Hallo ik heb een vraagje is er iemand hier die weet hoe je de brandstofpomp kunt opvoeren van een same minitauro 60? gr nick
Hallo, ik heb even een vraag Ik heb ongezien een John Deere Lanz 500 gekocht nu is het probleem dat de trekker niet wil starten (ook niet bij opslepen). Er komt diesel op de plek, rookt enorm maar wil niet aanslaan. kan dat liggen aan de verstuivers? zo niet wat kan het dan wel zijn. Groet Wichmond
Allen, Sind vorig jaar eigenaar van een Oliver 452 ofwel Same Aurora 45. Probeer deze trekker een beetje in ere te herstellen maar loop zo nu en dan tegen dingen aan. Zo ook onderstaand: Nu is het probleem dat de hef van de trekker erg snel zakt, ik weet dat als je de trekker niet draait je je hef op de grond moet zetten om de druk er af te halen, wat netjes gebeurt (desondanks dat de hef uitzichzelf zakt). In dit geval zakt de hef ook met een draaiende trekker voorbeeld: als ik een grondbak met een half kuubie op de hef heb tijdens het draaien van de trekker zakt de hef zo snel en topt hij weer op dat de hele trekker zowat staat te springen op zn banden. Nu lijkt mij dat er een keering in de hefinrichting oid doorlekt. Dus vraag ik of iemand mij enigsinds uit kan leggen waar en welke keering het kan zijn of kan vertellen waar ik tekeningen / service boek oid kan vinden. Ook dacht ik nog, zou het misschien iets met de diepte instelling van de hef kunnen zijn (groene hendel achter t stuur) ik sluit niks uit dus alle tips zijn welkom!
Ik ben opzoek naar informatie over een temperatuur sensor?? van Jaeger die op de uitlaat zit bij een MWM TD228-6 motor. Weet iemand het part nummer van Renault of Jaeger of het MWM part nummer? Alvast bedankt!
Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld omdat van iemand een Super 5 met een lekke koppakking kan overnemen. Ik heb alleen ervaring met (auto-) benzinemotoren, is kop vlakken en nieuwe pakking monteren net zo simpel als bij een automotor? Alvast bedankt
Mijn Deutz DX 3.10 stuitert in zijn lage groep en achteruit als ik van stilstand weg wil trekken. Als ik de koppeling vast houd op het aangrijping punt dan gaat hij amper vooruit/achteruit maar als ik de koppeling dan een heel klein stukje omhoog doe dan schokt hij in een keer weg. Dit is erg irritant als je een werktuig wil aankoppelen en je erg precies moet rijden want rustig wegrijden doet hij niet maar hij doet dat al schokkend.
Hallo, mijn tractor startte vrij normaal, doch na een 1km rijden, gaf hij veel rook en verloor ik kracht om te rijden. Ik had angst dat hij ging stilvallen. Gelukkig geraakte ik nog terug. Ik denk dat de bougies aan vervanging toe zijn. Welke bougies moet ik aankopen? Waar kan ik terecht? Of is er toch nog een ander probleem. Bedankt.
Hoe verborgen je een 812 motor van een d5505 Alvast bedankt
Recent met de l5h aan het werken en helaas de tank leeggereden. wil sinds dan niet meer starten. ik heb me al een ongeluk gezwengeld maar als die dan ff start is het zwak en valt ook gewoon weer uit. intussen op dat "potje" wat tussen de tank en de motor staat al de bovenste schroef losgemaakt ( aangezien dat me een ontluchting leek) en na enige tellen liep er daar bocenop wel diesel uit. starten doet die echter nog steeds niet, nu staat die in de weg en kan ik niet verder ook niet. helaas is er van de bungartz weinig nuttige info te vinden. hopelijk hier iemand die me kan helpen om terug wat leven in het ding te krijgen
Beste, ik heb een vraag over een john deere 3040 sg2 wanneer ik een versnelling kies bij het wegrijden komt de versnelling slecht erin en kraakt die ook wel, koppeling zit vrij diep. wat zou dit kunnen zijn versleten koppelingsplaten? trekker heeft aantal jaren niet veel gedaan als alleen een weide gesleept stond vaak stil.
Hallo. De gelijkstroomdynamo van onze Renault 53 is kapot gegaan en niet meer te redden. Nu zoeken we een andere dynamo..maar het is lastig om een te vinden. De motor die er in ligt is een MWM 325-2 2 cilinder luchtgekoeld. Ook las ik ooit dat er een wisselstroomdynamo op gemonteerd kan worden. Wat moet ik daarvoor doen? Welke dynamo moet ik hebben?
Hallo allemaal mijn fordson major van 1956 is nu klaar na restauratie ik moet juist de motor olie nog veranderen weet er iemand hoe veel olie er in moet ? En welke zou ik best nemen want er is mij aangeraden dikkere olie te nemen omdat hij een beetje lekt mvg
Hallo, mijn Massey Ferguson 165 lekt olie langs de achterwielen. De boite-olie peilstok geeft meer aan dan maximum. Blijkt dat de motoroliepeilstok leeg aanduidt. Kan het zijn dat de motorolie naar de boite-olie overloopt of overgepompt wordt? Iemand ervaring mee? Alvast bedankt.
Heb een tijdje geleden een hobbymannetje mijn motor volledig laten reviseren zelf alle onderdelen geregeld. Alleen heb hem nu een dikke week terug en vergeleken met toen ik hem heen bracht klinkt hij nu een beetje onregelmatig. Nu heb ik dus de vraag of iemand hier mee bekend is en of dit normaal is. Dacht zelf dat de motor misschien nog even goed moet inlopen. Heeft nog maar een paar uur gedraaid namelijk sindsdien.
De trekker is al doormidden en aan de prise as is wel te zien dat deze wel iets ingesleten is maar niet zodanig dat deze over de tanden draait.
Hallo wij zijn bezig met de mc cormick D 439 deze lekte water ( kop krom ) dus hij ligt uit elkaar en zijn alle mogelijke zaken meteen aan vervangen , gloeistiften . oliefilter ( kan alleen schoongemaakt worden begrepen we maar nieuwe ring besteld ) echter bij deze zit er een extern brandstoffilter ik kan op internet alleen een brandstoffilter vinden die in de tank moet maar deze niet ik kan zoals op foto te zien is alleen lezen dat het van CAV is de maten zijn ( ong gemeten ) diameter 84 mm hoog ong 74 mm en zit dus ingeklemd zo te zien weet iemand waar deze te bestellen is of anders zins info over dit filter ? vr gr bertus
Vandaag tijdens het naar huis rijden van mijn nieuwe steyr 8080 begon het opeens flink te stinken en kwam ik er dus achter dat de linkerrem vast bleef zitten, de rechterrem doet het wel normaal. Het linkerpedaal is ook haast niet in te trappen. Aan het begin van de rit deden beide remmen het gewoon goed Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik eraan doen?
ik ben nog steeds met mijn 480 bezig. nadat ik een poosje gereden had. uurtje of 4 na revisie vond ik dat de motor behoorlijk tikte. en had ik olie/ lekkage bij de koppakkings van cil 1, 2 en 3. en bij cil 1 zag ik ook luchtbelletjes. toen heb ik de koppen er afgehaald. en zag ik ook al waar het tik geluid weg kwam. er zat een boel ruimte tussen de zuigers en cilinder (kantelende zuiger) dat heb ik verholpen door er 4 nieuwe zuigers in te zetten. en cil 1 en 2 heb ik vervangen door 2 opgeboorde cilinders die ik nog had staan. had ik eerst niet gedaan. cil 3 en 4 had ik eerder al laten opboren. nu zitten er 4 nieuwe 116mm zuigers in. ik heb er weer een stuk mee gereden. en nu lekken de koppakkings van cil 1 en 2 weer. daar zie ik ook luchtbelletjes bij de koppakking. ik heb bij het monteren de vlakken schoongemaakt en de groeven schoongekrapt met een mes. zouden die nog dicht gaan zitten?? heb er nu ongeveer een uur of 6 mee gedraaid/gereden. vr gr jacco. ik heb de koppen ook netjes aangetrokken.
Leeftijd: onbekend Laatst online: 1wk geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: