Foto van: fordmajor

Ford 5110

Foto’s
220
Video’s
5
Topics
11

Informatie over de Ford 5110

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 5110.

Ervaring

Er is een <strong>handvol</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 5110, gezamenlijk zo&apos;n 30.626 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »

Geweldige trekker, betrouwbaar, met -17 gloeien, starten, lopen.
Pluspunten
Gaat weinig aan kapot, en wat er kapot gaat kun je vaak zelf repareren.
Minpunten
Hij is kwa afmeting best groot maar met 65pk ook net genoeg om alles te doen.
Olielekkage vind hij wel leuk.

Gebruikerservaring

Geweldige trekker, betrouwbaar, met -17 gloeien, starten, lopen.

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Ford 5110 - Elektrisch schema gevraagd: probleem tankvlotter, tankmeter tanklampje

Beste leden,
het werd tijd te onderzoeken waarom de brandstofmeter van de 5110 al een paar jaar niet meer werkt.
Dashboard uit elkaar. als ik brandstofmeter op een lab-voeding aansluit kan ik 'm mooi met t potmetertje laten uitslaan, dus die moet werken.
Tankvlotter geeft geleidelijke verandering op de Ohm meter dus die lijkt ook goed.
Ooit is er een nieuw kabeltje getrokken vanuit multi-stekker van dashboard naar de tankvlotter. Dus ik wil de bedrading nu goed nalopen want ik begrijp niet wat er fout is, maar toch werkt hij niet. Tevens brand de tanklamp nu ook als de vlotter helemaal niet aangesloten is.
Waar kan ik een goed bedradingsschema vanaf halen? Is door 5110 gen 2 met Q-cab van '88. Dus van schema van 5610, 6610, 7610 moet voldoen. Ik heb schema's van internet gehaald, die had iemand ingescand. Maar ik vind ze onduidelijk en er zitten geen poslijsten bij de schema's. In de bijlage een foto van een stukje schema. Maar dit komt niet geheel overeen. Dit is van een De Luxe straddle cab. Niet super de luxe flat deck cab. Dus kan anders zijn.

12 reacties


Ford 5110 - Electrisch dual power ventiel

Hallo,

de 5110 schakelt al een poosje niet meer tussen low en high met de dual power.
De voetschakelaar heb ik nagemeten, krijgt 12V en de schakelaar werkt (uitgangen om en om 12V als je schakelt).
Bij de rechter cabinesteun loopt de kabel voor het eletrisch ventiel de bak in. Deze heb ik los getrokken en rechtstreeks vanuit de + van de accu een kabel aan gehouden. Ik hoor niks tikken, dus ik veronderstel dat de spoel van het ventiel kapot is.
Vragen:
1. Klopt m'n conclusie?
2. Is het voldoende om alleen de spoel te vervangen?
3. Kan de spoel vanaf de buitenkant verwijderd worden door de rechter cabinesteun te verwijderen en dan de rubber dop etc?
4. Heeft iemand een adres waar ik zo'n spoel zou kunnen krijgen?

Groeten,
Sjors

4 reacties


Ford 5110 - Gezocht inlaat spruitstuk voor een ford 5110 gen 3 1989

Gezocht inlaat spruitstuk voor een ford 5110 gen 3 1989. Die van ons is doorgerot dus we zoeken een ander. Plaatselijke dealer kan geen nieuwe leveren. Heeft iemand een idee waar we er 1 kunnen vinden?

4 reacties


Ford 5110 - Motor loopt soms onrustig

Motor loopt soms onrustig.

Als de dieseltank bijna leeg is( nog niet helemaal) en je rijd op de weg volgas dan valt hij wel is uit of loop onrustig. Wat kan het zijn?

En hij start heel slecht in de winter. Accu is goed en startmotor ook.

7 reacties


Ford 5110 - Aftakas blijft door draaien

Hoi,
Wij hebben een Ford 5110 gen 3 waarvan de aftakas blijft draaien al vanaf je hem start. Het verschil tussen aftakas aan en aftakas uit is bijna niks.
Niet tegen te houden met de hand. Zelfs met zware maaier stopt hij niet. Weet iemand wat dit is? Kunnen we dit zelf doen of moeten we hiervoor naar de LMB? Alvast bedankt voor de moeite!

23 reacties


Ford 5110 - Schokkende hef bij zware last

Goedemiddag tractorfanners

Als ik bij mn ford een zwaar ding in de hef heb begint die te schokken, hij zakt dan een beetje en gaat weer omhoog en dat de hele tijd door. Het lijkt me een lekke hefcilinder maar waar zit die ergens zodat ik de kering kan vervangen.

En als ik de tank eraan hebt zakt de bemester heel langzaam, zou het een lek in het hydrauliek ventielen kunnen zijn? Omdat het bij andere trekkers niet gebeurt als ik de tank erachter hebt.

Alvast hartelijk dank

3 reacties


Ford 5110 - Mijn Ford wil niet in de 3-4 schakelen in de 1-2 gaat zwaar en de 1-2 is 3-4.

Sinds vandaag is de versnelling van onze Ford 5110 kapot. Hij schakelt namelijk niet meer in de 3e en 4e versnelling. In de 1e en 2e versnelling wil wel, maar met moeite. Als ik hem eindelijk in de 1e versnelling heb rijdt de trekker daadwerkelijk in de 3e versnelling hetzelfde geld voor de 2e, die zit dan in de 4e versnelling. Als ik dan aan de onderkant van de trekker kijk zie ik dat het stangetje wat in de trekker gaat niet ver genoeg naar binnen wil gaan [zie bijlage]. Kan iemand mij helpen met dit probleem?

3 reacties


Ford 5110 - Wat is het bouwjaar van een ford 5110 en wat betekenen die romeinse cijfers er op

Beste TFers ik heb vroeger bij mijn eerste stage plaats met een ford 5110 gereden en nu is mijn vraag uit wekl bouwjaar is de 5110 presies
en ik heb ook een vraag wat betekenen die romeinse cijfers aan de voor kand bij ford
op die 5110 sotnt er iii op en ik heb er ook een gezien die het ii er op staan wat betekend dat presies met vriendelijken groeten Steyrlanzboy

3 reacties


Ford 5110 - Hoe meer brandstof geven

Hallo mensen

weet iemand hoe je een ford 5110 gen 3 meer brandstof geeft?
onze ford 5110 staat voor een voermengwagen en heeft het soms daarmee moeilijk. ik dacht al we de ford ongeveer 10 pk extra geven trek hij het wel beter.

met vriendelijke groet karlo

29 reacties


Ford 5110 - Aftakas 1000 toeren ford 5110

Weet iemand waar je een verwisselbareaftakas stomp voor 1000 toeren kan kopen,
en hoeveel dat ongeveer gaat kosten

11 reacties


Ford 5110 - deuren

Ik zoek voor een ford een linker en rechter deur. kan iemand mij hieraan helpen heb al verschillende mensen gesproken die mij er niet aan kunnen helpen

27 reacties


Video’s

Top 6 foto’s Alle foto’s »

« Alle Ford machines