We hebben helaas nog geen technische specificaties van de Major.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de Major, gezamenlijk zo'n 16.729 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Mijn fordson power major heeft enorm veel spel waar de schommelpen door zit, dit gat is dubbel zo groot als de pen die er door zit en is ovaal uitgesleten. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Bus er in gaat niet want gat is veel te groot en zo verder rijden blijft ook niet duren.
Nieuwe blok er in vooraan? Of is de plaat met gat er in voor de schommelpen ook apart te krijgen en hoe noemt dit?
Ik zou graag eens trekkertrek rijden met mijn fordson power major uit 1962, nu vroeg ik me af of het uit maakt dat ik geen diff-lock heb. Ook zijn mijn banden niet ideaal ligt een 13.6-36 op met nog bijna alle profiel.
Is dit mogelijk?
Mijn fordson power major heeft een probleem
Eerst ratelde de starten en toen verzwakte de lampen en nadien niet elektriciteit meer.
Iemand een idee?
Er zit speling op het stuur van mijn fordson power major, je moet eerst een vierde van het stuur draaien voor de wielen reageren. Hoe kan ik dit oplossen? Is er ergens een afstelschroef of iets dat je kan bijdraaien om de speling weg te werken?
Ik vroeg me af wat een doorsnee power major zou moeten kunnen hebben in de lift. De mijne klikt al snel bij wat zwaar gewicht en denk dat er sommige delen misschien versleten kunnen zijn.
Alvast bedankt
Graag had ik wat meer pk uit mij power major gehaald
Deze heeft een simms pomp
Welke vijs in of uit draaien?
Dag iedereen,
Ik heb een tijd geleden een lot onderdelen gekocht waar ook een fordson 4cyl motor bij zat,
aangezien deze rood is van kleur ga ik ervan uit dat dit een industriemotor is. Er is precies ook en soort van pomp gemonteerd die aangedreven word via de aandrijfas van de brandstof pomp.De motor is ook al voorzien van de FL cilinderkop
kan iemand mij helpen het serienummer te ontleden:624EC9083 , op het internet vind ik nergens tabellen met deze soort serienummers.
Alvast bedankt
Ik ga binnenkort mijn fordson major van 1963 laten keuren.
Als oldtimer in België.
Aan welke eisen moet ik voldoen.
Graag had ik als beveiliging mijn elektrische componenten afgezekerd.
Zoals de startmotor.
Ook had ik graag iets gehad om de baterij te beveiligen.
Iemand enig idee hoe ik dit moet doen en met welke zekeringen?
Hij start niet meer na dat ik de mazout filter heb vervangen, iemand een idee ?
Mijn major lekt olie langs de luchtfilter.
Heb de pot vanonder er af te proberen te halen maar dit zit vast, misschien van de ouderdom ?
Mijn fordson Power major zweet een beetje.
Waar kan deze olie vandaan komen ?
Hoe is dit op te lossen?
Motorblok is vettig.
Kan dit kwaad of kan ik het zo laten.
Graag had ik een dubbelwerkend ventiel gebouwd op mijn fordson.
Heb gehoord om oliedruk af te takken aan de pomp, is dat mogelijk ?
Kun je dan de hef en ventielen apart aansturen ?
Zou moeten dienen voor een kliefmachine maaier en kipkar, kliefmachine is dubbelwerkend maar ander zijn enkelwerkend kun je deze ook aansturen met dubbelwerkend ventiel?
Plots start mijn major niet meer, heb er een nieuw contact ingestoken omdat ik dacht dat het oude kapot was en toen ging hij terug. Nu probeerde ik enkele dagen geleden opnieuw en branden de lampjes van het contact maar zodra ik de starthendel indruk gaan de lampjes uit en geeft hij niets meer. Na een dag opnieuw geprobeerd en weer van hetzelfde .
Alvast bedankt
Ik zou graag de fordson major iets meer mazout geven om wat meer pk's te hebben, moet niet veel zijn.
Iemand enig idee hoe je dit regelt?
Ik zou graag voor ik begin met hooien de motor en versnellingsbak olie vervangen. Iemand enig idee hoeveel liter er van elk in moet?
Goedendag,
Ik ben in het bezit van een Major van 1952. Deze ben ik helemaal aan het opknappen.
Nu ben ik tegen een 2-tal motoren aangelopen om te gebruiken voor het ombouw project naar een 6 cilinder.
1. Een 590E motor. De gebruikelijke motor met c.a. 90PK.
2. Een 2725E motor (6.2 ltr) met 120 - 130PK
Voor beide motoren heb ik geen stalen carterpan. Ik zal dus iets moeten maken voor de vooras. En uiteraard nog vele aanpassingen.
Ik heb een aantal vragen.
1. Welke motortype moet ik kiezen? Passen beide redelijk op het koppelingshuis?
2. Zijn er fotos te vinden van de aanpassingen die gedaan moeten worden?
3. Heeft iemand nog onderdelen te koop voor een dergelijke wissel?
Hoeveel uur werk haal ik op de hals met dit project? Gewoon gemiddeld ervaren.
Groet,
Wim
Hallo
Ik heb een niewe remverenset gekocht op histoparts maar weet niet goed welke veren er op welke plaats moeten zitten. Ik heb nog 3 veren over die nog moeten gemonteerd worden( zie foto).
Kan er iemand mij vertellen op welke plaats ik de veren moet monteren?
Heeft er eventueel iemand een foto hiervan?
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet
Sander Moeyaert
Hallo
Is er iemand die weet waar ik een nieuw set verstuiver leidingen kan vinden voor mijn ford major ? Het gaat om een 590e 6 cilinder motor (met lange as tussen pomp en distributie)
Mvg hj
Goedemorgen,
Ik ben bezig met het vervangen van de zuiger bussen van mijn fordson major uit 1955.
Betreft bussen met 1 o-ring.
Ik wil de bussen koud maken in vloeibare stikstof.
En dan plaatsten, ik vroeg mij alleen af, of deze kou de o-ring niet aantast?
En dat ik straks weer opnieuw kan beginnen
Ik hoor graag.
Alvast bedankt