Ben toe aan een andere voorlader, heb nu een Trima sinds 2 jaar heeft 12500 uur geladerd en heb aan 1 vetpatroon niet genoeg om te smeren 😬. Bijbehorende trekker heeft ook 12500 uur, bedoeling is om op de andere trekker een voorlader te zetten.
Hallo Ik wil graag grill lampjes en toplampjes op mijn ford 3600 oranje voor rood achter mag dat van de wet? En waar kun je ze kopen?
Hallo, Ik heb voor hobby doeleinden een Renault 53 aangeschaft met daarachter een klepelmaaier voorzien van hamers (Blackstone BL 140). Ik was in de veronderstelling dat een klepelmaaier al snel overal wel doorheen moet komen. Maar ik heb de grootste moeite om mijn hectare aan weide kort te maaien. Ik heb al van alles geprobeerd, verschillende diepte instellingen, naar achter kantelen met de topstang, met en zonder schraper achter de roller, hamers geslepen, etc . Het ding wil gewoon niet mulchen. Zodra het gras meer dan 15cm hoog staat raak alles verstopt. Gras hangt in lange stukken over de roller. De hamers zitten vol gras, en vanaf daar rol ik het alleen maar plat. Het is om te huilen. Nu ben ik er ondertussen achter dat het vermogen van de traktor op het randje is. Of zelfs te laag? Het kan ook goed dat de maaier ronduit slecht van kwaliteit is, of misschien verwacht ik wel te veel? Voordat ik verder ga experimenteren ben ik benieuwd naar jullie mening. Mijn volgende stap zou het vervangen van de hamers door Y messen zijn. In de hoop dat die minder vermogen vragen en beter door het hoge gras komen. Wat denken de experts?
Ik zoek een radiator voor iseki sf230
De graafmachine die twee weken lang vastzat op het Amstelmeer is woensdagochtend geborgen. Vijf kranen van extra zwaar kaliber en een bulldozer kwamen er aan te pas om het weggezakte vehikel vlot te trekken. Naar het zich laat aanzien, valt de schade mee en kan deze na reparatie weer aan de slag.
De grasoogst begint op de maisoogst te lijken. Wat een baggerzooi: https://www.facebook.com/share/v/n4JbAF12xM3UW78D/
k wil graagwetne wie zn trekker de meeste uren heeft, dus vermeld ff welke trekker+type en de uren
Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af. Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet. Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.” Reactie loonwerker Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”
leek me wel leuk om te weten, als we et nou zo doen: Je typt een lijstje met trekkers die je thuis hebt met het aantal PK`s erbij die ze hebben, telt ze bij elkaar op , en dan tel je dat weer op bij het vorige PK-getal. Het liefst zo min mogelijk onzin verhalen er tussen ;). Het PK-getal is nu O
Woonplaats: de achterhoek Leeftijd: 51jr Laatst online: 5u geleden
Ik ben André, boswachter van beroep en loonwerker bij vlagen
Ik heb ervaring met de volgende machines: