Hoi allemaal, Op mijn tractor Schlüter S15 met ronde spatborden wil ik mijn kenteken op gaan maken, maar ik heb geen idee hoe ik het het beste kan maken. Heeft toevallig iemand een idee of foto? Alvast bedankt! Mvg Rens
Kan er mij iemand de juiste referentie bezorgen (artikelnr.) van de poelie voor een B7001. Onderdelentekeningen mag ook met artikelnrs. Weet iemand waar ik deze poelie nog kan vinden. V-snaar geeft schreeuwend geluid. Zou oorzaak aan poelie liggen? bedankt alvast
Hallo. Ik ben bezig met mijn fendt farmer 4s Al het elektrische werkt behalve mijn koplampen. Ik heb er al een nieuw contact slot op gezet en een nieuwe zekering kast. Heeft iemand mischien een idee waarom mijn koplampen niet branden?
Hallo, even voorstellen: ik ben Benny komende uit Nederlands-Limburg. Ik heb een Atlas kraan en sinds enkele dagen hoor ik een zomend geluid van achter de kabine. Zou dit de hydro pomp kunnen zijn die ik hoor? Ik heb de hydro olie bekeken en daar mogen een paar liters extra bij? Maar ik neem aan dat dit niet dat geluid kan veroorzaken? Iemand een idee wat dit kan zijn of waar ik moet gaan zoeken?
Mijn decompressie klep zit vast ! Bij mijn kubota B1402 zit mijn decompressie klep vast. Enig idee hoe ik die loskrijg..of is er kans op braak en blijf ik er beter af ! Heb deze klep nog nooit gebruikt, maar heb graag dat alles aan mijn tractortje werkt . Bedankt alvast om mijn oproep te lezen ,en liefst re beantwoorden 😁😁😁
Ik ben op de website van [url=https://partner.bol.com/click/click?p=2&t=url&s=1014508&f=TXL&url=https%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fnl%2Fnl%2Fb%2Fhbm-machines%2F16390267%2F&name=HBM%20machines%20artikelen%20kopen%3F%20Alle%20artikelen%20o...]HBM machines[/url] terechtgekomen. Ik had de algemene vraag of de kwaliteit van het gereedschap voldoende is voor hobbymatig gebruik aan landbouwmateriaal. Ik besef dat dit een moeilijke algemene vraag is en daarom enkele voorbeelden: hbm 1/4" momentsleutel voor 9€ (aanbieding, anders 29€). we spreken over lage aandraaimomenten maar het kan alle kanten uit natuurlijk, het klikmechanisme kan na 7 keer kapot gaan of de schaal kan verlopen... 9 inbussleutels voor 9€. ik ga daar geen buis opzetten van 1m maar een buisje van 20cm op het korte eind schuiven als je met het lange eind in een inbusbout zit, is wel goed mogelijk. op een trekker kan dat ook goed vast zitten natuurlijk 4-30mm trapgatboor voor 7€. dat kan bot zijn na 2 gaten in plaat van 4mm of dat kan zijn tijd meegaan (met gebruik van snijolie natuurlijk. Ik verwacht geen facom voor zulke prijzen maar toch dat het mijn tijd meegaat. Wat zijn jullie ervaringen?
Hallo, ik heb gisteren een dagje aan mijn trekker zitten werken. Nadat ik het piepen van de ventilator riem had opgelost en het kraantje voor het aflaten van de koelvloeistof open gedraaid kreeg (zat volledig vast) wou ik het knipperlicht links repareren, want dit werkte niet. Toen ik echter het plaatwerk had gedemonteerd om achter het dasboard te kunnen kijken schrok ik me een hoedje. Ik weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft uitgestoken, maar overal is een massa aan zand te vinden. Dus ook achter het dashboard. Verder is het een verzameling van afgebroken klemmen in de zekeringdoosjes, draden die met lusterklemmetjes aaneen hangen, schakelaars op het dasboard die ofwel geen knop meer hebben of aan de achterzijde gescheurd zijn, .... Ik dacht ineens: er is maar één manier om dit aan te pakken en dit is door de volledige bedrading nieuw te leggen. Graag jullie advies. Ik ben ingenieur mechatronica dus dit mag normaalgezien geen probleem zijn. Maar hoe pakken jullie dit concreet aan: -er is in de tractor niks gelabeld. Dus eerst manueel nagaan wat waar is aangesloten? Ik heb wel een schema maar denk toch dat dit niet volledig klopt met mijn trekker. -kopen jullie een multikabel of leggen jullie aparte kabels met de juiste secties en een aantal verschillende kleuren en winden hier spirab rond? -doen jullie kabel per kabel of alles ineens en hopen dat het goed gaat ?😀
Ik ben op zoek naar een dashboard rubber voor mijn fendt 104 s. Het rubber zit tussen het dashboard paneel en de kap die er over heen valt. Iemand een idee waar je dat kan krijgen?
Hallo iedereen, Ik ben Anton en ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb een David Brown 880 gekocht die volledig gereviseerd was. Ik gebruik hem vooral om af en toe een toertje mee te rijden. Nu blijft sinds kort het rode waarschuwingslampje branden. Ik heb zelf al even opgezocht en dit zou iets te maken kunnen hebben met de oliedruk. Ik heb al nagekeken of er nog voldoende olie in zit, en heb ook de sensor al eens losgedraaid , schoongemaakt en opnieuw vastgedraaid. De tractor lekt wel wat olie onderaan het motorblok. Is het lekken van de olie sowieso de oorzaak? Voordien lekte deze ook wat olie, maar ging het lampje steeds uit na het starten. Alvast bedankt voor een antwoord! Anton
Wij hebben op onze hakselaar een beka automatisch vet smeer systeem staan wat voor soort vet word hier normaal in gedaan ? Nu zit er EP 00 in zover ik kan zien maar dat lijkt me aardig dun ?
Als het Rode lampje brand nadat de sleutel is ingedrukt en hij gaat na het starten uit is alles ok Maar wanneer de lamp stuk is word dan de accu wel bijgeladen De mijne was stuk en een paar keer met een lege accu gezeten Dynamo en accu bleken wel goed te zijn
Mijn david brown 885 komt niet helemaal in zijn versnelling het probleem hiervan is dat het koppelingspedaal niet verder op kan komen omdat deze tegen de stuurstang aan komt. Ik heb al met een bout aan de zijkant gezorgd dat hij verder op komt maar verder is dus niet mogelijk. Is er nog een andere manier om dit af te stellen? Of is de koppeling gewoon op dan? Als hij eenmaal op gang is dan heeft hij zijn volle kracht vandaar dat ik hoop dat er nog iets te doen is voordat het blok gesplitst dient te worden. Ik hoor graag jullie gedachte/advies Alvast bedankt.
Weet iemand welke RAL kleur best wordt gebruikt voor de velgen van een Porsche trekker
Waar de leiding aan de oliekoeler zit, is er een lek. ik heb de oude leiding al vervangen en ook stevigere klemmen gezet. Maar ik krijg het niet dicht. Eerst was er enkel een probleem aan de aansluiting vanboven. Maar met de nieuwe leiding is er ook een lek vanonder. Het is er dus slechter op geworden. Iemand tips om dit toch dicht te krijgen?
Hallo, Heeft iemand een idee welke verzekeraar ik het beste (goedkoop) kan kiezen voor het verzekeren van een oldtimer hobby tractor als particulier? Er staan zo veel aanbieders, met uiteenlopende prijzen, of ze bieden juist alleen een agrarische verzekering aan. Iemand ervaring met "detractorverzekering.nl"?
Hallo, de versnellingspook van mijn Fendt heeft geen balg meer. Kan ik deze nog kopen en is dit makkelijk te vervangen? Hoe moet ik dit doen? De knop bovenaan eerst demonteren (als ik die nog loskrijg?)? Oude balg (is steenhard intussen) volledig verwijderen. Kan ik dan nieuwe balg langs bovenaan monteren? Alle advies is welkom.
Ik ben bezig met het stuur er af te halen maar ik krijg de bout niet los. Zelfs met een slagmoersleutel niet. Aantal dagen kruip olie in de moer gespoten omdat de bout roestig was maar ook geen beweging. Wat kan ik doen? Misschien betere kruipolie ( heb kruipolie van VanCranenBroek ? zo ja wat is goede kruipolie? Alvast bedankt.
Wij hebben landbouw wagens die geremd zijn (olie) zelfbouw remmen. Maar nergens een nummer hebben. Nu kunnen we wel een nummer regelen. Maar moet je nog met een bepaald getal beginnen voor een wagen?
Hallo, ik heb mijn fendt 102s gekocht met een defecte koplamp (het glas is stuk). Raden jullie aan om enkel naar dit glas op zoek te gaan (lampje zelf werkt nog) of metéén de twee koplampen vervangen?
Sinds zojuist gebeurt er iets vreemds met de startmotor van mijn 553. Bij het starten slaat de motor gewoon aan, maar de startmotor stopt niet meer. Heb de accuklem er maar afgehaald. Motor uitgeschakeld en contact uitgezet. Bij opnieuw bevestigen van de accuklem wordt de motor zo weer gestart. Wat is er aan de hand? Startmotor defect? Hoe kan ik dit testen/doormeten? Hoor graag...
Beste TF-ers, Na aanleiding van het vorige topic heb ik het probleem met rare dashboard dingen gevonden. De gloei/start schakelaar bleef hangen. Hierdoor is de draad naar het gloeispiraal en de aanvoerende draad erg warm geworden. Draad van het gloeispiraal kwam tegen de draad die continue spanning voor het contactslot zet, zodoende gingen de dashboard lampjes branden. Nu wil ik een nieuwe kabelboom naar voren maken. Nieuwe kabelboom is duur en past niet meer (ivm wisselstroomdynamo ipv gelijkstroom). Nu wil ik graag jullie advies hierin. Heel veel draden zijn het niet (groot licht / dimlicht 2x, oliedruksensor en watertemperatuur, laadstroomlampje, startdraadje en nog een laaddraad van dynamo naar startmotor). - Wat voor draad gebruiken jullie? Is dat gewoon standaard draad wat ook veel in schakelkasten gebruikt wordt (op het werk hebben we 70 graden en 90 graden soepel)? - Wat voor isolatie gebruik je om van de draden een boom te maken (isolatietape is geen succes)? - Tussen het dashboard en de kabelboom zit deze stekkers: https://www.kramp.com/shop-nl/nl/p/stekkerbehuizing-6-polig-mannelijk--LA180906?categoryId=web6-4112616 Enig idee met wat voor connectors er in de connector moeten? Bij kramp staan ze alleen tot 2 mm2, maar de aanvoerende draad is bijvoorbeeld 6 mm2. - Wat voor tang gebruiken jullie voor die ongeisoleerde amps (geisoleerd heb ik)? Alvast bedankt.
Hallo Heb een Inter B275 no 52206 volgens mij bwj. '66. Trekker wordt alleen rondom het huis gebruikt. Komt zelden op de openbare weg en dan hooguit 200 mtr. Als ik een kenteken wil aanvragen heb ik dan nog meer gegevens nodig? Is het zinvol om alleen een kenteken aan te vragen en er dan verder niets mee te doen. Trekker is niet verzekerd. Wat vinden jullie?
Hallo, ik heb een david brown 990 selematic gekocht, 1 wiel hangt vast.. denk dat hij met de handrem een jaar lang heeft opgestaan.. heb de remstang losgemaakt, de rem beugel die uit de trompet komt, terug geklopt. heb ook al een ketting aan de band gehangen en omhoog getild, tractor meters gesleept, in versnelling gezet al lopend maar niks helpt en hij blijft muurvast zitten. Nu mijn vraag: ik vermoed dat ik vanachter de plaat met (vuldop) eraf ga moeten halen.. het zijn olie remmen vermoed ik? Hoe zou ik ze weer los krijgen? Iemand tips? Hoor het graag.. Dankjewel voor de hulp al👍🏼
Sinds 1 januari zijn er al 4760 trekkers voorzien van een kenteken. Totaal zijn 6800 landbouwvoertuigen voorzien van een gele plaat. Dat bevestigt het RDW tegenover RTV Drenthe. Het kenteken is vanwege nieuwe wetgeving verlicht sinds dit jaar.
Hallo Ik heb een ouden mestverspreider nu gewoon plattekar/wagen maar heb er geen typeplaatje opzitten wie heeft er nog een oude mestverspreider staan waar dit nog wel op zit en zou dit willen verkopen of zijn er mensen met tips hoe ik het anders opkan lossen zie foto van de kar gr rob
Hallo allemaal. Ik heb een Fendt farmer 105s waar de aandrijfas die in de "turbokoppeling" stuk is, kan mij iemand vertellen hoe je deze as kan demonteren ? alvast bedankt !
Hallo, Afgelopen week heb ik weer een projectje gekocht namelijk een Fendt 5s, deze zou een probleem hebben in de versnellingsbak(trekker maakte lawaai en wou niet meer rijden). Na inspectie van de bak kwam zag ik dat hier niet veel mee aan de hand was en heb ik de trekker gesplitst bij de vloeistofkoppeling. Hier was het probleem duidelijk te zien aan de splines van de koppeling en de ingaande as(zie foto's). Nou heb ik gezien op Histoparts dat er voor de koppeling dus een inlasbus te zijn verkrijgen(zie foto). Nou is mijn vraag als iemand hier (goede, slechte)ervaringen mee heeft om dat op deze manier te repareren. Voor de ingaande as zal ik waarschijnlijk een nieuwe of gebruikte moeten kopen. Weet iemand misschien of deze nog nieuw verkrijgbaar zijn en wat zoiets dat zou kosten? En kan ik deze as verwijderen door middel van de grote ''moer'' met de 4 nokken erop te verwijderen, kan ik hem er dan samen met het lager eruit pakken of moet de tussenbak uitelkaar? Zoals ik het zie op de foto van een pdf(zie foto) die ik heb zou dit moeten lukken. Alleen is die pdf voor de 100 serie trekkers maar volgens mij komt er veel overeen met de 3, 4 en 5s trekkers. Nog een vraag over het motortype want volgens Konedata zou hier een 208.4 motor in liggen maar in die van mij volgens het typeplaatje en ingeslagen nummer ligt er een 225.4 in(zie foto). Zit Konedata hier fout of zijn ze met beide motoren geleverd misschien de laatste types? Als iemand nog Duitse werkplaatsboeken of gerbuikershandleiding heeft over deze trekker hou ik mij aanbevolen, ik kan veel in het Frans vinden maar daar begrijp ik weinig tot niks van. :P Groeten Tomas
ik ben op pensioen ,en mijn hobby 's zijn oude auto's
Omdat mijn heflift zakte onder belasting controleerde ik de hydroliekcylinder op eventueel slechte dichtingen.maar aan deze cilinder zijn geen dichtingen en alles was mooi proper ! Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen ???
Woonplaats: visvliet Leeftijd: 28jr Laatst online: 9u geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: