We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 8210.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 8210, gezamenlijk zo'n 79.716 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Hallo,
Ik heb een vraag over mijn ford 8210 die ik aan het opknappen ben.
Het is namelijk zo dat de voorwielaandrijving van mijn ford 8210 gen 1 niet volledig wordt uitgeschakeld naar mijn idee.
Wanneer ik op de weg rij jankt die namelijk nogal. en wanneer ik met draaiende motor de uitgaande as van de 4wd pot draai gaat dit erg zwaar.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
groet,
Daan Flierman
Ik wil mijn ford 8210 gen2 overspuiten,
Weet iemand ook de ral kleur van ford blauw en wit?
Kan iemand mij verder helpen. Ik heb bij mijn Ford 8210 gen2 weinig kracht in de hydroliek ventielen. Bij een vollevracht gras krijgt die de bodemketting niet op gang. Achteras olie en filters zijn nieuw. Verder lijkt alles goed te werken. Denk zelf slijtage aan een pomp maar welke?
Een vraagje voor de kenners wat is een Ford 8210 ongeveer waard
Generatie en uren stand onbekend
Start en rijd (geen test rit) enkel foto
Er staat fronthef zuidberg op bj 2010
Weet ook wel de prijs is wat iemand er voor geeft vraag is enkel waar te beginnen.
Hoe komt het dat als ik 3 uur kuil aanrijdt incl. Verdelen en veel koppelingswerk. Mijn achterbrug en de achterbrugolie dusdanig heet wordt dat mijn hefplunjer vast gaat zitten van de hitte en niet meer reageert. Voorkoeler houden we netjes schoon en de olie op pijl.
Kennen jullie dit probleem ook en wat is er aan te doen
Ik wil graag een drukloos retour maken op me ford 8210 gen II. Kan iemand mij vertellen hoe dit het makkelijkst kan.
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een oliewissel gedaan bij mijn ford 8210. Ik heb er 19 ltr shell helix 15w40 ingedaan maar nu heb ik geen oliedruk meer. Filter heb ik niet vervangen want dat was maar 150 uur oud ofzo. Ik heb de druk gemeten in het gat van de sensor (sensor misschien kapot), maar hij geeft op de manometer helemaal niks aan. Onder het oliefilter zit ook een aansluiting voor de meter, maar ook daar geeft hij helemaal niks. Even met v.d. Kolk in zetten gebeld en die gaven aan dat een overdrukklep vd oliepomp zou kunnen blijven hangen. Om hier bij te komen moet het carter er onder uit en dus de vooras.
Vanmorgen met starten en neerzetten nog niks aan het handje..................
Heeft iemand een idee wat het nog meer zou kunnen zijn en zou het niet vv van het filter er mee te maken kunnen hebben?
Groetjes Bouke
Hallo,
Een ford 8210 met een 30 bak ombouwen naar 40.
Is dat veel werk en zitten daar hoge kosten aan verbonden?
Ik heb bij BartsParts een setje Walterscheid vanghaken op de kop getikt en die wil ik graag aan de heflatten van mijn Ford 8210 GenI lassen. Moet ik de vanghaken uit elkaar halen voor het lassen en later weer in elkaar zetten of kan ik ze gewoon eraan lassen?
Maw, kan er iets intern kapot gaan door de hitte van het lassen?
Kerstgroet van Bouke
De centrale LCD van het dahsboard in onze 8210 is lek, eerst bleef het lang bij een klein hoekje maar nu is op enkele uren tijd de halve LCD zwart. Op de website van Breizelec geven ze echter aan dat ze aan de LCD niets kunnen doen. Dan maar naar een sloper? Wie weet raad? Orgineel niet meer verkrijgbaar.
Zelf de defecte sturventiel maken
Goeie dag,
Bij mijn Ford 8210 gen III blijft het controlelampje voor de luchtfilter branden.
Ook na het plaatsen van nieuwe filters, blijft het lampje aan..
Zelfs als we de filters verwijderen blijft het lampje aan..
Verder werkt de trekker volledig normaal..
Zijn er risico's om zo verder te blijven rijden?
Heeft er iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Heeft iemand en idee hoe het te verhelpen?
Alvast bedankt, Paul
Hallo
Op mijn Ford 8210 zit aan de andere kant van de schakelstangen een soort stang/hendel deze wil rond draaien maar kan niet bedenken waar die voor dient. Is er iemand die weet waar die voor is
Goeie dag,
Heeft iemand het bedradingsschema van de alternator in een Ford 8210?
Alvast bedankt
Ik denk er aan om een ford 8210 lll aan te schaffen vandaar deze vraag
Lijkt erop dat mijn hef gekalibreerd dient te worden code 24 en erg gevoelig op de bediening. Wie kan mij vertellen hoe dat moet?
Goeie dag,
De buurman heeft op zijn Ford 8210 een nieuwe dynamo geplaatst. Maar bij het aansluiten van de nieuwe dynamo heeft hij een fout gemaakt: hij heeft de draad die op de 'output'-klem moest OOK aan de ground vastgemaakt.
Toen hij de batterij terug aansloot is er iets doorgebrand (rook en verbrande rubber geur) rechtsboven de batterij. Waarschijnlijk een dunne kabel.
Enig idee wat er doorgebrand is? Heeft er iemand het stroomschema van deze trekker?
Alvast bedankt.
Hallo,
Ik heb een Ford 8210 gen 1 met een hydraulisch probleem. Na een stuk rijden aangekomen op de bestemming deed de aftakas en de hefinrichting/ hydrauliek ventielen het steeds slechter en nu niet meer. Er is ongeveer 2 maanden geleden een nieuwe hydrauliek pomp op gezet en filters en oliepeil zijn goed.
Wat zou dit kunnen wezen?
Alvast bedankt!
Weet iemand waar je in Nederland of Europa cabine onderdelen kunt krijgen voor Ford? Via google kom ik in hoofdzakelijk VS en Canada terecht namelijk. Ben op zoek naar deksel van gereedschapskist in cabine Q-cab 16,5inch.
Weet iemand waar je in Nederland of Europa cabine onderdelen kunt krijgen voor Ford? Via google kom ik in hoofdzakelijk VS en Canada terecht namelijk. Ben op zoek naar deksel van gereedschapskist in cabine Q-cab 16,5inch.
Weet iemand het exacte verschil tussen de cilinderkop van een 8210 en 8830/tw25 in die buurt?
naar mijn weten zijn de kleppen groter. Maar hoeveel groter zijn ze
Hallo, de dual power van mijn ford 8210 werkt niet meer. Het spoeltje van het ventiel krijgt stroom maar doet niks meer, is kapot dus, maar een nieuw apart kun je niet krijgen hoor ik, is alleen samen met het ventiel en is geloof ik van goud gemaakt, heeft er iemand soms een gebruikt liggen?
MVG Bert
Hallo, weet iemand van jullie of het mogelijk is om een turbo en intercooler op te bouwen op een Ford 8210 1987 6 cilinder?
en zo ja welk type van die twee? en welk vermogen gaat er dan ongeveer uitkomen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr. Vincent
Hoi,
Weet iemand of heeft ooit iemand al eens geprobeerd om 710/70-38 onder een ford 8210 te krijgen? Als ik me niet vergis is de hoogte gelijk aan 650/65-42. Ik weet dat de 710-70/38 wel onder een tw passen maar nou weet ik niet of daar verschil in zit qua ruimte. Ook zie je de meeste 8210 alleen maar op 650/65-38 banden staan. Het zou qua hoogte waarschijnlijk wel gaan. Het gaat denk ik om de ruimte bij de trap/ deur van de cabine
Hallo, ik lees hier normaal altijd mee maar nu eens een vraag. de snelheidsmeter van een ford 8210 III word normaal aangestuurd door een camera/radar.
het schijnt een wit kastje te zijn voor de brandstoftank. deze zit er bij ons volgens mij niet op. Ik kan hem in ieder geval niet vinden.
nu de vraag: zou iemand mischien een foto van dat ''ding'' kunnen maken en een foto van de plek waar hij zit. ook zou het handig zijn als ik wist waar de kabel weg moet komen en hoe de stekker eruit ziet.
alvast bedankt
Er zitten een paar fouten in de bedrading van mijn ford 8210 heeft iemand het bedradinsschema zodat ik deze fouten kan oplossen?
Hallo,
heeft er iemand een turbo die hij wil verkopen of wie heeft er een idee wat voor turbo ik zou kunnen steken op mijn ford 8210. ik zou met de turbo toch graag 180 paardjes eruit krijgen.
alvast bedankt
Te koop gevraagd
cav 6-cil ford brandstofpomp
alles aanbieden met prijs
wilco.vlieger@gmail.com
Hoi,
Ik heb een turbo van een Volvo bm 810 met td60 motor
is deze groot genoeg om rond de 180 pk te halen met een ford 8210?
Mvg Rick
Wie weet een passend luchtdruk systeem voor een ford 8210?
Hallo, ik heb een ford 8210 gen 2 bouwjaar '87 waarmee ik sproei. Ik moet nogal veel over de weg en hij loopt maar 30 per uur en dan verbruikt hij nogal veel omdat je altijd op maximaal toerental rijdt. daarom zou ik hem willen veranderen zodat hij rapper loopt en ik op een gunstiger toerental kan rijden. de trekker wordt toch maar daarvoor gebruikt. Ik weet dat men de pignon d' attacque, of aanvalswiel of hoe noemen jullie et, verandert naar een andere verhouding. heeft iemand hier ervaring mee? graag nuttige reacties, alvast bedankt