We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 523.
Overige machines in deze serie:
Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 523, gezamenlijk zo'n 38.992 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Mijn International 523 lekt bij de aftakasstomp en bij de trompet van het rechterachterwiel.
Wie weet hoe de keerring van de aftakasstomp vervangen moet worden? Deksel eraf halen, nieuwe keerring monteren + nieuwe pakking voor het deksel en klaar? Is dit een moeilijke klus?
De lekkage bij de trompet is vreemder. Er lekt geen oliekeerring. De olie druppelt eruit bij de onderste bout waarmee het deksel op de trompet gemonteerd zit. Hebben deze bouten ook koperen ringen ter afdichting? Ik heb de bout proberen na te trekken, maar hij zit behoorlijk vast...
Hallo,
Ik ben bezig om het grote licht weer aan het branden te krijgen. Nu heb ik het zover dat ik met de knipperlicht hendel het groot licht kan bedienen, hierbij hoor je het relais ook netjes klikken. Ook brandt het blauwe lampje op het dasbord van het groot licht.
Alleen blijft er nu ook stroom staan op het dimlicht. Is dit normaal als grootlicht wordt ingeschakeld? Naar mijn weten niet, iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
En hoe sluit je de claxon precies aan? Daar kom ik ook niet uit.
Mijn International vind ik niet heel mooi op temperatuur blijven.
Mijn vraag is, zou het een idee zijn om er een luchtfilterhuis op te zetten. In plaats van het oliebad huis wat er nu op zit?
Zou dat kwa koeling veel schelen? Wie weet dit ?
Momenteel ben ik bezig om alle bussen in de vooras te vervangen. Nu wil ik verder aan de bussen van de schommelaspen, maar deze zit muurvast. De borgbout is eruit, dus dat is het probleem niet. Wel heb ik de schommelaspen al ingespoten met wd40 meerdere malen en erop geslagen met een grote centerpunt. Heeft iemand anders nog tips?
Wie heeft er voor mij een digitaal werkplaatshandboek van een international 523.
Ik moet onder ander de aanhaalmomenten van het motorblok weten. Deze ben ik aan het reviseren.
Hallo,
Ik heb sinds kort een international 523 bijgekocht.
Nu heb ik het hydrauliek ventiel plus complete bediening er los bijgekregen.
Wie van jullie kan mij wat foto's sturen hoe ik het origineel moet aansluiten?
De leidingen heb ik er ook los bij. Ik heb namelijk geen idee hoe het moet zitten en waar ik de leidingen vanaf moet pakken.
Hallo,
Ik had even een vraag over de hartplaten van een international 523
Bij de 1 zijn ze rood en de ander juist creme.
Wat is orgineel of ligt dit aan het bouwjaar?
Kan iemand mij helpen aan het bouwjaar van een International 523 met serienr. 717523. Alvast bedankt
De reflectoren van de koplampen van mijn 523 zijn redelijk verroest. Deze zijn echte nog wel nieuw te krijgen, a 65 euries per stuk. Echter, een rubber afdichting is niet meer verkrijgbaar. Bij aanschaf nieuwe koplampen krijg je een iets andere bevestiging. Wat is een goede oplossing om de koplampen weer op orde te krijgen?
De handkoppeling van de aftakas gaat erg zwaar. Moet er met twee handen aan trekken. Heb de drie 'vingers' in de bak voorzichtig gesmeerd maar het helpt niet. Weet iemand oorzaak danwel oplossing?
En vraag 2 is , er ligt een los onderdeeltje in de drukgroep, koppeling werkt er gewoon prima om. Kan dit kwaad ?
Zet de vraag ook nog maar even hier neer.
Ik mis op mijn sinds kort aangeschafte 523 de linker stabilisatorstang van de hef maar ook het bevestigingspunt voor de hefstang op de linker trompet. Dat is afgebroken, te zien aan de bouten die er nog deels in zitten. Paar vragen:
1. Heeft iemand een linker hefstang / stabilisatorstang?
2. Heeft iemand een bevestigingspunt voor de hefstang op de linker trompet?
3. Als ik beide zaken moet laten maken, welk staal moet er dan gebruikt worden? Pisbakkenstaal?
De versnellingspook (1-4) heeft wat speling, daarom wil ik de spie onder in de pook nieuw laten draaien.
4. Van welk staal moet dat zijn? Pisbakkenstaal?
Dank alvast voor de antwoorden!
Herman.
Goedemorgen, bij deze mijn eerste bericht op dit mooie forum. Heb deze week een IHC 523 gekocht zonder agriomatic. Als jochie al wat uurtjes gemaakt op een D219 en een D439, wilde ik zelf na vele jaren zelf een trekker om wat hout op een aanhanger te kunnen vervoeren en om wat te kunnen kloven. Klover is in de maak. Beetje hobby dus. De trekker is de laatste jaren alleen gebruikt om wat pipowagens op een camping te verplaatsen. Alles is redelijk droog/roestig (vetteloos zeg maar), koppeling van aftakas werkt zwaar, aftakas schakelt zelf wat lastig in maar doet het wel. Er zit de nodige ruimte op de versnellingsbak maar de olie was bij het aftappen dan ook redelijk beige, gaat nieuwe op, 80w90 GL4, alsook op de trompetten. Nu zag ik na overschrijving op het kentekenbewijs dat men het nummer van de transmissie had opgegeven met bouwjaar 1963, wat dus niet kan omdat ze vanaf 1965 gemaakt zijn. RDW gebeld, is makkelijk aan te passen. Chassisnummer is 706645, wie weet wat het bouwjaar is?
Koppeling versnellingsbak grijpt vrij plotseling aan, proberen we wat af te stellen.
Dank alvast voor het antwoord.
Grt, Herman
Hallo hier een vraag over een inter523 met drie hendels voor de bediening van de hef
Heeft iemand dit vaker gezien of weet iemand waar de grote hendel in het midden voor is?
Mvg tom
Hallo ik zoek naar een bouwjaar vd ihc 523
Kan iemand hier mee helpen?
De nummers zijn
709059
3057018 R3
21N4498
26206/41513
Weet nie welke er voor nodig is maar dit zijn de ingeslagen nrs die er te vinden waren
Mvg
Graag tips voor de afstelling van de hef van mijn 523
Hefdeksel vervangen, heft nu goed maar zakt niet op de hendel.
Oude situatie kan ik niet vergelijken omdat die zeker niet goed was.
Ventiel helemaal los gehad en schoongemaakt.
Daal snelheid knop aan de zijkant is niet het probleem.
Als ik beide lepels van de hendels (diepte regeling en hef) naast elkaar zet, achter tegen uitstekende plunjer van links onder (groen) dan heb ik een korte slag maar heft de trekker zoals het hoort. Hef daalt dan niet meer.
Duw ik met een schroevendraaier tegen de niet uitstekende plunjer in het midden boven (rood) dan daalt de hef wel normaal.
Lepel van de hef hendel kan ik wel met schroevendraaier tegen niet uitstekende plunjer (rood) duwen, maar krijg hem niet afgesteld dat dit ook met de hef hendel lukt.
Graag tips voor de afstelling of foto van een juiste afstelling
B.V.D
Weet iemand het bouwjaar van het rechts ingeslagen chassisnummer : 13722 / 322113
Hallo,
Voor de aanvraag voor het kenteken ben ik opzoek naar het bouwjaar van mijn IH 523. Zie fotos
Alvast bedankt. Gr. Eef
Op zoek naar bouwjaar ivm kentekenaanvraag. International 523 chassisnr.709369.
Wat voor soort lager zit er boven in het stuurhuis als eerste als je het stuur demonteerd ik heb daar een flinke spelling en waar kan ik dat bestellen en hoe demonteer je de oude