We hebben helaas nog geen technische specificaties van de tx1500.
Er is een <strong>handvol</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de tx1500, gezamenlijk zo'n 1.001 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Ik ben sinds kort in het bezit van een Iseki TX1500F
Nu heeft deze een lekke koppakking, en ben ik bezig deze te repareren.
Wat mij opviel is dat de pijl op de zuiger richting de verstuivers is, en niet richting inlaat/uitlaat.
Ik ben gewend dat de pijl altijd richting uitlaat moet.
Er zit een Mitsubishi KE75 motor in.
Uitlaat en inlaat zitten aan de zelfde kant, tegen over de gloeispiraal/verstuiver kant.
Weet iemand wat de juiste richting van de pijl moet zijn, en of dit kwaad kan als dit andersom zit.
En nog belangrijker,.....moet ik dit nog gaan omdraaien als deze naar de uitlaat zou moeten.
of is dit misschien niet verstandig aangezien alles nu zo is ingelopen/ ingesleten ?
Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten Rene
Ik wil mijn V-Snaar vervangen, maar er is te weinig ruimte tussen de poelie op de krukas en het chassis. Is mijn V-Snaar te dik of moet ik de poelie losdraaien?
Het laatste lijkt mij vrij moeilijk.
Bert
Mijn TX 1510F heeft speling op de lager van een voorwiel. Weet iemand of ik die kan bijspannen of op welke manier ik de speling ongedaan kan maken??
Alvast bedankt.
Mijn Iseki TX1500 wilde niet starten nadat hij lopend is weggezet.
Inmiddels zijn de Accu, startmotor, dieselfilter, oliefilter en luchtfilter vervangen.
Hij draait met de nieuwe accu prima rond maar slaat niet aan. Na alles geprobeerd te hebben heb ik gemerkt dat de gloeibougies in het blok niet heet worden. Als ik ze eruit haal en tegen het blok hou en voorgloei worden ze mooi oranje heet en zijn ze niet meer vast te houden.
Zodra ik ze weer terug in het blok draai en voorgloei worden ze niet heet.
Met een multimeter heb ik gemeten dat ik 11 volt krijg op zowel het punt op het blok waar ik de bougie tegenaan gehouden heb als bij het schroefdraad wanneer de gloeibougie in het blok gedraaid zit.
Wat kan de reden zijn dat de gloeibougie niet gaat gloeien als hij in het blok gedraaid zit?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groeten
Arthur
Goedemorgen,
Onze Iseki TX1500 wil niet starten.
Gloeispiralen zijn vervangen en verstuivers gereviseerd.
Draait wel rond maar slaat niet aan.
Iemand een idee?
Ik ben compleet nieuw op het forum en in de wereld van tractoren.
Ik heb een kleine tractor tweedehands kunnen bemachtigen.
Het hendeltje om de twee stangen onderdaan naar boven te doen werkt. Maar naar beneden lukt niet.
Wat zijn de eerste dingen om te controleren voor ik de winkel bel?
mvg
De Hef kan niet veel gewicht aan
Hoi iedereen,
De ventilatorriem van m'n TX1500 is gesprongen. Moet ik voor de montage van een nieuwe de hele radiator verwijderen? Werkt dit met spanrollen of leg ik de riem er gewoon op?
Bedankt alvast!
Groet,
Tom
Mijn Iseki 1510 TX gloeit niet meer. Ik heb nieuwe gloeispiralen ingezet en gloeit nog steeds niet. Mijn vraag heeft een isiki ook een zekering en zoja waar zit deze?
In verband met het vervangen van een oliekeerring, moet ik de tandwielkast van het voorwiel demonteren.
De achterste lagers zitten los, maar het bovenste tandwiel blijft aan de aandrijfas hangen.
Wat moet ik verder doen?
Wil nieuwe achter banden zoeken
Snap alleen niks van de bandenmaat die er nu opligt(3,5-16 bridgestone farm service) (edit fout gelezen is 9,5-16)
Kan deze maat nergens vinden
Internet zegt dat er 8-18 onder ligt..
Wil niet de verkeerde maat bestellen
Kan ik de velg opmeten?
Wat kan ik hier aan doen ?
Hallo forumleden,
Onze Iseki TX1500 heeft een aftakas aan de voorzijde zitten. Hiervoor wordt een verwijderbare overbrenging gebruikt die op de achterzijde van de tractor zit en naar de voorzijde van de wordt gebracht middels een as die onder de tractor door loopt.
Zie bijgevoegde foto.
Nu weet ik niet of dit een standaard kit is of dat de vorige eigenaar dit zelf heeft gemaakt.
Er is een lager eruit gelopen waardoor het niet meer werkt, zie rode pijl.
Nu heb ik de volgende vragen:
1. Heeft iemand wellicht hier een tekening van waarop de onderdelen op staan?
2. Welk lager dient hier te komen?
Alvast bedankt voor de terugkoppeling.
Met vriendelijke groet,
André
Beste mensen, mijn iseki 1500 tx heeft een gloeioog dat oplicht als ik voorgloei (zullen ze alle wel hebben lijkt me). laatste tijd gloeit ie niet meer egaal maar als een soort sterretjesvuurwerk. Alsof ie aan het doorbranden is. Nu vandaag deed ie niets meer. Van de gloeispiralen de contacten geschuurd en toen gloeide hij weer op. Het lijkt op het schema of dat niets uit zou moeten maken omdat de spiralen parallel lijken te staan aan het gloeioog. Is dat zo? dus als dat gloeioog niet werkt doen de gloeispiralen het wel? Als ik het kijkroostertje van het gloeioog eraf schroef, zie ik 2 lange moeren met een gaatje erin om een draad vast te zetten. Bij de ene raakt een blanke draad de moer en daar vonkt ie ook tegen aan. Voorheen was het altijd een gloeiende streep. Beetje vaag verhaal en je zal zeggen , haal hem uit elkaar, maar ik vrees dan problemen te veroorzaken. Als het gloeioog het niet doet, doe ik er verder niets aan want tel dan wel tot 15 en dan start ie ook. Wie weet hoe dit zit? Zal proberen een foto te plaatsen hoewel die niet erg duidelijk is.
De wartel waarmee de startschakelaar vastzit op het "dashboard" draait door als ik hem vastzet. Schakelaar zelf is goed. Ik heb nieuwe zien langskomen voor ongeveer 80 euro. Als ik daar aan ga beginnen is het eind zoek, dus de vraag is of jullie hier al een keer mee te maken hebben gehad en wat dan jullie oplossing was. De draad in de wartel is versleten, die van de schakelaar lijkt gewoon goed. Dus een nieuwe wartel zou mooi zijn, maar waar haal je zoiets? Enig idee? Groet!
Er zit geen dieselkraantje op (lijkt mij) en kan dus de brandstoftoevoer niet afsluiten na gebruik. Kan het ook komen doordat ie af en toe zwaar werk doet en dan ook zwart rookt als ie het moeilijk heeft op momenten? Je zou dan eerder een zakkend oliepeil verwachten. De koelvloeistof zakt niet. Of de olie dunner is geworden is lastig te beoordelen.
Zo te zien gaat de diesel van de tank naar een filter dat volgens mij geen pompje is? En dan naar de injectiepomp. Ben zelf bang dat de injectiepomp lekt, kan dat? Wat denken jullie ervan? Groet, Govert
Wij zijn bezig met de revicie van een ke 75 helaas weten we niet of hij goed op de merk tekens staat en durven hem nu niet te starten bang dat i in de soep loopt en al het werk voor niks is geweest heeft iemand een boek of afbeeldingen hoe de tandwielen tegen elkaar moeten staan dat alles weer klopt
Ik ben op zoek naar een krukas, een onderblok , of een complete motor voor een iseki te 1500.
Zit een mitsubi ke75 motor in!
Gr bas
0617856088
Beste ,
gisteren met mijn iseki tx155 met voorlader op zijn kant gelegen , motor bleef enige tijd draaien.
hendel om motor uit te zetten uitgezet motor bleef nog een sec of 20 draaien en gaf een zwarte wolk en ging uit.
trekker staat inmiddels weer recht maar start niet ,startmotor krijgt motor niet rond . volgens mij staat hij vast.
wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik doen om het te controleren.
Het lampje van de laadstroom van mijn iseki TX 1500 blijft branden. De dynamo en de spanningsregelaar eruit gehaald en morgen ga ik langs bij een revisiebedrijf met de vraag of ze nog goed zijn. Tijd geleden heb ik er een heel nieuw lampje in gezet want das was helemaal verrot en de bedrading lijkt verder ook OK.Mijn iseki staat in Duitsland, maar lees nu zo her en der dat ik eerst wat had moeten meten, wat ik dus niet gedaan heb
Hebben jullie dat wel eens gehad en wat was jullie ervaring daarmee?
Groet, Govert