We hebben helaas nog geen technische specificaties van de Super Major.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de Super Major, gezamenlijk zo'n 74.481 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Hallo,
Ik wil een nieuwe keering zetten om de as die de aftakas met de hendel inschakelt. Hier zit een blikje voor die je niet bij de nieuwe keering krijgt. Dit blikje is vermoedelijk om de keering op de sluiten maar hoe zit deze vast? Krijg hem dr nog niet heel uit tot zover.
Mvg
Hoe wordt t carter geventileerd bij uitvoering zonder beluchtingsfilter op t distributiedeksel? Dus gewoon blind deksel. Gr, Sjors
Dit ventiel lekt elke x op nr 54. Nu is het idee ontstaan om de gehele blok te vervangen. Dus nummer 45. Weet iemand waar ik die kan aankomen? Of heeft iemand een idee wat dit probleem is. Klep 54 is al een aantal x vervangen.
Ik ben op zoek naar twee stuks onderste hefstangen, voor links en voor rechts. Volgens mij zijn ze identiek (beiden linkse schroefdraad). Dus de gegoten vorkjes die om de heflat vallen.
Mijn super major heb zowat overal olielekkages en daar wil ik,deze winter iets aan gaan doen.
Hij lekt behoorlijk aan de remas, aan de versnellingsbak en ook beetje aan de achteras, waarschijnlijk ook intern.
Welke dichtingen heb ik nodig ,of heeft iemand deze liggen ?Ik huiver om zelf te gaan bestellen en de verkeerde opgestuurd te krijgen?
Zijn er ook tuto s van hoe de dichtingen te monteren?
op voorhand dank.
Beste lezers,
gaat om een super major van 1962.
Ik heb de gebruikershandleiding gelezen en ook op fora vanalles gelezen, maar de werking is niet geheel duidelijk voor mij. Het hefdeksel is exact gelijk aan de foto. Ik heb de foto even gejat voor deze vraag. Ik begrijp dat er een buitendienst functie op zit zodat je met de hefhendel je externe ventiel kunt bedienen. Vragen: werkt deze exact hetzelfde als een Ford 4000 (ben ik mee bekend) Ik heb gelezen dat bij de super major eerst de hefarmen helemaal omhoog gaan alvorens je druk krijgt op je ventiel, klopt dat? Dat ik de hef dan niet kan bedienen is logisch, maar het zou onhandig zijn als dit het geval zou zijn. Waar is de ronde blauwe knop voor, keuze tussen hef of externe hydrauliek? Het blokje waar de zwarte knop op zit roteert wanneer je de hefhendel bovenin trekt. Geef je dan olie aan je externe ventiel (wanneer de blauwe knop ingedraaid is?)? De zwarte draaiknop is om de flow te regelen? Bedankt alvast. Gr, Sjors
Hallo,
Ik heb een ander Ventielblok voor
Mijn super major 1960 gekocht(dubbelwerkend) maar krijg het huidige Ventielblok er niet af door de 4 bouten los te draaien. Vergeet ik iets?
Gr.
Beste lezers,
ik ben op zoek naar een uitgebreid werkplaatsboek / service manual voor super major t/m de laatste versie, dus t/m '64 wordt behandeld.
Wie heeft er een tip? Er wordt vanalles aangeboden, maar vaak is het voor de gewone major.
Ik wil de voorste en achterste krukas keeringen van mijn super major vervangen (590E). Wie kan mij helpen aan de aanhaalmomenten van de distributie, poelie en motorplaat. BVD!!
Welke Filters heb ik nodig voor een Fordson Super Major met een kleppendeksel met 6 gaatjes?
Het gaat om een Olie en Brandstof filter.
Hallo,
Ik.heb een vraagje. Hoeveel zou mijn fordson super major nog waard zijn? Er ligt een ford 590E voor met een fl kop er op. Er zit een verzwaarde koppeling in met verzwaarde drukvingers. Hij staat achter op dikke 540/65r 34 banden en voor op 10.0 R16 banden. Ik ben benieuwd wat ze nu waard zijn want ben van plan om hem te verkopen. Gr jantalo tamminga
Hallo,
Ik heb een fordson super major staan met een chassinummer waar ik 1 cijfer slecht van tot bijna niet kan lezen.
Wat ik er wel uit op kan maken is het volgende 161.104 (bouwjaar 1961? )
Wie weet wat er op het puntje hoort te staan? Het lijkt mij op een 3 maar het zou ook 8 of 9 kunnen wezen?
Wie kan mij helpen?
Zoek het bouwjaar van mijn fordson super major, het nummer wat ingeslagen op de motor ingeslagen is: 1618428. Wie kan me helpen hiermee?
Groet Christian
Hallo tt'ers
Bij mijn super major werkt de hef/hydrauliek nog niet optimaal want toen ik de trekker kocht werkte de hef en hydrauliek niet maar ik heb hem nu wel werkend alleen mijn hef bijna niks tillen en heb 140 bar druk. Alle schuifjes en o ringen enz zijn vervangen en gangbaar. Wat kan het zijn dag ik nog geen druk en niks kan tillen? De pomp is wel goed. Mvg jantalo tamminga
Hallo,
Ik kan voor mijn Fordson super major een snel kroon en pionwiel kopen. Nu 8 tands pionwiel, snelle set heeft een 10 tands pionwiel. Heeft iemand hier ervaring mee wat betreft de snelheid die de trekker dan zal halen bij normale motor toeren?
Gr. Mark
Ik heb de mijn super major opgekuist, maar merk nu veel druppende vloeistof van onderaan de uitlaatbocht. Soms komt het zelfs mee uit de uitlaat en liggen er sproetjes op de motorkap.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? En wat een eenvoudige oplossing zou kunnen zijn?
Foto is genomen na 2u draaien aan een kliefmachine. Dus zeker geen zware belasting.
Hallo,
Heeft of weet iemand brede achtervelgen voor een Fordson Super Major tekoop? Liefst velgen waar de bandenmaat 16,9-30inch op kunnen
gr. Mark
Hallo,
Iemand die weet hoe je de inlaat en uitlaat kleppenspeling meet?
En wat die waarden dan moeten zijn?
In het boek kan ik niet duidelijk vinden wat ik zoek.
Een foto hoe dit te meten zou ideaal zijn.
Fordson super major new performance.
Motor 4 cilinder FL 6050J.
Alvast bedankt!!
Hallo bij mijn Ford super major is de pomp waarschijnlijk gaat en is een nieuwe alleen in Engeland te krijgen. Nu is mijn vraag of een pomp van een normale major ook op een super major past?
Mvg jantalo tamminga
Hallo.
Ik heb een Fordson super major. Deze trekker heeft een motor met een vacuüm geregelde brandstof pomp. Is dit origineel voor de super major of is het een motor van een power major?
Gr. Mark