Foto van: wolseley
Foto's
300
Video's
13
Topics
45

Informatie over de International 523

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 523.

Ervaring

Er is een tiental leden die ervaring blijken te hebben met de 523, gezamenlijk zo'n 28.992 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Wordt ook lid »

Actuele vragen Stel ook een vraag »

International 523 - Boventrekhaak, welk model zoek ik?

Ik heb een Cormick 523 waar helaas geen boventrekhaak bij zat. Deze heb ik nooit gemist maar nu ik er een aanhanger achter wil hangen is het toch wel handig.

Nu weet ik niet precies hoe dat bij mijn trekker hoort te zitten. Ik heb nu op de achterbrug twee lippen zitten waar twee gaten boven elkaar zitten, en één gat iets verder naar achteren.
Hier kan volgens mij nog een hulpstuk in gemonteerd worden voor de diepteregeling, die zitten er helaas ook niet bij.

Ik vermoed dat ik een trekbek moet hebben met hieraan een massief blok met daarin twee gaten. Is er iemand die hier meer van weet?
De hart afstand tussen de gaten is 50mm en de afstand tussen de lippen op de achterbrug is ongeveer 60mm.
Mocht iemand een trekbek hebben liggen, of weten te liggen, dan hoor ik dit ook graag!

3 reacties


International 523 - motorprobleem kan iemand helpen?

Ik heb onlangs een 523 met bj 1968 gekocht met motor problemen.
nu bij de demontage is gebleken dat het probleem groter was dan gedacht.
het motor blok is gescheurd aan een waterkanaal en ook bovenop het blok;
weet iemand van jullie soms nog een blok of complete motor liggen?
voor alle duidelijkheid een D179.
alvast dank.

23 reacties


International 523 - International 523

Heeft iemand een elektrisch schema van een 523?
Of een link waar je deze kan vinden?

alvast bedankt!

3 reacties


International 523 - Gerammel bij koppeling/bak krukas lager??

Als mijn trekker stationair loopt rammelt er iets bij de koppeling/bak? Moeilijk te horen. Bij intrappen is het weg. Wou gisteren schudden aftakas aan en het lawaai werd meer.
Heb ik zo ff rondgevraagd en dachten ze dat dat ook wel de lager van krukas is?

Gr mark

13 reacties


International 523 - Brandstofmeter

Hallo ik ben thuis een 523 aan het opknappen.
Ik heb een probleem met de brandstof meter, ik zie nadat ik het dashboard los heb gehaald dat er aan het deel wat aan de tank zit geen draad aan zit, er is ook geen draad in de buurt was los ligt ofzo, kan iemand mij vertellen of de draad eerst naar een zekering moet of rechtstreeks naar het metertje in de klok?
Alvast bedankt

2 reacties


International 523 - keerring hefarm 523

Van de hefarm as links lekt olie een beetje door de keerring.
Hoe krijg ik die keerring eruit?
Wat is het type dat erin moet
Ik weet dat er 2 types afdichtingen zijn:
-O-ring met nylonn opsluitring
-Olie keerring
Ik heb dus de laatste..
Dank voor jullie reacties!!

3 reacties


International 523 - Velgen maten

Als ik 16.9 r34 banden wil Herben wat is de maat velg dan?
Is voor inter 523 naaf 220 mm en steek is 275 mm.

Gr mark

2 reacties


International 523 - Getikter in bak

Hallo ik heb een inter 523. Het probleem is dat is in de vrij getolereerd/gerammel hoor in de bak achter de koppeling! Dus in het gedeelte waar de argiomatic zit bij mijn weten.

Iemand een idee wat dat wezen kan?

Gr mark

5 reacties


International 523 - Voor mij dus nog een raadsel IHC 523

Ben hier net aangemeld en zit met een raadsel toen ik vanmorgen bij me rode monster kwam ,en de olie nakeek van de versnellingsbak, jullie gaan helemaal in de deuk natuurlijk maar dat risico neem ik.
Ik heb dus een IHC 523 gekregen van de chef des huizes dat ik zelf kan mulchen en weide slepen en dat soort dingen in de weilanden van de paarden. Ben er stik mee in me nopjes en ik ben niet helemaal een vrouw met linkerhanden en knutsel dan ook graag hier en daar. Nu dus mijn ouwe rode monster de 523 met frontlader en geen agromatic moet dus nieuwe olie en filters. Dat is niet zo moeilijk zul je zeggen, dus ik heb alles besteld en aan de slag. Zo gezegd zo gedaan toch..nu komt het. Ik heb dus de olie van de versnellingsbak vernieuwd. En toen later de achterste bout eraf gedraaid omdat ik dacht dat het de hydrauliek olie was, ik vond er al knap veel uitkomen maar het zag er ook niet schoon uit dus drong niet tot me door.hihi.. Via de vuldop wilde ik dus nieuwe bijvullen maar bij de 6 liters kwam het er al vol overheen. Dat gaat niet helemaal goed dacht ik. Kijk ik vanmorgen het pijl van de versnellingsbakolie omdat ik toch het idee had dat ik een flinke blunder heb gemaakt, en wat denk je..Jip geen druppel meer in de versnellingsbak. Nu heb ik wel de boeken al besteld omdat ik het erg leuk vind gewoon. Maar hier staken ze met de post en dus of ik ze ooit krijg ;>)). Ik ben gewoon ongeduldig want wil hem afkrijgen. Dus na dit lange verhaal is mijn vraag eigenlijk..waar tap ik de hydraukliekolie af,en moet ik de achterbrug ook apart verversen. Ik heb trouwens al gezocht hier op het forum maar kon er niets over vinden. Mijn dank is zeer groot als iemand me op weg kan helpen.

11 reacties


International 523 - Achterhef wil niet meer naar beneden

Ik heb een McCormick 523 en tijdens het gebruik van de achterhef samen met een achterlader bleef de hef in de hoogste stand staan. Na het verwijderen van de achterlader het olie peil gecontroleerd. Het peil stond ver beneden het minimum en dus (Hydroliek-)olie bijgevuld. Helaas de hef blijft in de hoogste stand staan. De pomp werkt volgens mij wel, omdat bij het op en neer bewegen van de rechterhendel een pen (onder het zadel, tussen de twee hefarmen) in en uit beweegt, wat trouwens de functie van deze pen is is mij niet duidelijk.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Alvast bedankt.

Jetze Peijsel.

7 reacties


International 523 - heflatten te lang?

Ik heb een 523 gekocht en de heflatten zijn naar mijn mening te lang, ik zou graag willen vragen of iemand ze bij zijn 523 wil meten.

3 reacties


International 523 - Olie voor trompetten/eindaandrijving

Dit onderwerp is hier al eens besproken maar een eenduidig antwoord heb ik niet kunnen vinden.

Een jaar of 2~3 geleden heb ik de olie in de trompetten vervangen. Sinds die tijd jankt de trekker wat.
Ik wil de olie nu nogmaals vervangen, volgens het boek moet er Hy-tran olie in.
Hier lees ik ook mensen die zeggen dat er 80W90 in moet omdat het met hy-tran olie ook jankt ?

Wat is wijsheid?

Het gaat om een 523 met agriomatic.

5 reacties


International 523 - Andere velgen/banden

Voor een Cormick 523 overweeg ik om andere banden te monteren. Er zitten nu 12.4-36 banden onder maar deze zijn erg slecht. Ook zijn de velgen behoorlijk "doorleeft". Deze kan ik eventueel opknappen maar andere velgen zou ook een optie zijn.
Van mij mogen er echter ook wel wat hogere en bredere banden onder, alleen gaat het daar qua kennis mis...

Ik zie hier wel diverse foto's van Cormicks op brede banden maar dat zal allicht op een andere velg zitten dan de standaard velg.

Ik ben helemaal niet thuis in banden maten en velgen en weet daarom niet wat de mogelijkheden zijn. Wat past er op de huidige velg en welke opties heb ik met andere velgen? Misschien weet iemand wel wat te koop passend onder een 523?

Alvast bedankt voor de reacties,

Bas

13 reacties


International 523 - heeft 6 jaar stil gestaan krijg ik em nog aan het lopen?

Hallo.
Ik heb een ih 523 op het oog aleen loopt niet.
Heeft 6 jaar stil gestaan zou ik deze nog aan het lopen krijgen?
En hoe?

65 reacties


International 523 - groot wiel blokeerd

Hello,
Als ik na enkele dagen stilstaan, de 523 in beweging zet, blokeerd het rechter groot wiel en na een krak,rijd alles normaal.
De handrem werkt al lang niet meer.
Gisteren,bij het rijden, werd het rechter wiel,sterk afgeremd tot het wiel volledig blokeerde.Na achteruit rijden ,kon ik verder rijden.Ik heb het wiel reeds gedemonteerd.
Vraag: Wat is het probleem?
Heeft er iemand een werkplaats tekening, om de as te
demonteren.(zodat ik geen domme dingen doe)
Al vast dank, om zich over mijn probleem te ontfermen.
Daniel

10 reacties


International 523 - Kruiskoppeling losmaken van maaier

1 helft is gebroken, voor reparatie wil de andere helft losmaken; echter ik ben nieuw met tractors en weet niet hoe ik de koppeling van de as op maaier loskrijg.

Foto:
dropbox.com/s/hz1pclbit8ud8c4/…

Volgens mij is dit een vrij standaard koppeling. Er steekt een nopje uit waar ik aan kan draaien, dat gaat vrij makkelijk maar ik zie niet veel gebeuren als ik dat doe. De as waar dit inzit heeft inkepingen.

Wie geeft me wat tips hoe ik deze los krijg?

3 reacties


International 523 - motorbussen cillinder

Hallo

ik zou graag 100 mm bussen in de 523 motor plaatsen ;ipv 98 mm.
die komen van de D 288 motor ( ih 844s traktor )
hebben deze een andere verbrandingskamer ?

hebben jullie hier ervaring mee ?

groeten kristof

9 reacties


International 523 - olie

Weet er iemand welje olie er inde versnellingsbak en achterbrug moet bij een international 523?

J.v.r

1 reactie


International 523 - zij plaatje motor kap

Ik ben op zoek naar een zij plaat van een international 523.
het is die witte strip onder de motor kap.
weet iemand waar ik dat kan vinden.

2 reacties


International 523 - verstuivers

Hallo,
weet iemand waar we rubbers kunnen krijgen voor een Bosch KBL90S8114 verstuiver?

8 reacties


International 523 - Koppeling slecht?

Ik heb een international 523, als ik weg wil rijden en de koppeling laat opkomen dan grijpt de koppeling niet gelijk maar duurt het even vooral deze aangrijpt.
Zou dit kunnen betekenen dat de koppeling aan vervanging toe is?

8 reacties


International 523 - Afmeting schroefdraad

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe het frontgewicht bij mijn 523 vastzit?
Ik heb 4 bevestigingspunten, zijkant chassis en voorin het frontgewicht ook 2 gaten,

Welke schroefdraad zit hier in?
Engelse draad , maar welke tap moet ik gebruken om deze draadgaten door te tappen ??

bedankt

Ben

7 reacties


International 523 - Motorolie

Hallo even een vraagje ,

Welke motorolie kan ik het beste gebruiken in mijn 523 ?
Er is zoveel keuze ,,,,

6 reacties


International 523 - chassisnummer

Hallo,

Sinds vorig weekend ben ik de bezitter van een 523
Nu wil ik hem graag verzekeren , maar waar kan ik de chassisnummers vinden ??
heb een 6 tal cijfers zien staan aan de rechterzijde van de tractor iets voor de handle van de agriomatic....

7 reacties


International 523 - starten

Na 5 maanden stil te hebben gestaan.
wou ik mijn tractor vandaag weer starten, maar dat deed die niet.
batterij is nog goed.

als ik hem wil starten hoor ik wel 'tik tik tik' (de ontsteking vermoed ik)

is er een truukske om hem weer in gank te krijgen?

18 reacties


International 523 - Remmen

Heb net een 523 aangeschaft.
Rechterrem en handremwerkt niet.
heeft iemand hier ervaring mee?
En heevft iemand een de-montage handleiding van de remmen?
ik zou graag weten hoe het e.a. los moet

12 reacties


International 523 - banden voor international 523

Hallo,

ik ga waarschijnlijk binnenkort een international 523 kopen,maar de banden zijn zeer slecht, ik heb vergeten te kijken welke maat de banden hebben, kan iemand me helpen?

danku 😄

En zijn dit anders goede tractoren, zonder veel problemen?

5 reacties


International 523 - Agriomatic S

Hallo,
Ik ben toenet gaan kijken naar een international 523. Er zat agrimaticS op, het is de eerste keer dat ik rijd met agriomatic. Als ik de hendel vooruit duwde begon hij na 1 soms 2 sec langzaam te rollen waarna hij op gang kwam. Als ik de hendel in de andere richting duwde en gas gaf verandere hij wel goed van groep en richting. Is de agriomatic altijd vrij langzaam of is er iets mis?

Groete
Lars

5 reacties


International 523 - banden en velg maat

Ik ga binnen kort n keer mee doen met mn 523 met trekkertrek k wil dan graag wat bredere en hogere banden kopen maat weet niet welke maat of iemand dat weet
en of ook iemand weet hoe je die523 n beetje kan opschroeven

16 reacties


International 523 - 2 probleemples

Ik heb net een international 523 gekocht, ik heb hem enkel nodig om een wei te maaien.
nu zien we 2problemen:
1. er lekt onderaan olie(kan het kwaad als ik gewoon af en toe wat olie bijvul?)

2. de lift hangt er half af, bovenaan is de linkerarm er bijna af, we moeten hem terug over die tanden schuiven, maar we krijgen de vijs niet los, hoe valt dat op te lossen?

voor alle duidelijkheid ik ken niets van een tractor
alvast bedankt

8 reacties


International 523 - stuurhuis bijstellen?

Hallo

ik heb wat speling op het stuurhuis.
is dit nog wat bij te stellen?
waar kan ik zien of er voldoende olie op zit?
welke olie gaat erop?

met vriendelijke groet jakob

9 reacties


International 523 - paar vragen over het spuiten

Vraag nummertje 1. hoeveel verf kost het ongeveer normaal gesproken als je alles spuit (grond verf en gewone lak)

vraag nummertje 2. ik lees wel eens dat de mooiste inter kleur tussen ral 3003 en ral 3002 zit, kan ik dan gewoon de helft van de nodige verf in 3002 kopen en de andere helft in 3003 en dan 1 op 1 mengen of is daar een betere manier voor??

en dan nummertje 3 nog. wat is een goed spuitpistool ?

21 reacties


International 523 - 2 vragen

Hallo mede tractorfanners
ik heb 2 vragen over mijn inter

vraag1 wat is de functie van de hendel aan de linker kant van de motorkap ? (zie foto)

vraag 2 moeten alle zekeringen wit zijn ? want bij mij ontbreken er een paar maar die er nog inzitten zijn ook allemaal wit

34 reacties


International 523 - knipperlicht relais

Mijn knipperlicht relais knippert 1 keer als ik er spanning op en als ik de spanning er weer af doe gaat die weer terug.
dat is het enige wat die doet en als ik hem anders aan sluit doet die helemaal niks.

doe ik iets verkeerd of is de gewoon kapot?

5 reacties


International 523 - Hoe verhelp ik deze lekkage?

Hallo, mijn 523 lekt op de diepteregeling bij de pen die de krulveer verstelt. ( dit is dat glanzende pennetje precies in het midden van de foto ) neem aan dat dit gewoon een keerring is. maar hoe kan ik die verwisselen

9 reacties


International 523 - verschil in spatborden 423-523

Wie weet wat het verschil is tussen de spatborden (bovenpaneel) die onder deze link staat (lees meer) en die van een 523?

16 reacties


International 523 - Hoge giering

Mijn 523 vliegt uit de hoge giering.
Weet iemand waardoor dit gebeurd en weten jullie eventueel hoe dit verholpen kan worden?

Met vriendelijke groet,
J.A.B

9 reacties


International 523 - Brandstofpomp

Mijn mc cormick 523 had wat start problemen en het stationair toerental was niet altijd hetzelfde. Bij de brandstofpomp lekte er ook een beetje diesel. Ik heb de 2 plaatjes van stop en gas kabel losgemaakt en de 2 busjes waar deze aan zitten uit de pomp gehaald omdat deze lekte door de o ringen. O ringen vervangen, maar nu wil de tractor niet meer starten heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

11 reacties


International 523 - Bouwjaar

Waar kan je het bouwjaar vinden van de 523?? Is er ergens een site??

18 reacties


International 523 - agriomatic s

Hallo ik heb een probleem met de agriomatic in neutraalstand heb ik 11 bar oliedruk en vooruit/achteruit niks de trekker heeft 15 jaar stilgestaan en de achterbrug olie is nog niet vervangen ik wil eerst graag weten of het de moeite nog waard is de motor loopt na een flinke beurt eer goed wie heeft een idee?

11 reacties


International 523 - opschakelen.

Hallo,

Wij hebben in de versnellingsbak de veertjes vervangen + de grote veren onder de versnellingspoken.

Nu gaat het opschakelen terugschakelen erg zwaar.

Mijn vraag is:

Is dit normaal of moet dat eerst inslijten?

Mvg.

Willem.

Of mijn idee is dat we de versnellingspook verkeerd om hebben.

20 reacties


International 523 - Remmen

Mijn linker rem werkt niet en de rechterrem blokkeert. Nu gaan de assen van de remmen de achterbrug in. Is dit makkelijk open te maken of moet ik de halve achterbrug demonteren?

Groet,
Smeule

5 reacties


International 523 - versnellingsbak

Hallo,

weet er iemand hoe ik makkelijk de pan van de versnellingsbak eraf krijg ik moet ergens een nieuwe spanstift inmeppen maar kwam erachter dat ik best veel los moet maken voordat ik erbij kan. heb de 2 poken al los maar dan moet ik dat hele gietijzere deel tot mijn stuur eraf halen of hoeft dat niet?????

7 reacties


International 523 - schiet uit de 2e versnelling

Ik ben van plan een inter 523 te gaan kopen, alleen hij schiet wel eens uit de 2e versnelling. heeft er iemand een idee waar dit aan ligt en hoeveel werk hier in zit en hoeveel het ongeveer kost om te repareren.

4 reacties


International 523 - kopen

Ik ben van plan om een 523 aan te schaffen.Op welke punten moet ik letten? De meest gangbare aandachtspunten zoals lekkages en speling op het stuur weet ik wel.Maar zijn er nog typische 523 aandachtspunten? Het uiterlijk van de trekker is opgeknapt,dus dat lijkt wel oké.

12 reacties


International 523 - Trekhaak

Ik zou graag onder de 523 die wij kunnen gebruiken voor carnaval een ondertrekhaak oid maken. Er zit wel een gewone boventrekhaak op, maar we willen iets in de hef hangen en de dissel daar onderdoor. Hoe zou ik op deze trekker een trekhaak stevig vast kunnen zetten? Ik zie namelijk niet veel boutgaten of onder de trekker punten waar ik iets aan vast kan maken.
Iemand een idee?
Mark

18 reacties


International 523 - toerenteller

Wijzer toerenteller geeft regelmatig niet meer goed aan.. als ik motor uitzet komt ie ook soms niet meer terug in ruststand. Even op kloppen een dan komt ie terug. Uren teller doet het wel. Lijkt me dat er in overbrenging klok naar toerenteller wijzer het wat stroef gaat..
Wat te doen?

12 reacties


International 523 - reparatiehandleiding

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een international 523 en ben ik nu op zoek naar een reparatie- en onderhoudshandleiding. Kan er mij iemand helpen?

3 reacties


International 523 - Onderdelen

Hallo allemaal.
Ik zoek nog verschillende onderdelen van een International 523. O.a. Een trekbek, topstang en stabilisatie stangen/kettingen voor de hefarmen. Weet iemand hier een adres voor?
Alvast bedankt.

Groeten Stefan

3 reacties


Top 6 video's Alle video's »

Top 6 foto's Alle foto's »

« Alle International machines