeft een er moe vrije slag in het stuur. Er zit een kwart vrije slag in voordat hij pakt. Dit is bij rechtdoor rijden om de weg erg lastig. Heeft iemand een idee hoe ik kan oplossen? Is dit af te stellen of moet het stuurhuis gereviseerd worden?
Groet
Peter