We hebben helaas nog geen technische specificaties van de D30S.
Er zijn een <strong>paar</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de D30S, gezamenlijk zo'n 4.617 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Ik wil mijn Deutz D30S aanmelding bij het RDW voor registratie maar waar kan ik het chassisnummer vinden? Op het plaatje staat vermeld: F2L - 812 Type S1 Nr. 4103068/69. Rechts bij de koppeling is een nummer ingeslagen: D 0155-016501M met daaronder 05N4T (is echter onduidelijk). Ik heb al op internet wereldwijd gezocht maar kan het niet vinden? Ik hoor het graag.
Ik heb een Deutz d 30 gevonden in mijn directe omgeving en ben van plan om deze te kopen. Daar ik geen echte kenner ben van dit Merk en type het volgende verzoek: Waar moet ik op letten op eventuele veel voorkomende gebreken of zaken dat ik hem absoluut niet moet kopen? Alle aankoopinformatie is welkom! Bij voorbaat hartelijk dank.
Weet iemand ook hoe het stangenstelsel bevestigd is van het gaspedaal/stopzetten van de motor van een d30s?
Ik ben op zoek naar de maat van de krukaseering van onze D30S wie weet dat?
Is een 812 motor, dus geen 712 zoals de meeste
Heb een d30s f1-812. De hendel om de 2 wielen in te schakelen heeft geen weerstand meer(staat rechts achter de zit). Kan ik de as volledig demonteren, of moet ik eerst de steekas eruitnemen en dan buitenste gietzijzeren as.
mvg
Ik heb een D30s, deze start vanzelf en alles werkt perfect maar als je veel gas in een keer geeft rookt deze zwart, doe je dit rustig aan kan je perfect rijden zonder rook.. is dit normaal of niet?? Ik heb me al laten wijsmaken dat een D30 zowieso meer rookt dan een D25 aangezien deze dezelfde motor zouden hebben maar de D30 meer vermogen moet leveren..
Hallo tfers!
Onze d30s heeft de keering van de steekas lek
Nu wou ik even vragen waar je hem los moest halen we hebben het wiel er af. Ik en de kap over de remschijf zelf dacht ik dat je hem achter de remmen die bouten los moest draaien. Maar wil het voor de zekerheid even hier vragen!
Gr jos
Ik heb vrij recent een Deutz D30S gekocht. En wellicht niet handig om een oude tractor te kopen als je er geen verstand van hebt, maar ik ben er nu eenmaal erg van gecharmeerd. Daarbij loop ik er nu tegenaan dat als ik even rijdt er olie lekt bij de hef. Op bijgevoegde plek is het precies in het hart van de foto. Als ik de motor af zat en ik kom even later bij de trekker dan is de hef gezakt. Ik vermoed dat dit door deze lekkage komt. Is dit zelf te herstellen of moet ik naar een mechanisatie bedrijf?
Heb er niet heel veel verstand van, maar merk dat er iets olie op het blok verschijnt. Mijn buurman noemt het zweten. Kan dit kwaad en is zoiets eenvoudig te herstellen?
Zie ook bijgevoegde foto.
Wie heeft een drukgroep van een d30S of die van een 3005 zou ook moeten passen,
of wie weet welke nummers erop moeten staan?, ik heb horen zeggen van een s en F nummer?
Ik zoek een trekbek voor mijn Deutz D30s. Iemand enig idee waar ik er één kan vinden?
Ik heb een mooie D30S gezien, welke ik graag wil kopen. Ik moet nog gaan kijken, maar de verkoper geeft aan dat de hydrauliek aansluiting er nog op moet. Het ventiel zit er wel al op. Is dit nu iets om mij zorgen over te maken of is zoiets eenvoudig te realiseren.
Je moet begrijpen ik ben een liefhebber, maar nog geen technische kenner.
Beste Tf'ers
wij zijn een deutz D30s aan het opknappen. Nu hadden wij een probleem met de brandstof pomp dat 1 cilinder geen brandstof kreeg. waarschijnlijk is de plunjer afgebroken of verstopt. Maar nu mijn vraag: wij zoeken een technische tekening van de brandstofpomp.
alvast bedankt
Mvg Jos
Hallo Tfers!
wij zijn een deutz d30s aan het restaureren en wij wouden hem vandaag starten maar hij liep natuurlijk niet meteen (nog steeds niet trouwens) maar waar het ons over ging is dat de startmotor gloeiend heet wordt als wij hem proberen te starten. is dat normaal?
Mvg Deutzfanjos
Hallo,
Ik heb lijkt me een klein probleem met schakelen. Het probleem is dat bij het schakelen steeds een krakend geluid is ook al heb ik de koppeling vol in en schakel ik rustig. Wel valt me op dat de versnellingspook meer speling heeft. Kan het zijn dat hij daardoor ook moeilijker schakelt? Zoja wat kan de oorzaak zijn..
Bedankt!
Guy