We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 7840.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 7840, gezamenlijk zo'n 36.357 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Goedenavond, wij hebben ford 7840 sle met ongeveer 9000 uur. Waarschijnlijk sluipendetwijs, maar sinds paar dagen ineens constant, krijg ik de vooruit/achteruithendel niet meer in z n achteruit. Met veel moeite en proberen lukt het als de 1 tm 8 versnellingshendel in het midden (dus vrij) staat. Als je handel in achteruit zet en je laat de koppeling opkomen hoor je even schrapend geluid en schiet hij eruit (kli kt dan net als handgeschakeld en je koppelt even niet goed tande poetsen.
Volgens dealer monteur is de synchromesring kapot. Is vakkundig monteur, maar ben me helemasl doodgeschrokken van de indicatieve prijs die deze reparatie moet kosten. Dus hoop hier stiekem op gouden tip, dat het mogelink iets eenvoudigers is of op reparatietips die het wat voordeliger maken. Misschien mensen hier, die bij eenn40 serie sle deze reparatie ook gehad hebben en de kosten nog weten.
Hallo,
Bij het laten opkomen van het koppelingspedaal als de trekker stilstaat komt er een knal uit de versnellingsbak. De knal komt precies op het aangrijpingspunt van de koppeling. Stand van de middelste en buitenste versnellingspook maakt niks uit (Gebeurt zelfs als ze in het midden staan). Motortoerental maakt ook niks uit.
We hebben de stikstofbol al vervangen, maar het probleem blijft zich voordoen.
Waardoor zou die knal kunnen komen?
Filmpje met geluid van de knal:
Hallo tfers
ik heb een probleem met een ford 7840
hij geeft continu als je aan wilt rijden foutocode e22. deze code leid naar kortsluiting of onderbreking naar de pwm solenoid. nu heb ik de solenoid gecontroleerd en deze is mooi 2.4 ohm zoals in het boek staat en hij maakt ook geen sluiting naar massa. en als je er kleine 12v pulsjes op geeft zie je de schuif ook op en neer gaan. ook heb ik de bekabeling gecontroleerd van de ecu naar de solenoid en daar zit nergens sluiting of onderbreking in. als ik spanning meet aan de solenoid met de stekkers er op. dan meet ik met het laten opkomen van de koppeling ongeveer 2volt dit meet ik ook bij de ecu dus ik zou zeggen geen spanningsval.
wie o wie kan mij helpen met dit grote raadsel?
Hallo,
Zonet bij het vervangen van de oliefilters van de achterbrug kwamen wij er achter dat de olie wit is. Dit komt waarschijnlijk door een lekke keerring in de verdeler van de bemester. We hebben de achterbrugolie af laten lopen en vroegen ons af of de achterbrug van binnen gereinigd moet worden voordat er nieuwe olie in komt?
Beste iedereen, op dit moment ben ik bezig een aantal landbouwvoertuigen te registreren. Ook vier stuks Ford 7840. Echter kan ik nergens een serienummer en/of bouwjaar. Hebben jullie enig idee waar ik deze kan vinden?
Bij voorbaat dank.
Er is toch een New Holland 7840 Met omkeerinrichting?
Weet iemand ergens wat te staan?
Of is er een mogelijkheid om een ander type 40 serie om te bouwen met omkeerinrichting?
Hallo,
Wij hebben thuis een ford 7840 met blauw dak. Wanneer ik het koppelingspedaal half heb ingedrukt, werken de hef en hydrauliek niet meer of nog maar heel langzaam. Helemaal ingedrukt of helemaal los werkt alles wel. Is dit normaal?
Wij zitten als volgende trekker ook te denken aan een 40 serie en daar dan een voorlader op te bouwen. Maar dat zou dus betekenen dat de voorlader niet zou werken wanneer het koppelingspedaal half is ingedrukt. Dit lijkt me dan nogal moeilijk werken.
Weet iemand waar je iets kunt bestellen om de gaten in het raam dicht te maken? Deze gaten dienden voor de ophanging van de spiegels, maar die zitten aan de cabine vast. Ik zat zelf te denken aan een rubberen blinde doorvoertule, maar kan nergens een passende vinden. De diameter van de gaten is 18 mm en de dikte van het glas is 5 mm.
Hallo, Ik ben opzoek naar een website of handelaar waar je terecht kan voor grote onderdelen voor een Ford 7840. En met grotere onderdelen bedoel ik zij ramen , achter ruit , spatborden en zo van die zaken.
Hallo iedereen,
Klein vraagje heb dus een ford 7840 met wit dak.
Hier zitten 2 brandstoftanken op, nu merk ik dat ik deze voltank en na 1 dag werk deze terug melding geeft van lege tank.
Vlotters getest en die zijn goed ?
Nu heb ik de indruk dat hij precies alleen maar op bovenliggende tank meet ?
Iemand raad ?
Grtjes
Hallo iedereen, klein vraagje
Heb een ford 7840sle waar raar probleempje is.
Als ik de hef naar boven doe en er verschijnt 99 op men display blijft deze heffen, je hoort dat de pomp druk blijft zetten ?
Als je de heft op 95 zet geen probleem ?
Heb nu gemerkt heb naast men stoel op vloer rechts een hendel als ik deze herzet werkt de hef niet meer en geeft de pomp druk maar gebeurt niets ? Mss dat deze zich door de schokken herzet ?
Bedankt alvast
Beste leden
Wij hebben op het bedrijf 2 ford 40 series staan 8340 sle en een 7840sle. Paar weken terug wouden we de lift gebruiken van de 8340 maar werkte nie ging niet omhoog of omlaag. Nu wilde ik vandaag met de 7840 de hark heffen. Maar bleef de hark mooi op zijn plaats de lift ging niet omhoog en omlaag. Nu heb ik ookal de knopjes aan de spatborden geprobeerd maar die werken ook niet. Ik vind het maar raar want 2 dagen terug heb ik precies dezelfde hark op en neer kunnen bewegen met dezelfde tractor. Weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik het kan oplossen?
Amvast bedankt!
Hallo iedereen,
Heb in mijn bezit een ford 7840 SLE nu heb ik soms de indruk dat de koppeling doorslipt.
Zou het kunnen dat er te weinig olie in zit ? Of beter gezegd zou dit een slippende koppeling kunnen veroorzaken ?
Bedankt iedereen
Hallo iedereen,
Klein vraagje met hooidschudden daarnet temperatuur van motor eens nagekeken leek me persoonlijk wat te hoog stijgt soms nog 1 balkje hoger ?
Zou het kunnen dat radiatordop defect is ?
Bedankt iedereen
Onze ford 7840 heeft een probleem met de versnellingsbak.
Het is de halfelektronisch geschakelde 2x8 bak.
Als je rijdt in gelijk welke van de 2 groepen tot 4 en dan mechanish naar de 5-8 stand gaat shakelt de trekker van 4 naar 8 ineens je kunt dan wel terug afschakelen naar 5. En op het dashbord staat als je in 8ste grotengroep 4H en in 7de 3H enz.
Ik heb ook al een foutcode zien passeren ik meende dat dit E14 was.
Weet iemand hier iets meer over te vertellen aub?
Alvqst bedankt.
Bij het calibreren van de versnellingsbak van een Ford 7840 (wit dak, geen knop op hendel vooruit/achteruit) is het gelukt om de C3 en C4 koppeling te calibreren. Echter lukt het niet om de C1 en C2 koppeling te calibreren door de foutcode U25 (versnellingspook hoog/laag niet in neutraal) De versnellingspook staat in de neutrale stand. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden? Ik hoop dat iemand iets weet.
Beste tf’ers
Heb in mijn bezit een ford 7840sle bj 1992.
Nu moet ik een nieuwe brandstofpomp plaatsen.
Nu is mijn vraag past de brandstofpomp van een 8240/8340 hier ook op ?
Alvast bedankt
Luca
Beste tf'ers,
mijn ford 7840 sle start bij koude motor zeer goed na een 20 tal minutjes van draaien en/of rijden. wil deze niet meer starten.
tractor is al binnen geweest is dus effectief een brandstofprobleem.
ondertussen hebben ze een opvoerpomp bijgevoegd op het syseem ,leidingen doorgeblazen en retourleidingen vervangen.
nu blijkt als ik hem wil starten dat ik op het mechanische opvoerpompje moet pompen dan is deze meteen gestart.
bij lmb zeggen ze dat de pomp inwendig lucht zuigt maar dan zou deze toch stuiteren of stilvallen onder het rijden ?
alvast bedankt
Beste tf'ers,
Ik heb in mijn bezit een ford 7840.
Nu blijkt dat ik geen verwarming heb in de cabine, heb dak al gedemonteerd en er komt wel koelwater toe bij de verwarmings klep deze draait ook mooi open en toe.
Airco werkt wel naar behoren.
Graag julie mening ?
Alvast bedankt
Ik heb nu een ford 7840 sle van 1992.
Nu blijkt dat in het digitaal dashboard de tankmeter en temperatuur met constant knipperen.
Oliedruk en temperatuur knipperen maar geven wel gegevens, brandstof geeft niets ?
Graag hulp ?
Danku