We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 885.
Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 885, gezamenlijk zo'n 8.830 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Hoe snel rijdt een David Brown 885
Goedenavond ik ben zelf in het bezit van een DavidBrown 885 maar hiervan is de achterbrug niet goed meer met name het hef gedeelte. Weten jullie of de achterbrug van een 880 het zelfde is als van een 885?
Goeiedag
ik dacht alle lekkages verholpen te hebben maar nu lijkt er uit deze bout hydro olie te lekken, is dit de aftapplug van de hydroliektank of van de achterwiel ophanging? zoja als ik deze loshaal moet er een ring tussen zitten als afdichting?
verder heb ik iets meer dan een jaar geleden mijn accu vernieuwd en nu is die alweer slecht dynamo is vernieuwd accu is meestal onder lading geweest, welke accu is het beste te instaleren? tractor staat altijd buiten.
Ben sinds vandaag eigenaar geworden van een david Brown 885.
Nu wil de heffing alleen omhoog en krijg hem op geen manier naar benden. Zit daar een vergrendeling of iets op?
Of is er wat anders mis?
Tevens heb ik gehoord dat deze trekker 2 aftakastoerentallen heeft. Kan dat kloppen?
Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.
Gr Hidde
Hoi allemaal, vraagje aan de specialisten hier. Ik moest de remvoeringen van de DB 885 vernieuwen. Daarbij moet de eindoverbrenging eraf. Dus ook de steekas. Nu is mij rechtsachter met het uittrekken van de as, de veer en de spiebaanbus van de sper eruit gevallen. Daar kom ik natuurlijk zo niet bij. Het gat waar de as doorheen gaat en waar de oliekeerring in zit is te klein. Over de oliekeerring zit een ronde schijf met twee 6 mm schroefdraad gaatjes. Hoe krijg ik deze schijf eraf? Is deze erop geschroefd of er gewoon op geduwd? Wellicht kom ik ervan wel bij om de veer en spiebaanbus weer op z’n plek te duwen. Als er andere tips zijn, graag!! Dank alvast.
Mijn david Brown 885 start plots niet meer. Een week geleden nog probleemloos maar nu draait de motor maar slaat niet aan tijdens starten.
Accu vol
Startmotor draait
Rook uit de uitlaat
Brandstof gaat door de verstuivers (beetje open gedraaid en pompt rond)
Voldoende olie
Wat zie ik als beginnende sleutelaar over het hoofd.
Hoor het graag.
Alvast bedankt
Weet iemand waar ik het vin nummer kan vinden van een 885 en vervolgens zijn leeftijd
Op mijn david brown 885 selective met voorlader, op de voorlader zit een mestklem met cilinder welke volgens mij dubbelwerkend is, is mijn vraag kan ik op mijn ventielblok van deze mestklem de 2 slangen omleiden naar achteren zodat ik daar een dubbelwerkend ventiel kan creëren zodat ik een klepelmaaier met sideshift kan gaan gebruiken? of is er een makkelijkere goedkope manier?
Heb een 2e vraag/probleem ik heb last van stuurspeling moet een kwartslag draaien voordat ik kan beginnen met sturen, de meeste speling zit volgens mij bij de 1e fuseepen noem je het geloof ik komend vanaf het stuurhuis op de lange stuurstang aan de linkerkant, ik vind genoeg fuseepennen op de sites maar vele verschillende soorten geen idee welke de juiste is kunnen jullie helpen?
En heb ik nog een vraag over de aftakas ik heb de versie met aparte hendel maar om de aftakas te activeren moet ik hem nu voor mijn gevoel in de draaiende tandwielen duwen met een hoop geknars dus is dit de manier? of mis ik wat?
Mijn david brown 885 komt niet helemaal in zijn versnelling het probleem hiervan is dat het koppelingspedaal niet verder op kan komen omdat deze tegen de stuurstang aan komt.
Ik heb al met een bout aan de zijkant gezorgd dat hij verder op komt maar verder is dus niet mogelijk. Is er nog een andere manier om dit af te stellen? Of is de koppeling gewoon op dan?
Als hij eenmaal op gang is dan heeft hij zijn volle kracht vandaar dat ik hoop dat er nog iets te doen is voordat het blok gesplitst dient te worden.
Ik hoor graag jullie gedachte/advies
Alvast bedankt.
Wie kan mij helpen het bouwjaar te achterhalen van mijn david brown 885
Ik heb een chassis nummer. Maar geen typeplaat meer.
Ik heb een 885 waar de hendel voor de het mee te bedienen terug om hoog komt niet maximaal maar wel een stuk hef functioneert verder prima iemandt eventueel wat technische tekeningen van de hef?
Heb een david brown 885 selective, nu is de veer die op de gasschuif zit uitgerekt dus toe aan vervanging kan je hier elke willekeurige veer voor gebruiken met de juiste lengte kan hem niet vinden op de tractor verkoopsites namelijk.
Goeiedag ik heb een david brown 885 met voorlader maar mijn trekblok achterop is zeer slechte staat dus ik ben op zoek naar een andere weten jullie een adres waar ik deze kan vinden?
mvg marcel
Vorig jaar heb ik een David Brown 885 Selectamatic gekocht voor de hobby. Het hydraulisch systeem van de trekker functioneert niet, dat wist ik bij aanschaf. Dus de hefinrichting en het EW ventiel werkt niet. Vandaag de boel eens losgetrokken, maar kan er nog niet echt uitkomen. De toevoerleiding geeft gewoon olie, dus de pomp lijkt te werken. Het verstelmechanisme etc. lijkt ook allemaal prima. Voor zover wij kunnen beoordelen zit het probleem in het ventielblok. Die hebben we zitten bestuderen, maar dat is nog een heel stukje techniek. Heeft er iemand een hydraulisch schema van het selectamatic systeem, met misschien wat toelichting? Ook verdere tips zijn uiteraard welkom.
Ik krijg hem wel aan en kan hem in de versneling zetten, Maar hij gaat niet naar voor of naar achter. Waar aan zou dit kunnen liggen? zou het kunnen liggen aan de eindaanslag bij de koppeling als je de koppeling indruk want die blijf gw op de zelfde stand staan.
Wij hebben een 885/1 uit 1973, deze heeft geen 12/4 versnellingen maar 6/2.
Komt dit vaker voor?
Gr Corels
Hallo,
Wij hebben een David Brown 885 met een hef probleem.
Als je de drie standen knop in het midden zet (gewoon werkend) dan doet de hef niks.
Zet je deze knop op de stand diepte regeling dan werkt de hef wel maar tegen gesteld (de hendel naar voren gaat hij omhoog en naar achter daalt hij).
De hef werkt dus tegengesteld en allen in de voorste 5 cm van de bedieningshendel.
Als je de drie standen schakelaar omzet naar tegengesteld werken doet de hef ook niets.
Het achter kapje hebben we ook van de steekas af gehad en hier konden we zien dat de schakelaar wel echt iets bediend.
Wat hebben wij al gedaan(geprobeerd).
-Bak/hydroliek olie ververst.
-Hydroliek olie filter onder in de bak vervangen.
-Hold en bypas valve los gehad en soepel gemaakt.
Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?
Vrg Lars
Hallo
Ik heb bij mijn DB alle bouten in de vooras losgemaakt om die koker die erin zit verder naar binnen te schuiven om de voorbanden dichter bij elkaar te krijgen want die staan nou even breed als de achterbanden alleen is het probleem dat die koker vastgerot zit weet iemand hoe ik deze schuivend kan krijgen?
Weet iemand hoeveel een originele david brown stoel/zitting waard is?
Ik heb al gelezen dat Multi purpose oil of 80W/90 goed is.
Ik wil het gewoon even zeker weten.
Alvast bedankt,
MVG, Sonja