Hooby LC90 E-tronic: “Niet meer terug naar dieselvariant”

Sinds een paar weken werkt Van Berkel Landschap & Infra uit Veghel met de splinternieuwe Hooby LC90 E-tronic elektrische graafmachine van machinebouwer en -ontwikkelaar Hobelman Halle uit de Achterhoek. Machinist Mark van Uden die de primeur heeft en sinds twee weken met deze hypermoderne kraan werkt, wil niet meer terug naar de dieselvariant. “Deze elektrische Hooby is een plezier om mee te werken.” Elektrische vs. dieselaangedreven graafmachine Als het aan machinist Mark van Uden had gelegen, dan had de elektrische Hooby LC90 E-tronic tien jaar geleden al geïntroduceerd mogen worden. Volgens hem heeft de elektrische Hooby een aantal voordelen vergeleken met de dieselvarianten, waar Van Uden ook mee gewerkt heeft. Accu’s meenemen en thuis opladen Volgens Van Berkel is de elektrische smalspoormachine écht een machine voor de cultuurtechniek. “Omdat hij twee accu’s heeft, waarbij je met de giek er indien nodig één accu uit kunt halen, heb je alle flexibiliteit die nodig is. Als je de kraan niet mee naar de thuislocatie neemt, maar de accu’s zijn leeg, dan kun je er één accu uithalen en die mee naar de thuislocatie nemen en opladen. Wij werken meestal in de middle of nowhere, dus een stopcontact is vrijwel nooit voorhanden.” Als er een snellader zou komen, is dat wel handig volgens de directeur, maar niet per se noodzakelijk.

Fendt Meerdere

Laatste 1 reacties (9 totaal)

Deutz DX

Laatste 1 reacties (10 totaal)

Hanomag Brillant 601L

Rene schut


Foto’s
140
Video’s
0
Topics
1
Reacties
1.233
Stemmen
359
Volgers
12

Over mij

Woonplaats: varsselder
Leeftijd: 51jr
Laatst online: 14u geleden

Bedrijven

Ervaring

Ik heb ervaring met de volgende machines:

Merk / type Waardering