We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 8210.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 8210, gezamenlijk zo'n 79.686 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Hallo.
Wie o wie kan mij vertellen waar bij een Ford 8210 gen2 en 3 het verschil zit of ze nu 25 30 of 40 kmh lopen. Ik kan op de tekening in de bak wel 2 verschillende snelheden vinden maar dat is 25kmh of anders. Maar is dat dan 30 of 40?
Wie o wie kan mij helpen?
Groet
Is er hier toevallig iemand die een lijst heeft met alle foutcodes van de elektronische hefinriching van een Ford 8210 gen.3
Ik zelf heb overal al gezocht en zelfs bij New Holland kan ik ze niet vinden.
Mocht je iets hebben, op papier of digitaal dan hoor ik het graag.
Hallo allemaal,
Ik heb van de winter een nieuwe (demo) Krone Activemow 360 gekocht. Een maand of twee geleden heb ik hem aangekoppelt en even een stukje proef gemaaid. Maait mooi en de trekker trekt hem goed, maar toen is de aftakas-stomp er achter uit gelopen. Ik had de 1000 toeren aftakas net vervangen door de 540 toeren aftakas. Resultaat: Naaldlager achterin kapot, horizontale lager kapot en de bronzen ringen vertrouwde ik ook niet meer. Alles vervangen inclusief een nieuwe borgclip. Draaide prima. Ik ben er toen vanuit gegaan dat ik het clipje niet goed had teruggeplaatst.
Hierna heeft de trekker stationair achter de kleine balenpers een baaltje of 200 omgeperst, zonder problemen. Nu ging ik gisteren voor het eerst 20 hectare voor de buurman maaien en na 5 rondes loopt de aftakas er weer uit. Weer naaldlager kapot en hij heeft ook wat gevreten op de spiebanen waar het 1000 toeren tandwiel op zit. In overleg met vd Kolk besloten om een modificatie te laten maken die je in het schroefdraad van het dopgat schroeft met een extra lager zodat de aftakas er niet meer uit zichzelf uit kan komen. Het randje van de houder waar de borgring in past leek nog wel in orde, maar geen zin dat dit nog een keer gebeurd.
Ik hoop dat ik hem voor vrijdag weer voor elkaar heb zodat ik de volgende hectares kan bedienen.
Heeft iemand ervaring met dit probleem en zijn er nog meer oorzaken/oplossingen mogelijk? Graag hoor ik van u.
groet Bouke
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje,
Ik heb de koppeling van mijn 8210 gen 1 vervangen door een immitatie koppeling van koop van der wal. Nu is het dat ik hem niet goed kan afstellen. Wanneer ik hem zo afstel dat die een juiste vrije slag heeft ontkoppelt de trekker niet. Wanneer ik hem zo afstel dat die wel net vrij komt heeft die helemaal geen vrije slag meer.
Is er iemand die dit misschien ook heeft gehad of weet er iemand een oplossing?
Alvast bedankt.
Gr. Daan Flierman
Hallo,
Ik heb een vraag over mijn ford 8210 die ik aan het opknappen ben.
Het is namelijk zo dat de voorwielaandrijving van mijn ford 8210 gen 1 niet volledig wordt uitgeschakeld naar mijn idee.
Wanneer ik op de weg rij jankt die namelijk nogal. en wanneer ik met draaiende motor de uitgaande as van de 4wd pot draai gaat dit erg zwaar.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt
groet,
Daan Flierman
Ik wil mijn ford 8210 gen2 overspuiten,
Weet iemand ook de ral kleur van ford blauw en wit?
Kan iemand mij verder helpen. Ik heb bij mijn Ford 8210 gen2 weinig kracht in de hydroliek ventielen. Bij een vollevracht gras krijgt die de bodemketting niet op gang. Achteras olie en filters zijn nieuw. Verder lijkt alles goed te werken. Denk zelf slijtage aan een pomp maar welke?
Een vraagje voor de kenners wat is een Ford 8210 ongeveer waard
Generatie en uren stand onbekend
Start en rijd (geen test rit) enkel foto
Er staat fronthef zuidberg op bj 2010
Weet ook wel de prijs is wat iemand er voor geeft vraag is enkel waar te beginnen.
Hoe komt het dat als ik 3 uur kuil aanrijdt incl. Verdelen en veel koppelingswerk. Mijn achterbrug en de achterbrugolie dusdanig heet wordt dat mijn hefplunjer vast gaat zitten van de hitte en niet meer reageert. Voorkoeler houden we netjes schoon en de olie op pijl.
Kennen jullie dit probleem ook en wat is er aan te doen
Ik wil graag een drukloos retour maken op me ford 8210 gen II. Kan iemand mij vertellen hoe dit het makkelijkst kan.
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een oliewissel gedaan bij mijn ford 8210. Ik heb er 19 ltr shell helix 15w40 ingedaan maar nu heb ik geen oliedruk meer. Filter heb ik niet vervangen want dat was maar 150 uur oud ofzo. Ik heb de druk gemeten in het gat van de sensor (sensor misschien kapot), maar hij geeft op de manometer helemaal niks aan. Onder het oliefilter zit ook een aansluiting voor de meter, maar ook daar geeft hij helemaal niks. Even met v.d. Kolk in zetten gebeld en die gaven aan dat een overdrukklep vd oliepomp zou kunnen blijven hangen. Om hier bij te komen moet het carter er onder uit en dus de vooras.
Vanmorgen met starten en neerzetten nog niks aan het handje..................
Heeft iemand een idee wat het nog meer zou kunnen zijn en zou het niet vv van het filter er mee te maken kunnen hebben?
Groetjes Bouke
Hallo,
Een ford 8210 met een 30 bak ombouwen naar 40.
Is dat veel werk en zitten daar hoge kosten aan verbonden?
Ik heb bij BartsParts een setje Walterscheid vanghaken op de kop getikt en die wil ik graag aan de heflatten van mijn Ford 8210 GenI lassen. Moet ik de vanghaken uit elkaar halen voor het lassen en later weer in elkaar zetten of kan ik ze gewoon eraan lassen?
Maw, kan er iets intern kapot gaan door de hitte van het lassen?
Kerstgroet van Bouke
De centrale LCD van het dahsboard in onze 8210 is lek, eerst bleef het lang bij een klein hoekje maar nu is op enkele uren tijd de halve LCD zwart. Op de website van Breizelec geven ze echter aan dat ze aan de LCD niets kunnen doen. Dan maar naar een sloper? Wie weet raad? Orgineel niet meer verkrijgbaar.
Zelf de defecte sturventiel maken
Goeie dag,
Bij mijn Ford 8210 gen III blijft het controlelampje voor de luchtfilter branden.
Ook na het plaatsen van nieuwe filters, blijft het lampje aan..
Zelfs als we de filters verwijderen blijft het lampje aan..
Verder werkt de trekker volledig normaal..
Zijn er risico's om zo verder te blijven rijden?
Heeft er iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Heeft iemand en idee hoe het te verhelpen?
Alvast bedankt, Paul
Hallo
Op mijn Ford 8210 zit aan de andere kant van de schakelstangen een soort stang/hendel deze wil rond draaien maar kan niet bedenken waar die voor dient. Is er iemand die weet waar die voor is
Goeie dag,
Heeft iemand het bedradingsschema van de alternator in een Ford 8210?
Alvast bedankt
Ik denk er aan om een ford 8210 lll aan te schaffen vandaar deze vraag
Lijkt erop dat mijn hef gekalibreerd dient te worden code 24 en erg gevoelig op de bediening. Wie kan mij vertellen hoe dat moet?