Same Onderdelen

Laatste 1 reacties (27 totaal)

International 1246

International 624 - Kabelboom opnieuw maken advies

Beste TF-ers, Na aanleiding van het vorige topic heb ik het probleem met rare dashboard dingen gevonden. De gloei/start schakelaar bleef hangen. Hierdoor is de draad naar het gloeispiraal en de aanvoerende draad erg warm geworden. Draad van het gloeispiraal kwam tegen de draad die continue spanning voor het contactslot zet, zodoende gingen de dashboard lampjes branden. Nu wil ik een nieuwe kabelboom naar voren maken. Nieuwe kabelboom is duur en past niet meer (ivm wisselstroomdynamo ipv gelijkstroom). Nu wil ik graag jullie advies hierin. Heel veel draden zijn het niet (groot licht / dimlicht 2x, oliedruksensor en watertemperatuur, laadstroomlampje, startdraadje en nog een laaddraad van dynamo naar startmotor). - Wat voor draad gebruiken jullie? Is dat gewoon standaard draad wat ook veel in schakelkasten gebruikt wordt (op het werk hebben we 70 graden en 90 graden soepel)? - Wat voor isolatie gebruik je om van de draden een boom te maken (isolatietape is geen succes)? - Tussen het dashboard en de kabelboom zit deze stekkers: https://www.kramp.com/shop-nl/nl/p/stekkerbehuizing-6-polig-mannelijk--LA180906?categoryId=web6-4112616 Enig idee met wat voor connectors er in de connector moeten? Bij kramp staan ze alleen tot 2 mm2, maar de aanvoerende draad is bijvoorbeeld 6 mm2. - Wat voor tang gebruiken jullie voor die ongeisoleerde amps (geisoleerd heb ik)? Alvast bedankt.

International 856 - Lekkage hydraulisch remventiel (gaatje)

Beste TF-ers, Afgelopen weekend weer eens gesleuteld aan de 856xl. Regelmatig lag er een klein plasje hydrauliekolie onder. Gezien alles nat was, gekeken waar het vandaan komt. Bovenop hefdeksel was het ook nat. Hydraulische snelkoppelingen pas al vervangen, omdat deze lekte. Luikje onder de stoel open, rondom het remventiel was het nat. Drooggemaakt en een rondje gereden, daarna was het weer aardig nat (af en toe geremd en ventiel tegen overdruk bediend). Olie blijkt uit het gaatje te komen, zie https://www.tractorfan.nl/picture/1393313/ Olie komt volgens mij niet uit het rempotje, gezien ik die nog nooit bijgevuld heb. Vorige eigenaar heeft het rechtse blokje al laten reviseren. Waarschijnlijk had die er ook problemen mee, gezien er schroefdraad (m8) in het gat getapt is / blauwe kit zat. Kwam olie uit bij het loslaten van het rempedaal en bedienen van de hydraulische ventielen. Uit elkaar gehaald en blijkt dat het rubberen manchet lek is. Helaas zijn er geen tekeningen / onderdeelnummers van bekend. Een paar vragen: - Hoe komt de plunjer terug? Door oliedruk of een veer? De veer op de foto komt elders vanaf, maar geeft aan waar hij zou kunnen zitten. Veer zou mogelijk tijdens demonteren onbewust uitgevallen kunnen zijn. - Rubberen manchet lijkt groter geworden. De plunjer is 6 mm, terwijl hij ruim om de plunjerpen past. Hetzelfde geldt voor de buitendiameter (meette 20 mm), volgens mij moet deze in hetzelfde gat zitten als de plunjer (op sluitmoer zat stevig vast). Ik kom dan op een afmeting van 6 x 16x6. Kan dit en waar haal ik zo'n afdichting vandaan? Bij voorbaat dank. Corné

International 1246

International 1246

International 1246

Atlas 1302E

Laatste 1 reacties (22 totaal)

International 1246

International 1246

International 1246

Case IH CS 110

Laatste 1 reacties (20 totaal)

Sanderford


Foto’s
271
Video’s
4
Topics
16
Reacties
1.543
Stemmen
1.317
Volgers
9

Over mij

Woonplaats: Prinsenbeek
Leeftijd: 32jr
Laatst online: 5u geleden

Hallo,

Ik Ben Sander van Gils. We wonen te Prinsenbeek in de polder. Dit vanwege de hobby van mijn ouders namelijk paarden.

Zelf heb ik als hobby tractoren. Ben in bezit van een fordson dexta international 844-s en een international 1246. Daarnaast heeft mijn vader nog een eicher 4048.

Met dit machinepark ga ik hier in de buurt af en toe helpen bij mijn zwager en vrienden. Met de 844-s en 1246 rijd ik ook trekkertrek

Voor mijn werk zit ik bij Suiker Unie te dinteloord hier ben ik monteur industriele automatisering

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering