Fendt 104 S

Fendt Farmer 102S - Bedrading compleet vervangen, wat is jullie advies?

Hallo, ik heb gisteren een dagje aan mijn trekker zitten werken. Nadat ik het piepen van de ventilator riem had opgelost en het kraantje voor het aflaten van de koelvloeistof open gedraaid kreeg (zat volledig vast) wou ik het knipperlicht links repareren, want dit werkte niet. Toen ik echter het plaatwerk had gedemonteerd om achter het dasboard te kunnen kijken schrok ik me een hoedje. Ik weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft uitgestoken, maar overal is een massa aan zand te vinden. Dus ook achter het dashboard. Verder is het een verzameling van afgebroken klemmen in de zekeringdoosjes, draden die met lusterklemmetjes aaneen hangen, schakelaars op het dasboard die ofwel geen knop meer hebben of aan de achterzijde gescheurd zijn, .... Ik dacht ineens: er is maar één manier om dit aan te pakken en dit is door de volledige bedrading nieuw te leggen. Graag jullie advies. Ik ben ingenieur mechatronica dus dit mag normaalgezien geen probleem zijn. Maar hoe pakken jullie dit concreet aan: -er is in de tractor niks gelabeld. Dus eerst manueel nagaan wat waar is aangesloten? Ik heb wel een schema maar denk toch dat dit niet volledig klopt met mijn trekker. -kopen jullie een multikabel of leggen jullie aparte kabels met de juiste secties en een aantal verschillende kleuren en winden hier spirab rond? -doen jullie kabel per kabel of alles ineens en hopen dat het goed gaat ?😀

International 624 - Kabelboom opnieuw maken advies

Beste TF-ers, Na aanleiding van het vorige topic heb ik het probleem met rare dashboard dingen gevonden. De gloei/start schakelaar bleef hangen. Hierdoor is de draad naar het gloeispiraal en de aanvoerende draad erg warm geworden. Draad van het gloeispiraal kwam tegen de draad die continue spanning voor het contactslot zet, zodoende gingen de dashboard lampjes branden. Nu wil ik een nieuwe kabelboom naar voren maken. Nieuwe kabelboom is duur en past niet meer (ivm wisselstroomdynamo ipv gelijkstroom). Nu wil ik graag jullie advies hierin. Heel veel draden zijn het niet (groot licht / dimlicht 2x, oliedruksensor en watertemperatuur, laadstroomlampje, startdraadje en nog een laaddraad van dynamo naar startmotor). - Wat voor draad gebruiken jullie? Is dat gewoon standaard draad wat ook veel in schakelkasten gebruikt wordt (op het werk hebben we 70 graden en 90 graden soepel)? - Wat voor isolatie gebruik je om van de draden een boom te maken (isolatietape is geen succes)? - Tussen het dashboard en de kabelboom zit deze stekkers: https://www.kramp.com/shop-nl/nl/p/stekkerbehuizing-6-polig-mannelijk--LA180906?categoryId=web6-4112616 Enig idee met wat voor connectors er in de connector moeten? Bij kramp staan ze alleen tot 2 mm2, maar de aanvoerende draad is bijvoorbeeld 6 mm2. - Wat voor tang gebruiken jullie voor die ongeisoleerde amps (geisoleerd heb ik)? Alvast bedankt.

Fendt 104 S

Fendt 104 S

Onbekend Kipper

Onbekend Kipper

Onbekend Kipper

Onbekend Kipper

Onbekend Kipper

Onbekend Kipper

Onbekend Kipper

Onbekend Kipper

Fendt 5s - Vragen over motortype en aandrijfas+vloeistofkoppeling Update!

Hallo, Afgelopen week heb ik weer een projectje gekocht namelijk een Fendt 5s, deze zou een probleem hebben in de versnellingsbak(trekker maakte lawaai en wou niet meer rijden). Na inspectie van de bak kwam zag ik dat hier niet veel mee aan de hand was en heb ik de trekker gesplitst bij de vloeistofkoppeling. Hier was het probleem duidelijk te zien aan de splines van de koppeling en de ingaande as(zie foto's). Nou heb ik gezien op Histoparts dat er voor de koppeling dus een inlasbus te zijn verkrijgen(zie foto). Nou is mijn vraag als iemand hier (goede, slechte)ervaringen mee heeft om dat op deze manier te repareren. Voor de ingaande as zal ik waarschijnlijk een nieuwe of gebruikte moeten kopen. Weet iemand misschien of deze nog nieuw verkrijgbaar zijn en wat zoiets dat zou kosten? En kan ik deze as verwijderen door middel van de grote ''moer'' met de 4 nokken erop te verwijderen, kan ik hem er dan samen met het lager eruit pakken of moet de tussenbak uitelkaar? Zoals ik het zie op de foto van een pdf(zie foto) die ik heb zou dit moeten lukken. Alleen is die pdf voor de 100 serie trekkers maar volgens mij komt er veel overeen met de 3, 4 en 5s trekkers. Nog een vraag over het motortype want volgens Konedata zou hier een 208.4 motor in liggen maar in die van mij volgens het typeplaatje en ingeslagen nummer ligt er een 225.4 in(zie foto). Zit Konedata hier fout of zijn ze met beide motoren geleverd misschien de laatste types? Als iemand nog Duitse werkplaatsboeken of gerbuikershandleiding heeft over deze trekker hou ik mij aanbevolen, ik kan veel in het Frans vinden maar daar begrijp ik weinig tot niks van. :P Groeten Tomas

Fendt 104 S

Fendt 104 S

Fendt 104 S

porschestandard


Foto’s
275
Video’s
3
Topics
3
Reacties
563
Stemmen
268
Volgers
3

Over mij

Woonplaats: visvliet
Leeftijd: 28jr
Laatst online: 9u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering