Foto van: gerben-g

David Brown 880

Foto’s
256
Video’s
3
Topics
43

Informatie over de David Brown 880

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 880.

Ervaring

Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 880, gezamenlijk zo&apos;n 63.137 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »

Geen gebruikerservaring opgegeven

Vooraanzicht
Zijaanzicht

Actuele vragen Stel ook een vraag »

David Brown 880 - Vast draaien kop van de motor

Mijn David brown 880 heb ik de kop van de motor afgehaald wegens lekkerij. Ik heb de kop laten vlakken en nieuwe pakkingen gebruikt. Ik heb de kop zo vast gedraaid als in het boek staat maar nu lekt hij nog steeds. Is het erg om de kop vaster te draaien dan dat er in het boek staat? Hoe vast hebben jullie hem vast gezet?

Alvast bedankt

3 reacties


David Brown 880 - Waar kan ik het schakel/elektrische schema vinden of heeft iemand die van een david brown 880

Ik heb db 880 opknapper gekocht en de volledige elektra klopt niet meer dus moet het opnieuw maar daarbij is een schema wel handig

1 reactie


David Brown 880 - Wat onderscheid de david.brown 880 A van de andere David brown 880?

Ik heb net een David brown 880 A gekocht maar ben er nog niet uit wat de A nou betekend

1 reactie


David Brown 880 - Welke olie moet er in de motor David Brown 880

Ik kon nergens iets duidelijks vinden

4 reacties


David Brown 880 - Onderdelenboek, Werkplaatshandboek, exploded view

Beste,
Sinds kort in bezit van een david brown 880 Selectamatic (bwj1968).

Veel aan de site gehad bij de restauratie van mijn toenmalige Fiat 315. (toen de site trattore.it via dit topforum)

Ik ben over de David Brown al een tijdje aan het zoeken naar informatie.
De boek met exploded views met bijhorende bestelnummers en dergelijke waren top.

Zelf geen schrik om aan iets te beginnen maar probeer me steeds zo goed mogelijk in te lichten.

Op de keuring (België) vorige week afgekeurd voor teveel speling op de voorwielen.
Alles opengemaakt, schoongemaakt, nieuwe lagers en oliekeerring dus weer in orde.

Kreeg ook de opmerking teveel speling op fusee as. (schuift teveel naar boven en onder volgens de keuringmeester.
Fusee as eruit gehaald. (bussen niets aan te zien)
o-ringen vervangen en alles terug geplaatst. kan de draagarm niet harder aanspannen en speling blijft dezelfde.

Wat is een eventuele oplossing?

En als laatste vraag (voorlopig dan toch :d)

Achterwiel ook teveel speling op de as of lager.
Kan ik daar eventueel een exploded view van vinden?

Iemand wat meer gedetailleerde foto's van zijn of haar restoproject.

Alvast bedankt allemaal voor de hulp.

5 reacties


David Brown 880 - Bekende euvels David Brown 880?

Beste David Brown kenners,

Ik ga naar een 880 kijken, hebben jullie tips waar ik extra op moet letten?

Wat zijn de bekende euvels/ zwakke punten van dit type?

En hoe zit het met onderdelen zijn deze nog goed te krijgen?

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen van!

Gr Maarten

8 reacties


David Brown 880 - David Brown 880 voorlader

Heeft er iemand een voorlader of weet iemand waar ik op moet letten als ik er een koop

18 reacties


David Brown 880 - Wie o wie helpt mij aan het bouwjaar van deze golden oldie

Ha trekkerkenners, ik ben op zoek naar het bouwjaar van onze David Brown 880A met nummer 541972. Wie kan mij vertellen waar ik die kan vinden? Naast dit exemplaar hebben we nog 2 oudjes, een Fiat 250 (nr013366) en International 633 (nrD030400D011305) waar in ook het bouwjaar van zoek. Het was een leuke zoektocht om de nummers op te sporen maar nu loop ik vast bij het bouwjaar. Alvast heel veel dank voor je hulp!!

14 reacties


David Brown 880 - Welk bouwjaar aan de hand van serienummer

Hallo,

Ik wil mijn david brown op kenteken zetten.
Ik ben echter niet zeker van het bouwjaar.
De serienummer komt echter niet overeen met de serienummers welke ik online vind. Wie kan mij helpen?

2 reacties


David Brown 880 - Rood lampje blijft branden

Hallo iedereen,

Ik ben Anton en ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb een David Brown 880 gekocht die volledig gereviseerd was. Ik gebruik hem vooral om af en toe een toertje mee te rijden.

Nu blijft sinds kort het rode waarschuwingslampje branden. Ik heb zelf al even opgezocht en dit zou iets te maken kunnen hebben met de oliedruk. Ik heb al nagekeken of er nog voldoende olie in zit, en heb ook de sensor al eens losgedraaid , schoongemaakt en opnieuw vastgedraaid.

De tractor lekt wel wat olie onderaan het motorblok. Is het lekken van de olie sowieso de oorzaak? Voordien lekte deze ook wat olie, maar ging het lampje steeds uit na het starten.


Alvast bedankt voor een antwoord!

Anton

6 reacties


David Brown 880 - De hefinrichting zakt niet

Ik heb een DB 880 selectamatic. De lift zakt niet
De lift staat boven en als ik de hendel schuif zie ik de lift een kleine beweging maken naar boven. Maar de kabel van de sensing unit lijkt me te lang en vast te zitten. Kan dit de oorzaak zijn?

13 reacties


David Brown 880 - Koppeling plaat is vervangen

Ik heb me'n David Brown 880 doormidden gehaald de spie assen heb ik weer in elkaar gezet maar de laatste 3 cm wil de tractor niet meer. Heeft er iemand tips voor mij

4 reacties


David Brown 880 - Rij koppeling/ aftakas koppeling

Ik heb me'n David Brown 880 doormidden maar ik weet niet waar de hefkoppeling aan zit is dat bij de koppeling van de aftakas of van de versnelling

1 reactie


David Brown 880 - David Brown 880 Rijd niet

Wie kan mij meer informatie geven over mijn DB 880.
Ik heb een DB 880 gekocht die niet rijd.
Als je hem in de versnelling zet als de tractor uit staat en dan de tractor de start komt die SOMS in beweging. Wat is er dan waarschijnlijk aan de hand?
Alvast bedankt

6 reacties


David Brown 880 - Versnelling/koppeling doet het niet

Ik heb een david brown 880, hij start wel maar kan niet rijden.
je kunt hem wel in de versnelling zetten maar doet niks.
is er dan wat aan de hand met de koppeling of versnelling?
en wat is er dan waarschijnlijk aan de hand.
ik heb de tractor zo gekocht.

8 reacties


David Brown 880 - Lucht in brandstof leiding

Goedendag,

Een tijdje geleden in het bezit gekomen van een David Brown 880 selectamatic. Hele mooie trekker waarin het meeste perfect functioneerd. Hij lekte alleen wat bij het brandstof kraantje. Maar hij startte goed en liep perfect. Ook met koud weer. Na een tijdje begon hij na een poosje te rijden, compleet uit te vallen. Lucht in de leidingen. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de leiding vanaf de tank naar de opvoer pomp dicht geslipt was. Ik heb toen gebeld met de with, en zei hebben mij perfect geholpen aan een nieuwe brandstof kraan met flexibel leiding werk. Deze gemonteerd en hij loopt weer als een speer. Net weer een tijdje gebruikt en nu zie ik weer in de brandstof leiding zelf, luchtbelletjes. Hij is er nog niet mee opgehouden, maar heb m meteen weer binnen gezet. Kan dit kwaad? Of is dit normaal. Heb alle wartels en slangenklemmen al na gekeken en gecontroleerd. Alles lijkt dicht te zitten. Alle tips zijn welkom!

Bedankt!

1 reactie


David Brown 880 - Tips voor monteren eindaandrijving rechter zijde

Voor de hobby een oude david brown 880 aan het opknappen. De remmen zaten muurvast, eind aandrijving aan de rechter zijde gedemonteerd. Remmer weer gangbaar gemaakt maar toen kwam het. De eindaandrijving wil niet in de achterbrug schuiven, er is een bus van sper? die los ligt. Hierdoor kan de as nu niet terug geschoven worden, wie heeft hier ervaring mee? wie heeft er tips. Bedankt.

5 reacties


David Brown 880 - Herinrichting gaat niet naar beneden

Waarom zakt de herinrichting niet met stilstaande motor en zonder olie in de achterbrug.

1 reactie


David Brown 880 - Pto schokt bij aanzetten cardan huothakselaar

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik bezit een David Brown 880 selectamatic. Sinds kort schokt de Pto bij het inschakelen van bv. een houthakselaar. Eenmaal op toerental geen problemen.
Kan het probleem liggen bij de koppeling? Bij zware belasting slipt de koppeling niet.
Nog een andere vraag: de as van de Pto wordt die gesmeerd door de olie van de vernellingsbak?
Rechts achteraan bevindt zich een olievulschroef,waarvoor dient die?
Alvast bedankt!
Jos

2 reacties


David Brown 880 - Aantal wielbouten achternaaf 880 en 850

Er word mij een rode david brown aangeboden ,een 880 ,maar nu zie ik op de foto 6 naafbouten achter. Dat heeft een 880 toch niet?
Volgens mij een enkel 850 wel.
Nu mijn vraag wat denken jullie?
M.v.g Erwin.

2 reacties


Video’s

Top 6 foto’s Alle foto’s »

« Alle David Brown machines