We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 990.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 990, gezamenlijk zo'n 57.662 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Ik heb een 990 gekocht uit 1971 (de eerste oranje). Alleen heeft ie 9/50 reducties en rijdt dus maar 22 km/u.
Erg traag
Nu zit ik te kijken of er mogelijk andere reducties onder kunnen. Mijn oude 885 had 11/49 reducties en reed 30.
Nu is de steek van de velgen daarvan kleiner, maar daar kan ik wel wat aan veranderen.
De vraag is, zijn er voor de 990 reducties 11/49, en zo niet, passen de 885 reducties?
Gr. Ruud
Ik zoek spatborden voor een David Brown 990 bouwjaar 1967 de spatborden die erop hangen zijn nog halve spatborden die er origineel opzitten maar ik zoek er volle waar er een stoeltje op kan staan en pinkers als iemand er heeft of weet waar je deze kunt vinden laat alstublieft iets weten mvg Jakke.
Werkplaatshandboek David Brown 990, hardcopy of op DVD
Ik zoek info over de 4.49 moter in een db990
Is dat een lange of korte slag moter
Gezocht complete hydraulisch Stuurbekrachtiging db990 heb wat liggen laat me het weten
Heb een David Brown 990 selectamatic 4WD van het jaar 1987 met probleem aan de ontkoppeling. Kan iemand mij de handleiding doormailen aub naar rob.knockaert@telenet.be. Alvast bedankt.
Gezocht frontgewicht voor een david brown 990 heb je wat laat maar weten
Gezocht cabine voor db 990
Gezocht frontbumper voor 990 waar ik ook gewichten aan kan hangen en bescherm gril heeft voor een voorlader
Hallo allemaal ik had een vraag wat kost het om een versnellingsbak te reviseren van db990
Gezocht trekbek voor een Duitse david brown 990 wie heeft er een liggen
Hallo,
ik zou een hydraulisch stuur willen plaatsen op mijn DB 990. Het is niet zo simpel om er een hydraulische stuurpomp op te zetten.
Mijn vraag: kan ik niet de oliedruk van de hydrauliek ervoor gebruiken ?
de vorige eigenaar heeft alle originele bedieningen eraf gedaan, heb nu 4 ventielen, één voor hef,één voor extra koppeling en 2 voor laadschop.
Moest ik nu van drukleiding naar orbitrol direct gaan, zou dat werken ?
Alvast bedankt!
Hallo, mijn 990 heeft een slippende koppeling, ik ga ze vernieuwen, ze is bij demontage niet perd totale, maar wel vettig.
Is er eigenlijk een oliekeerring of dichting voorzien van DB 990 aan vliegwielzijde.Ik heb 2 halve alu schelpen gedemonteerd en zie daar niets in. Op de krukas kan niets zitten want aanboutflens en krukas zijn één geheel ? Alvast bedankt
Hallo, 2de versnelling van DB990 werkt niet, boite eruit gehaald, de circlips van de as gebroken en de 6 bronzen asspieën uitgevallen. Zou dit de oorzaak kunnen zijn. Alleen de vraag: kan ik de nieuwe circlips van 42 mm erop krijgen zonder de versnellingsbak uit elkaar te halen. Gr Rik
Het asje wat aan de 3 standen keuze knop dethp, height, TCU. zit is naast het vorkje gekomen.Heeft het bij mij nog nooit gedaan. Hoe krijg ik die er weer tussen.
Tijdens het vervangen van een nieuwe motorblok heb ik eveneens 2 nieuwe koppelingsplaten geplaatst. Na montage van alle onderdelen merk ik bij het in werking zijn van de motor dat ik bij induwen van ontkoppelingspedaal niet meer kan ontkoppelen (induwen pedaal lukt wel maar vrij hard - veel weerstand. De versnellingspook in een versnelling plaatsen lukt dus niet meer.
De achterste cardankoppeling voor aandrijven machines lukt wel om te ontkoppelen en te schakelen. Voor ik alles demonteerde werkte dit allemaal prima. Wat zou ik verkeerd hebben gedaan ? Alvast dank voor eventuele raad hierover.
Ik heb een Davitbraun met cabine
Nu zit mijn versnellings pook vast in de derde versnelling moet ik de cabine verwijderen om bij de gaffel te komen in de versnellingsbak en is dit veel werk
Heeft er iemand foto's van waar de leidingen. Vertrekken op de achterbrug waarna ze naar de commandoblok lopen om de frontlader te bieden en de bak te kantelen. Bedankt alvast
Ik heb een David Brown 990 door midden gehad voor het vervangen van de drukgroep en platen alleen nu doet de aftakas niets meer.. rijkoppelling werkt goed. Bij het splitten kwam de binnenste as mee naar buiten, deze kon ik er vrij eenvoudig weer in zetten alleen nu draait de stomp vrij rond met de hand in alle drie de standen. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Nieuwe olie
Nieuwe hydroliek pomp
Nieuw filter
Nieuwe Achterbrug
Plunges schoongemaakt
Maar helaas de hef kan nog geen grondbak omhoog tillen wat nu te doen