We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 990.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 990, gezamenlijk zo'n 57.662 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Tijdens het vervangen van een nieuwe motorblok heb ik eveneens 2 nieuwe koppelingsplaten geplaatst. Na montage van alle onderdelen merk ik bij het in werking zijn van de motor dat ik bij induwen van ontkoppelingspedaal niet meer kan ontkoppelen (induwen pedaal lukt wel maar vrij hard - veel weerstand. De versnellingspook in een versnelling plaatsen lukt dus niet meer.
De achterste cardankoppeling voor aandrijven machines lukt wel om te ontkoppelen en te schakelen. Voor ik alles demonteerde werkte dit allemaal prima. Wat zou ik verkeerd hebben gedaan ? Alvast dank voor eventuele raad hierover.
Ik heb een Davitbraun met cabine
Nu zit mijn versnellings pook vast in de derde versnelling moet ik de cabine verwijderen om bij de gaffel te komen in de versnellingsbak en is dit veel werk
Heeft er iemand foto's van waar de leidingen. Vertrekken op de achterbrug waarna ze naar de commandoblok lopen om de frontlader te bieden en de bak te kantelen. Bedankt alvast
Ik heb een David Brown 990 door midden gehad voor het vervangen van de drukgroep en platen alleen nu doet de aftakas niets meer.. rijkoppelling werkt goed. Bij het splitten kwam de binnenste as mee naar buiten, deze kon ik er vrij eenvoudig weer in zetten alleen nu draait de stomp vrij rond met de hand in alle drie de standen. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Nieuwe olie
Nieuwe hydroliek pomp
Nieuw filter
Nieuwe Achterbrug
Plunges schoongemaakt
Maar helaas de hef kan nog geen grondbak omhoog tillen wat nu te doen
De lagerschelpen bevestiging van drijfstang 2de cilinder is stukgedraaid : reden gaatje van oliesmering dichtgeslipt door metaalvijlsel van lagerschelpen.
Waarop dien ik te letten bij het vervangen van deze lagers ( in welke handel kan ik deze bestellen?)
Hallo ik heb een david brown 990 gekocht met frontader. Nu is mijn vraag hoeveel olie er in moet, moet er meer in voor de frontader of niet? De tractor heeft weinig kracht op de frontader en kan amper 200kg heffen.
groeten Jennes
Ik heb gelezen dat er een klepje zit achter de hef hendel zit die heb ik open gemaakt
toen ik hem open maakte zag ik een kapotte ring leggen ik heb een nieuwe besteld maar ik weet niet die moet
kan iemand me misschien verder helpen
Hallo, ik heb 2 david brown’s 990, elk met een verschillende originele hydrauliek bedieningsblok op. Ik wil één tractor verkopen maar de handigste/beste hydraulische blok houden, nu is mijn vraag hoe ze werken en welke de beste is?
-foto1, 3weg bediening
Zijn schuiven hangen vast dus ik weet niet hoe deze werkt? Hing vroeger een frontlader aan de hydraulische darm.
-foto2, 4weg bediening
Deze werkt maar ik snap niet helemaal hoe deze werkt, hij heeft 4 standen, in 2 standen gaat de lift werken en in de andere 2 standen hoor je hem hydraulische druk opbouwen. Ook vertrekt vanaf deze blok 1 leiding die opsplitst, 1 kant gaat naar een ventiel, de andere kant gaat naar een kraan, van de kraan terug de tractor in met een T stuk en dan loopt die Verder naar ook een ventiel (soort retour?) waarom dan die kraan?
Dus iemand die juist weet hoe deze bedieningen werken, voor wat deze juist dienen en welke de beste/meest bruikbare is om zelf te houden?
Alvast bedankt
Goedemorgen,
Ik heb de o ringen aan de stop en gasschuif vervangen. Helaas bij het demonteren van de deksel schoot het veertje los voor dat ik de kans had de gaten te bekijken. Aan de slijtage dacht ik te zien dat het veertje aan het gat het dichtste bij het scharnierpunt aan de bovenkant hoort en in het middelste gat van het plaatje in de pomp. Het betreft een 3248F820 pomp. Het afstellingnummer staat er helaas niet op. Alleen het type en serienummer. Is er iemand die mij kan bevestigen of deze afstelling de juiste is? Bij voorbaat dank!
Hallo, ik heb een david brown 990 selematic gekocht, 1 wiel hangt vast.. denk dat hij met de handrem een jaar lang heeft opgestaan.. heb de remstang losgemaakt, de rem beugel die uit de trompet komt, terug geklopt.
heb ook al een ketting aan de band gehangen en omhoog getild, tractor meters gesleept, in versnelling gezet al lopend maar niks helpt en hij blijft muurvast zitten.
Nu mijn vraag: ik vermoed dat ik vanachter de plaat met (vuldop) eraf ga moeten halen.. het zijn olie remmen vermoed ik? Hoe zou ik ze weer los krijgen? Iemand tips? Hoor het graag..
Dankjewel voor de hulp al
Hallo, ik heb een david brown 990 selematic gekocht, 1 wiel hangt vast.. denk dat hij met de handrem een jaar lang heeft opgestaan.. heb de remstang losgemaakt, de rem beugel die uit de trompet komt, terug geklopt.
heb ook al een ketting aan de band gehangen en omhoog getild, tractor meter gesleept, ik versnelling gezet al lopend maar niks helpt en hij blijft muurvast zitten.
Nu mijn vraag: ik vermoed dat ik vanachter de plaat met (vuldop) eraf ga moeten halen.. het zijn olie remmen vermoed ik? Hoe zou ik ze weer los krijgen? Iemand tips? Hoor het graag..
Dankjewel voor de hulp al
Van de week nog kleine zandbak gesleept met een bandje erachter, niks aan de hand, liep perfect, rookte niet.
Net de motor gestart om pak hooi van de aanhanger te halen en hij rookt ( witte rook) en kabaal motor... Motor meteen uitgezet, bleef witte rook uit uitlaat komen. Olie nagekeken en toen ik vuldop eraf haalde, wat witte rook uit de opening, olie genoeg op vulstreepje maar wel erg donker.
Motor liep 3 dagen terug perfect, goed weggezet, dus absoluut niks gebeurd, erf hier is afgesloten rondom dus niemand kan erbij geweest zijn, vooral niet met loslopende waakhond . Dus voor mij mysterie...
Aangezien zijn leeftijd hoop ik niet dat motor naar gort is zomaar plots?
Dacht misschien nog warmte??? maar dan zo'n kabaal maken?
Hallo, ik heb een david brown 990 van ‘n kennis staan, als je hem start lekt deze water uit het spruitstuk/ uitlaat, water van de radiator zakt ook, iemand enig idee wat dit kan zijn? Scheur in ‘t blok? Koppakking? Hoor het graag.. de kop gaat uiteraard van de blok af moeten maar ik vraag hier alvast wat raad.
Beste mensen,
Het instructie boekje spreekt van 20w30 of 20w40 in de bak en hydrauliek.
In de forums spreken ze van STOU olie van 15w40
Heeft iemand een idee wat ik kan gebruiken?
groet
Kees
Beste mensen,
Ik heb hier een instructieboek voor de 990, zal ik dat delen of is daar geen behoefte aan? Ik ben nieuw bij deze club,
Beste mensen,
Ik gebruik mijn 990 alleen om mijn visbootje van het strand in zee te zetten en er uit te halen. Ik vraag mij af of er een kleine lier bestaat die ik kan aansluiten op een as oid op de 990. Weet iemand dat?
Ik heb een probleem ondervonden met een David David Brown traktor: de lift werkt niet (lang). Ik heb dit probleem verholpen door de de klep open te draaien (waarin twee zilveren schroeven te vinden zijn) die zich achter de hoogtehendel bevindt van de traktor. Ik maakte de buisjes, die elk onder
de zilveren schroeven te vinden zijn, fatsoenlijk zuiver met compressor en WD-40. Hiermee was al het overbodige vuil weg. De lift werkte weer: hij wou terug naar boven. Na een paar keer de lift te gebruiken zakte hij terug en wou hij niet meer naar boven. Dus ik herhaalde vorige handeling opnieuw, waarna de lift weer werkte ... Maar kort erna opnieuw hetzelfde probleem ... zo bleef het doorgaan. Wat kan er mis zijn? Alvast bedankt.
Goedemiddag,
Ik heb vorige week op mijn trekker een nieuwe accu en dynamo gemonteerd. De oude accu was helemaal op en met een druppellader laadde hij nog wel iets bij, maar de dynamo deed er vrij weinig aan. Dus ik heb beide vervangen. Echter nu ik de nieuwe dynamo gemonteerd heb brandt het laadlampje bij weinig toeren een heel klein beetje. Wanneer ik de sleutel terug draai met een draaiende motor en dus dynamo brandt het lampje niet, waar deze dit voorheen wel deed. Het lampje brandt dan nu alleen als ik ook het rempedaal intrap. De stroom richting de relais voor het rempedaal heb ik van het contactslot gehaald, omdat de handrem het rempedaal bedient en het dus betekent dat wanneer ik de stroom niet via het contact doe het remlicht altijd brandt wanneer ik de handrem heb ingeschakeld. Het dynamo lampje brandt dus wanneer ik het contactslot uit heb en de rem intrap. Ik heb dus zelf het vermoeden dat dit een massa probleempje is en dat het weinig bijladen hier een resultaat van is. Ik heb vanmiddag 1.5 uur over de weg gereden met de verlichting aan en de accuindicator gaf aan dat de accu bijgeladen moest worden. Toen ik de dynamo gemonteerd heb, toen heb ik op de accupolen doorgemeten en kwam variërend van het toerental op een spanning van tussen de 12.50 en 13.10 volt. Toen ik het na aankomst thuis weer doorgementen heb kwam ik niet boven de 12.40 uit. Vorig jaar heb ik er ook al een nieuwe kabelboom opgemaakt. Ik hoop dat jullie tips hebben hoe ik dit kan oplossen.
Alvast bedankt
Is er iemand die weet waar je de originele achterlichten nog kan kopen, heb er gekocht bij historparts maar zijn verre van origineel, heb ze wel geplaatst,heb linkerachter nog voor verkoop, rechts is glas gebroken ,maar wil voor toekomst toch kopen de originele,nieuw, mvgr
Hallo weet iemand waar we de versnellingsbak olie kunnen bijvullen van een david brown 990 met cabine?
Hallo iedereen
Ik heb een David Brown 990 op het ook allen weet de waarde niet van de trekker niet dat ik er veel te veel voor betaal
Mvg jean
Ik ben op zoek naar de originele achterlichten van D,BR, 990 bj 75, heb nodig enkel de glaaskes, van L,R, heb ze nieuw besteld bij historparts, maar zijn niet identiek ,ze zijn kleiner, graag iemand die weet waar de originele te koop zijn ,of iemand die ze nog liggen heeft,en ze weg wil doen, mvgr,
Kocht onlangs david brown 990 bj 1975, graag iemand de weet welk type, en pk ,s deze heeft, op de motorblok staat cirkel met daarin de letter U, ben op zoek gegaan naar de letter S die zou staan aan de adapter van de toerenteller, maar daar stat niks, weet iemand meer
Ik heb een David Brown die gesloopt kan worden als donor trekker, hij is helemaal compleet, uiterlijk niet fraai, maar loopt en rijd goed
Ik heb een David Brown die gesloopt kan worden als donor trekker, hij is helemaal compleet, uiterlijk niet fraai, maar loopt en rijd goed
bij vragen, stuur een app naar 0615304812
Ik heb een david brown 990 selectamatic waarvan de lift raar doet.
Indien ik de lifthendel omhoog zet bij stilstaande motor en daarna start gaat de lift netjes omhoog.
Omlaag gaat heel traag telkens tot op een bepaald punt en niet lager.
Als ik de motor laat verder draaien gaat de lift ook niet opnieuw naar boven.
Indien de tractor even stil staat de liftarm terug naar boven en terug start, gaat ze weer vlot omhoog.
olie en filter zijn reeds vervangen maar dit lost niets .
Is er iemand die het probleem kent???
Ik ben op zoek naar een rechter voor scherm wat aan de motorkap zit
en naar degelijke verlichting voor op de spatborden en weet iemand wat er aan de hand is als de hendelvan H L uit de lageversneling komt ?
Ik ben op zoek naar een rechter voor scherm wat aan de motorkap zit
en naar degelijke verlichting voor op de spatborden en weet iemand wat er aan de hand is als de hendelvan H L uit de lageversneling komt ?
In de wegversnrlling H3 maakt mijn David een schurend krakend geluid wat kan dit zijn ?
Heb in september tractor op normale wijze weg gezet nu blijft koppeling vrij staan kan bij draaiende motor schakelen er gebeurt niets
Heb in september tractor op normale wijze weg gezet nu blijft koppeling vrij staan kan bij draaiende motor schakelen er gebeurt niets
Heb in september tractor op normale wijze weg gezet nu blijft koppeling vrij staan kan bij draaiende motor schakelen er gebeurt niets
Heb in september tractor op normale wijze weg gezet nu blijft koppeling vrij staan kan bij draaiende motor schakelen er gebeurt niets
Mijn zoon is op zoek naar een elektrisch schema van David Brown 990. Waar kunnen we dat ergens vinden?
Bedankt
Els
Ten eerste alvast bedankt voor het lezen en de eventuele hulp. Wederom kom ik weer bij jullie uit met een probleem. Uit een van de verstuivers lekt een behoorlijke hoeveelheid diesel uit het kapje die de retourleiding bevestigt. Het begon eerst in mindere mate en ik heb hem toen aangedraaid en nu is het een behoorlijke lekkage. Ik heb het kapje losgedraaid de verstuiver eruit gehaald en alles schoongemaakt met perslucht ook het gat waar deze in zit. De retourleiding niet bedenk ik me net. Vervolgens alles weer in elkaar gezet goed aangedraaid totdat het echt niet verder kon en het lekken begon zo weer. Ligt dit aan de verstuiver zelf of aan het kapje of moet ik het ergens anders zoeken?
PS ik weet niet of dit nog van invloed is maar op 1 van de verstuiverleidingen heb ik een nieuwe bout gemonteerd die in de brandstofpomp gaat. Dit in overleg met een LMB is niet de originele bout die hadden ze daar niet, kan eventueel een originele bestellen bij de With als jullie denken dat dit van invloed is. Het lekken begon wel kort na deze montage.
Mijn david verbruikt olie en rookt blauw. bij warme motor is het minder
wat kan dit zijn??
De hefhendel van mijn David brown blijft niet beneden hij gaat vanzelf terug omhoog
Hallo, ik heb een david brown 990 (zie foto) en ik wil een luchtvat maken op deze wat word volgepompt door een compressor (zie ook foto), nu ik heb eentje gevonden wat ik mee kan zetten op de V snaar. alleen moet deze gesmeerd worden door de motorolie van de trekkermotor. nu is de vraag heeft een db 990 een punt waar ik af kan takken waar constante oliedruk op staat? bedankt alvast.
De moter van mijn 990 schuurt
Het lijkt of er ergens een tandwiel niet goed is
Het is onder de waterpomp wat kan dit zijn?
Ik heb sinds een week een david brown 990 selectamatic met het testrit deed de hef het nog maar net nadat ik hem had gekocht wilde hij al niet meer omhoog.
Nou heb ik het dekseltje bij de keuzeknop van de selectamatic en het dekseltje net achter de hefhendel los gehaald en ik zie roest en veel vet op de bodem ligt ook vet
Hoe kan ik dit goed schoonmaken en de selectamatic weer werkend krijgen?
Gr Bjorn
Goedemiddag
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met nieuwe bekabeling en verlichting laten maken op hun trekker. Ik heb een paar lmb gemaild, maar kreeg vaak geen of vage reacties. Wat waren bij jullie ongeveer de kosten?
Bij voorbaat dank
Goedemiddag,
Ik heb een david brown waarvan de hef niet goed zakte. Ik heb hier een nieuwe daalsneldheids pin ingezet en hiervoor heb ik het quadrantblok eraf moeten halen. Hierbij ben ik een ring van 1cm kwijtgeraakt die over de stang tussen de veer en de verbinding met de hefhendel zit kwijtgeraakt. Van origine zaten er 2 ringen aan: 1 tussen de veer en de verbinding met de hendel en 1 tussen de verbinding en de moer om de boel vast te draaien. Nadat ik de boel (min 1 ring) weer gemonteerd heb kan ik nog maar gebruik maken van 5-10 centimeter van het hele bereik van de hefhendel voordat hij maximaal heft. Dus nog niet eens een kwart van het hele bereik. Ik kan de hef dus ook niet op een andere hoogte instellen dan maximaal dit toe ik door de hendel te verplaatsen totdat ik de pomp hoor janken en dan zet ik de hendel een klein stukje terug totdat ik de pomp niet meer hoor, echter met iets zwaars in de hef zakt de hef nu wel steeds iets en moet ik iedere 3-4 minuten weer iets heffen om de hef weer op maximaal te krijgen. Nu mijn vraag: kan dit verlies aan bereik en de hold functie puur puur liggen aan het ringetje of zie ik iets simpels over het hoofd. Het enige wat het ringetje deed was de veer iets terug drukken. Ik heb de olie en het filter recent vervangen, en de 2 ventielen naast de zitting goed schoongemaakt, hier ben ik volgens mij niks bij kwijtgeraakt.
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Mijn david brown heeft meer dan 15j qtil gestaan wegens een defecte koppeling, dez e is nu gemaakt de lift ging altijd heel vlot omhoog en enorm
Traag naar beneden maar nu wilt die plots niet meer omlaag gaan en blijft die steen vastnomhoog staan, iemand enig idee wat dit zoi kunnen zijn?
Mijn david brown heeft meer dan 15j qtil gestaan wegens een defecte koppeling, dez e is nu gemaakt de lift ging altijd heel vlot omhoog en enorm
Traag naar beneden maar nu wilt die plots niet meer omlaag gaan en blijft die steen vastnomhoog staan, iemand enig idee wat dit zoi kunnen zijn?
Het vorige wat stuk is had zeven bladen,maar blijkbaar mogen dat er maar twee zijn.Misschien wil er iemand kijken bij zij eigen db990
Wie heeft er een te koop voor mij of kan mij verder helpen?
9
Hallo, ik heb geprobeerd de achterste krukaskeerring van een david brown 990 te vervangen maar ik krijg deze er niet goed in en hij blijft pakweg een halve cm uisteken.. ik had eens iets gelezen van hem eerst in de olie te leggen een par nachten maar dat helpt ook niet, hoe hebben jullie dit al eens gedaan en hoe hebben jullie hem er mooi ingekregen? Alvast bedankt
Ik heb mij een paar maanden geleden een david brown 990 gekocht, nu wou ik een handleiding kopen alleen vroeg ik mij af als ik nu een david brown 990 had of een david brown 990 ‘s’ dit staat dacht ik voor selematic of word dit altijd volluit geschreven? Er hangt namelijk op de tractor een sticker “ case david brown 990 “ maar op de motor staat een grote ‘S’ en op het typeplaatje staat er ook een ‘s’ achter en op de het gelijksvomigheidsattest staat ook type 990 s voor wat staat die “s” nu juist?
Ik heb een david brown 990 gekocht met een koppeling die niet meer werkt. Dus heb ik vandaag de david door midden gesplitst zodat ik naar de koppeling kon kijken alleen is met deze door midden te doen er een as mee uitgeschoven (zie foto) deze moet normaal blijven zitten, nu het volgende probleem ik wou hem er terug in schuiven maar ik krijg hem max 10cm ingeschoven en dan gaat blokkeert die. Moet ik om deze as terug op zijn plaats te krijgen de versnellingsbak open maken?
Alvast bedankt.
Heb vergeten het differentieelslot vast te zetten als ik het rechterwiel afdeed en de as eruit trok.
Durf niet te proberen om de as er terug in te krijgen, want er licht iets te laag zodat ik schade zou doen als ik het probeerde.
Ik had de remcilinders lek, nieuwe afdichtingen gemonteerd.
nu is mijn vraag wat voor remvloeistof moet erop?
volgens mij geen dot 4
Hef werkt moeizaam gaat heel langzaam naar beneden en omhoog schokt hij
Advies gekregen om het filter te vervangen
Mijn David Brown start niet meer en hij gooit de motor niet meer rond, hij heeft een hele tijd stil gestaan dus ben ik een nieuwe batterij gaan halen maar dit haalde niets uit.
Beste tractorfans,
Ik had een vraagje over mijn David Brown 990. Ik ga volgende week mee doen aan trekkertrek maar hoe zit dat met de sper? Kan ik de sper tijdens het trekkertrekken gebruiken of komt er dan te veel kracht op te staan?
Ik kocht recent een DB 990, bouwjaar 1968.
Kan ik de spoorbreedte vooraan en achteraan op 1.8 m zetten.
Iemand ervaring mee ?
Ik heb recent een DB 990 selecmatic gekocht, bouwjaar 1968.
Ik zou graag een dubbelwerkend hydraulikblok installeren. Kan iemand mij vertellen hoe en waar aan te sluiten, eventueel een paar foto's ; welk blok koop ik best.
alvast bedankt
Halo mn hefsysteem vd een traktor david brown doet het niet achteraan ? Er is genoeg olie in de boite ? Heeft er iemand boekje of technische fiche van deze traktor ?Ik ben bereikbaar via mail op add : gino.deweirdt@hotmail.com . Regio Oostvaanderen belgie .
Sinds dit weekend is er olieverlies, bij warme motor, langs de uitlaat.
Vermoedelijk zijn de rubber(s) aan de klepstelen verduurd.
Geen olie bij het koelwater.
kan iemand mij uitleg geven hoe dit te vervangen.
Beste,
Ben in het bezit van een David Brown 990, en wil gaan mee doen aan trekkertrek. Heb daarvoor een rolbeugel (veiligheidsbeugel) nodig. Weet iemand waar ik een orginele rolbeugel kan vinden of iets anders dergelijks?
Hoi
1heb een david brown990 met cav pomp is plots stilgevallen tydens het ryden leidingen filters en opvoerpomp zijn in orde
komt mazout tot achter filters heb de leidingen aan de pomp los gedraaid maar kryg geen mazout als ik de motor start wat zou er nog kunnen zijn
Weet er iemand een motorkap voor een david brown 990 liggen?
alvast bedankt
mvg Robin Houthoofdt
Hallo,met Henk
Ik zoek de originele uitlaat van een DB 990 wit
Die hebben een ovale demper,De mijne heeft een ronde demper.
Ruilen is natuurlijk ook mogelijk.
Groetjes en alvast bedankt.
Henk.
Hallo allemaal,
een paar jaar geleden is het motorblok van mijn wit rode David Brown 990 vastgelopen. Nu kan ik het motorblok (zonder kop) kopen van een wit-bruine 990 selectematic. Nu is mijn vraag; past dit? Is dit zonder al te veel problemen om te zetten of zit er verschil tussen deze types qua motorblok?
Alvast bedankt voor de mensen die hier een antwoord op hebben.
Beste mensen,
Ik heb een David Brown en daar wil ik graag een retour leiding op maken.
Weet iemand waar ik die op de achterbrug kan maken ?
Zouden jullie daar een foto van kunnen maken ?
Ps. Het kan niet aan rechts van mijn stoel op die plaat met 2 bouten, want daar heb ik een regelblok voor het dubbelwerkende ventiel zitten.
M.V.G. Pim
Hallo,
Omdat ik nog niet zolang in het bezit ben van een DB zou ik graag iets willen weten.
Nu kan ik mijn 990 ruilen met een 850.
Ik vind persoonlijk een rode mooier maar welke is beter??
Ben onlangs in het bezit van een DB 990 gekomen.
De trekker loopt super alleen de selectamatic niet.
Nu hen het dekseltje ER voorheen gehaald.
Ik heb zelf het idee dat ER iets verschoven is waardoor deze niet meer kan werken. Wie heeft een idee en weet hoe ik dit kan oplossen
Vanavond met de 990 aan het experimenteren geweest.
Nu werkt de schakelaar van de selectamatic niet. Kan het zijn dat er binnenin iets af is geknapt?
Kan het systeem uitgeschakeld worden?
Hallo,
Sinds 2 dagen Ben ik in het bezit van den David brown 990.
(wat een super trekker)
Nu wou ik vanavond okie verversen maar waar kan ik ER schone olie opkrijgen? Heb het type Witte motorkap e.d en oranje frame.
Mvg
Chris
Hallo tractorfan`s,met Henk
Ik ben op zoek naar velgen [ wielen ]van DB 990 wit
Ik heb er 14.9 38 opliggen.
Volgens mij horen die niet op deze tractor.
Wat er wel op past is 13.6 36 of 12.4 36
Er kan ook geruild worden, de banden zijn momenteel gedemonteerd
Tot horens Henk
Ik heb een david brown, nu doe ik de cycloonmaaier er aan hangen en wil de aftak as inwerking stellen maar dat lukt niet want ik moet eerst de motor uit zetten en dan de schakelpook in zijn hoog of laag zetten , dan starten en dan draaid het spul pas..kan ik de aftakas ook met draaiende motor inwerking stellen???????
Waar vind ik een montagehandleiding voor een stuurhuis van een david brown990 en eventueel een schema dan bij voorbaat paul
Kan iemand mij zeggen hoe een stuurhuis van een david brown 990 moet afgesteld worden en hoe de stand van de kogelhouder moet staan is er een shema van te krijgen
Kan mij iemand een electrisch schema van een david brown 990met kabien bezorgen of een site waar ik het kan downladen dank bij voorbaat
Hay de hef van mijn david brown 990 werkt niet meer , zit niet vast, maar gaat niet meer om hoog of naar beneden.oliepijl is wit Ik heb getracht de hefr af te halen maar rechts komt hij niet los, lnks wel..en toen zag ik een hoop blubbertroep en een soort van witte olie... mijn vraag hoe krijg ik de hef los recht blijf hij namelijk ergens klemmen. en is het mogelijk dat de hef daardoor niet meer werkt groetjes
Hallo,
Ik sta op het punt een 990 te kopen en aan rechterkant achter de zetel staat een hydraulische keuzeschakelaar met 3 standen.de verkoper wist niet duidelijk te melden waarvoor deze diende blijkbaar werkt deze samen met de klep aan de linkerkant van de zetel in het circuit van de hefinstallatie.
Bedankt voor elke reactie.
Soms gaat het hefstysteem niet omhoog. weet er iemand hoe dat komt?
Mijn David brown 990 lekt olie links achter bij hefcilinder waar je iets kan verstellen?
Hoe kan ik dit het beste oplossen of waar komt het door.
Mvg evert
Hallo,
ik ben aan het kijken om een david brown 990 te kopen om deze te restaureren.zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij de aankoop ?
bij deze traktor zit de brandstofleiding verstopt,maar de motor draait wel rond.
alle reacties zijn welkom
groeten Sven
Hallo,
De hef van onze david brown 990 doet het niet meer. Olie is al vervangen filter en zeef. Nou heb ik gelezen over een klepje achter je hefhendel met ventielen. Is het verstandig als ik dit zelf uitelkaar haal of kan ik het beter laten doen.
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in de tractorwereld. Heb juist een david brown 990 selectamaric gekocht. Op eerste zicht in goede staat, ook na testrit.
Nu na 2 X ermee gewerkt te hebben , 2 uurtjes, ben ik moeten stoppen vanwege veel rook ontwikkeling via kleppendeksel ontvluchting. Hier kwam een smurrie van olie en koelwater door. Ook aan de krukas poelie komt deze smurrie eruit alsook aan de zilverkleurige kabel die vertrekt boven de dieselpomp, denk urentellerkabel.
Koelwater is niet meer te zien in de radiator.
Het chassis nummer is 503042S.
Zou van 1967 zijn.
Heb de handleidingen besteld om wa te kunnen uitzoeken.
Kunnen jullie mij al helpen of advies geven?
Tractor zou al een paar jaar stil gestaan hebben...
Alvast bedankt.
Hoi ik heb een dbase 990 en mijn hydroliek ventiel lekt zijn daar revisie setjes voor of moet ik een nieuwe kopen zo ja waar zou ik die kunnen bestellen alvast bedankt
Ik ben opzoek aar een motor blok van een david brown 990 as iemand een liggen heeft mag die gerust antworden dank u
Hallo op mijn David zit aan de zijkant een extra beveiliging gebouwd voor temperatuur en oliedruk maar die klapt steeds uit en e richting aanwijzers doen het niet zou iemand een duidelijk bedrading schema hebben zodat ik het op nieuw aan kan sluiten zucht snap er geen snars van
Hallo op mijn David zit aan de zijkant een extra beveiliging gebouwd voor temperatuur en oliedruk maar die klapt steeds uit en e richting aanwijzers doen het niet zou iemand een duidelijk bedrading schema hebben zodat ik het op nieuw aan kan sluiten zucht snap er geen snars van
Klopt het dat wanneer je de achterbrug van een 880 aan een 990 schroeft dat die dan ca. 60km/u rijdt ?
Hallo wie kan mijn helpen aan een werkplaats handboek van een david brown 990?
Hallo allemaal!!ik ben willem en heb een vraag over mijn david brown 990.ik heb de kleppen geschuurd en uiteraard de koppakking en klephoedtjes vervangen.maar de motor reageerd wel goed op het gasgeven maar stationer loopt hij bonkend.bij een benzine motor zou je zeggen hij slaat een bougie over.heefd iemand van jullie nog tips waar ik naar zou moeten kijken.b.v.b dank e.mailwoest@versatel.nl
Hallo
ik zoek een cabine voor men David Brown 990
heeft u er een of weet u er een laat dan het even weten m.v.g. Mike
Hoi,
In mijn buurt is me een db 990 met hydraulische achterarm met bijbehorende klauw aangeboden. Deze david brown is volledig gerestaureerd en ziet er zeeer goed uit en werkt echt goed. Ik weet alleen niet wat een goede prijs is om ervoor te geven en wat ik er mogelijk voor zou kunnen krijgen als ik hem door wil verkopen
Kunnen jullie mij hiermee helpen?
We hebben een DB 990A maar werkt geen hefinrichting op, ook de koppeling voor de aftakas wil niet lekker ontkoppelen.
Nu wil ik dus langrijden om eens te kijken of ik visueel ideeën op kan doen.
Hallo ik heb een David Brown 990 select gekochten heb hem aangekoppeld aan een 6 tons kipper de tractor drukt de kipper wel omhoog maar hij wil niet meer zakken.
als ik op de tractor ga zitten is er aan mijn rechterkant een hefboompje die aangesloten zit aan het hydrauliekventiel.
Hier zitten volgens mij vier standen op.
Stand 3 dan drukt de tractorde cilinder van de kipper langzaam omhoog
Links van mij zit dee hefhendel op een schijf met daaronder een ronde knop die je rond kan draaien.
Links achter zit plat nog een hendeltje die in drie standen zou moeten kunnen ( dit werkt niet zo goed en zit half vast)
Vraag: wie weet waar dit allemaal voor is.
Wie weet hoe ik mijn kipper (die half omhoog staat) weer kan laten zakken.
Het laatste hendeltje hoe moet ik die gebruiken en of hoe kan ik die weer gangbaar maken.
De hef werkt goed.
Graag hoor ik van u, groet M.Lageveen.
Heeft er iemand een bedradingschema van een db 990 selectamatic?
Is hier iemand van de experten die een instructie-, onderdelen- en/of werkplaatsboek in zijn bezit heeft voor een David Brown 990 Selectamatic met AD4/47 motor?
Of wanneer u iemand kent die dat (mogelijk) heeft, mag u ook steeds bericht laten.
Alvast bedankt bij voorbaat!
Wij willen de versnellingsbak van onze David Brown 990 Selectamatic openen. Doel hiervan is alle oude olie en resten verwijderen. Daarvoor willen we een product zoals diesel (daar doen we niets kwaad mee) gebruiken om alles losweken. Daarna willen we hem uitspuiten met diesel en opnieuw vullen met olie. Nu is de vraag hoe we de versnellingsbakdeksel bovenaan loskrijgen? De schroeven los maar dan zit allicht de versnellingspook nog vast? Iemand enig idee hoe we dit best aanpakken, waarvoor reeds dank?
Beste leden, enige tijd geleden hebben we ons een David Brown aangeschaft. Sterke trekker. Maar weet hier ook iemand waar het chassisnummer bij deze trekkers staat? En uit welke cijfers & nummers bestaat een dergelijk chassisnummer? Dank u voor de hulp!
Beste forumleden,
Mijn tractor draait terug mooi rond maar er is nog een oud zeer...
De hefinrichting werkt goed voor een tijdje maar dan krijg ik de bak niet meer omhoog tenware ik de motor stil leg en terug start met de hendel voor omhoog...en dit vooral als de tractor op een helling staat.
Heeft iemand daar ervaring mee ?
m.v.g.
Hallo,
ik heb (bij draaiende motor) de verlichting van stand veranderd; nl. van standlichten op grote lichten en daarbij viel plotseling alles uit. Zowel de lichten vooraan, als de lichten op de spatborden als het werklicht... Enkel de richtingaanwijzers werken nog. Ik neem dus aan dat de zekering gesprongen is. Probleem: ik vind 'em niet! Ik heb een handleiding van het net die beschrijft dat er een "bajonet-type holder with fuse (25A) next to the start button" is, maar ik vind niks. Het is echter niet makkelijk om achter het dashboard te kijken, want de handgas gaat er door...zucht... het kan toch bijna niet dat dit zo moeilijk te bereiken is?! Weet er iemand de fuse zitten? Het is een 990 model van '68. Help!
Beste mensen,
Graag wil ik jullie advies i.v.m. motorolie.
Het zit nl. zo:
we zijn verknocht aan het merk David Brown. Vandaar dat we momenteel een 6-tal tractoren van dat merk draaiende hebben op het bedrijf. Sinds enkele jaren doen we in de winter, af en toe, een motorrevisie. We plaatsen dan alles nieuw : nieuwe bussen, nieuwe zuigers, nieuwe zuigerveren, enz..., enz... Afgelopen winter hebben we dat ook gedaan. De machine staat nu klaar om nieuwe olie te krijgen. Want meteen na de revisie krijgen de machines steeds een dunnen olie met weinig additieven : Q8 T100 SAE 30. Maar van deze machine hebben we het motorblok laten zuiver maken door een revisiebedrijf. Het blok is nu, binnen, gewoon nieuw. Normaal zouden we een 15W40 olie gebruiken. Maar welke olie raden jullie nu aan, nu het blok dus volledig zuiver is, en er zich geen resten van andere olie meer bevinden in het blok? Q8 T 1000 (D) 10W-30 / STOU (Super Tractor Olie Universal) SAE 20W-40 à Q8 T 1000 15W-40 / Q8 T 5000 10W-40?
En voor de eindaandrijving doen we normaal SAE 140G, maar nu zouden we Q8 T 55 85W-140 willen gebruiken, aangezien een multigrade het schakelen nog zou vergemakkelijken?
Dus graag jullie ervaringen en advies.
Kan iemand ons vertellen waar de koudstart bij een David Brown 990 Selectamatic staat?
Beste forumleden,
ik heb getracht bij vrieskou mijn db 990 selectamatic bouwjaar 1982 en bij toevoeging van lampolie en wat benzine bij de diesel aan de praat te krijgen ...zonder succes overigens.
nu alles ontdooid is doe ik verwoede pogingen de tractor te starten doch niets helpt.
heb het systeen volgens de regels van de kunst ontlucht (meermaals zelfs), een bus startpilot er door gejaagd....niets helpt.
ik zie wel dat de brandstof vanaf de dieselpompt niet doorgestuurd wordt naar de injectoren ..
kunnen die leidingen verstopt zitten ?
ik constateer ook dat er geen brandstof lekt als ik de aansluitingen van de leidingen aan de pomp los vijs.
heeft er iemand ervaring met dit probleem ?
m.v.g. en dank bij voorbaat.
Hallo, Ben op zoek naar een onderblok van het type AD4/47 motor. Bussen mogen versleten of vastgelopen zijn. Wie heeft er wat.
Hallo,
ik heb het probleem met mijn david brown dat de linker rem blijft hangen.
ik kan het pedaal intrappen en alle stangetjes en alles doet t goed maar hij veert binnenin niet terug want met de hamer kun je hem zo terug tikken.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? (waar moet ik hem evt loshalen?)
gr
timo
Als men een traktor koop , waarvan de papieren weg zijn, kan men dan nieuwe papieren aan vragen en hoe kan dat groeten eric
Heeft iemand nog een goede orginele motorkap te liggen of weet iemand er nog een te liggen die hem zou verkopen? (een die past op david brown 990 selectamatic)
gr
timo
Kent iemand de uitdikhoogte van de cilinderbussen ten opzichte van het blok? Dit betreft een maat die ergens tussen de 0,3 mm en 0,7 mm ligt. Doch van zeer groot belang, gezien bij een foutieve uitdikhoogte de cilinderkop kan worden beschadigd. Misschien is er iemand die bijvoorbeeld via de handleiding (zelf hebben we geen handleiding van deze trekker) een de juiste maat kan terugvinden. Veel dank bij voorbaat!!
Beste mensen,
Wij hebben een bepaalde voorliefde voor het merk David Brown. Dit is historisch gegroeid. Doch dat alles uitleggen, zou ons veel te ver van de essentie van het probleem brengen. Welnu, op het bedrijf hebben wij nu een 6-tal David Browns aan het werk. Wanneer dat nodig mocht blijken doen we – vnl. in de winter – een volledige (motor)revisie van onze machines. We hebben dus op dit vlak al een klein beetje ervaring. Zo zijn we recent begonnen aan een complete motorrevisie van onze (tweede) 990 Selectamatic. We hadden de cilinderbussen uit het motorblok geperst om er nieuwe in te plaatsen. Toen we bij een voormalig dealer van David Brown kwamen, om onderdelen te bestellen, vertelden die ons, dat indien we de bussen uit het blok hadden geperst, het blok wellicht was gescheurd. De bussen zouden na al die jaren zo vast zitten dat ze er niet uit zijn te krijgen. We hebben de dealer laten kijken, en het blok bleek op 4 plaatsen – waar de voering tussen de bussen het dunst is – gebarsten. De dealer maande ons aan nooit meer de bussen van een David Brown uit het blok halen. We zijn op zoek gegaan naar een ander blok en gevonden. Nu durven we deze bussen natuurlijk niet meer uitpersen. Nu hebben we het voornemen om de bussen, terwijl ze nog in het blok zitten, te laten honen en enkel nieuwe zuigers en zuigerveren plaatsen. Maar het revisiebedrijf dat de bussen gaat honen vertelde ons dat de o-ringen op de bussen ook kunnen verharden en dat er alsdan water bij de olie kan komen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand ons hier wat meer uitleg over verschaffen? Alvast bedankt alle relevante informatie.
Weet iemand hoe ik het lager hier binnenin eruit krijg? (leesmeer, rode cirkel)
ik heb de as er al uit waar het stuur op zit.
gr
timo
Kan iemand mij helpen met de aanhaalmomenten voor de hoofdlagers, drijfstanglagers en cilinderkop van een David Brown 990??
Het gaat wel om het oude type motor met een boring van 92.1mm, de krukas is maar 3 maal gelagerd
dak bij voorbaat
Hallo,
ik heb pas geleden een david brown 990 gekocht die ik wil opknappen.
ik loop nu tegen het probleem aan dat ik t handgas eraf wil halen om het dashboard eraf te krijgen.
heeft iemand een idee hoe ik hem eraf krijg?
de moer erboven zit knettervast maar ik denk dat niet daarmee alles vastzit.
Foto in lees meer
gr.
timo
Beste tractorfans, weet hier iemand waar ik een dichtingsset (o-ringen - 1 dikke + 1 dunne per voering (bus)) voor de voeringen (bussen) van een David Brown 990 Selectamatic met motor AD4/47 kan vinden/bestellen? Alvast bedankt voor de hulp!!
We hebben de volgende motorrevisieset nodig voor David Brown 990 Selectamatic met motor AD 4/47 :
4 x Piston - 31.7mm Pin - Four Rings
4 x Ring Set
4 x Liners Height Semi Finished
1 x Head Gasket Set
1 x Bottom Gasket Set
4 x Small End Bush
Kan iemand ons vertellen waar we dit aan een schappelijke prijs vinden?
Bedankt!!
Wij sleutelen regelmatig, vnl. in de winter, aan onze David Brown tractoren. Maar de prijzen van onderdelen kunnen erg verschillend zijn. Soms kan dit het 3 dubbele van de prijs bedragen. Weet iemand hier op dit forum waar we terecht kunnen voor onderdelen aan een schappelijk prijs, waarvoor dank?
Hallo, we haalden opnieuw een motor van één van onze David Browns uit elkaar met het oog op een motorrevisie.
Maar nu blijken de revisiebussen niet overeen te komen met de oude bussen, zodat het blok zou moeten worden aangepast, enzovoorts, maar dat zien we niet zitten en gaan we dan ook niet doen.
Bovendien zien de bussen, zuigers en zuigerveren er niet zo slecht uit, zodat we denken alles terug te zetten zoals het stond.
Mar onze vraag is of we toch niet beter de bussen eerst laten honen om een betere een betere hechting te krijgen van de olie en bijgevolg een betere smering? Bovendien zouden we dan ook nieuwe zuigerveren willen plaatsen.
Voorheen was er wat blauwe rook wat wijst op olieverbruik vandaar deze handeling…
Kan iemand ons hierin bijtreden en wat meer uitleg geven?
Alvast bedankt!
Zijn er misschien orginele wielgewichten van David Brown verkrijgbaar. Aan gezien er wel 3 vierkante gaten zicht in de velgplaat bevinden vermoed ik het wel. Laat maar horen !!
Heb gisteren voor het eerst sinds vorige zomer m'n trekker weer gestart. Tik aan de sleutel, en hij liep. Alleen als ik de koppeling intrap, ontkoppelt hij niet. Ook kwam ik er achter dat mijn hefinrichting ook niets meer doet. Staat dit met elkaar in verbinding?? Qua hydroliek bedoel ik. Zoveel verstand heb ik er ook niet van namelijk. Kan iemand mij op weg helpen?? Bvd.
gr wobby
HOE KAN IK HET PROBLEEM MET DE HANDREM OPLOSSEN DE HENDEL ZAKT ALTIJD
Diesel tank leeg gereden hierna alles ontlucht.na tien min veel blauwe rook en minder vermogen verstuivers een voor een los, bij een geen veradering in toeren,verstuiver om gewisselt en probleem wisselt mee.Wat nu,zelf verstuiver open maken of prof bedrijf laten doen. hoeveel moet voordruk verstuiver zijn voor testen. wie kan mij helpen b.v.d gr Hans
Diesel tank leeg gereden ,hierna alles moeten ontluchten. na tien minuuten rijden viel vermogen weg.veel blauwe rook.een voor een de verstuivers los,en bij een geen verandering in toeren motor verstuiver verwiselt, probleem verwiselt mee.wat nu,verstuiver zelf open maken?of een prof bedrijf laten doen ,hoeveel moet verstuiver voor druk zijn voor testen.wie kan mij helpen B.V.D gr Hans
Hoe kun je een david 990 eigelijk wat meer brandstof geven?
heb vandaag zon klein plaatje even van de pomp af gehaald, en dan kijk je op op een asje met een soort bus waar 2 appart soort boutjes in zitten. op dat 'busje' staan ook letters op een B en een C als ik mij niet vergis (weet niet helemaal zeker meer)
nu heb ik wel is gehoord dat je die boutjes los moet draaien en dan vliegwiel een kwart moet draaien of zo ??
wie weet precies hoe dit zit ??
gr robin
We hebben een volledige motorrevisie gedaan van onze David Brown 990 Selectamatic. Tot dusver geen probleem. Maar nu vernemen we dat de montage van de verschillende onderdelen met montagevet moet gebeuren terwijl wij van mening zijn dat dit met dikke olie moet plaatsvinden.
Wie heeft hier ervaring mee en/of wie kan ons hier de ware toedracht vertellen?
Alvast bedankt voor elk antwoord dat ons dichter bij de oplossing brengt!
Bij het door-trappen van de koppeling komt de aftakas niet vrij en laat zich niet schakelen met draaiende motor. inkoppelen moet met motor uit. Kan iemnd mij aan tekeningen helpen of werkplaats handboek. Wat kan de oorzaak zijn. erg lastig is dit.
m.vr.gr.
Jan-Willem
Heeft iemand een boven trekbek liggen voor db 990 selectamatic
of heeft iemand een oplossing wat voor trekbek ik er op kan zetten
K ben bezig met het ventiele blok eraf halen maar nu kijg ik de hele hef er niet af deze blijft ergens vast zitten bij het ventieleblok. moet ik hier nog iets speciaals voor los maken? of heeft er iemand tekeningen van hou dat in elkaar zit
Ik heb de volgende vraag :
we hebben enkele werkende Davids Browns
- op (of om) hoeveel uur heeft een tractor (David Brown) een motorrevisie nodig, en wat dient dan zoal gereviseerd te worden?
-heeft alsdan de injectiepomp ook een revisie nodig?
-is het alsdan ook zaak om de boit na te zien?
Hoeveel km (wagen) bedraagt 1 uur (tractor)?
Bedankt voor de antwoorden.
Als der niks in de hef hang gaat hij nog om hoog maar blijft schoken. als er iets zwaars in de hef hangt moet ik flink toeren maken om hem om hoog te krijgen ma blijft schoken en als ik de koppeling in duw zakt hij weer hoe kan dit?
Hallo
wie heeft of wie weet een david brown 990 4wd
ik ben al tijden opzoek
dus vraag ik jullie
als iemand wat weet vertel het me graag
mvg flonky
Hallo,
Ben met een db 990 implematic restauratie bezig.Wie weet er nog een paar engelse web sites voor onderdelen. De nl sites ken ik wel maar heb gehoord dat het in engeland goedkoper is. Wie weet er wat of heeft er ervaring mee. hoor graag van jullie.
Hallo,
Ik wil een DB 990 kopen maar het enigste MIN punt was dat de hef haperend omhoog gaat.
De eigenaar zecht dat de filter dicht zit?
kan dit?
ik hoop op een reactie trug.
Groetjes
Beste mensen,
We zitten met het volgende probleem :
Momenteel doen we een revisie van een David Brown 990, die was vastgelopen tijdens het starten (dus niet vastgelopen tijdens het draaien van de motor of tijdens het werk, want dan zou de schade allicht nog veel groter geweest zijn).
Na de motor te hebben geopend stelden we vast dat de motor was vastgelopen door het feit dat de aanzuigfilter verstopt zat, waardoor de krukas, lagerschalen en 1 drijfstang schade heeft opgelopen.
Krukas en lagerschalen worden nieuw gezet.
Een 2dehandsdrijfstang zoeken we momenteel nog.
Echter voor de motor was vastgelopen was er reeds een probleem van blauwe rook, olieverbruik, carterdruk en wanneer we de olievuldop opende spatte daar olie uit.
Dit zijn dus allemaal tekenen dat de zuigerveren versleten zijn.
Doch zien de cilinderbussen er nog mooi uit, evenals de zuigers en zuigerveren.
Doch denken we te moeten gaan voor de korte pijn, zeker nu de motor open is, en we zeker over 1000 uur niet opnieuw willen beginnen, en nieuwe cilinderbussen, zuigers en zuigerveren plaatsen.
Deze zijn o.m. te vinden via de website van agriline.com aan 248 GBP = 289 EUR.
We denken dat indien we de bussen, zuigers en zuigerveren niet vervangen dit slechts half werk is.
En het is zeker de bedoeling om de tractor nog vlot te laten meewerken, waarmee we bedoelen dat hij enkele keren per week van stal zal worden gehaald.
Maar de cilinderbussen zijn geen cilinderbussen doch LINERS.
Nu mijn vragen :
1) wat moet we hier doen nieuwe cilinderbussen (liners), zuigers en zuigerveren of niet?
2) is er iemand die ervaring heeft met het plaatsen van liners?
Alvast mijn oprechte dank voor elk relevant advies.
Beste mensen, ik heb de motor open gedaan van mijn David Brown 990. De motor rookte wat wit/blauw, had onderdruk en soms spatte olie uit de vuldop.
Maar nu ik de cilinderbussen bekijk lijken deze niet zo slecht, en de zuigers en zuigerveren eigenlijk ook niet.
Maar toch rookte de motor, had hij onderdruk en spatte hij olie uit de vuldop (goed vast te stellen wanneer je met je hand boven de vuldop bent).
Zou ik toch een nieuwe kit met cilinderbussen (liners, want een DB 990 heeft vaste bussen), zuigers en zuigerveren bestellen?
Liners moet je in de oude bussen schuiven?
Ik zou binnen 1000 uur niet graag alles opnieuw open doen!
Wat is jullie advies?
Alvast bedankt!
Wat de revisie van onze David Brown 990 betreft, heb ik begrepen dat het beter is om nu, nu dat de motor uit elkaar moet, voor het totaal plaatje te gaan (cilinderbussen, zuigers, zuigerveren, ...), wat eigenlijk slechts 300 EUR kost (niet zo duur als je weet dat we voor een radiator te herstellen 500 EUR betaalden)?
Ik heb ook begrepen dat wanneer we liners plaatsen, we niet moeten laten boren enz.. aan het blok. Klopt dit?
Heeft iemand ook een Nederlandse of Belgische website waarop we dergelijke onderdelen voor David Brown kunnen bestellen?
Hebben jullie eventueel nog bijkomende info/raadgevingen waarop we zeker moeten letten bij een dergelijke revisie?
Van dat type tractor kan men de cilinderbussen uithonen maar ik meen dat men ook nieuwe bussen kan plaatsen?
Wie kan mij hier iets meer over vertellen? Want ik denk dat het laten uithonen zoveel kost als meteen nieuwe buussen plaatsen.
Hallo,
ben een 990 implematic aan het retaureren wie heeft er info of nog beter foto,s van de bevestiging van de pan zitting die moet je op kunnen klappen tegen het stuur het gaat dus om dat mechanisme
gr ruud
Hallo,
wie kan mij uitleggen hoe ik de koppeling afstel van de 990 implematic dus de pto plaat die drie boutje,s die er zitten op de drukgroep hoe stel ik dat af en welke voelermaat moet ik hebben
gr ruud
Hallo beste mensen. Ik ben hier nieuw en heb volgende vraag : ik heb voor niet veel geld een David Brown 990 op de kop kunnen tikken, maar hij is wel vastgelopen. Wellicht door een probleem met de oliepomp motor zonder olie gedraaid en vastgelopen met als gevolg schade aan krukas en lagers. Ik denk dat de schade niet zo erg is gezien hij zou zijn vastgelopen bij het starten en niet bij het draaien (dus de kracht waarmee hij nu is vastgelopen is veel minder groot geweest dan wanneer de tractor zou hebben gedraaid (of gewerkt)).
Voor de rest ziet tractor en goed uit buiten nog wat spelling op stuur en wielen, maar dat is natuurlijk eenvoudig op te lossen.
Ik heb nu twee mensen die in hun laatste jaar tractorenmechaniek zitten die hem willen open doen en herstellen.
Nu is mijn vraag wat ik, afgezien van hetgeen sowieso moet hersteld worden ingevolge het vastlopen (krukas en lagers), nog allemaal kan laten vervangen om terug een goede machine te hebben?
Ik denk dan bijv. aan de koppeling (het zou jammer zijn om en versleten of zo goed als versleten koppeling terug te steken), cilinderbussen, zuigers en zuigerveren (of zou enkel de zuigerveren ok zijn), …
Wie kan mij hierover wat uitleg geven?
Alvast dank en u wel!
Hallo,
wie kan me helpen met het hef van de db 990 implematic doet het niet zit zat olie in als ik het toerental op half gas zet komt ie heel langzaam omhoog maar kan hem met de handen naar beneden drukken en reageert ook niet op de regelpook wie oh wie gr ruud
Hey allemaal,
ik heb een tijdje terug een david brown 990 selectamatic gekocht. helaas is de hef niet in werking. ik heb al vanalles geprobeerd maar niets heeft geholpen. de pomp doet het nog en hij is ontgrendeld.
weet iemand misschien wat het probleem anders kan zijn?
alvst bedankt,
Hoe wordt het hef aangedreven door middel van hydroliek??
waar zit de hydroliekpomp??
ze hebben het hef drukloos gemaakt???
mvg arie
Hallo, klopt het dat indien er een injector defect is dit een scherp tikkend geluid kan produceren?
Badankt voor alle relevante info!
Tijdens het rijden hoorden we plots een kikkend geluid dat er voordien niet was. Via het forum hebben we dan advies gevraagd, en er werd aangeraden om de kleppen te stellen. Intussen hebben we dat dan ook, gedaan maar de kleppen stonden relatief goed. We hebben ze nu uiteraard wel juist gezet. Wat kan er nu nog aan de hand zijn? Want het tikkend geluid is er nog steeds na het stellen van de kleppen...!?
Toen ik vandaag van veld kwam hoorde ik bij mijn David Brown 990 Selectamatic plots een tikkend geluid, welk toeneemt naarmate ik meer gas geef.
Wanneer de tractor stationair draait, hoor ik dat tikkend geluid niet.
Volgens mij zijn het niet de kleppen noch de injectiepomp.
Toen ik de olie controleerde was deze enkele millimeters onder het minimum.
Ik zal morgen olie bijvullen en dan opnieuw horen.
Met de olie bij te vullen zal dit niet verholpen zijn. Wat kan dit zijn en hoe kan ik het verhelpen?
Kan iemand mij hebben a.u.b.?
Bij een 1 cilinder kun je de tractor voor- of achteruit duwen om de kleppen op hun plaats te krijgen om ze te kunnen regelen.
Maar hoe doe je dat bij een 4 cilinder?
Hallo, ik sta op het punt om de dichting van het kleppendeksel te vervangen. Dit is eenvoudig. Maar ik wil in passant de spelling van de kleppen nakijken/regelen, en dat vraagt om wat meer uitleg. Ik meen reeds te weten dat de klepspeling bij een koude motor inlaat 0.25 mm en uitlaat 0.18mm moet zijn. Kan dit kloppen? Het betreft een David Brown Selectamatic 990. En kan iemand mij een werkschema bezorgen van hoe ik tewerk ga bij het regelen van de kleppen? Alvast bedankt!
Beste mensen (experten), enige tijd geleden viel mij tractor stil. Ik heb hem toen naar een werkplaats laten slepen. De technieker de brandstoftank zuiveren en twee nieuwe filters zetten. Nu is gebleken dat de tecnieker de brandstoftank niet heeft gezuiverd en slechts 1 nieuwe brandstoffilter heeft gezet met als gevolg dat mijn tractor opnieuw is stilgevallen. Brandstoffilters zijn opnieuw dicht geslipt. Nu zal ik het probleem zelf oplossen (wat men zelf doet, doet men vaak beter!). Maar hoe ga ik tewerk? Brandstoftank reinigen, enz… Vooral voor het ontluchten had ik graag een woordje uitleg gehad. Alvast bedankt voor elk relevant antwoord.
Hallo, wanneer mijn tractor (stationair) draait komt er een scheurend/malend geluid uit de versnellingsbak. Wanneer ik de koppeling indruk is dat geluid weg. Wie kan mij vertellen wat hier mogelijk aan de hand is, en hoe het eventueel kan worden verholpen? Alvast bedankt!
Wanneer ik de tractor (DB 990) start meet ik op de batterij 12,3 V. Wanneer ik gas geef, en de batterij eigenlijk zou moeten opladen, meet ik nog steeds 12,3 V.
Ik heb dan ook een vermoeden dat er iets mis is met mijn alternator. Kan iemand die hier meer van weet dit al dan niet bevestigen? Wat kan er mis zijn? Kan ik dit zelf nakijken/herstellen? Want zoals elke tractorliefhebber werk ik natuurlijk liefst zelf aan mijn tractors!
Is dit de manier om deze spanning te meten, of is er ook nog een andere manier?
Wat is de prijs van een dergelijke nieuwe alternator?
Wie weet waar ik de hydraulicolie moet aflaten van DB Selectamatic 990, alsook waar deze filter staat?
Zijn er nog andere olies en filters op deze tractor (buiten deze motorolie natuurlijk) die moeten worden vervangen (bijv. deze van de boit) en waar?
Hallo..ik heb een david brown 990 implematich(rode type)en ik krijg hem niet goed lopend.vrijwel alles zit er nieuw op,nieuwe brandstof pomp nieuwe verstuivers(zijn goed ingeregelt)nieuw opvoerpompje nieuwe vilters.en boven half gas gaat hij blau roken en pruttelen.de pomp staat goed op tijd want dat past maar op een manier..nu is mijn vraag waar het eventueel nog aan kan liggen waarom hij zo loopt. ik hoor het graag
Vgr jochem
Kan iemand mij vertellen hoeveel liter water er in radiator gaat van David Brown Selectamatic 990?
Hoe kan ik best de spelling van de wielen nemen? Wat wordt er best vervangen ?
Ik heb een DB 990 Selectamatic. Ik heb een waterlek aan de waterpomp, olie langs het kleppendeksel en het lijkt alsof er olie van onder het motorblok komt. Ik heb een paar foto's gemaakt maar bemerk nu dat ik deze niet kan posten. Indien iemand de foto's eens nader wil bekijken kan dat misschien via e-mail. Het is vreemd dat ik vindt dat mijn motor steeds op pijl blijft, en hetzelfde geldt voor het water. Hoe los ik dit het beste op? Graag jullie gewaardeerd advies.
Ik heb dus een David Brown Selectamatic 990. Momenteel is de kap en spatborden (kleine spatborden) wit, de rest (motorblok enz…) rood. Maar ik twijfel of het motorblok origineel wel rood is daar ik sommige van dit type bruin zijn. Het betreft een tractor van de jaren ’66 – ’67.
Wat denken jullie, en waarom?
Hallo, wie heeft er een handleiding van David Brown 990 Selectamatic, en wil mij er een kopie van geven?
Uiteraard tegen vergoeding van de kopie's. Is er toevallig ook iemand die weet waarvoor 'Selectamatic' staat? Alvast bedankt!
Toen ik gisteren een testrit ging maken met mijn DB viel die plots stil. En ik heb hem niet meer aan de praat gekregen. Ik heb mij zelfs moeten laten afslepen. De persoon die ter plaatsen gekomen is, dacht aan ‘geen mazout’ volgens leidingen vuil. Ik heb ook olie zien lopen langs het motorblok. De persoon die ter plaatse kwam dacht dat dit olie was die langs de koppakking komt. Vandaag zal ik meer weten. Wat kan er zoal zijn misgelopen?
Ik ben hier nieuw. ik heb david brown 990 selectamatic gekocht. welke olie en hoeveel olie moet in motor, achterbrug en hydraulic? En waar kan ik de filters (oliefilter, brandstoffilter, mazoutfilter,...) vinden/bekomen van een david brown 990 selectamatic?
bedankt voor reacties.
Hallo,
ik heb een David Brown 990 gekocht alleen het olie peil is beschadigd en is het peil niet duidelijk zichtbaar meer
Nu is mijn vraag wie kan mij vertellen hoeveel liter motorolie er in een David Brown 990 moet
Alvast bedankt
Mvg
Eelko
Hallo allemaal,
is er mischien iemand die nog een neus en twee (achter) spatborden weet voor een DB 990?? Ik heb laats een 990 gekocht, maar die heeft in het verleden op ameland gereden. Door de zoute zeelucht zijn de neus en spatborden een beetje roestig en op sommige delen rot. Als iemand iets heeft of weet, dan hoor ik het graag.
mvg wobby
Beste leden, kan er mij iemand inlichten over de functie van de controlelempjes op het dashbord van mijn db 990 selectamatic ?
Een paar weken terug werd de bedrading losgerukt en heb ze terug proberen aan te sluiten.
2 van de 3 branden , het middelste gele en het rechtse rode.
het linkse rode brandt niet.
Hoi,
Kan iemand mij uitleggen hoe je de vooras van een DB 990 kan er onderuit kan halen?
Grtn
Brecht
Vandaag wou ik onze 990 nog eens starten.
de motor draaide wel goed rond maar sloeg niet aan.
onlangs is hij wel eens zonder diesel gelopen.
toen hebben we hem terug opgepompt en hij starte meteen terug. daarna heeft hij nog eens gedraait maar nu doet hij dus niets meer.
zou het kunnen zijn dat ik met vervuilde leidingen zit?
grtz jonas
Ik heb een tractor in restauratie en wil nu de motor starten, maar ga de electriciteit eerst volledig aansluiten als laatste.
nu wil ik wel de motor horen draaien en wil enkel een lus leggen tss starter, batterij en startknop, kan iemand mij hier uitleg over geven en moet er ook een relais tussen, zoja welke en waar in de lus?
Ik zoek heflatten voor een DB 990 implematic,
kan iemand mij helpen?
Hoi,
Mijn zoontje heeft een tweede DB 990 gekocht, een implematic.
Deze heeft echter jaren stil gestaan omdat de motor ineens stil viel zei de verkoper.De dieselpomp ligt er ook af, mijn vraag is hoe kan ik deze terug plaatsen ook al is ze niet gemerkt.motor draait mooi rond, dat wel maar wil niet aan slaan.
Grtn
Graag wat meer info
er staan 3 hendels op de versnellingsbak,waarvoor dienen deze allemaal?
er is ook geen gaspedaal aanwezig,enkel aan het stuur,is dat normaal?
zoek ook nog vierkante spatborden om kabine op te plaatsen
alvast bedankt voor de hulp
Ik heb vorige week mn traktor nog mee gereden zonder enkel probleem nu wilde ik hem deze week starten maar de motor ging niet rond weet er iemand wat dit kan zijn
Weet iemand waar ik een volledige stuurbekrachtiging kan bekomen pomp inbegrepen voor een david brown 990 alvast bedankt
Beste mensen
ik heb laast een koppeling vervangen van een david brown 990 alles vervangen rijplaat ptoplaat
en de drukgroep maar nu dat ik de trekker in elkaar heb zitten wil die uit stil stand niet in de versnelling ( je moet hem door de tandwielen heen trekken ) en dat lijkt mij niet gezond maar nu is mijn vraag zit en ook een versnellings bak rem op wat mechien versleten is ? mvg hylke de jong
Onze david brown heeft problemen met de hef soms gaat de hef zomaar omhoog zonder problemen en met veel gewicht erop en de andere keer kan hij alleen zonder gewicht tillen en soms doet hij helemaal niks wat kan dit zijn?
Beste allemaal,
Heb een vraag aan jullie.
Onlangs is mijn vader op treurige wijze overleden.
Om zijn tractor in ere te houden heb ik een vraag.
Zoals in de titel vermeld gaat het om een David Brown 990 Systematic.
Helaas heeft hij nooit de kans gehad om mij uit te leggen hoe deze tractor werkt...
Er zit momenteel geen accu op, wil graag een nieuwe kopen maar als ik het goed heb moet het een 12volt zijn? weet iemand hoeveel Ah het moet zijn?
De radiator heb ik gevonden, er zit genoeg koelwater in.
Enkel de olie weet ik niet zeker? Is het de dop die je moet indrukken en draaien om te openen aan de bestuurders linker hand voor aan het motor blok?
Hoe kan je zien hoeveel er in moet? Wat voor soort olie moet er in? Auto diesel olie is dat goed of moet het speciale olie voor machines? welke viscositeit moet het zijn?
Voor de rest weet ik niet eens hoe mee te rijden?
Zit er een koppeling op?
Hoe zit het met de versnellingen? remmen, gas-pedaal?
Bij voorbaat dank voor jullie advies, wellicht word ik op deze wijze nog tractor fan!
Ok. deze vraag kan nogal stom klinken voor jullie. Onze David Brown kan best eens een opknapbeurt gebruiken. Het probleem is dat ik niet zoveel kennis daarvan heb. Ik zou eens willen weten in welke stappen jullie een trekker opknappen. Het zou handig meegenomen zijn als iemand ervaring heeft met het opknappen van een 990 selectamatic.
voor de liefhebbers tractorfan.nl/picture/266690/