We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 880.
Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 880, gezamenlijk zo'n 63.147 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Ik heb net een David brown 880 A gekocht maar ben er nog niet uit wat de A nou betekend
Ik kon nergens iets duidelijks vinden
Beste,
Sinds kort in bezit van een david brown 880 Selectamatic (bwj1968).
Veel aan de site gehad bij de restauratie van mijn toenmalige Fiat 315. (toen de site trattore.it via dit topforum)
Ik ben over de David Brown al een tijdje aan het zoeken naar informatie.
De boek met exploded views met bijhorende bestelnummers en dergelijke waren top.
Zelf geen schrik om aan iets te beginnen maar probeer me steeds zo goed mogelijk in te lichten.
Op de keuring (België) vorige week afgekeurd voor teveel speling op de voorwielen.
Alles opengemaakt, schoongemaakt, nieuwe lagers en oliekeerring dus weer in orde.
Kreeg ook de opmerking teveel speling op fusee as. (schuift teveel naar boven en onder volgens de keuringmeester.
Fusee as eruit gehaald. (bussen niets aan te zien)
o-ringen vervangen en alles terug geplaatst. kan de draagarm niet harder aanspannen en speling blijft dezelfde.
Wat is een eventuele oplossing?
En als laatste vraag (voorlopig dan toch :d)
Achterwiel ook teveel speling op de as of lager.
Kan ik daar eventueel een exploded view van vinden?
Iemand wat meer gedetailleerde foto's van zijn of haar restoproject.
Alvast bedankt allemaal voor de hulp.
Beste David Brown kenners,
Ik ga naar een 880 kijken, hebben jullie tips waar ik extra op moet letten?
Wat zijn de bekende euvels/ zwakke punten van dit type?
En hoe zit het met onderdelen zijn deze nog goed te krijgen?
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen van!
Gr Maarten
Heeft er iemand een voorlader of weet iemand waar ik op moet letten als ik er een koop
Ha trekkerkenners, ik ben op zoek naar het bouwjaar van onze David Brown 880A met nummer 541972. Wie kan mij vertellen waar ik die kan vinden? Naast dit exemplaar hebben we nog 2 oudjes, een Fiat 250 (nr013366) en International 633 (nrD030400D011305) waar in ook het bouwjaar van zoek. Het was een leuke zoektocht om de nummers op te sporen maar nu loop ik vast bij het bouwjaar. Alvast heel veel dank voor je hulp!!
Hallo,
Ik wil mijn david brown op kenteken zetten.
Ik ben echter niet zeker van het bouwjaar.
De serienummer komt echter niet overeen met de serienummers welke ik online vind. Wie kan mij helpen?
Hallo iedereen,
Ik ben Anton en ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb een David Brown 880 gekocht die volledig gereviseerd was. Ik gebruik hem vooral om af en toe een toertje mee te rijden.
Nu blijft sinds kort het rode waarschuwingslampje branden. Ik heb zelf al even opgezocht en dit zou iets te maken kunnen hebben met de oliedruk. Ik heb al nagekeken of er nog voldoende olie in zit, en heb ook de sensor al eens losgedraaid , schoongemaakt en opnieuw vastgedraaid.
De tractor lekt wel wat olie onderaan het motorblok. Is het lekken van de olie sowieso de oorzaak? Voordien lekte deze ook wat olie, maar ging het lampje steeds uit na het starten.
Alvast bedankt voor een antwoord!
Anton
Ik heb een DB 880 selectamatic. De lift zakt niet
De lift staat boven en als ik de hendel schuif zie ik de lift een kleine beweging maken naar boven. Maar de kabel van de sensing unit lijkt me te lang en vast te zitten. Kan dit de oorzaak zijn?
Ik heb me'n David Brown 880 doormidden gehaald de spie assen heb ik weer in elkaar gezet maar de laatste 3 cm wil de tractor niet meer. Heeft er iemand tips voor mij
Ik heb me'n David Brown 880 doormidden maar ik weet niet waar de hefkoppeling aan zit is dat bij de koppeling van de aftakas of van de versnelling
Wie kan mij meer informatie geven over mijn DB 880.
Ik heb een DB 880 gekocht die niet rijd.
Als je hem in de versnelling zet als de tractor uit staat en dan de tractor de start komt die SOMS in beweging. Wat is er dan waarschijnlijk aan de hand?
Alvast bedankt
Ik heb een david brown 880, hij start wel maar kan niet rijden.
je kunt hem wel in de versnelling zetten maar doet niks.
is er dan wat aan de hand met de koppeling of versnelling?
en wat is er dan waarschijnlijk aan de hand.
ik heb de tractor zo gekocht.
Goedendag,
Een tijdje geleden in het bezit gekomen van een David Brown 880 selectamatic. Hele mooie trekker waarin het meeste perfect functioneerd. Hij lekte alleen wat bij het brandstof kraantje. Maar hij startte goed en liep perfect. Ook met koud weer. Na een tijdje begon hij na een poosje te rijden, compleet uit te vallen. Lucht in de leidingen. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de leiding vanaf de tank naar de opvoer pomp dicht geslipt was. Ik heb toen gebeld met de with, en zei hebben mij perfect geholpen aan een nieuwe brandstof kraan met flexibel leiding werk. Deze gemonteerd en hij loopt weer als een speer. Net weer een tijdje gebruikt en nu zie ik weer in de brandstof leiding zelf, luchtbelletjes. Hij is er nog niet mee opgehouden, maar heb m meteen weer binnen gezet. Kan dit kwaad? Of is dit normaal. Heb alle wartels en slangenklemmen al na gekeken en gecontroleerd. Alles lijkt dicht te zitten. Alle tips zijn welkom!
Bedankt!
Voor de hobby een oude david brown 880 aan het opknappen. De remmen zaten muurvast, eind aandrijving aan de rechter zijde gedemonteerd. Remmer weer gangbaar gemaakt maar toen kwam het. De eindaandrijving wil niet in de achterbrug schuiven, er is een bus van sper? die los ligt. Hierdoor kan de as nu niet terug geschoven worden, wie heeft hier ervaring mee? wie heeft er tips. Bedankt.
Waarom zakt de herinrichting niet met stilstaande motor en zonder olie in de achterbrug.
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik bezit een David Brown 880 selectamatic. Sinds kort schokt de Pto bij het inschakelen van bv. een houthakselaar. Eenmaal op toerental geen problemen.
Kan het probleem liggen bij de koppeling? Bij zware belasting slipt de koppeling niet.
Nog een andere vraag: de as van de Pto wordt die gesmeerd door de olie van de vernellingsbak?
Rechts achteraan bevindt zich een olievulschroef,waarvoor dient die?
Alvast bedankt!
Jos
Er word mij een rode david brown aangeboden ,een 880 ,maar nu zie ik op de foto 6 naafbouten achter. Dat heeft een 880 toch niet?
Volgens mij een enkel 850 wel.
Nu mijn vraag wat denken jullie?
M.v.g Erwin.
De PTO is moeilijk in te schakelen van de David Brown 880 selectamatic.
De PTO stop ook niet met draaien wanneer we het koppelingspedaal volledig induwen.
Ik meen toch , ofwel ben ik verkeerd, dat als we het koppelingspedaal volledig indrukken de PTO aandrijving moet stoppen met draaien.
Tractor heeft wel langere tijd tijd stil gestaan. Zou de koppelingsplaat kunnen kleven en hoe moeten we dit verhelpen.
We hebben al het volgende geprobeerd :
Mestkar met ingeschakelde tractie laten de tractor voortduwen en met het koppelingspedaal volledig ingeduwd de tractor doen remmen.De kar duwde gewoon de tractor slepend vooruit.
Alle tips zijn welkom.
Ik kocht net een DB 880 selectamatic. De lift zakt niet (enkel als de motor uit staat en de leiding op de driepuntskraan dicht staat. De hydraulic-pomp lijkt me te blijven draaien...